Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8338)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin kaikki viestit läpi ja kaikkein onnellisimmalta vaikuttaa pari, jossa on aasialaisella naisella ihana suomalainen mies.
Oispa hienoa, jos tää aasialainen "vaimo" tulisi itse kertomaan elämästään ja onnellisuudestaan. Hänellähän on kuulemma kielitaitoakin enemmän, kuin suominaisella. Et se ei ole esteenä.
Asioin usein yhtä aikaa samassa kaupassa suomalais&aasialais-yrittäjäpariskunnan kanssa. Olen pohtinut naisen ilmeettömyyttä yhteisillä ostoksilla, sillä sama rouva on ystävällinen ja juttelee yksin ollessaan. Olisi tosiaan mukava kuulla anonyymisti muuttajien mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin kaikki viestit läpi ja kaikkein onnellisimmalta vaikuttaa pari, jossa on aasialaisella naisella ihana suomalainen mies.
Oispa hienoa, jos tää aasialainen "vaimo" tulisi itse kertomaan elämästään ja onnellisuudestaan. Hänellähän on kuulemma kielitaitoakin enemmän, kuin suominaisella. Et se ei ole esteenä.
Asioin usein yhtä aikaa samassa kaupassa suomalais&aasialais-yrittäjäpariskunnan kanssa. Olen pohtinut naisen ilmeettömyyttä yhteisillä ostoksilla, sillä sama rouva on ystävällinen ja juttelee yksin ollessaan. Olisi tosiaan mukava kuulla anonyymisti muuttajien mielipiteitä.
Aasialainen nainen voi hymyillä, mutta ajattelee oikeasti, että tuokin lehmä joutaisi nylkeä elävänä. Olette niin sairaita rasisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aasialainen nainen voi hymyillä, mutta ajattelee oikeasti, että tuokin lehmä joutaisi nylkeä elävänä. Olette niin sair
Niin, että tällaisia emakkoja ne aasialaiset naiset ovat pohjimmiltaan. Täytyypä ruveta tarkkailemaan niiden käytöstä...
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihana? Istuu vauvapalstalla suoltamassa törkeyksiä aamusta iltaan? Upealla naisella olisi upea mies, noilla on mennyt jotain pahasti metsään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla viisaampi pysytellä pois korppikotkien kynsistä.
*eri
Suomen linnut värikuvina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aasialainen nainen voi hymyillä, mutta ajattelee oikeasti, että tuokin lehmä joutaisi nylkeä elävänä. Olette niin sair
No nyt putosin kärryiltä kokonaan. Miten me olemme rasisteja? Enkö saa pohtia mielessäni, johtuuko tilanneriippuvainen käytös kulttuurista vai miehen mustasukkaisuudesta tai juroudesta? Ja eiköhän aasiatarkin saa pohtia, että vastaantulijat voisi nylkeä, kuten ehdotat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*eri
Spessun mielikuvitusnainen ei pääse linjoille, koska sillä on kiire pyöritellä pyllyä ja hyppiä miestään vasten. Vitsit tää menee jo ihan utopistiseksi koko ketju... :D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihana? Istuu vauvapalstalla suoltamassa törkeyksiä aamusta iltaan? Upealla naisella olisi upea mies, noilla on mennyt jotain pahasti metsään.
Itsehän se täytyy miesvihasikamiehenkin omaa saparoaan nostaa ja vähän kehaista itseään sillai muka-anonyymisti. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulaispoika (54v) asuu yksin kaksiossa, äiti 76v käy siivoamassa ja huolehtii muutenkin poikansa asioista. Ymmärtäisin jos kyseessä olisi sairaus, mutta ei. Onneksi kukaan ei ole ottanut tuota helmeä riesakseen.
Tuo on aitoa lähimmäisenrakkautta.
Tuon sukulaispojan vanhemmat erosivat hänen teini-iässään. Äidille oli tärkeää sitoa nuori itseensä, tyttöystävät olivat rahan perässä, kaverit alkoholin. Kyllähän äiti saattoi tehdä pikkuiselleen viikon ruuat samalla, kun teki itselleen, käydä siivoamassa jne. Onko lähimmäisenrakkautta, jos äiti ei anna lapsen kasvaa täyteen aikuisuuteen, kokea onnistuvansa elämässä? Äidilläkin alkaa olemaan vaivoja, pojasta ei ole auttamaan. Mitä sitten, kun äitiä ei enää ole? Onko ainoa mahdollisuus työssäkäyvälle ihmiselle mennä joko hotelliin tai palvel
Tuskin siitä pojasta on kauheasti apua, sitten kun äitinsä terveys pettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*eri
Ei täällä lytätä onnellisia vaimoja. Vain lusmuja puolisoita.
*sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos aasialainen noin ajattelee, ei ole ihan terve. Oli miltä mantereelta tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin ap tuskasi.
Minäkin kyllästyin maksamaan laskut joten nyt ne kerääntyy tuonne sähköpostiin. Maksumuistutukset olen heittänyt roskiin avaamattomana.
Pian vaimolta ja lapsilta lähtee puhelinliittymä, ehkä se tajuaa sen jälkeen että eläminen maksaa.
Jos olisit ikinä laskuja maksanut, tietäisit että ne hoidetaan e-laskuina. Ei kukaan ole niin typerä että hamstraisi niitä sähköpostiinsa.
Minulle kylläkin tulee puhelin- ja nettilaskut edelleen sähköpostiin, haluan seurata kuluja kuukausittain. Toisin sanoen, tämä on ihan mahdollista.
-eri-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kyllästyin maksamaan laskut joten nyt ne kerääntyy tuonne sähköpostiin. Maksumuistutukset olen heittänyt roskiin avaamattomana.
Pian vaimolta ja lapsilta lähtee puhelinliittymä, ehkä se tajuaa sen jälkeen että eläminen maksaa.
Jos olisit ikinä laskuja maksanut, tietäisit että ne hoidetaan e-laskuina. Ei kukaan ole niin typerä että hamstraisi niitä sähköpostiinsa.
Minulle kylläkin tulee puhelin- ja nettilaskut edelleen sähköpostiin, haluan seurata kuluja kuukausittain. Toisin sanoen, tämä on ihan mahdollista.
-eri-
Eihän kukaan väittänyt että ei olisi mahdollista. Mutta jos yhtään osaa järkevästi suunnitella ajankäyttöä, tilaa e-laskut. Toki aina löytyy ihmisiä joiden on pakko tehdä kaikki vaikeimman kautta.
Vierailija kirjoitti:
Kuka puhelinoperaatio lähettää laskut sähköpostiin ja maksumuistutukset paperisena?
Ja eikö sitten isälle kuulu maksaa lastensa puhelinlaskuja, vaan miksi se on äidin tehtävä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka puhelinoperaatio lähettää laskut sähköpostiin ja maksumuistutukset paperisena?
Ja eikö sitten isälle kuulu maksaa lastensa puhelinlaskuja, vaan miksi se on äidin tehtävä?
Minä olen ihmetellyt kumman nimissä liittymä on, jos kerran lasku tulee miehen sähköpostiin. Kyllä minun laskuni kulkee oman sähköpostini kautta, suurin osa kyllä e-laskuina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo aasiatar ei osaa suomea eikä hän tunne ollenkaan yhtään suomalaista, kun miehensä aina lukee naisten kommentteja englanniksi ja nainen ihmettelee päätään pyöritellen, että tuollaisiako suomalaiset naiset ovat.
Vierailija kirjoitti:
palstalla on kaksi hyvin saman kaltaista ketjua.
Toisessa nainen kertoo kuinka hän meni lakkoon, toisessa nainen valittaa että mies "meni lakkoon" eli piti lomaa perheestään.
Toisessa ketjussa lakkoilijaa kehutaam ja ylistetään, toisessa haukutaan.
Osaatteko selittää millään muulla kuin miesvihalla.
No mies otti lomaa perheestään eli ei huolehtinut pienistä lapsistaan vaan lähti yksin mökille. Sen perheen äiti on tehnyt koko ajan kotitöitä ja hoitanut enimmäkseen yksin lapsetkin.
Tässä ketjussa taas mies ei tee mitään kotitöitä ja nyt äiti on lähtenyt ja vienyt lapset mukaansa kun halusivat tulla. Eli miestä ei jätetty hoitamaan pieniä lapsia vaan hänen täytyy nyt hoitaa ainoastaan itsensä.
Onhan tässä nyt selvä ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Monissa perheissä miestä syytetään, ettei tämä "tee mitään" kun nainen tekee kotityöt ennen kuin mies ehtii ja sitten nainen saa syyn valittaa."
Ai että mä repesin tälle kommentille. Niin, mies ei vaan ehdi poimimaan kolme viikkoa lojuneita sukkiaan keittiön pöydän alta. Kahvikuppikokoelma olohuoneen pöydällä kasvaa joka päivä, kun ei ole prkl ehtinyt viedä niitä tiskikoneeseen. Imuriin ei kyllä tässä kiireessä ehdi tarttua kolmeen kuukauteen. Kiirettä pitää niin kovasti, että viime kesänä ulos unohtuneita tikkaita etsitään nyt kissojen ja koirien kanssa lumihangesta, kun oli liian kiire, ettei ehtinyt viedä niitä autotalliin.
Kiirettä pitää tosiaan.
Olet saanut ihan oman tasois
Ilmeisesti Suomessa on korkeatasoisia miehiä ja huonotasoisia naisia, vaikka samoista vanhemmista syntyy niin poikia kuin tyttöjäkin. Näin olen täältä palstalta oppinut.
Niin...elämme Suomessa ja jokainen ihminen on yhtä arvokas,
oli hän uros eli mies tai naaras eli nainen. Tuntekaa arvonne!
Sinäkin vaikka olet tullut muualta hakemaan Suomalaisten hyvää.
*eri