Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8336)
Vierailija kirjoitti:
"Meillä on onnellinen liitto, kumpikin kantaa karttaan kekoon."
Kun mies kokkaa ja vaimo hoitaa siivoukset, niin sitä ei hyväksytty täällä. Ihan vain sivuhuomiona.
En muista tuollaista äänestystä nähneeni. Ei kai se muille kuulu, miten perheen sisällä kotihommat jaetaan. Kunhan jaetaan. Se taitaa olla tän ketjun aihe. Jos on eri mieltä asiasta ja ärsyyntyy näitä lukiessa, voi aina pysyä poissa.
Asenteet kotitöitä kohtaan on toisissa perheissä edelleen todella jumissa. Ei meidän perheessä, kuten ei lapsuuteni kodissa myöskään. Mutta yllättävän monella mies ei koske imuriin, tiskeihin tai ruuanlaittoon ollenkaan. Ja jos asiasta kysyy, ei saa mitään järkevää perustelua tilanteelle. Monessa kodissa, jos vaimo joutuu vaikka sairaalaan pariksi viikoksi, apuun tulee äidit ja anopit pyörittämään huushollia, kun mies ei vaan kykene. Vaikka kyvyttömyys on täysin henkinen ongelma. Kukaan normimies ei ole kyvytön.
Vierailija kirjoitti:
"Olen se sama, joka tässäkin ketjussa on jaksanut kirjoittaa puolison kunnioittamisesta, kuninkaista ja kuningattarista. Meillä on onnellinen liitto, kumpikin kantaa karttaan kekoon. Nosta ylöspäin, älä lyttää, vinkiksi myös ahkerien aasiattarien miehille. Keskustelumme päättyy tähän."
Hoidata pääsi kuntoon, ettet näe lyttäämistä siellä missä sitä ei ole.
En kyl näe hänen kirjoituksissaan lyttäämistä. Päinvastoin. Noinhan sen pitäis mennä. Ei ole kovin kannustavaa vähätellä kotihommia, jos ei itse niitä tee, vaan jättää kaiken toisen tehtäväksi. Paras tapa antaa sille arvo, on keventää toisen tekemisiä esim. tekemällä niitä myös. Toiseksi paras kiittää jollain kivalla eleellä.
Minä kerroin aiemmin, että autan kotitöissä vaimoa ehtimisen ja jaksamisen mukaan. Joskus teen keikkahommaa, eli voin olla koko viikon tai muutaman viikon poissa kotoa ja kun tulen kotiin, menee monesti lauantai pelkkään palautumiseen ja nukkumiseen. No, tietenkin palstan hullut ja laiskat sottapytyt alkoivat hyppiä seinille ja kiipeillä verhoissa, kun pienissä kananaivoissaan saivat käsityksen, etten tee ollenkaan kotitöitä. Kyllä on taas saanut nauraa vedet silmissä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo, joka palkkatyönsä lisäksi hoitaa ikuisesti päiväkoti-ikäiset lapset ja kaikki kotityöt, ei tee mitään "vähäistä". Lakkaa nyt lyttäämästä sitä naisparkaa.
Lakkaa sinä hourimasta ja vääristelemästä asioita. Kuten sanoin, pakkomielle puuttua toisten elämiin ja yrittää saada eripuraa aikaan. Millaisessahan sikolätissä sinä mahdatkaan elää, kun selvästikään yksin kykene pitämään paikkoja kunnossa?
Mistä se eripura tulee? Eikös ollut niin, että vaimosi vain nauraa kavereineen tälle palstalle? Eikä ymmärrä, kun ei osaa suomea. Ei kai eripuraa teidän välille voi silloin tulla?
Sinäkin yrität nyt luoda eripuraa. Vaimo tosiaan nauraa kavereineen ehkäpä juuri sinun tyylisille suomalaisnaisille ja varsinkin feministeille. Vaimo osaa niin hyvin suomea, että opettaa myös kavereitaan oppimaan kieltämme. Ehdoton edellytys oli jo ensimmäisessä työpaikassa, että puhuu sujuvasti suomea. Oliko vielä muuta mitä haluaisit vääristellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mun mies ei osaa. Meillä asuu viljaton moniallergikko ja crohnikko, tavan laktoositon muutti jo ajat sitten kotoa. Toiselle ei käy glukoosi-fruktoosisiirappi ja toiselle ei käy maissitärkkelys, joten eineksiä ei käytetä. Tämä on nimenomaan reilua, molemmat tekevät mitä hyvin osaavat ja tykkäävät tehdä, eikä kumpikaan loisi toisen lompakolla, ajalla eikä voimilla."
No johan siellä on tumpelo mies ja todennäköinen syy myös perheenjäsenten vaivoihin on mamman kokkaustaidoissa. Ilmankos siellä ollaan aina niin myriyllisin mielin kommentoimassa aivan älyttömyyksiå.
Heillä selkeä ja toimiva työjako ja sinä vastustat sitä? Siis miehen osuutta vai mitä? Mikä sinä olet puuttumaan, kun homma heillä toimii? Kirpooko noin paljon se, että mies osallistuu vai mikä on ongelma?
Eri
Siinä taas mammalla lähti mielikuvitus ihan laukalle. Naurattaa jo ääneen, että ei jumalauta mitä pölvästejä täällä pyörii ja mahtaa siellä kotona olla ukon kanssa jatkuvasti riitoja, kun miehen sanomisista kykenee tekemään olkiukkoja noin vaivattomasti. Tietysti siellä kotona pitäisi ensin olla joku ukko, monillahan sitä ei todellisuudessa ole vaikka täällä kehuvat.
Vierailija kirjoitti:
Minä kerroin aiemmin, että autan kotitöissä vaimoa ehtimisen ja jaksamisen mukaan. Joskus teen keikkahommaa, eli voin olla koko viikon tai muutaman viikon poissa kotoa ja kun tulen kotiin, menee monesti lauantai pelkkään palautumiseen ja nukkumiseen. No, tietenkin palstan hullut ja laiskat sottapytyt alkoivat hyppiä seinille ja kiipeillä verhoissa, kun pienissä kananaivoissaan saivat käsityksen, etten tee ollenkaan kotitöitä. Kyllä on taas saanut nauraa vedet silmissä. :D
Ensin sinä kerroit, että vaimo tekee teillä kaikki kotityöt. Sitten sinulle sanottiin, että se ei ole reilua, koska vaimosi käy myös töissä. Sen jälkeen kerroit, että autat (nimenomaan autat) vaimoasi jos ehdit ja jaksat. Joka välissä haukuit suomalaiset naiset, kun he/me edellytämme, että mies tekee osansa, koska naiset maksavat perheen kuluista osansa.
Kummasti niitä kotitöitä on aina vähäinen määrä, kun nainen tekee ne. Jos nainen haluaa, että mies tekee osansa, kotitöitä onkin valtavasti ja se tarkoittaa, että mies tekee ne kaikki pitkän ja raskaan työpäivän päälle vaikka nainen olisi lojunut koko päivän sohvalla. Kaikki muut kuin sinä tietää, että tuollaista tilannetta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Et kuulosta mitenkään autavaiselta tai iloiselta palstalaiaia haukkuessas. Kuten joku jo aiemmin totesi, onnellisessa suhteessa elävä huokuu sitä iloa myös ympäristöönsä. Sun ulostulot kuulostaa usein tosi katkerilta. Jos mielestäsi teet osuutes kotihommista, en ymmärrä, miksi kimpaannut.
Vierailija kirjoitti:
Aemmin kerroit reissuhommista, sit sanoit, et niitä teit menneisyydessä. Ja nyt taas teetkin niitä. Vaihtelee nää jutut samassa ketjussa. Ihan sama, mut uskottavuus kyl kärsii.
Oletko vielä lakossa ja jos, miten on tilanne muuttunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo, joka palkkatyönsä lisäksi hoitaa ikuisesti päiväkoti-ikäiset lapset ja kaikki kotityöt, ei tee mitään "vähäistä". Lakkaa nyt lyttäämästä sitä naisparkaa.
Lakkaa sinä hourimasta ja vääristelemästä asioita. Kuten sanoin, pakkomielle puuttua toisten elämiin ja yrittää saada eripuraa aikaan. Millaisessahan sikolätissä sinä mahdatkaan elää, kun selvästikään yksin kykene pitämään paikkoja kunnossa?
Mistä se eripura tulee? Eikös ollut niin, että vaimosi vain nauraa kavereineen tälle palstalle? Eikä ymmärrä, kun ei osaa suomea. Ei kai eripuraa teidän välille voi silloin tulla?
Sinäkin yrität nyt luoda eripuraa. Vaimo tosiaan nauraa kavereineen ehkäpä juuri si
Ei tarve luoda yhtään mitään. Ihmettelen näiden juttujesi epäjohdonmukaisuuksia. Ennen joulua kerroit, ettei vaimosi osaa Suomea hyvin. Perusteluna sille, ettei ota omasta puolesta osaa keskusteluun. Mutta sinä käänsit hänelle näitä meidän juttuja ja hän pyöritteli päätään ja silmiään näille.
Kiva, että voin ilahduttaa vaimoasi. Hän ansaitsee iloa elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mun mies ei osaa. Meillä asuu viljaton moniallergikko ja crohnikko, tavan laktoositon muutti jo ajat sitten kotoa. Toiselle ei käy glukoosi-fruktoosisiirappi ja toiselle ei käy maissitärkkelys, joten eineksiä ei käytetä. Tämä on nimenomaan reilua, molemmat tekevät mitä hyvin osaavat ja tykkäävät tehdä, eikä kumpikaan loisi toisen lompakolla, ajalla eikä voimilla."
No johan siellä on tumpelo mies ja todennäköinen syy myös perheenjäsenten vaivoihin on mamman kokkaustaidoissa. Ilmankos siellä ollaan aina niin myriyllisin mielin kommentoimassa aivan älyttömyyksiå.
Heillä selkeä ja toimiva työjako ja sinä vastustat sitä? Siis miehen osuutta vai mitä? Mikä sinä olet puuttumaan, kun homma heillä toimii? Kirpooko noin paljon se, että mies osallistuu vai mikä on ongelma?
Eri
Olkiukko tais olla kyllä tuossa epäilyssä, että vaimon kokkailut aiheuttaa kaikki vaivat. Kyse on kuitenkin haastavista ruokavalioista, jotka teilasit kevyesti saadaksesi vaan haukkua taas yhden tuntemattoman palstailijan. Oot kyl käsittämätön palstapelle.
Eri
Sivusta: ettekste osaa puhua muusta ku tosta palstamiehestä? Vtun rasittavaa jankkaamista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aemmin kerroit reissuhommista, sit sanoit, et niitä teit menneisyydessä. Ja nyt taas teetkin niitä. Vaihtelee nää jutut samassa ketjussa. Ihan sama, mut uskottavuus kyl kärsii.
Onks tää se sama heppu joka hakee vaimon töistä ja vaimo on silti odottamassa häntä kotona työpäivän jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin sinä kerroit, että vaimo tekee teillä kaikki kotityöt. Sitten sinulle sanottiin, että se ei ole reilua, koska vaimosi käy myös töissä. Sen jälkeen kerroit, että autat (nimenomaan autat) vaimoasi jos ehdit ja jaksat. Joka välissä haukuit suomalaiset naiset, kun he/me edellytämme, että mies tekee osansa, koska naiset maksavat perheen kuluista osansa.
Kummasti niitä kotitöitä on
Kerroin että koska vaimo on enemmän kotona, niin hän tekee enemmän ja myös siksi että välillä voin olla pois kotoa kauankin.
Tajutteko millainen pakkomielle teillä meidän perheen kotitöistä? :D
"Ei tarve luoda yhtään mitään. Ihmettelen näiden juttujesi epäjohdonmukaisuuksia. Ennen joulua kerroit, ettei vaimosi osaa Suomea hyvin. Perusteluna sille, ettei ota omasta puolesta osaa keskusteluun. Mutta sinä käänsit hänelle näitä meidän juttuja ja hän pyöritteli päätään ja silmiään näille.
Kiva, että voin ilahduttaa vaimoasi. Hän ansaitsee iloa elämäänsä."
Mä en takuulla ole sanonut noin ennen Joulua. Joko keksit omasta päästäsi tai joku on teitä pölvästejä trollannut. Sitä täällä on kyllä hoettu mammojen toimesta, ettei meillä vaimon kanssa olisi yhteistä kieltä ja kaikkea muutakin potaskaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko vielä lakossa ja jos, miten on tilanne muuttunut?
AP erosi miehestään jo kauan sitten ja otti lapset mukaan. Lapset tekee uudessa kodissa osansa kotitöistä. Loput (noin 200? sivua) on pelkkää sivullisten tappelua siitä kenen kuuluu tehdä mitä ja kuinka paljon.
Minä kyllästyin rassaamaan persettä. Menin alkoon.
Vierailija kirjoitti:
Miesten pitäisi lukea tämä ketju, niin heiltä putoaisi suomut silmiltä. Nykypäivän naiset ovat käytännössä laiskoja ruikuttajia, koska ei siellä kotona ole lähellekään sitä määrää tehtäviä mitä oli aiemmin ja silloin oli lapsiakin enemmän.
Minä kyllästyin passaamaan, palvelemaan, nöyristelemään näitä ja paapomaan suomalaisia naisvauvoja ja hommasin aasialaisen naisellisen naisen jonka kanssa ei tarvi kinata mistään. Autan kotitöissä sen minkä ehdin ja jaksan. Hän pitää kodin perussiistinä ja varsinkin keittiö on aina kunnossa, samoin pyykit hoituu ihan huomaamatta ja jos hän lähtee aikaisemmin töihin, on låhes aina tehnyt minulle jotain pikkupurtavaa valmiiksi. Samoin jos on tullut aiemmin kotiin, minua odottaa herkullinen lämmin ruoka ja tietysti suukoin vastaanottava vaimo.
Tämä kommentti kirjoitettu 01.01.2024 | 10:39. Etsikää, katsokaa ja naurakaa sille miten hullut joutuivat joukkopsykoosin valtaan kommentin jälkeen ja hullujen mielikuvitus lähti vallan laukalle, jälleen kerran. :D
Tämä saikin sitten raivottaret menettämäån yöunensa moneksi viikoksi:
"Ei mua mikään ole vituttanut. Testasin vain miten laiskiaset reagoivat, kun käytän samoja sanoja kuin tekin. Mä olen sellainen äijä, että hellin ja teen kaikkea mukavaa parisuhteen alussa ja ellei vastakaikua ala kuulua, niin suhde ei välttämättä kauaa vanhene. Sitten kun nainen ymmärtää miten hyvä ja huomioiva mies olen ja antaa sopivasti vastakaikua, kaikki on hyvin.
Nykyinen vaimo nyt sattuu olemaan ahkera ja nauttii siitä, että saa kiinteä pylly heiluen tehdä taikojaan keittiössä. Mitä ihmettä minä sinne menisin sohlaamaan sekaan. Ja olisihan se huvittavaa, että kun hän tekee lasten takia tiettyyn aikaan ruokaa, niin minä sitten myöhempään kotiin tullessani alkaisin vääntää itselleni jotain ruokaa. Vaimo luonnollisesti "joutuu" tekemään asioita kotona huomattavasti enemmän, koska on enemmän kotonakin. Minä saatan olla useita päiviä poissa kotoa töiden takia, niin meinaako laiskiaiset, että vaimon pitäisi "säästää" kotihommia minulle, että kaikki varmasti menisi tismalleen tasan?
Olen tosin senkin nähnyt, että kun mies on aivan lapanen ja oli luvannut vaimolleen ilmeisesti jo viikkoa aiemmin, että tekee koko perheelle ruokaa, niin ei auttanut muuta kuin lähteä kesken päivän kotiin ja koko työhomma meni aivan vituiksi."
Eri