Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8336)
Muista antaa suikkaria ja käkkyä niin kaikki järjestyy...
Heti kun omatoimiseksi kasvoin niin minua ei ole kukaan sen jälkeen passannut. Ei ole ensiasuntoonkaan tullut äiti siivoomaan ja pyykkiä pesemään.
Sain omatoimisen puolisonkin jotenka me keitetään omat kahvit kun toinen juo vahvaa ja toinen laihaa. Tehdään eri ruuat kun meillä on ruokien suhteen eri mieltymykset. Minä haluan mausteista ruokaa paljon sipulia ja valkosipulia ja puolisoni haluaa sellaista perus kouluruokaa tai millaista äiti teki jotenka jos ei itse tee mieleistään ruokaa niin syö äitien tekemiä eineksiä.
Mieheltäni onnistuu ihan kaikki kotityöt ja silloin on passannut minutkin jos olen ollut sairaana.
Vierailija kirjoitti:
Miesvihaajat poisti mun kysymyksen ap: n tilanteesta.... voitteko oi ihana naisväki referoida mitä on tapahtunut.
Ero tuli. Mieslapsi jäi yksin makaamaan paskaisissa lakanoissa, ap ja lapset asuvat muualla.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ymmärrän syvästi! Se kuka perheessä/suhteessa kantaa talouden työt harteillaan tietää miten nopeaa tavarat kuluu ennen kuin pitää ostaa lisää, ja kaiken muun mentaalipuolen työn. Muistaa lahjat, muistaa milloin on matot pesty, milloin on ostettu tiettyä tuotetta viimeksi, mitä huuhteluainemerkkejä on paras ostaa ja missä on halvimmat hinnat. Se myös muistaa missä on kaikki tavarat, ja myös löytää ne.
Siinäpä oli lueteltukin tärkeitä juttuja! Muistaa milloin on matot pesty? Milloin ostettu jotain viimeksi?
Samaa sarjaa, että muistaa koska salaojat on kaivettu ja piha kolattu.
Minäkin kyllästyin pussaamaan persettäni, niska venähti ja paska turahti.
On ymmärrettävää, että olet kokenut tarpeelliseksi asettaa rajat ja ottaa aikaa itsellesi, erityisesti jos tunnet, että olet kantanut liian suuren vastuun perheesi kotitöistä. On tärkeää, että kaikki perheenjäsenet osallistuvat kotitöihin ja ottavat vastuuta yhteisestä kodista.
On kuitenkin tärkeää myös kommunikoida avoimesti perheenjäsenten kanssa ja selventää, miksi olet päättänyt lakkoilla kotitöistä. Voit kertoa heille, että haluat tasapuolisuutta ja vastuunjakoa perheen kotitöissä, ja että odotat heidän osallistuvan kotitöihin omien mahdollisuuksiensa mukaan.
Voit myös keskustella perheenjäsenten kanssa siitä, miten kotitöitä jaetaan jatkossa ja miten jokainen voi osallistua kodin ylläpitoon ja siisteyteen omalla panoksellaan. Olisi hyvä myös asettaa yhteiset pelisäännöt ja odotukset siitä, mitä kullakin perheenjäsenellä odotetaan kotitöiden suhteen.
Kun kaikki perheenjäsenet osallistuvat kotitöihin ja ottavat vastuuta yhteisestä kodista, se voi luoda harmonisempaa ja tasapainoisempaa ilmapiiriä perheessä.
Vierailija kirjoitti:
On ymmärrettävää, että olet kokenut tarpeelliseksi asettaa rajat ja ottaa aikaa itsellesi, erityisesti jos tunnet, että olet kantanut liian suuren vastuun perheesi kotitöistä. On tärkeää, että kaikki perheenjäsenet osallistuvat kotitöihin ja ottavat vastuuta yhteisestä kodista.
On kuitenkin tärkeää myös kommunikoida avoimesti perheenjäsenten kanssa ja selventää, miksi olet päättänyt lakkoilla kotitöistä. Voit kertoa heille, että haluat tasapuolisuutta ja vastuunjakoa perheen kotitöissä, ja että odotat heidän osallistuvan kotitöihin omien mahdollisuuksiensa mukaan.
Voit myös keskustella perheenjäsenten kanssa siitä, miten kotitöitä jaetaan jatkossa ja miten jokainen voi osallistua kodin ylläpitoon ja siisteyteen omalla panoksellaan. Olisi hyvä myös asettaa yhteiset pelisäännöt ja odotukset siitä, mitä kullakin perheenjäsenellä odotetaan kotitöiden suhteen.
Kun kaikki perheenjäsenet osallistuvat kotitöihi
Heippa ChatGP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesvihaajat poisti mun kysymyksen ap: n tilanteesta.... voitteko oi ihana naisväki referoida mitä on tapahtunut.
Ero tuli. Mieslapsi jäi yksin makaamaan paskaisissa lakanoissa, ap ja lapset asuvat muualla.
Mistä tiedät että on paskaiset lakanat, nukutko hänen kanssaan niissä? Vai oliko naisellinen intuitio, joka kertoo että mies ei osaa pestä pyykkiä kun mamma lähti? Melkoisen halventavaa, vai mitä?
Sama kuin sanoisin että olet surkea peruuttamaan autoa koska olet nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että on paskaiset lakanat, nukutko hänen kanssaan niissä? Vai oliko naisellinen intuitio, joka kertoo että mies ei osaa pestä pyykkiä kun mamma lähti? Melkoisen halventavaa, vai mitä?
Mies ei vaihtanut lakanoitaan 2 kuukauteen ap:n asuessa vielä hänen kanssaan. Ihan hyvällä syyllä voi olettaa ettei ole vaihtanut sen jälkeenkään. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei vaihtanut lakanoitaan 2 kuukauteen ap:n asuessa vielä hänen kanssaan. Ihan hyvällä syyllä voi olettaa ettei ole vaihtanut sen jälkeenkään. -eri
Ei tietenkään vaihtanut kun vaimo oli hänet siihen opettanut?
Koirakin kerjää ruokapöydän vierellä jos saa edes joskus sieltä herkkuja.
Kyllä, vertasin juuri miestä koiraan - hienosti huomattu! Huomasitko mitään muuta?
Ei tietenkään vaihtanut kun vaimo oli hänet siihen opettanut?
Sitä luulisi, että kun vaimo ei vaihda lakanoita, niin miehenkin päässä löisi kaksi aivosolua yhteen ja hoksaisi, että voisi vaihtaa itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään vaihtanut k
Tuollainen pöydän vierellä kerjäävä koiramies on mulle aivan tuntematon olento, onneksi. Omilla on aina ollut kyky ajatella ja toimia itse.
"Mies ei vaihtanut lakanoitaan 2 kuukauteen ap:n asuessa vielä hänen kanssaan."
Joo, ei suomalaista naista haittaisi, vaikka parisängyssä toinen lakana olisi oikeasti likainen. Kahden lakanan vaihtaminen olisi jo miehen miellyttämistä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei suomalaista naista haittaisi, vaikka parisängyssä toinen lakana olisi oikeasti likainen. Kahden lakanan vaihtaminen olisi jo miehen miellyttämistä.
Etkö ole seurannut ketjua? Tuo ap:n ukko oli osoittamassa mieltään sohvalla sen likaisen lakanansa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ne lakanat olivat paskaiset, kun ap lähti. Kun se mies ei niitä suostunut pesemään. Eikä kalsareita. Osti mieluummin uudet. Eli mies itse yritti todistaa, ettei hänestä pesuhommiin olen. Kannattaa kiukutella hänelle tuosta miesten halventamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään vaihtanut k
Ihmiset oppivat uusia asioita ihan aikuisinakin. Erikoista eikö?
Koiravertaus oli huono. Meillä koira kerjäsi poikkeuksetta äidiltä, vaikka äiti ei ikinä antanut yhtään mitään. Ei edes ruokaa. Lapset kyl tiputteli kaikkea, silti äiti oli se, jolta kerjäs ja jota palvoi.
Vierailija kirjoitti:
Niin, miestä ei siis haitannut nukkuminen siinä oikeasti likaisessa lakanassa. Nainen ei sentään nykkunut siinä.
Kerrotko taas vaihteeksi, miksi se olikaan naisen tehtävä vaihtaa sen miehen lakana, eikä miehen?
Vierailija kirjoitti:
Et voi väittää, että naisella olisi liian korkeat siivousstandardit, kun naisia tuosta täällä syytetään. Jos lakana ei ollut miehen mielestä likainen, niin miksi naisen olisi pitänyt se vaihtaa?
Sorry nyt vaan ladyt, mutta naiset valehtelevat ja värittävät niin paljon tarinoita, että minua vähän surettaa kun lähdette aina ihan kiimaisina mukaan kun joku mies on mollattavana.