Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8336)
Sama juttu meikäläisellä. Toin yksin 15 vuotta kaiken taloudellisen hyvinvoinnin kotiin. Kyllästyin passaamaan muita ja nostin kytkintä. Nyt on ollut hyvää elämää viimeiset 5 vuotta kaikilla mittareilla.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu meikäläisellä. Toin yksin 15 vuotta kaiken taloudellisen hyvinvoinnin kotiin. Kyllästyin passaamaan muita ja nostin kytkintä. Nyt on ollut hyvää elämää viimeiset 5 vuotta kaikilla mittareilla.
Mulla ei vielä tuossa kohtaa tullut mitta täyteen, elätin kumppania ihan mielelläni, kun hänellä ei ollut töitä. Mutta sitten kun myös kotitytöt (kuulemma naistentöitä) alkoivat yhä enemmän kasautua minun kontolleni, vihelsin pelin poikki. Onneksi ei ollut lapsia.
Lopeta jo toi perseenpesuista jankkaaminen. Ketään ei kiinnosta, eikä se ole ketjun aihe. Tee oma ketjusi sille.
Päivitystä:
Ollaan tilapäisesti yhden työmatkalaisen asunnossa ja tavarat varastossa. Oma koti haussa, tällä viikolla pari näyttöä ja varmuudenvuoksi myös jonossa kunnan vuokra-asuntoon. Mies tajusi ilmeisesti vasta meidän muuttopäivänä että ollaan ihan oikeasti lähdössä. Uhosi hakevansa yksinhuoltajuutta, minä saan kuulemma mennä jos haluan mutta takaisin ei ole tulemista. Onneksi veljeni oli mukana kantamassa, muuten en olisi ehkä saanut lapsia mukaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua jäi nyt askarruttamaan kaksi asiaa:
1) Miten ne aasiattaret kuivaavat pesun jälkeen? Onko siellä yleisissä vessoissa yhteiset pyllypyyhkeet, vai kantaako jokainen omaansa mukana käsilaukussa.
2) Miten tämä liittyy ap:n miehen perseilyyn?
1) Käyttävät kuulemma nenäliinoja. Ei ole vessoissa pyllypyyhkeitä.
Nenäliinoja? Kankaisia, joita kuljetetaan mukana? 🤢 Jos kertakäyttöisiä, niin mikä järki, kun vessapaperikin on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Rantupyyhkeestä vielä lisätietoa, että koska palstan naisilla on lukutaito ja luetun ymmärtäminen tutkitustikin mitä sattuu, niin eräskin tyttöporukka on lukenut väärin ohjeen ottaa rantapyyhe mukaan. He ovat ennen lähtöä poikkeuksellisesti pyyhkineet persiinsä pyyhkeeseen, että ovat katu-uskottavia rantupyyhkeineen kun saapuvat lomakohteeseen.
Sulla kyllä omituinen perversio tähän asiaan. Ei se mitään, onhan näitä, kuulemma. Mut en kyl avautuis noin paljoa. Joitain asioita on ihan hyvä pitää sisällään.
Vierailija kirjoitti:
Päivitystä:
Ollaan tilapäisesti yhden työmatkalaisen asunnossa ja tavarat varastossa. Oma koti haussa, tällä viikolla pari näyttöä ja varmuudenvuoksi myös jonossa kunnan vuokra-asuntoon. Mies tajusi ilmeisesti vasta meidän muuttopäivänä että ollaan ihan oikeasti lähdössä. Uhosi hakevansa yksinhuoltajuutta, minä saan kuulemma mennä jos haluan mutta takaisin ei ole tulemista. Onneksi veljeni oli mukana kantamassa, muuten en olisi ehkä saanut lapsia mukaan.
ap
Tsemppiä sinne, kyllä kaikki järjestyy. Mieskin varmaan lopulta rauhoittuu, kunhan kiukuttelee ja hankaloittaa elämääsi näin alkuun, jotta sinuun iskisi typeryyskohtaus, jossa kuvittelisit elämäsi olevan helpompaa, jos palaat yhteen miehen kanssa. Niin typerä tuskin kuitenkaan olet.
Tätä ketjua lukiessa sitä alkaa oikeasti miettiä, onko joillain heteromiehillä sellainen alitajuntainen oma oikeuskäsitys, että miehelle siivoaminen on jotenkin alentuvaa, jolloin se edellyttäminen on suorastaan kohtuutonta. Naiset taas nähdään ns. huonompana aineksena, jolta on täysin oikeutettua vaatia passaamista. Ja kun tätä ei millään haluttaisi myöntää ääneen, niin ei pystytä perustelemaan kotitöiden sysäämistä naisten harteille. Aika harva ihminen uskaltaa olla täysin avoimesti kiero.
Onneksi kaikki miehet eivät suhtaudu naisiin alentuvasti. Olen hymyillyt monelle kommentille täällä. :)
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessa sitä alkaa oikeasti miettiä, onko joillain heteromiehillä sellainen alitajuntainen oma oikeuskäsitys, että miehelle siivoaminen on jotenkin alentuvaa, jolloin se edellyttäminen on suorastaan kohtuutonta. Naiset taas nähdään ns. huonompana aineksena, jolta on täysin oikeutettua vaatia passaamista. Ja kun tätä ei millään haluttaisi myöntää ääneen, niin ei pystytä perustelemaan kotitöiden sysäämistä naisten harteille. Aika harva ihminen uskaltaa olla täysin avoimesti kiero.
Onneksi kaikki miehet eivät suhtaudu naisiin alentuvasti. Olen hymyillyt monelle kommentille täällä. :)
Minä olen miettinyt, että onko kotitöihin suhtautuminen yhteydessä sosiaaliluokkaan tai miehiseen itsetuntoon. Omassa ystäväpiirissäni työt jakautuvat tasaisesti. Heikkoa itsetuntoa voi joutua pönkittämään jakamalla kotityöt naisten tai miesten töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivitystä:
ap
Tsemppiä sinne, kyllä kaikki järjestyy. Mieskin varmaan lopulta rauhoittuu, kunhan kiukuttelee ja hankaloittaa elämääsi näin alkuun, jotta sinuun iskisi typeryyskohtaus, jossa kuvittelisit elämäsi olevan helpompaa, jos palaat yhteen miehen kanssa. Niin typerä tuskin kuitenkaan olet.
Kiitos. En tosiaankaan ole menossa takaisin. Nyt on vielä haasteena saada oma osuuteni entisestä kodista, mutta kai sekin aikanaan järjestyy.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivitystä:
ap
Tsemppiä sinne, kyllä kaikki järjestyy. Mieskin varmaan lopulta rauhoittuu, kunhan kiukuttelee ja hankaloittaa elämääsi näin alkuun,
Kiitos. En tosiaankaan ole menossa takaisin.
Nyt on vielä haasteena saada oma osuuteni entisestä kodista, mutta kai sekin aikanaan järjestyy.
ap
Totta kai ositus tehdään, ei miehesi voi sitä estää. Laki on puolellasi. Ja tuosta lasten huoltajuudesta: eivätkös he ole jo teini-ikäisiä ja saa itse vaikuttaa asioihin. Kyllä kaikki järjestyy parhain päin!
Vierailija kirjoitti:
Ei yksikään mies ole kutsunut naista joka omasta halustaan haluaa tehdä vaikka kaikki kotityöt ja "passata" miestä tai koko perhettä, orjaksi. Eli naiset, te itse näette ahkerammat naiset alempiarvoisina.
Ymmärränkö Ap oikein, että olet ostamassa omaa asuntoa? Jos et ole varma asunnosta(siis mieluudesta), mene hetkeksi vuokralla. Vaikka tavallaan olet pakko tilanteessa uuden asunnon suhteen, ei kannata hätiköidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kaikki miehet eivät suhtaudu naisiin alentuvasti. Olen hymyillyt monelle kommentille täällä. :)Ei yksikään mies ole kutsunut naista joka omasta halustaan haluaa tehdä vaikka kaikki kotityöt ja "passata" miestä tai koko perhettä, orjaksi. Eli naiset, te its
Kaikilla, myös niillä ahkerilla naisilla, on vuorokaudessa vain 24 tuntia käytettävissä. Siitä kun laskee pois työpäivän ja työmatkat, niin työpäivien jälkeen ei kovin montaa tuntia ole. Uskon, että hekin viettäisivät sen ajan mieluummin koko perheen kanssa jotain mukavaa puuhaten kuin jynssäämässä vessanpyttyä tai uunia, kun mies on harrastuksissaan tai sohvalla. Lapsille tekee myös karhunpalveluksen, jos he tottuvat siihen, että äiti hoitaa kaiken. Pojilla on isoja ongelmia omissa parisuhteissaan ja tytöt jättävät perheen perustamisen väliin, kun eivät halua samaa mitä äidillä oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua jäi nyt askarruttamaan kaksi asiaa:
1) Miten ne aasiattaret kuivaavat pesun jälkeen? Onko siellä yleisissä vessoissa yhteiset pyllypyyhkeet, vai kantaako jokainen omaansa mukana käsilaukussa.
2) Miten tämä liittyy ap:n miehen perseilyyn?
1) Käyttävät kuulemma nenäliinoja. Ei ole vessoissa pyllypyyhkeitä.
Nenäliinoja? Kankaisia, joita kuljetetaan mukana? 🤢 Jos kertakäyttöisiä, niin mikä järki, kun vessapaperikin on keksitty.
Sinä voit tietysti kuljettaa aivan vapaasti vessapaperirullaa käsilaukussasi, mutta fiksut aasialaiset ymmärtävät, että paperinenäliinapakkaus vie vähemmän tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta jo toi perseenpesuista jankkaaminen. Ketään ei kiinnosta, eikä se ole ketjun aihe. Tee oma ketjusi sille.
Yhteistyöterveisin nimimerkki
Kiinnosti sittenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kaikki miehet eivät suhtaudu naisiin alentuvasti. Olen hymyillyt monelle kommentille täällä. :)Ei yksikään mies ole kutsunut naista joka omasta halustaan haluaa tehdä vaikka kaikki kotityöt ja "passata" miestä tai koko perhettä, orjaksi. Eli naiset, te its
Ei ne orjien omistajat kutsu orjiaan orjiksi. Heidän mielestään asiat ovat juuri niin kuin pitää.
``Kaikilla, myös niillä ahkerilla naisilla, on vuorokaudessa vain 24 tuntia käytettävissä. Siitä kun laskee pois työpäivän ja työmatkat, niin työpäivien jälkeen ei kovin montaa tuntia ole. Uskon, että hekin viettäisivät sen ajan mieluummin koko perheen kanssa jotain mukavaa puuhaten kuin jynssäämässä vessanpyttyä tai uunia, kun mies on harrastuksissaan tai sohvalla. Lapsille tekee myös karhunpalveluksen, jos he tottuvat siihen, että äiti hoitaa kaiken. Pojilla on isoja ongelmia omissa parisuhteissaan ja tytöt jättävät perheen perustamisen väliin, kun eivät halua samaa mitä äidillä oli.``
Jep. Ja sitten ovat nämäkin ``nainen itse halusi passata`` - miehet kyllä hyvinkin aktiivisesti syyllistämässä äitä siitä, kun poika on passattu pilalle. Äidin vika aina, ei ikinä sen laiskana lohnottavan isän.
Kun muutamaa viestiä aiemmin naisten käsketään tehdä naisten työt ja joku, ilmeisesti nainen, uskaltautuu kysymään mitä ne ovat ja perusteluja, vastauksena on pyrkimys loukata. Mitä lisäarvoa vastauksesi tuo keskusteluun?