Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8336)

Vierailija
5201/8336 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Niin, kotisi on vain vaimollesi työpaikka. Ei sitä turhaan sanota kotityöksi. Sinä olet sit tehokkaasti erottanut työt kodista. Mieti, jos kaikki, siis vaimotkin, eläisi, kuten sinä! Mikä sotku siitä syntyis."

Minä olen se vaimo ja osaan erottaa työn ja kodin. Meillä isäntä tekee viikot hyvin rasittavaa fyysistä työtä. Tuntuisi absurdilta käskyttää häntä tekemään vielä kotona puolet kotitöistä joita nyt ei edes ole paljoa.

No sitähän ei voi tietää, jos et ilmoita olevasi eri, kuin se, jolle joku vastaa.

Omituinen kommentti joka tapauksessa. Sinä et vaadi miestäsi osallistuman kotitöihin. Ok. Se on sinun valinta. Mikä saa sinut haukkuman muita naisia? Oletko siis oikeasti nainen ? Tarve haastaa riitaa? 

Ööh, nyt meni ohi. Haukuinko mä jotain?

Vierailija
5202/8336 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ehkä aasialaisen pyllynpyörittäjän miehen kannattaa sitten pysyä pois ketjusta."

Vai olisiko järkevämpää keskustella siitä, mitä ketju koskee? Mitä luulet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5203/8336 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos hänen kommenttejaan kommentoi kriittisesti, hän suuttuu, toisaalta hän saa haukkua omasta mielestään vapaasti suomalaisia naisia."

Taitaa pata soimata nyt kattilaa. Eikö keskustelun tarkoitus ole jotain aivan muuta, kuin kommentoida toisten kommentteja kriittisesti?

Jaa a. Kerrotko nyt sit ihan itse, mikä keskustelun tarkoitus on? Ei siis saa olla kriittinen toisten sanomisille? Onko muuta? 

Tästä olen kyllä täysin eri mieltä. Saa olla kriittinen, jos aihetta on. Se, miten sen kriittisyyden esittää, onkin jo taitolaji.

Vierailija
5204/8336 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ehkä aasialaisen pyllynpyörittäjän miehen kannattaa sitten pysyä pois ketjusta."

Vai olisiko järkevämpää keskustella siitä, mitä ketju koskee? Mitä luulet?

Tämä mies on itse tuonut "vaimonsa" edesottamukset ketjun keskusteluun.  Sampin kuin muiden keskustelijoiden arvostelun. Eli reaktiot ovat ihan loogisia siihen nähden.

"Vai olisiko järkevämpää keskustella siitä, mitä ketju koskee? Mitä luulet?"

Miten tämä kommentti liittyy ketjun aiheeseen?

Vierailija
5205/8336 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siinä jollain miehellä virtaa, kun hän tekee raskasta fyysistä työtä pitkiä päiviä, on välillä viikonkin työmatkalla, suunnittelee ja rakentaa omakotitaloja, kuskaa vaimoa töihin ja hakee kotiin, auttelee kotitöissä, tekee vaimolleen usein kokovartalohieronnan, jonka päätteeksi rakastelee vaimon kanssa tuntikausia. Jotkut jaksaa.

Ehkä sinunkin kannattaisi käyttää Vitaepro:ta? Laiskoihin perheen jäseniin kyllästynyt!!

Vierailija
5206/8336 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siinä jollain miehellä virtaa, kun hän tekee raskasta fyysistä työtä pitkiä päiviä, on välillä viikonkin työmatkalla, suunnittelee ja rakentaa omakotitaloja, kuskaa vaimoa töihin ja hakee kotiin, auttelee kotitöissä, tekee vaimolleen usein kokovartalohieronnan, jonka päätteeksi rakastelee vaimon kanssa tuntikausia. Jotkut jaksaa.

Aasialaiset naiset tekevät siis ihmeitä suomalaisille miehille?

Vierailija
5207/8336 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat vain yksinkertaisesti TYHMIÄ!

Vierailija
5208/8336 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä nyt hiukan tilastoja niille jotka jauhavat miten "ulkomailla" naiset eivät käy töissä ja miehet elättävät. Ja niille jotka väittävät samaa jopa Suomesta.

Espanja: 60% naisista käy töissä, 70% miehistä.

USA: naiset 55% miehet 67% 

Thaimaa: naiset 59% miehet 75%

Ranska: naiset 53% miehet 60%

Venäjä: naiset 55%  miehet 69%

Ruotsi: naiset 61% miehet 72%

Suomi: naiset 74% miehet 74%

Että näin.

Vierailija
5209/8336 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin, kotisi on vain vaimollesi työpaikka. Ei sitä turhaan sanota kotityöksi. Sinä olet sit tehokkaasti erottanut työt kodista. Mieti, jos kaikki, siis vaimotkin, eläisi, kuten sinä! Mikä sotku siitä syntyis."

Minä olen se vaimo ja osaan erottaa työn ja kodin. Meillä isäntä tekee viikot hyvin rasittavaa fyysistä työtä. Tuntuisi absurdilta käskyttää häntä tekemään vielä kotona puolet kotitöistä joita nyt ei edes ole paljoa.

isäntä 🤣🤣🤣

Vierailija
5210/8336 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

isäntä 🤣🤣🤣

Tuossakin tapauksessa on se jännä ristiriita, et kun mies tekee raskasta työtä, olisi absurdia, että se tekisi kotitöitä, joita ei edes ole paljoa. Eli ne työt on olemattomia naisen tehdä, mut absurdia niistä miehelle edes osa. 

Ei siinä mitään, jos nainen haluaa ja kykenee hoitaa miehen huushollia yksin, valintakysymyksiä. Mut tuo asetelma elää aina vaan. Miehelle liikaa, naiselle ei oikeastaan mitään.

Vierailija
5211/8336 |
12.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ymmärrän syvästi! Se kuka perheessä/suhteessa kantaa talouden työt harteillaan tietää miten nopeaa tavarat kuluu ennen kuin pitää ostaa lisää, ja kaiken muun mentaalipuolen työn. Muistaa lahjat, muistaa milloin on matot pesty, milloin on ostettu tiettyä tuotetta viimeksi, mitä huuhteluainemerkkejä on paras ostaa ja missä on halvimmat hinnat. Se myös muistaa missä on kaikki tavarat, ja myös löytää ne. 

Vierailija
5212/8336 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kodinkoneena toiminut Martta joka siivoaa, kokkaa, hoitaa kläpit ja antaa pilluakin kun minua  haluttaa. Toki nyt vanhemmiten on alkanut tulemaan jotain" käynnistys" ongelmia mutta kun mottaa nyrkillä "kylkeen"  niin taas toimii kuin uutena joten tasa arvo on ainanki minun mielestä meillä suvussame  toiminut.

T. Elmeri Jaakon poika nuorempi

Vierailija
5213/8336 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kodinkoneena toiminut Martta joka siivoaa, kokkaa, hoitaa kläpit ja antaa pilluakin kun minua  haluttaa. Toki nyt vanhemmiten on alkanut tulemaan jotain" käynnistys" ongelmia mutta kun mottaa nyrkillä "kylkeen"  niin taas toimii kuin uutena joten tasa arvo on ainanki minun mielestä meillä suvussame  toiminut.

Juuri näin, onnellisen perheen arkea.

Vierailija
5214/8336 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin toimii tasa-arvoinen avioliitto.

Masa

Vierailija
5215/8336 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nää naisvihaajat ovat tulleet tännekin porukoissa.

Vierailija
5216/8336 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa nyt, mikä sinusta tekee niin erinomaisen, että voit olettaa tuollaista palvelua saavas? Vaikkakin nyrkin avustuksella (väkivallaksikin sitä kutsutaan).

Vierailija
5217/8336 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstamammat siis mieluummin asuvat vuokralähiöissä ja mieskin voi olla työtön, koska on silloin paremmin tekemässä oman osuutensa kamalasta kotityömäärästä. :D

Mieluummin vuokralähiössä läsnäolevan miehen kanssa, kuin kartanossa yksin.

Mieluiten kartanossa yksin tai lasten kanssa, mutta niin että ei ole mitään miestä koskaan riesana.

Huonoin vaihtoehto on tuo, että mies on toisinaan paikalla, mutta hänet pitää kuitenkin huomioida päätöksenteossa ja leikkiä, että ollaan oikea perhe. Todelliseen yhteyteen tarvitaan vastuuskantoa kaikilla elämän osa-alueilla.  

Vierailija
5218/8336 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstamammat siis mieluummin asuvat vuokralähiöissä ja mieskin voi olla työtön, koska on silloin paremmin tekemässä oman osuutensa kamalasta kotityömäärästä. :D

Mieluummin vuokralähiössä läsnäolevan miehen kanssa, kuin kartanossa yksin.

Mieluiten kartanossa yksin tai lasten kanssa, mutta niin että ei ole mitään miestä koskaan riesana.

Huonoin vaihtoehto on tuo, että mies on toisinaan paikalla, mutta hänet pitää kuitenkin huomioida päätöksenteossa ja leikkiä, että ollaan oikea perhe. Todelliseen yhteyteen tarvitaan vastuuskantoa kaikilla elämän osa-alueilla.  

Ei kai siinä leikkimisestä ole kyse silloin kun se homma toimii. En minä ainakaan leiki mitään. Ihan vaan elellään yhdessä. Aika vähän mitään vääntöäkään mistään. Tai sen enempää kuin muidenkaan läheisyen, jouden kanssa aikaa ja elämää viettää. 

Mut yksin tietty mieluummin sit, jos jotain kauheeta draamaa olis.

Vierailija
5219/8336 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot sairas. Laps parat. Pilasit sit heidänkin mielenterveydet.

Vierailija
5220/8336 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot sairas. Laps parat. Pilasit sit heidänkin mielenterveydet.

JEE JEE artisti maksaa

t. mustetta nenässä