Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa miten ihmisten oma taso vaikuttaa kumppanin valintaan. Itsellä kun on ollut aina laatunaisia, niin ei ole koskaan ollut tarvetta puhua pahaa heistä selän takana tai jälkikäteen. Palstan naisväki vaikuttaisi olevan suorastaan ylpeitä siitä miten negatiivisimmin omasta miehestä kehtaa täällä kertoa samanlaatuisille naisille. Ja huvittavinta on tietysti se, että ihan itse ovat miehensä valinneet. Useimmilla toki ongelmana, etteivät parempaakaan ole saaneet.
Ihme juttu, että yksikään niistä laatunaisista ei ole halunnut sinun kanssa pitkää suhdetta.
Montako vuotta pitää olla yhdessä, että palstamatamin mielestä se on pitkä suhde?
Kymmenen vuotta on hyvä alku pitkälle suhtee
Mahtavaa. Sitten täytän vaatimuksen.
Ja noita suhteita on takana jo monta? Taidat olla varsinainen meteusalemi, ei ihme että jutut viime vuosituhannelta ja ymmärryskin heikonlainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mutta vaimon alapään kuvailu ei nolota yhtään?"
Mikäs juttu tää on? Oletko juovuksissa?
Minäkin muistan se jutun. Oli kyllä kuvottavaa, miten yksityiskohtaisesti tyyppi kehtasi julkisella palstalla yksityiskohtaisesti kuvailla vaimonsa alapäätä ja sen toimintoja. Ja siinä ohessa haukkua suomalaisia naisia, todella vähä-älyisen kuvan antoi kyllä itsestään. Sinäkö se siis olit? Sen aasialaisnaisen mies?
Se on kertonut vaimonsa alapäästä ties kuinka monta kertaa. Eipä taida pikkurouva tietää, mitä mies on täällä kertonut. Voisi siinä rouvan pää pyöriä ja pylly lopettaa pyörimisen, jos hän osaisi lukea miehensä kommentit.
Vierailija kirjoitti:
Monissa perheissä on edelleen yhteiset rahat ja vaimon rahat.
Varmaan niissä mielikuvitusperheissä, joiden vaimot kokoontuvat iloisesti pulisten teidän keittiöön. Muut tuskin kertoilevat finanssiasioistaan kaltaisellesi löysäleualle.
Onko tuo tapa keskustella teillä kotonakin sama, että hyökkäätte heti henkilöön? Aika sivistymätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa miten ihmisten oma taso vaikuttaa kumppanin valintaan. Itsellä kun on ollut aina laatunaisia, niin ei ole koskaan ollut tarvetta puhua pahaa heistä selän takana tai jälkikäteen. Palstan naisväki vaikuttaisi olevan suorastaan ylpeitä siitä miten negatiivisimmin omasta miehestä kehtaa täällä kertoa samanlaatuisille naisille. Ja huvittavinta on tietysti se, että ihan itse ovat miehensä valinneet. Useimmilla toki ongelmana, etteivät parempaakaan ole saaneet.
Aijjaa. Kaikki exät olleet ulkomaalaisia? No mutta mitenkäs niitä on jo monta ehtinyt kertyä, etkö sitten itse kelvannutkaan laatunaiselle? Vai lakkasivatko ne tekemästä yksin kaikki kotityöt ja muuttuivat narsisteiksi?
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo tapa keskustella teillä kotonakin sama, että hyökkäätte heti henkilöön? Aika sivistymätöntä.
Kuinkas teillä, haukutteko vaimon kanssa yhdessä päitänne pyöritellen suomalaisia naisia, vai onko tämä ihan sun oma harrastus?
Vierailija kirjoitti:
Haha, ihan et tietäisi, mitä se tyyppi on kirjoittanut tänne suomalaisista naisista. Taidat itse olla se, joten lopeta tuo tietämättömyyden teeskentely.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse hyökätä, kun toinenkaan ei hyökkää. Meillä asuu vain sivistyneitä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse hyökätä, kun toinenkaan ei hyökkää. Meillä asuu vain sivistyneitä ihmisiä.
Vaikea uskoa. Sivistynyt ihminen ei hyökkää henkilöön missään tilanteessa, ei edes anonyyminä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että. Kohta 4500 kommenttia, joista suurin osa miesten mollaamista ja muuta mäkätystä/kaakatusta. Edelleen tuntuu hyvältä ratkaisulta, että vaimo on ulkomaalainen, joka ei mäkätä mistään ja hänen kanssa on mukava jakaa kotitöitä kummankin jaksamisen ja ehtimisen mukaan. Sekään tosin ei tunnu sopivan palstamäkättäjille, vaan näiden mielestä vaimo on orja ja minä laiskamato.
Tässä kiteytyy hienosti monen miehen asenne naisia kohtaan. Naisen puhe on mäkättämistä ja kaakattamista. Sitä ei tarvitse ottaa tosissaan. Hyvä vaimo on ulkomaalainen eli säyseä.
Villi veikkaukseni on että nämä hyvät ulkomaalaiset vaimot eivät ole esim Ranskasta, USAsta tai Australiasta. He tulevat sosiaaliluokkansa, tulotasonsa ja koulutuksensa puolesta huonommista oloista. Usein myös perinteisten sukupuoliroolien maista.
Ei suomalaiset naiset ole mikään rotu, jolla on jotain tiettyjä perusominaisuuksia. Sekoitat naiset taas koiriin!
Mieheni putää siitä, että sanon tiukasti vastaan, jos tarvetta on. Hän ei pidä mielistelijöistä, eikä ole ajatustenlukija. Hän on voimakastahtoinen ja haluaa vastaavat vastineen. Molemmat tulevat kuulluksi.
Vierailija kirjoitti:
"Ja sinä tunnustat, että tulet toimeen vain kynnysmattojen kanssa. Vahva, puolensa pitää nainen on sinulle kauhistus, sillä sellainen ei suostu nöyristeleväksi kodinkoneeksi sinulle."
Vahva tarkoittaa aivan muuta kuin sitä mikä täälläkin on aina läsnä, eli halu riidellä joka asiasta. Jos sinäkin olisit oikeasti vahva nainen, niin et tuollaista potaskaa suoltaisi aamusta iltaan, vaan keskustelisit säyseästi esim. minun kanssani.
Ja jos meinaa, että parisuhde toimii ja kestää, niin nöyryyttä pitää olla puolin ja toisin. Suomalaisilla pareilla nöyryys näyttää olevan kovin yksipuolista, eli jos mies ei alistu, niin palstamatami saa raivarin ja hakkaa pää punaisena miehiin kohdistuvaa erittäin halventavaa tekstiä eli tyhjänpäiväistä mäkätystä.
Missä ihmeessä pääset seuraamaan noin läheltä monia parisuhteita? Työhösi puolesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa. Sivistynyt ihminen ei hyökkää henkilöön missään tilanteessa, ei edes anonyyminä.
Sinä olet sitten ihan moninkertaisesti sivistymätön, kun ensin niputat kaikki kanssakeskustelijat pronominin ``te`` alle ja sitten sovaat ja haukut aamusta iltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet sitten ihan moninkertaisesti sivistymätön, kun ensin niputat kaikki kanssakeskustelijat pronominin ``te`` alle ja sitten sovaat ja haukut aamusta iltaan.
Se raukka tietysti kuvittelee, että kun nimittelee ja haukkuu usemapaa yhtä aikaa, niin se ei ole henkilöön menemistä. Varmaan muuttuu sivistyneeksi muidenkin viestintä, kun aletaan haukkua tuota rakuttajaa monikkoa käyttäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monissa perheissä on edelleen yhteiset rahat ja vaimon rahat.
Ei ole, noin ei ole koskaan ollutkaan. Et itsekään tunne yhtään tuollaista perhettä.
Tiedän tuttavapiiristä heti kolme tuollaista perhettä. Osaatko muuten sanoa, että mitä saat tuosta, kun yrität kieltää tosiasioita?
Tunnen vain yhden pariskunnan, jossa oli vaimolla "omat rahat". Hän sai pitää palkkansa ja käyttää mielensä mukaan talousasioihin. Anoppi on aina ollut tarkka rahasta. Aina kun tilille kertyi tietty summa, mies otti sen rahan johonkin muuhun juttuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myönnät siis olevasi juntti. Hyökkäät jatkuvasti suomalaisten naisten kimppuun täällä. Sinäkö muka olet onnellinen aasialaisvaimon kanssa? I don't think so.
P. S. Olen alkuperältäni latina ja minua häiritsee kovasti se, miten puhut ja kohtelet naisia. Aasialaiset naiset eivät ansaitse tuollaista puhetta itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myönnät siis olevasi juntti. Hyökkäät jatkuvasti suomalaisten naisten kimppuun täällä. Sinäkö muka olet onnellinen aasialaisvaimon kanssa? I don't think so.
P. S. Olen alkuperältäni latina ja minua häiritsee kovasti se, miten puhut ja kohtelet naisia. Aasialaiset naiset eivät ansaitse tuollaista puhetta itsestään.
Keneksi mua oikeen luulet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuseri miehes ei siis kelvannu suomalaiselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuseri miehes ei siis kelvannu suomalaiselle?
Jännästipä tämä taas kääntyi. Palstan aasiansulho on kovasti toitottanut, miten suomalaiset naiset eivät kelpaa hänelle, mutta niin päin se nyt sitten kuitenkin on, että hän ei kelpaa suomalaisille.
Mutta ei latinoita taideta tuoda kotitalouskoneiksi juurikaan, aivan liian temperamenttisia lienevät. Kyllä ne ilmaiset piiat haetaan edelleenkin pääosin sieltä Aasiasta, kuten palstamiehet muistavat toisilleen kertoa ja naisettomia kanssaveljiään ohjeistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mies "huolehdi perheen kuluista" kun nainen on kotona hoitamassa lapsia. Mies AIHEUTTAA kuluja naiselle.
Naisen palkkatulo loppuu miehen takia. Ei mies oikeasti huolehdi tuossa yhtään mistään. Nainen on se joka huolehtii ja kantaa taloudellisen vastuun ja suuret tappiot. Mies jatkaa elämäänsä lähes täysin samalla tavalla kuin ennen lasta. Mieheen kohdistuvat taloudelliset vaikutukset ovat aivan minimaaliset verrattuna naiseen.
Jotta mies tekisi edes oman osuutensa, miehen pitäisi maksaa naiselle lastenhoidosta täsmälleen sama palkka mitä nainen sai työelämässä ja korvata menetetty eläkekertymä. Sekä jotenkin hyvittää se että nainen ei etene urallaan kun on kotona. Tämän lisäksi miehen luonnollisesti pitäisi tehdä puolet kotitöistä, että naiselle ei tule yli 8 tunnin työpäivää. Eikä silti voi sanoa että mies elättäisi, koska tuossa mies vain tekee oman osuutensa.
Mistä kohtaa olet eri mieltä? Millä perusteella?
Mikäs teidän perheessä nyt on tilanne?
oletko aloittanut passaamisen uudelleen?