Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8339)

Vierailija
4581/8339 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa perheissä on edelleen yhteiset rahat ja vaimon rahat.

Ei ole, noin ei ole koskaan ollutkaan. Et itsekään tunne yhtään tuollaista perhettä.

En minäkään. Sen sijaan tiedän useita perheitä, joissa nainen hankkii kaiken lapsille vähistä rahoistaan. Tai ostaa koko perheen ruuat. Itse en moiseen suostuisi ikinä.

Tiedän yhden perheen, missä parempituloinen mies ostelee itselleen kaikenlaisia härveleitä ihan huvikseen, juuri ja juuri suostuu maksamaan puolet asumiskuluista ja ruuista, mutta esim. lasten vaatteet ja harrastusmaksut ovat pienipalkkaisemman vaimon kuluja. Vaimo itse kulkee kirppisvaatteissa ja risoissa kengissä, maksaa aina loppukuusta luottokortilla kulkee 15 kilometrin työmatkan kesät talvet pyörällä, koska autoon ei ole varaa. Olen ihmetellyt vuosia, miten hän suostuu elmään noin, mutta ei ole niin läheinen, että uskaltaisin sanoa suoraan että suhde on sairas.

Vierailija
4582/8339 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa 

Hämmentävän moni aiemmin normaali mies taantuu, kun nainen jää kotiin hoitamaan lapsia ja tekee siinä samalla hyvää hyvyyttään kotityöt, usein kompensoidakseen sitä että mies elättää perheen. Sitten kun nainen palaa töihin, mies ei enää osaa tai "osaa", vaan jää yhdeksi lapsista siihen asti että nainen saa tarpeekseen. Nykyään naiset onneksi uskaltavat vi

Voidaanko pliis ihan oikeasti lakata puhumasta että "mies elättää perheen"? Kun ei elätä. Mies aiheuttaa naiselle valtavia tulonmenetyksiä, kun nainen joutuu hoitamaan yhteisiä lapsia kotona jopa vuosia. Lähes kaikki miehet kieltäytyvät itse jäämästä kotiin.

Nainen tuossa on se joka tekee ison uhrauksen, ja mies hyötyy naisesta taloudellisesti. Ja miehet ovat saaneet

Tuossakin keskityt aivan täysin mieheen ja miehen tekemisiin. Ja jätät täysin huomiotta sen että mies aiheuttaa naiselle valtavia taloudellisia menetyksiä.

Kai ymmärrät että nainen sai palkkaa ennen kuin joutui jäämään kotiin? Ja hän menettää ne rahat. Puhutaan kymmenistä tuhansista, mitä nainen menettää miehen takia. Vähintään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4583/8339 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja sinä tunnustat, että tulet toimeen vain kynnysmattojen kanssa. Vahva, puolensa pitää nainen on sinulle kauhistus, sillä sellainen ei suostu nöyristeleväksi kodinkoneeksi sinulle."

Vahva tarkoittaa aivan muuta kuin sitä mikä täälläkin on aina läsnä, eli halu riidellä joka asiasta. Jos sinäkin olisit oikeasti vahva nainen, niin et tuollaista potaskaa suoltaisi aamusta iltaan, vaan keskustelisit säyseästi esim. minun kanssani.

Ja jos meinaa, että parisuhde toimii ja kestää, niin nöyryyttä pitää olla puolin ja toisin. Suomalaisilla pareilla nöyryys näyttää olevan kovin yksipuolista, eli jos mies ei alistu, niin palstamatami saa raivarin ja hakkaa pää punaisena miehiin kohdistuvaa erittäin halventavaa tekstiä eli tyhjänpäiväistä mäkätystä.

Minä kirjoittelen täältä onnellisesta, pitkästä liitosta käsin harvakseltaan kuninkaist

Melkoisen eriarvoistavaa, jopa ra s i s t i s ta arvostella toisia värin perusteella, oli lintu tai kala...

Vierailija
4584/8339 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja sinä tunnustat, että tulet toimeen vain kynnysmattojen kanssa. Vahva, puolensa pitää nainen on sinulle kauhistus, sillä sellainen ei suostu nöyristeleväksi kodinkoneeksi sinulle."

Vahva tarkoittaa aivan muuta kuin sitä mikä täälläkin on aina läsnä, eli halu riidellä joka asiasta. Jos sinäkin olisit oikeasti vahva nainen, niin et tuollaista potaskaa suoltaisi aamusta iltaan, vaan keskustelisit säyseästi esim. minun kanssani.

Ja jos meinaa, että parisuhde toimii ja kestää, niin nöyryyttä pitää olla puolin ja toisin. Suomalaisilla pareilla nöyryys näyttää olevan kovin yksipuolista, eli jos mies ei alistu, niin palstamatami saa raivarin ja hakkaa pää punaisena miehiin kohdistuvaa erittäin halventavaa tekstiä eli tyhjänpäiväistä mäkätystä.

Minä kirjoittelen täältä onnellisesta,

Googlaa induktiivinen päättely, jos viittaus ei ole tuttu. Päinvastoin, kuten täällä palstalla ollaan.

Vierailija
4585/8339 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, noin ei ole koskaan ollutkaan. Et itsekään tunne yhtään tuollaista perhettä.

Tiedän tuttavapiiristä heti kolme tuollaista perhettä. Osaatko muuten sanoa, että mitä saat tuosta, kun yrität kieltää tosiasioita?

Ne on varmaan näitä aasialaisperheitä. Totta kai niissä on vaimon rahat, ne kun pitää tilittää lyhentämättöminä sinne Aasian sukulaisille :D

-eri

Ihan tavis suomalaisperheitä ovat. Sulla vissiinki joku pakkomielle höpistä asian vierestä?

Vierailija
4586/8339 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tuttavapiiristä heti kolme tuollaista perhettä. Osaatko muuten sanoa, että mitä saat tuosta, kun yrität kieltää tosiasioita?

Ne on varmaan näitä aasialaisperheitä. Totta kai niissä on vaimon rahat, ne kun pitää tilittää lyhentämättöminä sinne Aasian sukulaisille :D

-eri

Onko sulta joku aasialainen vieny miehen vai miksi oot rasisti?

Vierailija
4587/8339 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläpä peikko viitsi valehdella.

Vierailija
4588/8339 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Onko sulta joku aasialainen vieny miehen vai miksi oot rasisti?

Mitä rasismia tuossa nyt oli? Näin monissa aasialaisperheissä toimitaan, lähetetään sukulaisille rahaa sinne kotikonnuille. Etkö tiennyt?

Vierailija
4589/8339 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies "huolehdi perheen kuluista" kun nainen on kotona hoitamassa lapsia. Mies AIHEUTTAA kuluja naiselle.

Naisen palkkatulo loppuu miehen takia. Ei mies oikeasti huolehdi tuossa yhtään mistään. Nainen on se joka huolehtii ja kantaa taloudellisen vastuun ja suuret tappiot. Mies jatkaa elämäänsä lähes täysin samalla tavalla kuin ennen lasta. Mieheen kohdistuvat taloudelliset vaikutukset ovat aivan minimaaliset verrattuna naiseen. 

Jotta mies tekisi edes oman osuutensa, miehen pitäisi maksaa naiselle lastenhoidosta täsmälleen sama palkka mitä nainen sai työelämässä ja korvata menetetty eläkekertymä. Sekä jotenkin hyvittää se että nainen ei etene urallaan kun on kotona. Tämän lisäksi miehen luonnollisesti pitäisi tehdä puolet kotitöistä, että naiselle ei tule yli 8 tunnin työpäivää. Eikä silti voi sanoa että mies elättäisi, koska tuossa mies vain tekee oman osuutensa.

On täysi vitsi että miehestä puhutaan "elättäjänä". Mutta tämä ajattelutapa on pesiytynyt kulttuuriimme niin että uskomme mustan valkoiseksi.

Vierailija
4590/8339 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että. Kohta 4500 kommenttia, joista suurin osa miesten mollaamista ja muuta mäkätystä/kaakatusta. Edelleen tuntuu hyvältä ratkaisulta, että vaimo on ulkomaalainen, joka ei mäkätä mistään ja hänen kanssa on mukava jakaa kotitöitä kummankin jaksamisen ja ehtimisen mukaan. Sekään tosin ei tunnu sopivan palstamäkättäjille, vaan näiden mielestä vaimo on orja ja minä laiskamato.

On se jännä, et ketjussa, jossa aiheena on laiska puoliso, puhutaan laiskoista puolisoista. Kyllä pitäisi aina vaan kehua ja ylistää. Teki mitä teki tai siis jättää tekemättä. 

Mietippä sitä, jos sun aasianihme joku päivää jättääkin kaiken sinun tehtäväksi? Ihan noin teoriassa mieti. Silloin saattai sinunkin julkitulo olla vähän eri sävyinen.

Vierailija
4591/8339 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mies "huolehdi perheen kuluista" kun nainen on kotona hoitamassa lapsia. Mies AIHEUTTAA kuluja naiselle.

Naisen palkkatulo loppuu miehen takia. Ei mies oikeasti huolehdi tuossa yhtään mistään. Nainen on se joka huolehtii ja kantaa taloudellisen vastuun ja suuret tappiot. Mies jatkaa elämäänsä lähes täysin samalla tavalla kuin ennen lasta. Mieheen kohdistuvat taloudelliset vaikutukset ovat aivan minimaaliset verrattuna naiseen. 

Jotta mies tekisi edes oman osuutensa, miehen pitäisi maksaa naiselle lastenhoidosta täsmälleen sama palkka mitä nainen sai työelämässä ja korvata menetetty eläkekertymä. Sekä jotenkin hyvittää se että nainen ei etene urallaan kun on kotona. Tämän lisäksi miehen luonnollisesti pitäisi tehdä puolet kotitöistä, että naiselle ei tule yli 8 tunnin työpäivää. Eikä silti voi sanoa että mies elättäisi, koska tuossa mies vain tekee oman osuutensa.

On täysi vitsi että miehestä puhutaan "e

On mielenkiintoista miten kaikessa tämä on jaettu niin että naisen kohdalla mietitään henkistä taakkaa (jos mietitään) ja miehen kohdalla taloudellista. Miehen palkka ja taloudellinen asema on lähes pyhä. Naisen taloudellinen asema on merkityksetön. Käytännössä kukaan ei puhu naiselle koituvista, valtavista taloudellisista tappioista. Missään asiassa. Mutta siitä kannattaa puhua ja kannattaa miettiä, koska raha on sama kuin itsenäinen asema. 

Jossain oli laskettu että Suomessa nainen menettää lastenhoidon, palkkasyrjinnän, matalamman eläkkeen ym. takia niin paljon rahaa verrattuna mieheen, että sillä rahalla saisi omakotitalon. Sitä sietää miettiä. Saat omakotitalon palkkioksi, jos tajuat syntyä mieheksi.

Vierailija
4592/8339 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään aikaan parhaat naurut saanu tästä akkojen ulinasta. :D

Vierailija
4593/8339 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaa ottaa lääkkeet.

Vierailija
4594/8339 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkään aikaan parhaat naurut saanu tästä akkojen ulinasta. :D

Mutta et iloisena isäntäänsä vasten hyppivästä, häntää, ei kun pyllyä heiluttavasta aasian ihmeestä?

Vierailija
4595/8339 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että. Kohta 4500 kommenttia, joista suurin osa miesten mollaamista ja muuta mäkätystä/kaakatusta. Edelleen tuntuu hyvältä ratkaisulta, että vaimo on ulkomaalainen, joka ei mäkätä mistään ja hänen kanssa on mukava jakaa kotitöitä kummankin jaksamisen ja ehtimisen mukaan. Sekään tosin ei tunnu sopivan palstamäkättäjille, vaan näiden mielestä vaimo on orja ja minä laiskamato.

On se jännä, et ketjussa, jossa aiheena on laiska puoliso, puhutaan laiskoista puolisoista. Kyllä pitäisi aina vaan kehua ja ylistää. Teki mitä teki tai siis jättää tekemättä. 

Mietippä sitä, jos sun aasianihme joku päivää jättääkin kaiken sinun tehtäväksi? Ihan noin teoriassa mieti. Silloin saattai sinunkin julkitulo olla vähän eri sävyinen.

En mä kehtaisi tulla tänne haukkumaan kumppania kuten teillä on tapana. Jos en itse selviytyisi kotitöistä, palkkaisin apuvoimia.

Vierailija
4596/8339 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksuhalit🥰

Vierailija
4597/8339 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä kehtaisi tulla tänne haukkumaan kumppania kuten

Mutta vaimon alapään kuvailu ei nolota yhtään? 

Vierailija
4598/8339 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kehtaisi tulla tänne haukkumaan kumppania kuten teillä on tapana. Jos en itse selviytyisi kotitöistä, palkkaisin apuvoimia.

Selvennäpä nyt vähän. Kumpi sitä apuvoimaa palkkaa, sekö joka joutuu tekemään yksin kun toinen ei viitsi, vai se joka ei viitsi? Ja kuka maksaa?

Vierailija
4599/8339 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta vaimon alapään kuvailu ei nolota yhtään?"

Mikäs juttu tää on? Oletko juovuksissa?

Vierailija
4600/8339 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään. Sen sijaan tiedän useita perheitä, joissa nainen hankkii kaiken lapsille vähistä rahoistaan. Tai ostaa koko perheen ruuat. Itse en moiseen suostuisi ikinä.

Tiedän yhden perheen, missä parempituloinen mies ostelee itselleen kaikenlaisia härveleitä ihan huvikseen, juuri ja juuri suostuu maksamaan puolet asumiskuluista ja ruuista, mutta esim. lasten vaatteet ja harrastusmaksut ovat pienipalkkaisemman vaimon kuluja. Vaimo itse kulkee kirppisvaatteissa ja risoissa kengissä, maksaa aina loppukuusta luottokortilla kulkee 15 kilometrin työmatkan kesät talvet pyörällä, koska autoon ei

Hieno tarina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme