Miksi mopoilijat vilkuilee kokoajan taakse kun ajaa autolla niiden takana?
Taas tämmönen tilanne, ajan autolla kahden mopopojan takana. Molemmilla pää kääntyy kokoajan taaksepäin, ihan kuin vainoharhaista kyttäämistä, luulevatko että seuraan niitä? Monesti on ollut tämmönen samanlainen tilanne, mopoilijoiden pää kääntyy taakse 10 sekunnin välein. Mikä niitä näin paljon ahdistaa? Pidän ihan turvaväliä, eli en edes "persuksissa hiillosta".
Kommentit (14)
Jätä kunnon turvaväli niin tuota ei tapahdu. Jos tapahtuu niin turvaväli ei ole riittävän suuri.
No oisko että pelkäävöt että ajat päälle kun koittavat vaikka ryhmittyä vasemmalle vilkutellen?
Mee ihmeessä ohi
Niillä ei oo mopoissa peilejä, ihan järjetöntä
Mopo on aika turvaton kapine kovavauhtisella tiellä.
Eivät usko peilin näkymään että autoa voisi ajaa riihen seinästä repäisty piru. Ovat tottuneet siihen että autoa ajaa ihmisen näköinen.
Nyt kun omat teinit ovat tuolla liikenteessä niin olen tajunnut kuinka vähällä opetuksella ja harjoituksella siellä nämä mopoilijat liikkuvat. Mopokortin saa teoria- ja käsittelykokeella, varsinaisia ajotunteja ei tarvitse ottaa ollenkaan jos ei halua. Lisäksi mopolla/skootterilla on tosi turvaton. Voi kun aikuiset autoilijat tajuaisivat että se mopoilija tai skootterikuski voi olla tosi kokematon ja epävarmakin. Todella lähellä jotkut ajavat ja todella läheltä ja lujaa ohittavat.
Itse olen ohjeistanut että vasemmalle ryhmittyessä ja kääntyessä ja aina kaistaa vaihtaessa pitää myös kääntää päätä, pelkkä peilistä katsominen ei riitä. Ja toki myös oikealle kääntyessä pitää kääntää päätä kevyen liikenteen takia.
Minä tunnen ja tunnistin aloittajan oikeassa maailmassa ensimmäisen viestin metatietojen perusteella. Tämä sankari siis ajaa ihan muutaman metrin päässä mopon perästä ja ihmettelee sitten asiaa miksi edellä ajavat ovat hermostuneita....
Etkö tiennyt että sinunkin kuuluisi ajaessasi tarkkailla myös takana olevaa liikennettä? Olisi autokoulun uusinta paikallaan jos näinkin päivänselvä asia on hakusessa.
Vilkuilevatko ne myös siivoojien, maalareiden, ammattikoulun opettajien ja muidenkin ammattiryhmien taakse?
Ite kyllä kyttäilen ihan moottoripyörällä ajaessa peiliä jatkuvasti kun joku auto ajaa perässä ja yleensä liian lähellä. Se ahdistaa ihan helvetisti kun ajetaan takarenkaassa kiinni.
Onko sinulta pois jos joku vilkaisee taakseen? Pelkäät että pitävät sinua ja autoasi rumana vai mikä ongelma?
Onneksi meidän penskoilla kulkee noi mopot toistasataa nii ei corollat ajele perässä, kun näyttää ettei ne kulje kuin hikisesti 80km/h
Teinien aivot ovat vielä kehitysvaiheessa, siksi tekevät tuota, ei seniori mopoilijat vilkuile taakseen.