Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8336)

Vierailija
3341/8336 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisesti palstanaiset ovat valettu samaan muottiin työpäivien raskauden ja työmatkan pituuden suhteen.

Mitäs ihmeellistä siinä on? Palstanaiset tekevät töitä ja monilla työt ovat raskaita. Käypä vaikka itse nostelemassa ja kääntelemässä itseäsi painavampia ihmisiä päivätyökses. Ja sen jälkeen hoida perheesi. Joka päivä. 

Vierailija
3342/8336 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisesti palstanaiset ovat valettu samaan muottiin työpäivien raskauden ja työmatkan pituuden suhteen.

Ja jokainen palstamies tekee fyysisesti raskasta työtä 10-11 tuntia päivässä pitkän työmatkan lisäksi sekä tietenkin työreissuja vähän väliä.

Pitäisikö tuollaisen työpäivän jälkeen tehdä vielä puolet kotitöistä?

Onhan siinä vapaat viikonloput, jolloin voi siivota yhdessä perheen kanssa. Mutta aika on rahaan verrattavissa olevaa, joten jos kulut laitetaan tasan, laitetaan myös kotityöt.

Naiset on yleensä vähään tyytyväisiä, joten jos mies siivoaa omat sotkunsa ja pyyhkii keittiön tasot, niin mies on ihan huippu. Kun oma mies teki arkisin ruuan, siitä kertomalla sai kaik

Hih, mun mies sai paljon ihailijoita, kun oli niin hyvä ja nopea vaipanvaihtaja😁. Itselläni oli kädet rohtuneet, mieheni "sai" tehdä sitä paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3343/8336 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

``Kaikilla, myös niillä ahkerilla naisilla, on vuorokaudessa vain 24 tuntia käytettävissä. Siitä kun laskee pois työpäivän ja työmatkat, niin työpäivien jälkeen ei kovin montaa tuntia ole. Uskon, että hekin viettäisivät sen ajan mieluummin koko perheen kanssa jotain mukavaa puuhaten kuin jynssäämässä vessanpyttyä tai uunia, kun mies on harrastuksissaan tai sohvalla. Lapsille tekee myös karhunpalveluksen, jos he tottuvat siihen, että äiti hoitaa kaiken. Pojilla on isoja ongelmia omissa parisuhteissaan ja tytöt jättävät perheen perustamisen väliin, kun eivät halua samaa mitä äidillä oli.``

Jep. Ja sitten ovat nämäkin ``nainen itse halusi passata`` - miehet kyllä hyvinkin aktiivisesti syyllistämässä äitä siitä, kun poika on passattu pilalle. Äidin vika aina, ei ikinä sen laiskana lohnottavan isän.

Kuka pakottaa menemään yhtee

Kuten olet varmasti täältäkin usean tarinan lukenut. Nää suomiversiot miehistä tuppaa lohnaantumaan sitä mukaa, kun vaimo saa lapsia. Siksi niistä suomivaimot eroaa, jonka seurauksena nää suomimiehet hakevat äitivaimon aasiasta. 

Ilkeetä! Mutta totta. 

Ps. Eivät kaikki kotimaiset kuitenkaan!!!

Vierailija
3344/8336 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jokainen palstamies tekee fyysisesti raskasta työtä 10-11 tuntia päivässä pitkän työmatkan lisäksi sekä tietenkin työreissuja vähän väliä.

Pitäisikö tuollaisen työpäivän jälkeen tehdä vielä puolet kotitöistä?

Kyllä. Paitsi jos maksat esimerkiksi 80% perheen kuluista, se toinen vanhempi hoitanee kotityöt arkena.

Ei perheen kuluista, vaan sille tekijälle henkilökohtaisesti! Sehän on tän maksajan oma perhe. Miten se on palkkio sille ahkerammalle puunaajalle, että tekemätön maksaa oman perheen kuluja??

Toinen vaihtoehto on se, että tekemätön palkkaa ammattisiivoojan. Silloin se toinenkin saa ansaitsemaansa vapaa-aikaa, vaikka lasten kanssa harrastamiseen. 

Vierailija
3345/8336 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku muukin inspiroitunut ap:n lakosta ja seurannut esimerkkiä?

Vierailija
3346/8336 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä miehet leimataan aina laiskoiksi?

-ohis

Ei aina. Vain heidät, joiden mielestä on ihan ok antaa vaimonsa hoitaa työt ja kodin ihan ite.

Vierailija
3347/8336 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis

Täällä leimataan vain kotitöitä tekemättömät miehet laiskoiksi. Kyllä oman kodin ja perheen hoitamiseen pitää kaikkien osallistua.

Te kuvittelette ettei miehet tee mitään kotitöitä.

Vierailija
3348/8336 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis

Täällä leimataan vain kotitöitä tekemättömät miehet laiskoiksi. Kyllä oman kodin ja perheen hoitamiseen pitää kaikkien osallistua.

Luettele tässä kerrostalossa asuvien kotityöt, siis niitä miestentöitä.

Vierailija
3349/8336 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku muukin inspiroitunut ap:n lakosta ja seurannut esimerkkiä?

Ei oo syytä, mulla on hyvä mies.

Vierailija
3350/8336 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ohis

Ei heitä tartte kenenkään leimata. Ihan itse sen kertovat. 

Ja kannattaa kiinnittää huomio siihen, mikä on ketjun aihe! Ei täällä asiallisista miehistä kukaan sano mitään negatiivista.

Vierailija
3351/8336 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei, kyllä se vaan alentaa teidän laiskojen miesten arvoa. Kun edes perusteluita ette osaa esittää. Ja resepti on siis se, että Aasiasta haetaan, he kun niiiiin haluavat passata miestä. Jep."

Mikä vimma sinulla on leimata esim. minut laiskaksi? Arvostan todella paljon vaimoni panosta kaikkeen mitä hän tekee koko perheemme hyväksi ja niin tekee hänkin minua kohtaan. Minäkin haluan passata vaimoani ja lapsiani, koska kaikki tykkäävät siitä. Minun on mahdotonta edes kuvitella että teistä mäkättäjistä yksikään oikeasti tekee ainoatakaan ystävällistä elettä perheenjäseniään kohtaan. Joo te voitte siivoilla ja tiskailla, lisättynä uhriutumisella, mutta se ei ole toisten passaamista lainkaan. Teille kaikki kotityöt ovat selvästi pakkopullaa, kuten niin monilla naisilla työskentely työpaikallakin. Olen työskennellyt nuorena naisvaltaisillakin aloilla ja nähnyt kyllä mikä se teidän työtahti ja -motivaatio on.

Vierailija
3352/8336 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toinen vaihtoehto on se, että tekemätön palkkaa ammattisiivoojan. Silloin se toinenkin saa ansaitsemaansa vapaa-aikaa, vaikka lasten kanssa harrastamiseen."

Miksi se "joka tekee kaaikkiìii kotityöt" ei lopeta ulinaa ja palkkaa siivoojaa tai kotiapulaista? Tehän tienaatte sanojenne mukaan yhtä paljon kuin oletetut miehenne. Eikun joo, sittenhän teillä ei olisi mitään mäkätettävää kotitöistä.

Vierailija
3353/8336 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivitystä:

Ollaan tilapäisesti yhden työmatkalaisen asunnossa ja tavarat varastossa. Oma koti haussa, tällä viikolla pari näyttöä ja varmuudenvuoksi myös jonossa kunnan vuokra-asuntoon. Mies tajusi ilmeisesti vasta meidän muuttopäivänä että ollaan ihan oikeasti lähdössä. Uhosi hakevansa yksinhuoltajuutta, minä saan kuulemma mennä jos haluan mutta takaisin ei ole tulemista. Onneksi veljeni oli mukana kantamassa, muuten en olisi ehkä saanut lapsia mukaan.

ap

Toivotaan että mies pitää päänsä niin ei tarvitse hänen jatkossa kestää naisvauvaa - kaikki naiset täällä luulee että hän ei tule pärjäämään kun joutuu pesemään omat kalsarit. Todellisuudessa jää rahaa ostaa vaikka jokapäivälle uudet kalsarit kun naisvauva ja lapset häipyy.

Tämä. Tuo miesvauva käyttää rahansa vaikka uusiin kalsareihin päivittäin mieluummin kuin auttaa ja tukee omia lapsiaan.

Vierailija
3354/8336 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Toinen vaihtoehto on se, että tekemätön palkkaa ammattisiivoojan. Silloin se toinenkin saa ansaitsemaansa vapaa-aikaa, vaikka lasten kanssa harrastamiseen."

Miksi se "joka tekee kaaikkiìii kotityöt" ei lopeta ulinaa ja palkkaa siivoojaa tai kotiapulaista? Tehän tienaatte sanojenne mukaan yhtä paljon kuin oletetut miehenne. Eikun joo, sittenhän teillä ei olisi mitään mäkätettävää kotitöistä.

Siis oikeesti? Naisen pitäisi vielä maksaa miehen loisiminen kotitöistä?

Vierailija
3355/8336 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis

Kyllä jokainen tietää omassa kodissa, kuka niitä töitä tekee. 

Vierailija
3356/8336 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ohis

Täällähän tää sankari just itse kertoi, ettei tee. Koska elättää. Ei ees yksin. Vaimokin kokopäivä töissä.

Vierailija
3357/8336 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei, kyllä se vaan alentaa teidän laiskojen miesten arvoa. Kun edes perusteluita ette osaa esittää. Ja resepti on siis se, että Aasiasta haetaan, he kun niiiiin haluavat passata miestä. Jep."

Mikä vimma sinulla on leimata esim. minut laiskaksi? Arvostan todella paljon vaimoni panosta kaikkeen mitä hän tekee koko perheemme hyväksi ja niin tekee hänkin minua kohtaan. Minäkin haluan passata vaimoani ja lapsiani, koska kaikki tykkäävät siitä. Minun on mahdotonta edes kuvitella että teistä mäkättäjistä yksikään oikeasti tekee ainoatakaan ystävällistä elettä perheenjäseniään kohtaan. Joo te voitte siivoilla ja tiskailla, lisättynä uhriutumisella, mutta se ei ole toisten passaamista lainkaan. Teille kaikki kotityöt ovat selvästi pakkopullaa, kuten niin monilla naisilla työskentely työpaikallakin. Olen työskennellyt nuorena naisvaltaisillakin aloilla ja nähnyt kyllä mikä se teidän työtahti ja -motivaatio on.

Jos kerrot, ettet tee kotitöitä, on se tieto sinulta itseltäsi. Ei ole minun leimamisesta kiinni sinun maine. 

Jos tekisit,  kuten pitää, et hermostuisi siitä, mitä täällä sanotaan. 

Tämän ketjun aihe on, jos et vielä tiennyt: puolisot, jotka eivät tee osuuttaan kotihommista!

Hassua, että loukkaannut siitä kun itse kerrot, ettet osallistu oman osuutes verran. Sit haukut sinulle tuntemattomia naisia siitä, että me teemme väärällä asenteella. En tiedä muiden palstalaisten asenteista, mutta minulla kun ei ole mitään valittamista omasta puolisosta, niin mielikseni teen sen, mikä yhteiseen hyvään on tehtävissä. Ei ole tarvetta murjottaa, koska kotona asuu mies, eikä lusmu.  

Vierailija
3358/8336 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivitystä:

Ollaan tilapäisesti yhden työmatkalaisen asunnossa ja tavarat varastossa. Oma koti haussa, tällä viikolla pari näyttöä ja varmuudenvuoksi myös jonossa kunnan vuokra-asuntoon. Mies tajusi ilmeisesti vasta meidän muuttopäivänä että ollaan ihan oikeasti lähdössä. Uhosi hakevansa yksinhuoltajuutta, minä saan kuulemma mennä jos haluan mutta takaisin ei ole tulemista. Onneksi veljeni oli mukana kantamassa, muuten en olisi ehkä saanut lapsia mukaan.

ap

Toivotaan että mies pitää päänsä niin ei tarvitse hänen jatkossa kestää naisvauvaa - kaikki naiset täällä luulee että hän ei tule pärjäämään kun joutuu pesemään omat kalsarit. Todellisuudessa jää rahaa ostaa vaikka jokapäivälle uudet kalsarit kun naisvauva ja lapset häipyy.

Olet väärässä. Kyllä me toivomme, että ottaa opikseen ja oppii pärjäämään. Lastensa vuoksi. Lapset eivät ole isäänsä valinneet.  

Vierailija
3359/8336 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos taloudessa asuu kaksi aikuista, millä logiikalla vain toisen pitää ottaa vastuu kotihommista?

Vierailija
3360/8336 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivitystä:

ap

Ei ihme että tuon mielikuvitusmiehen pitää tienata hulluna, kun elää noin epätaloudellisesti ja epäekologisesti. Kun ei osaa / halua / jaksa pestä edes omia sukkiaan.

Todellisuudessahan valtaosa miehistä on nykyään ihan täysijärkisiä ja toimintakykyisiä, ja tällaiset palstalla rääkyvät miesvauvat ovat pikku hiljaa kuolemassa sukupuuttoon. Hyvä niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi