Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8336)
"Jos kerrot, ettet tee kotitöitä, on se tieto sinulta itseltäsi. Ei ole minun leimamisesta kiinni sinun maine.
Jos tekisit, kuten pitää, et hermostuisi siitä, mitä täällä sanotaan.
Tämän ketjun aihe on, jos et vielä tiennyt: puolisot, jotka eivät tee osuuttaan kotihommista!
Hassua, että loukkaannut siitä kun itse kerrot, ettet osallistu oman osuutes verran. Sit haukut sinulle tuntemattomia naisia siitä, että me teemme väärällä asenteella. En tiedä muiden palstalaisten asenteista, mutta minulla kun ei ole mitään valittamista omasta puolisosta, niin mielikseni teen sen, mikä yhteiseen hyvään on tehtävissä. Ei ole tarvetta murjottaa, koska kotona asuu mies, eikä lusmu."
Nyt olet kyllä erehtynyt henkilöstä vai vippaako niin lujaa päästä että kuvittelet mun olevan laiskamato?
Vierailija kirjoitti:
Onko joku muukin inspiroitunut ap:n lakosta ja seurannut esimerkkiä?
Ei, ei ole tarvetta. Molemmat tekee ja välillä molempia laiskottaa. Ei o mitään vääntöä kotitöistä.
"Jos taloudessa asuu kaksi aikuista, millä logiikalla vain toisen pitää ottaa vastuu kotihommista?"
Esim sillä logiikalla että jos mies tekee komennushommia on vaikka pari kuukautta ulkomaankomennuksella. Säästätkö sinä puolet kotihommista miehelle? Ilmeisesti.
Vierailija kirjoitti:
"Jos kerrot, ettet tee kotitöitä, on se tieto sinulta itseltäsi. Ei ole minun leimamisesta kiinni sinun maine.
Jos tekisit, kuten pitää, et hermostuisi siitä, mitä täällä sanotaan.
Tämän ketjun aihe on, jos et vielä tiennyt: puolisot, jotka eivät tee osuuttaan kotihommista!
Hassua, että loukkaannut siitä kun itse kerrot, ettet osallistu oman osuutes verran. Sit haukut sinulle tuntemattomia naisia siitä, että me teemme väärällä asenteella. En tiedä muiden palstalaisten asenteista, mutta minulla kun ei ole mitään valittamista omasta puolisosta, niin mielikseni teen sen, mikä yhteiseen hyvään on tehtävissä. Ei ole tarvetta murjottaa, koska kotona asuu mies, eikä lusmu."
Nyt olet kyllä erehtynyt henkilöstä vai vippaako niin lujaa päästä että kuvittelet mun olevan laiskamato?
Kun otat keskusteluun osaa, kuin se, jonka mielestä miehen ei tartte tehdä kotihommia, jos maksaa menoista 80%, niin kuvittelen sinun olevan hän. Jos olet eri, niin kommentoinnisssa on tapana se ilmoittaa.
Jos sisällön ymmärrys on ok, niin ymmärrät siitä sisällöstä, minkälaista sankaria kommentoidaan. Tää on vähän ristiriitaista kun joko sinä, tai joku kirjoittaa hyvin samalla tavalla, kerrotte asioita vuoronperään. Ei minun tarvi tehdä koska vaimo niin mielellään tekee minunkin osuuden vs. miksi väität etten mitää tee.
Jos hoidat hommas ok, miksi loukkaannut ja märiset?
Vierailija kirjoitti:
"Jos taloudessa asuu kaksi aikuista, millä logiikalla vain toisen pitää ottaa vastuu kotihommista?"
Esim sillä logiikalla että jos mies tekee komennushommia on vaikka pari kuukautta ulkomaankomennuksella. Säästätkö sinä puolet kotihommista miehelle? Ilmeisesti.
Jos mieheni olisi komennuksilla pari kuukautta kerrallaan, hän ei olisi silloin saman katon alla tekemättä mitään. Lisäksi varmasti olisi järjestettynä lastenhoito tai siivousapua, joka keventäisi minun hommia.
Onko sinun miehesi kommennuksilla pitkiä aikoja? Etkö sinä saa mitään helpotusta kotihommiin?
"Kun otat keskusteluun osaa, kuin se, jonka mielestä miehen ei tartte tehdä kotihommia, jos maksaa menoista 80%, niin kuvittelen sinun olevan hän. Jos olet eri, niin kommentoinnisssa on tapana se ilmoittaa.
Jos sisällön ymmärrys on ok, niin ymmärrät siitä sisällöstä, minkälaista sankaria kommentoidaan. Tää on vähän ristiriitaista kun joko sinä, tai joku kirjoittaa hyvin samalla tavalla, kerrotte asioita vuoronperään. Ei minun tarvi tehdä koska vaimo niin mielellään tekee minunkin osuuden vs. miksi väität etten mitää tee.
Jos hoidat hommas ok, miksi loukkaannut ja märiset?"
Ahaa. Mä luulin että tajuaisit kun kerroin että maksan perheen kaikki kulut, että olen eri henkilö.
En loukkaannu, enkä märise. Ihmetyttää vain tuollainen tyyli, että käydään heti henkilöön. Luulisi aikuisten naisten ja äitien kykenevän aikuisempaan tapaan keskustella. Miksi te yleensäkin tunnutte raivoavan miehille jotka eivät muka tee mitään kotitöitä? Aloitus haisee selvälle provolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mieheni olisi komennuksilla pari kuukautta kerrallaan, hän ei olisi silloin saman katon alla tekemättä mitään. Lisäksi varmasti olisi järjestettynä lastenhoito tai siivousapua, joka keventäisi minun hommia.
Onko sinun miehesi kommennuksilla pitkiä aikoja? Etkö sinä saa mitään helpotusta kotihommiin?
Mä saan kotohommat tehtyä ihan yhtä hyvin on mies komennuksella tai kotona. Nykysin tekee kuukauden keikkoja ja 12-16h päiviä. Sitten kun palaa, saattaa uupumuksesta ja aikaerosta toipuminen viedä jopa 1-2 viikkoa. Olen jo sanonut että lopettais ne hommat mutta ei malta kun tienaa niin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
"Kun otat keskusteluun osaa, kuin se, jonka mielestä miehen ei tartte tehdä kotihommia, jos maksaa menoista 80%, niin kuvittelen sinun olevan hän. Jos olet eri, niin kommentoinnisssa on tapana se ilmoittaa.
Ahaa. Mä luulin että tajuaisit kun kerroin että maksan perheen kaikki kulut, että olen eri henkilö.
En loukkaannu, enkä märise. Ihmetyttää vain tuollainen tyyli, että käydään heti henkilöön. Luulisi aikuisten naisten ja äitien kykenevän aikuisempaan tapaan keskustella. Miksi te yleensäkin tunnutte raivoavan miehille jotka eivät muka tee mitään kotitöitä? Aloitus haisee selvälle provolle.
Kenelle ``teille`` sinä nyt siinä raivoat?
Miksi ei saisi paheksua ihmistä, joka nakittaa kaikki kotityöt puolisolleen? Tälle on kysytty perustelua ties kuinka monta kertaa, ja vastaukseksi on saatu vain kysymys ``oletko autisti, kun jankkaat?`` Vähän sama taktiikka kuin siinä klassisessa ``miksi nalkutat?``, kun ensin ei viikkokausiin eväkään heilahda.
Jos osaat lukea, niin huomaat monen sanoneen, että omassa miehessä ei ole valittamista. Kaikkia miehiä ei siis haukuta laiskaksi, vain niitä jotka sitä oikeasti ovat. Vai onko tarkoituksesi väittää, että laiskoja miehiä ei ole olemassa? Pidätkö henkilökohtaisena loukkauksena ja #miesvihana, että kehdataan epäillä etteivät kaikki miehet ole täydellisiä? Miksi?
Tämän kaakattamisen seurauksena palstamammoilla ei ole enää mitään kotitöitä, koska miehet ovat nöyrästi alkaneet tekemään kaiken.
Vierailija kirjoitti:
En loukkaannu, enkä märise. Ihmetyttää vain tuollainen tyyli, että käydään heti henkilöön. Luulisi aikuisten naisten ja äitien kykenevän aikuisempaan tapaan keskustella. Miksi te yleensäkin tunnut
Voi hyvänen aika. Tämän ketjun aihe on koko ajan ollut se, et toinen puoliso sluibailee kotihommista. Ja aika-ajoin joku huutelee, et naisen kuuluukin ne tehdä. Ainakin enimmäkseen. Jos ei tätä tästä ketjusta tiedä, on paree olla kommentoimatta.
"Miksi ei saisi paheksua ihmistä, joka nakittaa kaikki kotityöt puolisolleen? Tälle on kysytty perustelua ties kuinka monta kertaa, ja vastaukseksi on saatu vain kysymys ``oletko autisti, kun jankkaat?`` Vähän sama taktiikka kuin siinä klassisessa ``miksi nalkutat?``, kun ensin ei viikkokausiin eväkään heilahda.
Jos osaat lukea, niin huomaat monen sanoneen, että omassa miehessä ei ole valittamista. Kaikkia miehiä ei siis haukuta laiskaksi, vain niitä jotka sitä oikeasti ovat. Vai onko tarkoituksesi väittää, että laiskoja miehiä ei ole olemassa? Pidätkö henkilökohtaisena loukkauksena ja #miesvihana, että kehdataan epäillä etteivät kaikki miehet ole täydellisiä? Miksi?"
Mua ihmetyttää että miten jaksatte kantaa huolta ja ihan paheksua, jos joku ihminen ei tee kuten toinen haluaa? Niinhän se menee työelämässäkin, että ainakin hoitoalalla patalaiskat naiset nakittavat kaikki mahdolliset työt ahkerille, ulkomaalaisille ja opiskelijoille. Mitä se paheksuminen ja sen kohdistaminen pelkästään miehiin auttaa?
"Ja aika-ajoin joku huutelee, et naisen kuuluukin ne tehdä. Ainakin enimmäkseen."
Ei käynyt mielessä, että joku ehkä heitti piruuttaan bensaa liekkeihin kun on nauranut teidän raivoamiselle?
"Meillä reissuhommia myös, ihan ympäri maailmaa, mut ikinä menny 1-2 viikkoa aikaero ym. toipumiseen😅.
Mut hienoa, että sinä jaksat aina kaiken hoitaa. Aasiavaimomieskin arvostaa, et löyty ainakin yksi paikallinen, joka osaa, jaksaa ja viitsii miestänsä passata."
Opetteles lukemaan tollo.
Vierailija kirjoitti:
Tämän kaakattamisen seurauksena palstamammoilla ei ole enää mitään kotitöitä, koska miehet ovat nöyrästi alkaneet tekemään kaiken.
No ei meillä todellakaan tee kaikkea, voi hyvänen aika. Miksi tekisi? Ei hän ole mikään tossukka, jota voisi käskyttää tai passuttaa. Voisko jo uskoa, että ne hommat voi ihan jakaa? Et kaksi voi tehdä, siinä kuin yksikin.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi ei saisi paheksua ihmistä, joka nakittaa kaikki kotityöt puolisolleen? Tälle on kysytty perustelua ties kuinka monta kertaa, ja vastaukseksi on saatu vain kysymys ``oletko autisti, kun jankkaat?`` Vähän sama taktiikka kuin siinä klassisessa ``miksi nalkutat?``, kun ensin ei viikkokausiin eväkään heilahda.
Jos osaat lukea, niin huomaat monen sanoneen, että omassa miehessä ei ole valittamista. Kaikkia miehiä ei siis haukuta laiskaksi, vain niitä jotka sitä oikeasti ovat. Vai onko tarkoituksesi väittää, että laiskoja miehiä ei ole olemassa? Pidätkö henkilökohtaisena loukkauksena ja #miesvihana, että kehdataan epäillä etteivät kaikki miehet ole täydellisiä? Miksi?"
Mua ihmetyttää että miten jaksatte kantaa huolta ja ihan paheksua, jos joku ihminen ei tee kuten toinen haluaa? Niinhän se menee työelämässäkin, että ainakin hoitoalalla patalaiskat naiset nakittavat kaikki mahdolliset työt ahkerille, ulkomaalai
Avaapa siitä oma ketju. Tämän ketjun aihe kun sattuu olemaan se, millä ap tän avas.
Vierailija kirjoitti:
"Meillä reissuhommia myös, ihan ympäri maailmaa, mut ikinä menny 1-2 viikkoa aikaero ym. toipumiseen😅.
Mut hienoa, että sinä jaksat aina kaiken hoitaa. Aasiavaimomieskin arvostaa, et löyty ainakin yksi paikallinen, joka osaa, jaksaa ja viitsii miestänsä passata."
Opetteles lukemaan tollo.
Jaahas, taisi sittenkin olla jälleen asia tämä ``bensaa liekkeihin heittelevä`` tollo eikä mikään yksin kaiken ilman mitään apua hoitava passaaja.
Ei voi kuin ihmetellä tätä joidenkin miesoletettujen vimmaa tekeytyä naiseksi.
Onko nämä keskustelijat oikeasti äiti-ihmisiä?
Mies
Vierailija kirjoitti:
``Todellisuudessahan valtaosa miehistä on nykyään ihan täysijärkisiä ja toimintakykyisiä, ja tällaiset palstalla rääkyvät miesvauvat ovat pikku hiljaa kuolemassa sukupuuttoon. Hyvä niin.``
Tarkoittaa, että parisuhteessa toimitaan tasavertaisesti ja tasa-arvoisesti. Ymmärrän, että nuo ovat palstarääkyjälle ihan tuntemattomia käsitteitä. Silloin voi näyttää siltä, että kun hommat on jaettu reilusti ja tasapuolisesti niin ``mies tekee nöyrästi kaiken``.
Vierailija kirjoitti:
Onko nämä keskustelijat oikeasti äiti-ihmisiä?
Mies
Onko nämä Miehet oikeasti ihmisiä?
Nii mutku sen pitää koska suominaiset on laiskoja ja oikeat naiset kyllä ilolla passaavat ja paapovat miestä koska mies on mies on mies on mies on..