Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8327)

Vierailija
701/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minun mieheni tekee kotitöitä siinä missä minäkin, jopa enemmän ja perusteellisemmin.

Eilen leipoi sämpylöitä, tänään imuroi. Pyykkinsä laittaa pyykkikoriin. Minä olen pyykkivastaava meillä ja pesen mitä korista löytyy.

En kyllä jaksaisi olla kotiorja, hyvä kun ap kyseenalaisti tuon oman kuvionsa.

Vierailija
702/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on naisille voimaannuttavaa, kun päätä nyökytellen voi yläpeukuttaa vihamielisiä miehiin liityyviä kommentteja. Tämä kommentti sitä vastoin saa alapeukkuja. Aikamoisia miesvihaajia...

En minä vihaa miesystävääni, rakastan häntä, mutta en muuta saman katon alle. Se yhteiselo miehen kanssa on jo nähty. Tiedän, että kotitöihin täydellä panostuksella osallistuvia miehiä on, mutta sellaisen löytäminen on perin vaikeaa, ovat harvinaisia poikkeuksia ja toisaalta sellaisen harvinaisuuden löydyttyä ei muita kriteerejä voisi asettaa. Näin ollen omat asunnot on ratkaisu.

Tämähän se on ongelma. Ne hyvät miehet on lähes poikkeuksetta varattuja. Sitten jos lähtee kokeilemaan yhteisasumista, niin äkkiä se rakkaus muutt

Voi olla. Jokaisella meillä on oma käsitys siitä, mikä siisteystaso on ok. Yleisemmällä tasolla voi kyllä miettiä sitä, että miten kaupassa voi käydä väärin, lapsia kuljettaa harrastuksiin väärin, ruokaa tehdä väärin, laatia jokaiselle perheenjäsenelle työlista väärin ja niin edelleen ja niin edelleen. Kotityöt ovat muutakin kuin siivoamista. Mun teini-ikäiset lapset osaavat siivota. En puutu, kiitän. Olisin ollut iloinen, jos ex olisi joskus PYYTÄMÄTTÄ tehnyt jotain. Ihan sama millä standardeilla, kunhan olisi tehnyt, mutta ei. Molemmissa sukupuolissa on näitä nipottajia ja voidaan kai olla yhtä mieltä siitä, että se ei ole kivaa, sellainen nipottaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa: omakotitalon huoltotyöt tekee myös, renkaat vaihtaa rengashotellin reippaat pojat, rempat ostetaan ammattilaisilta.

Vierailija
704/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellinen jatkaa: omakotitalon huoltotyöt tekee myös, renkaat vaihtaa rengashotellin reippaat pojat, rempat ostetaan ammattilaisilta.

Siis tuon leipuri/ imuroijan vaimo.

Vierailija
705/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on siinä että naisille ei kelpaa eikä naiset edes huomaa miehen tekemistä jos mies ei tee täsmällisesti niin kuin nainen on aina tehnyt kun onhan joka naisen mielestä se ainoa oikea tapa tehdä kotitöitä se mihin nainen itse on tottunut

On se hyvä että meillä on sinut kertomassa millaisia ihan joka ikinen maailman nainen on, ilman yhtäkään poikkeusta. Vapauttaa minut naisena täysin kaikesta vastuusta, kun voi vaan vedota siihen että hei mä olen nainen ja kaikki naiset on tarkalleen samoin ohjelmoituja robotteja. Yksilöllistä vaihtelua ei ole missään, kun tunnet yhden naisen, tunnet kaikki naiset.

Vierailija
706/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Minä taas heivasin koko loisporukan ja muutin tänne korpeen, "mukavuudettomaan" torppaan. Sähkö tulee ja meneejäteauto joka toinen kuukausi. Muuten saa olla rauhassa eikä kukaan ole jatkuvasti kitisemässä ja vonkaamassa jotain. Tehkööt koko lauma itse hommansa. Itse nautin olostani ja näpelöin kaluani.

Vierailija
707/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kohtasin miehen, joka teki kotihommia. Meikä onnesta soikeena ajatteli, tässä on mun elämäni rakkaus, i h a n a a 

Eräänä aamuna töihin kiire ja jäi aamutakki nojatuolin kaiteelle. Tuli iltapäivä ja kotona odotti tämä ihanuus ja ilmeestä näki, että nyt ei mee hyvin. Loppu jääköön kertomatta ettei sensuuri iske.

Vierailija
708/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on naisille voimaannuttavaa, kun päätä nyökytellen voi yläpeukuttaa vihamielisiä miehiin liityyviä kommentteja. Tämä kommentti sitä vastoin saa alapeukkuja. Aikamoisia miesvihaajia...

Mitään muita miehiä täällä ei vihata kuin kotiorjuuttajia. Kotiorjuuttajat kun avoimesti halveksivat naisiaan: eivät kunnioita heitä pätkän vertaa vaan näkevät naisensa pelkkinä kotityöpalvelijoina.

Täällä on moni nainen, jolla on oikeasti osansa hoitava mies kyllä kertonut, että hyviä miehiä löytyy. Oletko pitänyt silmiä kiinni niiden kommenttien kohdalla?

Jep. Naisia vihaavia sovinistisikoja on ihan ok vihata. 

Onneksi miehiä vihaavia feministisikoja voi vaan peukuttaa, että kaikki tiedetään olevamme oikealla asialla.

Vierailija
709/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te miehet, jotka vingutte miten siivoaminen kuuluu naisille: kuinka monta kertaa olette nähneet pölyjä pyyhittävän rinnoilla? Tai lattioita mopattavan vaginalla? Kas kummaa kun kotitöihin tarvitaan vaginan sijaan toimivat kädet ja jalat. Suurimmalta osalta maailman miehistäkin löytyy moiset.

Tätä ketjua voitaisiin hyvin käyttää kouluissa opettamaan syy-seuraussuhteista: jos ei suostu kohtelemaan kumppaniaan yhdenvertaisena vaan kokee pippelin oikeuttamaan toisen kotiorjuttaamiseen, sitä päätyy vain yksinäisenä keskustelupalstalle ulisemaan, miten kaikki naiset ovat itsekkäitä rahan perässä juoksevia haaskoja.

Onneksi noinkin miesvihamielinen kirjoitus saa yläpeukkuja, joten lienee selvää, ettei asiasta ainakaan tasa-arvoista keskustelua edes kaivata.

Ei meillä ainakaan penikselläkään pöytiä pyyhitä, joten kai se nainenkin voi jotain tehdä?

Vierailija
710/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ei uskonut millään että hänen pitää siivota oma huoneensa. Siitä sitten väännettiin ja väännettiin. Kyllästyin. Sanoin että pistän kaiken lattialta ym jätesäkkiin ja vien roskiin. Ei muutosta. Laitoin kaiken mikä oli väärässä paikassa tai lattialla jätesäkkiin ja vein kellarikomeroon. Tyttö tuli kotiin ja alkoi itku ja parku. Parin päivän päästä kerroin että saakin tavarat takaisin jos jatkossa siivoaa huoneensa. Sen jälkeen siivosi huoneensa kerran viikossa kun pyysin. Tehosi myös samalla pikkuveljeen kun sitä seurasi vierestä ja ei tarvinnut samaa vääntää hänen kanssaan 👍

Vierailija
711/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ihmettelee kohta, että miksi tulee häätö kotoa ja mikään ei toimi. Siksi, että hänen miehensä meni lakkoon, eikä enää maksa perheen pakollisia kuluja, kun ap ei ole koskaan osallistunut niihin millään tavalla. Ap narisee, että hänen omat palkkarahansa ovat hänen omiaan ja hän saa tehdä niillä mitä haluaa, mutta ei tajua, että jos hän osallistuisi sentilläkään perheen yhteisiin menoihin, ei hän voisi tuhlata palkkaansa siihen totaaliseen järjettömyyteen, mihin nyt rahansa tuhlaa. Tämän asian käsittäminen on liikaa aloittajalle. 

En ole koskaan nähnyt Suomessa perhettä, jossa nainen ei maksaisi vähintään puolet pakollisista kuluista. Yleensä maksaa enemmän kuin puolet, koska jotenkin miehet eivät tajua, että esimerkiksi lasten vaatteet ovat pakollisia kuluja.

Avaa välillä silmäsi. Minä taas en ole Suomessa nähnyt perhettä, jossa mies ei tekisi vähintään yhtä paljon kotitöitä kuin vaimo. Suurimmassa osassa perheitä varmastikin melko lailla kaikki rahat menee perheen pyörittämiseen, ja tilastojen mukaan miehet tekee enemmän töitä ja tienaa enemmän, joten jos kaikki menee, niin myös maksavat enemmän.

Vierailija
712/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te miehet, jotka vingutte miten siivoaminen kuuluu naisille: kuinka monta kertaa olette nähneet pölyjä pyyhittävän rinnoilla? Tai lattioita mopattavan vaginalla? Kas kummaa kun kotitöihin tarvitaan vaginan sijaan toimivat kädet ja jalat. Suurimmalta osalta maailman miehistäkin löytyy moiset.

Tätä ketjua voitaisiin hyvin käyttää kouluissa opettamaan syy-seuraussuhteista: jos ei suostu kohtelemaan kumppaniaan yhdenvertaisena vaan kokee pippelin oikeuttamaan toisen kotiorjuttaamiseen, sitä päätyy vain yksinäisenä keskustelupalstalle ulisemaan, miten kaikki naiset ovat itsekkäitä rahan perässä juoksevia haaskoja.

Onneksi noinkin miesvihamielinen kirjoitus saa yläpeukkuja, joten lienee selvää, ettei asiasta ainakaan tasa-arvoista keskustelua edes kaivata.

Ei meillä ainakaan penikselläkään pöytiä pyyhitä, joten kai se nainenkin voi jotain tehdä?

Niin, minähän sanoin että kotitöihin tarvitaan tiettyjen genitaalien sijaan toimivat kädet ja jalat. Eli sellaiset asiat, jotka löytyvät niin miehiltä kuin naisilta. Sanoinko jossain kohtaa, että miesten täytyisi tehdä kaikki? Jäikö sana "yhdenvertaisuus" huomaamatta?

Vierailija
713/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä että naisille ei kelpaa eikä naiset edes huomaa miehen tekemistä jos mies ei tee täsmällisesti niin kuin nainen on aina tehnyt kun onhan joka naisen mielestä se ainoa oikea tapa tehdä kotitöitä se mihin nainen itse on tottunut

On se hyvä että meillä on sinut kertomassa millaisia ihan joka ikinen maailman nainen on, ilman yhtäkään poikkeusta. Vapauttaa minut naisena täysin kaikesta vastuusta, kun voi vaan vedota siihen että hei mä olen nainen ja kaikki naiset on tarkalleen samoin ohjelmoituja robotteja. Yksilöllistä vaihtelua ei ole missään, kun tunnet yhden naisen, tunnet kaikki naiset.

Ei samperi, en ole koskaan tota tajunnut😅 Hyvä kun tämän avasit! Kiitos!

Vierailija
714/8327 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ainakaan penikselläkään pöytiä pyyhitä, joten kai se nainenkin

Sukupuoli ei näissä asioissa ole  oleellinen asia, vaan se, jos kuka vaan orjuuttaa toisen/toisia...

Aiemmin palstalla yksi mies kertoi jotain heidän parisuhteestaan. Ovat miespari. Samat ongelmat voivat olla siis homopareilla myös. Olivat miehiä tai naisia.

Vierailija
715/8327 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä ole yleistä miesvih*a. Ei sitä sellaiseksi lasketa, jos kyse on laiskoista miehistä, tai alistavista. Oma ukko juuri imuroi. Miksi häntä, tai hänen kaltaisiaan vih*isin??

Miesv*haa on kaikki sellainen yleistäminen, joka alkaa sanoilla "Kaikki miehet on...." ja sitten perään joku halventava adjektiivi. Jos et tunnista miesv*haa, vaihda sanan "mies" tilalle sana "nainen" ja lue sitten lause ääneen. Jos lause kuulostaa naisv*hamieliseltä, se on vihamielistä myös silloin, jos sukupuolet vaihtaa toisinpäin.

Tällä palstalla on nähtävissä molempien sukupuolien halventamista.

Vierailija
716/8327 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, miten AP:n kodissa sujui isänpäivä? Saivatko teinit aikaan mitään juhlallisuuksia ja lahjoja? Vai pitikö AP taukoa lakosta?

Vierailija
717/8327 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä ole yleistä miesvih*a. Ei sitä sellaiseksi lasketa, jos kyse on laiskoista miehistä, tai alistavista. Oma ukko juuri imuroi. Miksi häntä, tai hänen kaltaisiaan vih*isin??

Miesv*haa on kaikki sellainen yleistäminen, joka alkaa sanoilla "Kaikki miehet on...." ja sitten perään joku halventava adjektiivi. Jos et tunnista miesv*haa, vaihda sanan "mies" tilalle sana "nainen" ja lue sitten lause ääneen. Jos lause kuulostaa naisv*hamieliseltä, se on vihamielistä myös silloin, jos sukupuolet vaihtaa toisinpäin.

Tällä palstalla on nähtävissä molempien sukupuolien halventamista.

Eihän täällä ole missään kohtaa väitetty, että "kaikki miehet ovat laiskoja". Puheenaiheena on "puolisot, jotka ovat laiskoja" ja koska suurin osa kokemuksensa jakajia ovat olleet heteronaisia, tällöin kokemukset ovat myös luonnollisesti pitkälti "miehet, jotka ovat laiskoja". On täällä jokunen mieskin kertonut omasta huushollistaan, jossa asiat menevät päinvastoin. Monenko naisen olet nähnyt vetävän koko purkillisen hernekeittoa nokkaansa tämän vuoksi?

Vierailija
718/8327 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tilanne ap?

Vierailija
719/8327 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei naisen tehtävä ole passata perhettä. Kotityöt tehdään koko perheen voimin.

Onpas. Eikä tehdä.

Vierailija
720/8327 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei naisen tehtävä ole passata perhettä. Kotityöt tehdään koko perheen voimin.

Onpas. Eikä tehdä.

Nyt saatiin uhmaikäinen kaksivuotiaskin mukaan keskusteluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi