Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa miten ihmisten oma taso vaikuttaa kumppanin valintaan. Itsellä kun on ollut aina laatunaisia, niin ei ole koskaan ollut tarvetta puhua pahaa heistä selän takana tai jälkikäteen. Palstan naisväki vaikuttaisi olevan suorastaan ylpeitä siitä miten negatiivisimmin omasta miehestä kehtaa täällä kertoa samanlaatuisille naisille. Ja huvittavinta on tietysti se, että ihan itse ovat miehensä valinneet. Useimmilla toki ongelmana, etteivät parempaakaan ole saaneet.
Ihme juttu, että yksikään niistä laatunaisista ei ole halunnut sinun kanssa pitkää suhdetta.
Montako vuotta pitää olla yhdessä, että palstamatamin mielestä se on pitkä suhde?
Kymmenen vuotta on hyvä alku pitkälle suhtee
Mahtavaa. Sitten täytän vaatimuksen.
Jos jollain on ollut useita pitkiä parisuhteita, niin se tarkoittaa useita kymmeniä vuosia. Siinähän uusi suhde on alkanut heti entisen loputtua tai niitä ollut samaan aikaan.
Minua huvittaa nämä vertailut talonmaalauksesta tai renkaan vaihdosta. Meillä mies käyttää autoa 90 % ja minä lähinnä vain kuskina pitkillä yhteisillä matkoilla. eikä kukaan vaihtele renkaita joka päivä, se on 4 tuntia maksimissaan vuodessa. Kaupassa käydään yhdessä autolla joskus, mutta yleensä se on mies joka haluaa tuonne Prismaan minne on automatka, kun olin miehen ollessa viikon kalastamassa ei ollut mitään tarvetta autolle, ruokaa saa lähikaupoista. Mutta ei meillä mies vaihda renkaita, vaan ajaa rengasliikkeeseen missä vaihdetaan. Talon maalausta tuskin kellään on joka kesä ja jos asuu taloyhtiössä tai tiilitalossa, kovin vähän niitä tarvitsee maalata. Ruohon leikkuuseen ei miestä tarvita, itse olen tehnyt sitä jo 13-vuotiaana 150-senttisenä 45-kiloisena tyttösenä. Lumikolakin pysyy ihan kenen kädessä vain, ei tarvitse miestä. Kodin tietotekniikan meillä hoitaa mies, koska haluaa, mutta minä sitten toisaalta neuvon mm. veljeäni ja myös muita ihmisiä. Mies on myös mokannut siinä että on ostanut minulle ennalta ilmoittamatta tavaroita, jotka minä saisin verovähennyksenä jos maksaisin firman tililtä. Ei verottaja niitä maksa, mutta kun pelkän osaamisen myynnissä verotus on kova, olisi hyvä saada vähistä hyödykkeistä vähän alemmaksi veroja.
Vierailija kirjoitti:
Minua huvittaa nämä vertailut talonmaalauksesta tai renkaan vaihdosta. Meillä mies käyttää autoa 90 % ja minä lähinnä vain kuskina pitkillä yhteisillä matkoilla. eikä kukaan vaihtele renkaita joka päivä, se on 4 tuntia maksimissaan vuodessa. Kaupassa käydään yhdessä autolla joskus, mutta yleensä se on mies joka haluaa tuonne Prismaan minne on automatka, kun olin miehen ollessa viikon kalastamassa ei ollut mitään tarvetta autolle, ruokaa saa lähikaupoista. Mutta ei meillä mies vaihda renkaita, vaan ajaa rengasliikkeeseen missä vaihdetaan. Talon maalausta tuskin kellään on joka kesä ja jos asuu taloyhtiössä tai tiilitalossa, kovin vähän niitä tarvitsee maalata. Ruohon leikkuuseen ei miestä tarvita, itse olen tehnyt sitä jo 13-vuotiaana 150-senttisenä 45-kiloisena tyttösenä. Lumikolakin pysyy ihan kenen kädessä vain, ei tarvitse miestä. Kodin tietotekniikan meillä hoitaa mies, koska haluaa, mutta minä sitten toisaalta neuvon mm. veljeäni
Ohis, mutta me olemme mieheni kanssa ostaneet ja myyneet useampia vanhoja omakotitaloja. Joka ikisen olen maalannut minä.
N54
Jälleen vahvistuu ymmärrys, että suomalaiselle lupsakkaalle miehelle ei sovi suomalainen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Jälleen vahvistuu ymmärrys, että suomalaiselle lupsakkaalle miehelle ei sovi suomalainen nainen.
Ainakaan tällä palstalla ei ole lupsakkaita miehiä. Eniten äänessä oleva ärhentelee ja haukkuu kuin raivotautinen rakki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan tällä palstalla ei ole lupsakkaita miehiä. Eniten äänessä oleva ärhentelee ja haukkuu kuin raivotautinen rakki.
Miksi yrität selvästi mustamaalata?
*eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yrität selvästi mustamaalata?
*eri
Totuushan tuo oli.
-toinen eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täällä. Tietysti jos itse nousee aina väärällä jalalla, niin ei huomaa/ymmärrä leikkisää huulenheittoa, eli lupsakkuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täällä. Tietysti jos itse nousee aina väärällä jalalla, niin ei huomaa/ymmärrä leikkisää huulenheittoa, eli lupsakkuutta.
Jos se leikkisä huulenheitto on vain omasta mielestä leikkisää, niin ehkä se ei olekaan kovin hauskaa. "Kännissä ja läpällä, öhö, öhö." Sellaisiahan ne setämiehet tuppaavat olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö olet lakossa. Tahtojen taistelu..
Ap muutti lasten kanssa pois, mies on varmaan sulanut sohvaan.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa miten ihmisten oma taso vaikuttaa kumppanin valintaan. Itsellä kun on ollut aina laatunaisia, niin ei ole koskaan ollut tarvetta puhua pahaa heistä selän takana tai jälkikäteen. Palstan naisväki vaikuttaisi olevan suorastaan ylpeitä siitä miten negatiivisimmin omasta miehestä kehtaa täällä kertoa samanlaatuisille naisille. Ja huvittavinta on tietysti se, että ihan itse ovat miehensä valinneet. Useimmilla toki ongelmana, etteivät parempaakaan ole saaneet.
Hämmentävän moni aiemmin normaali mies taantuu, kun nainen jää kotiin hoitamaan lapsia ja tekee siinä samalla hyvää hyvyyttään kotityöt, usein kompensoidakseen sitä että mies elättää perheen. Sitten kun nainen palaa töihin, mies ei enää osaa tai "osaa", vaan jää yhdeksi lapsista siihen asti että nainen saa tarpeekseen. Nykyään naiset onneksi uskaltavat viheltää pelin poikki, eivätkä ole loppuelämäänsä jumissa vätyksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävän moni aiemmin normaali mies taantuu, kun nainen jää kotiin hoitamaan lapsia ja tekee siinä samalla hyvää hyvyyttään kotityöt, usein kompensoidakseen sitä että mies elättää perheen. Sitten kun nainen palaa töihin, mies ei enää osaa tai "osaa", vaan jää yhdeksi lapsista siihen asti että nainen saa tarpeekseen. Nykyään naiset onneksi uskaltavat viheltää pelin poikki, eivätkä ole loppuelämään
Voidaanko pliis ihan oikeasti lakata puhumasta että "mies elättää perheen"? Kun ei elätä. Mies aiheuttaa naiselle valtavia tulonmenetyksiä, kun nainen joutuu hoitamaan yhteisiä lapsia kotona jopa vuosia. Lähes kaikki miehet kieltäytyvät itse jäämästä kotiin.
Nainen tuossa on se joka tekee ison uhrauksen, ja mies hyötyy naisesta taloudellisesti. Ja miehet ovat saaneet naiset uskomaan että asia olisi päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa
Hämmentävän moni aiemmin normaali mies taantuu, kun nainen jää kotiin hoitamaan lapsia ja tekee siinä samalla hyvää hyvyyttään kotityöt, usein kompensoidakseen sitä että mies elättää perheen. Sitten kun nainen palaa töihin, mies ei enää osaa tai "osaa", vaan jää yhdeksi lapsista siihen asti että nainen saa tarpeekseen. Nykyään naiset onneksi uskaltavat vi
Voidaanko pliis ihan oikeasti lakata puhumasta että "mies elättää perheen"? Kun ei elätä. Mies aiheuttaa naiselle valtavia tulonmenetyksiä, kun nainen joutuu hoitamaan yhteisiä lapsia kotona jopa vuosia. Lähes kaikki miehet kieltäytyvät itse jäämästä kotiin.
Nainen tuossa on se joka tekee ison uhrauksen, ja mies hyötyy naisesta taloudellisesti. Ja miehet ovat saaneet naiset uskomaan että asia olisi päinvastoin.
Voidaan myös sanoa niin, että mies huolehtii äitiysloman ja hoitovapaan aikana perheen kuluista, jos se tuntuu paremmalta. Tilanne kun joka tapauksessa on se, naisen tulonmenetyksistä ja pienemmästä eläkekertymästä huolimatta, että mies käyttää tuolloin enemmän rahaa perheeseen kuin silloin kun nainenkin tienaa.
Monissa perheissä on edelleen yhteiset rahat ja vaimon rahat.
"Voidaan myös sanoa niin, että mies huolehtii äitiysloman ja hoitovapaan aikana perheen kuluista, jos se tuntuu paremmalta. Tilanne kun joka tapauksessa on se, naisen tulonmenetyksistä ja pienemmästä eläkekertymästä huolimatta, että mies käyttää tuolloin enemmän rahaa perheeseen kuin silloin kun nainenkin tienaa."
Ainoastaan hoitovapaa ajalta, ei äitiysloman, eikä silloinkaan aina. Moni nainen säästää etukäteen hoitovapaata varten ja käyttää siihen säästöjään. Älä viitsi väittää muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, noin ei ole koskaan ollutkaan. Et itsekään tunne yhtään tuollaista perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, noin ei ole koskaan ollutkaan. Et itsekään tunne yhtään tuollaista perhettä.
En minäkään. Sen sijaan tiedän useita perheitä, joissa nainen hankkii kaiken lapsille vähistä rahoistaan. Tai ostaa koko perheen ruuat. Itse en moiseen suostuisi ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tuttavapiiristä heti kolme tuollaista perhettä. Osaatko muuten sanoa, että mitä saat tuosta, kun yrität kieltää tosiasioita?
Kymmenen vuotta on hyvä alku pitkälle suhteelle.