Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8336)

Vierailija
5181/8336 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa selvitä, miksi kaverilla on aasialaistaustainen vaimo. Mies ei ole ikinä kotona, tahtoo puuhailla omiaan, mutta haluaa samalla perheen kulissiksi. Sepä ei onnistu itsellisen suomalaisen naisen kanssa, niin kodinkone on haettu Aasiasta.

Kyllä ja mitä vaimo tästä kaikesta saa? No, taloudellista hyötyä ainakin, että vaimonkin motiivit selvisivät. Mieshän ei ole edes ikinä kotona.

Vaimo tekee kahta työtä. Kodinhoidon lisäksi. On ahkera, se on totta, mutta ei kyl mitään kissanpäiviä pääse viettämään.

Kuka ne lapset hoitaa, vai rahaako niille lykätään lohdutukseksi, kun kumpikaan vanhemmista ei ole ikinä läsnä?

Vierailija
5182/8336 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa selvitä, miksi kaverilla on aasialaistaustainen vaimo. Mies ei ole ikinä kotona, tahtoo puuhailla omiaan, mutta haluaa samalla perheen kulissiksi. Sepä ei onnistu itsellisen suomalaisen naisen kanssa, niin kodinkone on haettu Aasiasta.

Tuossa on kyllä totta se osuus, ettei suomalainen itsellinen nainen kykene esim. siirtämään vuoroja, vaan koti sottaantuu sillä välin jos ukko on vaikka ulkomaaankeikalla kolme kuukautta. Tuon ajan aaveeleidi toki ihan oikeutetusti viettää koko kyseisen ajan ukkoaan mollaten palstalla. Ja joutuu käyttämäån useampaan kertaan samoja alushousujaan.

Missä niitä ukkoja taas on haukuttu? Aina tästä joku täällä vääntää, mutta ikinä en sellasia viestejä näe. Tässäkin ketjussa on kerrottu vain hyvistä nyxistä tai ikävistä existä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5183/8336 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mistähän tuollaisen skenaarion nyt tästä sait päähäsi? 

Mitä et ymmärtänyt sanavalinnoista? Kun minä menen töihini, et sano auttavani, kun ehdin, siinä firmassa. Minä menen ja teen työni. Toki osa siitä työstä voi olla myös auttamista, mutta se on minun työ ja minun vastuu. Ei auttamista, kun jos sattuu olee aikaa. 

Oma mies hoitelee hommat sujuvasti. Emme edes keskustele tekemisistä erityisesti. Se tekee, joka ehtii ja jaksaa. Ja jos jompakumpa on kipeä, toinen hoitaa. Tietenkin.

Kuis teillä, jos vaimosi sairastuu? Pysyykö hommat sinulla hanskassa? Lastenhoidoista lähtien"

Harmi, kun te ette osaa erottaa kotia ja työpaikkaa toisistaan. Ette myöskään lasta ja miestä toisistaan.

Niin, kotisi on vain vaimollesi työpaikka. Ei sitä turhaan sanota kotityöksi. Sinä olet sit tehokkaasti erottanut työt kodista. Mieti, jos kaikki, siis vaimotkin, eläisi, kuten sinä! Mikä sotku siitä syntyis.

Vierailija
5184/8336 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä ole perhettä ja lapsia vai miten teillä on aikaa tällaiseen?

Aikuiset lapset. 

Etkö kykene keksimään muuta ajanvietettä kuin notkua täällä?

Mutta olethan sinäkin täällä! Miksi?

Eri

Vierailija
5185/8336 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä ole perhettä ja lapsia vai miten teillä on aikaa tällaiseen?

Aikuiset lapset. 

Etkö kykene keksimään muuta ajanvietettä kuin notkua täällä?

Aamulla rakasteltiin pari tuntia, sitten kävin kävelyllä kauniissa aurinkoisessa säässä. Ruoka on uunissa, joten nyt on aikaa vaikka palstailla. Seuraavaksi teen salaatin lounaalle ja sen jälkeen täytyy keskittyä pyykkihuoltoon. 

Vierailija
5186/8336 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja mitä vaimo tästä kaikesta saa? No, taloudellista hyötyä ainakin, että vaimonkin motiivit selvisivät. Mieshän ei ole edes ikinä kotona.

Vaimo tekee kahta työtä. Kodinhoidon lisäksi. On ahkera, se on totta, mutta ei kyl mitään kissanpäiviä pääse viettämään.

Kuka ne lapset hoitaa, vai rahaako niille lykätään lohdutukseksi, kun kumpikaan vanhemmista ei ole ikinä läsnä?

Ovat pieniä vielä. Päiväkoti-ikäisiä. Olleet sitä sen kymmenen vuotta...

Vierailija
5187/8336 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin, kotisi on vain vaimollesi työpaikka. Ei sitä turhaan sanota kotityöksi. Sinä olet sit tehokkaasti erottanut työt kodista. Mieti, jos kaikki, siis vaimotkin, eläisi, kuten sinä! Mikä sotku siitä syntyis."

Minä olen se vaimo ja osaan erottaa työn ja kodin. Meillä isäntä tekee viikot hyvin rasittavaa fyysistä työtä. Tuntuisi absurdilta käskyttää häntä tekemään vielä kotona puolet kotitöistä joita nyt ei edes ole paljoa.

Vierailija
5188/8336 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika usein tuntuu kyllä roikkuvan tällä palstalla, vaikka on palkkatyöt, talonrakennusprojektit sekä Suomessa, että Aasiassa, pari kakaraa, tuntikausien rakastelusessiot vaimon kanssa ja vielä kotitöissä auttelutkin tehtävänä. 🤭

Lasten kanssa olemisesta ei puhu mitään. Taitavat ol

Montakin taloa, kertomansa mukaan. Lapset eivät isäänsä taida paljon nähdä. No, ne ovat arvovalintoja.

Vierailija
5189/8336 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin, kotisi on vain vaimollesi työpaikka. Ei sitä turhaan sanota kotityöksi. Sinä olet sit tehokkaasti erottanut työt kodista. Mieti, jos kaikki, siis vaimotkin, eläisi, kuten sinä! Mikä sotku siitä syntyis."

Minä olen se vaimo ja osaan erottaa työn ja kodin. Meillä isäntä tekee viikot hyvin rasittavaa fyysistä työtä. Tuntuisi absurdilta käskyttää häntä tekemään vielä kotona puolet kotitöistä joita nyt ei edes ole paljoa.

No sitähän ei voi tietää, jos et ilmoita olevasi eri, kuin se, jolle joku vastaa.

Omituinen kommentti joka tapauksessa. Sinä et vaadi miestäsi osallistuman kotitöihin. Ok. Se on sinun valinta. Mikä saa sinut haukkuman muita naisia? Oletko siis oikeasti nainen ? Tarve haastaa riitaa? 

Vierailija
5190/8336 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin teen rasittavaa fyysistä työtä, eikä se anna minulle vapudu kotitöistä- korttia. Aivan absurdi ajatuskin.

Vierailija
5191/8336 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No sitähän ei voi tietää, jos et ilmoita olevasi eri, kuin se, jolle joku vastaa.

Omituinen kommentti joka tapauksessa. Sinä et vaadi miestäsi osallistuman kotitöihin. Ok. Se on sinun valinta. Mikä saa sinut haukkuman muita naisia? Oletko siis oikeasti nainen ? Tarve haastaa riitaa?"

Sivusta. Sinähän tuossa riitaa haastat. Lue oma edellinen kommenttis.

Vierailija
5192/8336 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"JOS olisit kertonut, että teet kotitöistä aina oman osuuden, kun vaan ehdit töiltäsi kotona olemaan, kukaan ei olisi morkannut sinua mistään."

Mitä eroa on sanoa auttavansa kotitöissä vaimoa aikataulujen ja jaksamisen puitteissa vs. tekee kotitöistä oman osuutensa kun töiltään ehtii?

Ihan tosissanneko teillä toimitaan niin, että kun kaikki astiat ovat tiskipöydällä likaisina, mutta persvakoukkonne oli katkaissut koipensa työpaikallaan, niin minähän en laita astioita koneeseen, koska ukon vuoro? Kuulostaa aivan idioottimaiselta.

Mistähän tuollaisen skenaarion nyt tästä sait päähäsi? 

Mitä et ymmärtänyt sanavalinnoista? Kun minä menen töihini, et sano auttavani, kun ehdin, siinä firmassa. Minä menen ja teen työni. Toki osa siitä työstä voi olla myös auttamista, mutta se on minun työ ja minun vastuu. Ei auttamista, kun jos sattuu ol

Mikä tässä oli riidan haastamista? Oli osoitettu sille auttavalle miehelle, jonka mukaan kotityöt eivät oikeasti kuulu miehelle, ja vaimot ovat sottasia laiskureita, jos olettavat miesten osallistuvan kotitöihin. Näin hän on ilmaissut lukuisat kerrat tässä ketjussa.

Vierailija
5193/8336 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä oli riidan haastamista? Oli osoitettu sille auttavalle miehelle, jonka mukaan kotityöt eivät oikeasti kuulu miehelle, ja vaimot ovat sottasia laiskureita, jos olettavat miesten osallistuvan kotitöihin. Näin hän on ilmaissut lukuisat kerrat tässä ketjussa.

Ja sinua kiinnostaa toisten ihmisten kotityöt minkä takia?

Vierailija
5194/8336 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuu olemaan ketjun aihe. 

Eri

Vierailija
5195/8336 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niistä tässä ketjussa keskustellaan. Mistäs sinä kommentoit?

Vierailija
5196/8336 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sattuu olemaan ketjun aihe. 

Eri"

Ketjun aiheena ei ole miehen, jolla on aasialaisvaimo, niiden kotityöt. Siitähän täällä on länkytetty.

Vierailija
5197/8336 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri"

Ketjun aiheena ei ole miehen, jolla on aasialaisvaimo, niiden kotityöt. Siitähän täällä on länkytetty.

Ehkä aasialaisen pyllynpyörittäjän miehen kannattaa sitten pysyä pois ketjusta.

Vierailija
5198/8336 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri"

Minkä takia?

Vierailija
5199/8336 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri"

Minkä takia?

eri

Jos hänen kommenttejaan kommentoi kriittisesti, hän suuttuu, toisaalta hän saa haukkua omasta mielestään vapaasti suomalaisia naisia.

Olen pohtinut hänen agendaansa, ja minusta se on pilata ketjut, missä keskustellaan asiallisesti miesten ja naisten välisestä suhteesta. Mutta kyllä hän tuo paljon huviakin.

Vierailija
5200/8336 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos hänen kommenttejaan kommentoi kriittisesti, hän suuttuu, toisaalta hän saa haukkua omasta mielestään vapaasti suomalaisia naisia."

Taitaa pata soimata nyt kattilaa. Eikö keskustelun tarkoitus ole jotain aivan muuta, kuin kommentoida toisten kommentteja kriittisesti?