Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8329)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä rotua tässä ketjussa on sorrettu?
En ole huomannut kun aiheena ovat kotityöt joita moni nainen ei osaa/halua tehdä.
Minä kannatan sukupuolten tasa-arvoa mutta meillä se ei ole toteutunut.
Kyse on kylläkin kotitöistä, joita moni mies ei osaa/halua tehdä.
Ei vaan patalaiskat naiset valehtelevat ettei miehet tee kotitöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut kun aiheena ovat kotityöt joita moni nainen ei osaa/halua tehdä.
Meillä minä olen laiska ja mies tekee. Kyllä minäkin, mut mieluusti tekisin vähemmän.
Tosi omituista olis, jos joku laiskuuttaan täällä haukkuis puolisoaan. Vain sellaiset miehet, jotka eivät kotona omaa osuuttaa tee, selittelee tollasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimettömänä palstalla? No huhheijaa, taitaa olla sen laiskan luuseripadan selittelyjä vaihteeks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valetta on ainoastaan sinun juttusi tällä palstalla. Kuten lättäpäävaimosi.
oon sinkku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla yhdellä tyypillä on kyllä paha pierufetissi, kun hän ei osaa kirjoittaa yhtään kommenttia hekumoimatta niillä. Vaikea uskoa, että hänen hyvätapainen ja sivistynyt vaimonsa sietäisi tuollaista kielenkäyttöä.
Mä jo aamulla totesin, että aasiatarkin häpeäisi miestään, jos tietäisi mitä tämä palstalle suoltaa. Taitaa olla naisparalle parempi vaihtoehto ettei ole edes olemassa.
Itse asiassa aamulla viimeksi lueskelimme vaimon kanssa yhdessä aamukahvia juodessamme tätä palstaa. Hän ei vieläkään halua uskoa, miten omituisia naisia Suomesta löytyy. Tämä palsta on hänelle näyteikkuna siihen, miten teistä moni oikeasti ajattelee ja hän aistii rasismin mitä viljelette.
Yhdessä taas? Vaimosiko ei siis vieläkään ole oppinut suomea?
Voithan sä toki noin ajatella, mutta jos sinulla olisi mies ja joisit tämän kanssa yhdessä aamukahvia, niin sinäkö et osaa juoda kahvia ja kahvikuppi täynnä hyvää kahvia olisi pelkkä koriste/kulissi?
Aika usein teidän hölmö logiikkanne on hyvin hauskuuttavaa. :D
Miksi vaimosi tarvitsee aina sinut tulkitsemaan palstan kirjoituksia, jos hän kerran itsekin osaa lukea? Etkö päästä häntä koneelle? Eikö hänellä ole nettiä kännykässään? Mikä juttu tää on että sinä aina joudut lukemaan hänelle palstan sattumuksista? Pitääkö hän sinun alapääjuttujasi hauskoina ja nokkelina? Kuten huomaat, satuilusi jättävät ilmaan paljon kysymysksiä (levittämäsi virtuaalisesti aistittavan metaanikaasun hajun lisäksi).
Sinun hölmö logiikkasi ei ole ollenkaan hauskuuttavaa, vain noloa ja myötähävettävää. Herättää myös ihmetystä, miten noin äärettömän typerä ihminen voi kuljeskella vapaana - tai ehkä et kuljeskelekaan, vaan kirjoittelet tänne jostain tukiasuntolasta, ja aamukahvikaverisi on jonkin sortin henkilökohtainen avustaja? Se selittäisi, miksi auttelet hommissa vain, jos kuntosi sen sallii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jälleen kerran nainen on laiska koska ei tee kaikkea, mutta mies joka ei tee mitään ei ole laiska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jälleen kerran nainen on laiska koska ei tee kaikkea, mutta mies joka ei tee mitään ei ole laiska.
Ei vaan te laskette tekemisiänne ja kyllä ne kotityöt nykyään ovat aika kevyitä. Lisäksi vääristelette asioita, kun tajuatte jääneenne kiinni valehtelusta ja liioittelusta. Meillä se tekee kotitöitä enemmän, joka on enemmän kotona, eli nyt minä olen tehnyt sairaslomalla parin viikon ajan lähes kaiken ja myöhemmin osat voivat olla toisinpäin. Jos te oikeasti tekisitte niin paljon kotitöitä kuin niistä mölisette, niin ei teitä kiinnostaisi yhdenkään vieraan ihmisen tekemiset.
Tyhjänpäiväisiä selityksiä vain edelleen, miksi miesten ei tarvitse tehdä osuuttaan kotitöistä.
"Miksi vaimosi tarvitsee aina sinut tulkitsemaan palstan kirjoituksia, jos hän kerran itsekin osaa lukea? Etkö päästä häntä koneelle? Eikö hänellä ole nettiä kännykässään? Mikä juttu tää on että sinä aina joudut lukemaan hänelle palstan sattumuksista? Pitääkö hän sinun alapääjuttujasi hauskoina ja nokkelina? Kuten huomaat, satuilusi jättävät ilmaan paljon kysymysksiä (levittämäsi virtuaalisesti aistittavan metaanikaasun hajun lisäksi).
Sinun hölmö logiikkasi ei ole ollenkaan hauskuuttavaa, vain noloa ja myötähävettävää. Herättää myös ihmetystä, miten noin äärettömän typerä ihminen voi kuljeskella vapaana - tai ehkä et kuljeskelekaan, vaan kirjoittelet tänne jostain tukiasuntolasta, ja aamukahvikaverisi on jonkin sortin henkilökohtainen avustaja? Se selittäisi, miksi auttelet hommissa vain, jos kuntosi sen sallii."
Huomaatko, että ilman minua sinulla olisi vieläkin yksinäisempää. Nyt sentään saat kirjoitella omia houreitasi kaikkien nähtäväksi. :D
Yhdessä lukeminen tarkoittaa sitä, että kummallakin on tabletti edessään ja luetaan esim. sinun kirjoittamia aivopieruja, joissa ei ole järjen hiventäkään. Eli luehan uudelleen minun kommentti ja mieti oikein hartaasti, mistä sait päähäsi, että minä lukisin sinun aivoperujasi vaimolleni, joka osaa lukea itsekin? Ja sinullahan ne näyttää alapääjutut olevan aina mielessä. Olet ilmeisesti se pölvästi, joka levittää valhetta, miten olen kertonut hyvin yksityiskohtaisesti vaimoni genitaaleista, seksielämästämme ja ties mitä.
Tunnut olevan niin hyvin perillä tukiasumisesta, että olet itse sellaisen asiakas. Ja tietenkin mahdoton piereskelijäkin vielä.
Vierailija kirjoitti:
Tyhjänpäiväisiä selityksiä vain edelleen, miksi miesten ei tarvitse tehdä osuuttaan kotitöistä.
Täällä oli keskustelu, jossa kysyttiin, että voiko teille tulla yllätysvierailulle, vai pitääkö ensin saada siivota ja enemmistöllä oli kuulemma huusholli niin järkyttävässä kunnossa, että pitäisi saada siivota ensin pari päivää, että kehtaisi ketään päästää sisälle. Mitä se kertookaan palstamammojen innosta tehdä kotitöitä?
Naisten todellisesta siisteydestä:
"Ei tää sentään sikolätti ole, mutta samalla kun vieraat tulisi sisälle muutamat roinat nostaisin paikoilleen, ja kun menisin keittämään kahvia, vähän siistisin keittiötä."
"Imuroida pitäisi ja viedä kasa lehtiä roskiin. Olohuoneen lattialla on iso kasa roinaa ja likaisia astioita, mutta ne ei hävetä, kun ne on miehen jäljiltä. Tiskipöydällä on omia likaisia astioita, ne menee tiskikoneeseen, kun saan sen tyhjennettyä. Likaiset ikkunat hävettää vähän."
"Asunto on niin siisti kun koiraperheessä voi olla eli koirankarvoja on lattialla. Vähän hävettäis eteisessä ulosvientiä odottavat bio -ja kaatopaikkajäteastiat."
"Just siivosin niin ei hävettäs! Oma olomuoto on sitten toinen juttu... Likainen, takkuinen tukka ja toppi päällä ja pitkät kainalokarvat."
"Siis jos NYT joku maanvaiva tulis koputtelemaan, en avais ovea ollenkaan, viltin alle vetäytyisin syvemmälle. Koti eilisen illanistujaisen jäljiltä täys kaaos, itse haisen rapulassa sohvalla ja mies nukkuu vieläkin sängyssä."
"Ai, että kauanko menisi saada kuntoon. Huh. Varmaan kaks tuntia, koska vielä ei pääse liikahtamaan. Ja olisiko tähän tuulettamiseen mikään aika riittävä ja sitten pitäisi suihkussakin käydä. Ehkä menis huomiseen!"
"Keittiön tiskialtaassa on pari likaista astiaa, lasten jäljiltä pöydällä on murusia.... Mutta mä vietän ihanaa krapula sunnuntaita lojuen alusvaatteisillani ja tukka takussa, joten ryhdistyä kai pitäisi jos joku vieras tulisi käymään..."
"pitäisi viedä roskat ja imuroida, sekä piilottaa likapyykit jonnekin. Tiskit voisi jäädä odottamaan, jos oikein kiire olisi."
"Täällä oli eilen bileet ja pulloja ym. ympäriinsä, kun en ole saanut krapulalta vielä aikaiseksi siivota. Itsekin olen melko räjähtänyt. Joten oma vikansa, jos joku tänne nyt tuppaisi :D"
"Kyllä hävettäisi. Toisaalta olisi ihanaa saada joskus vieraita mutta onneksi asutaan korvessa niin ei tähän läävään tule.
"Ai miten kauan menisi saada kuntoon.. no ehkä päivässä saisi jonkin näköiseen kuntoon."
"Meille saa tulla yllättäenkin kunhan kestää sen että kämppä saattaa olla sotkussa jne."
"Kärsin vaikeasta masennuksesta ja minä sekä kämppä ollaan siinä kunnossa, etten todellakaan päästä tänne ketään. Ei kyllä ole pelkoa, että kukaan pyrkisikään."
"Pikasiivous on tehtävä aina, jos joku tulee. Usein on sanottavat että tule vasta parin tunnin päästä."
"Ei todellakaan ole aina siistiä."
"Vähintään kolme päivää pittää siivota, että olisi vierailukelpoinen."
"Kauhea sotku nytkin, pitää tänään siivota."
"Ei mulle koskaan tule yllätysvieraita (ja hyvä niin). Mutta jos tulisi, saisivat luvan kestää epäjärjestystä ja pientä sotkua. Minä en rupea muiden takia höösäämään."
"Olen kyllä yrittänyt pitää siistinä mutta aina vaan kohta on paikat sekasin."
"Meillä ei ole kovin siistiä, mutta aina voi tulla kylään. Olen kyllästynyt siivoamaan toisten jälkiä, niin sitten en siivoa niitä."
"ei todellakaan ole paikat aina tiptop ja järjestyksessä, päinvastoin jonkinlainen hallittu kaaos kaikilla vapailla tasoilla"
"Ei ole turhan siistiä, mutta en häpeä sitä. Muodollisesti voin mainita, että en ole nyt juuri ehtinyt tiskata. Meillä ei ole astianpesukonetta, ja mulla on tapana kerätä vähän isompi läjä tiskiä ennen kuin ryhdyn tiskaamaan."
"Koti näyttää taistelutantereelta/varasto/roskikselta."
"Täällä ei ole koskaan siistiä vaan tämä on aivan kaatopaikka. Näen vähän väliä painajaista että tänne on pakko kutsua lyhyellä varoituksella esim. huoltomies käymään."
"Ei ole siistiä. Tavarat on järjestyksessä, mutta lattia on täynnä pientä roskaa/pölyä/karvoja/tahroja ja wc pytty likainen, niin hävettäisi erityisesti tuo vessan kunto."
"Kotini on mua ja perhettäni varten. siivoan, kun jaksan. En pidä mitään hotellia kellekään. Vieraita en siedä."
"Meillä ei koskaan ole niin siistiä ettei mulla olisi kotihäpeää, vaikka olisin just siivonnut. "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstamiehen logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan te laskette tekemisiänne ja kyllä ne kotityöt nykyään ovat aika kevyitä. Lisäksi vääristelette asioita,
Ja tulet itse tänne kans kertomaan, kun teet yksin kaikki hommat, kun oot kotona. Sikäli ymmärretävää, kun tätä tämä palsta koskee. Kotitöiden tekemistä...sun logiikka vaan on se, et on ok sun kertoa sun tekemisistä, mut jos joku muu niistä puhuu, onkin laiska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli keskustelu, jossa kysyttiin, että voiko teille tulla yllätysvierailulle, vai pitääkö ensin saada siivota ja enemmistöllä oli kuulemma huusholli niin järkyttävässä kunnossa, että pitäisi saada siivota ensin pari päivää, että kehtaisi ketään päästää sisälle. Mitä se kertookaan palstamammojen innosta tehdä kotitöitä?
No se ketju ei ole tämä ketju. Aika omituista laittaa tämän ketjun kirjoittajat vastaamaan kaikesta, mitä jossain muissa ketjuissa on kirjoitettu. Kertooko ne muut ketjut siis myös sinun elämästä, noin niinkuin yleensä? Aika rankkoja tekstejä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aaveeleidit jauhotettu, jälleen kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo niiden sinne kirjoittajien kodeista. Osalla tossa kyl joku krapulapäivä menossa. Meillä oli just vieraita ja siivoamme heidän jäljiltään tietenkin. Molemmat.
Just oli ketju, jossa järkyttävän paljon väkivaltaseksi ym. naisten alistusfantasioita. Eikä se ollut ketjun aihe millään tavalla. Kertooko ne jutut sinusta? Todistaako sun todellista mielenmaisemaa? Ne oli miesten juttuja. Edustatko sinä näitä miehiä? Palstailet kuitenkin sinäkin. Aika hirveetä kyl. Kaikki miehet sit tollasii.
Vierailija kirjoitti:
Aaveeleidit jauhotettu, jälleen kerran.
Vaihtoehtotodelluudessa ei ole kielletty eläminen.