Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8336)

Vierailija
3141/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Jos et ole koskaan pessyt pyykkikoneella (automaattisella) pyykkiä, niin luonnollisesti et tiedä sen toimintaperiaatetta. Yleensä niissä, kuten muissakin kodinkoneissa, on käyttöohjeet. Niin  ja ohjetta pitää osata lukea ja vielä ymmärtää lukemansa. *

- - 

*Sinä kirjoitit, että riittää, kun laittaa likaiset vaatteet pyykkikoriin. Kuka teillä tekee niille jotain sen jälkeen?*

- - 

No se konhean sen tekee. Pitää vain osata lukea käyttöohjeet ja ymmärtää ne. Se riittää! 🤭

Vierailija
3142/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista lukea näitä viestejä...

Perusperiaate: miesten viestit saa alapeukkuja oli ne fiksuja tai ei ja naisten viestit saa yläpeukkuja oli ne fiksuja tai ei... 

Suola tässä on se että VÄLILLÄ tuo lukijalta hämärtyy ja miehen kommentti saakin yläpeukkuja vaikka olisikin pöljä kommentti koska kirjoittaja luullaan olevan nainen. Vastaavasti myös VÄLILLÄ naisten fiksut kommentit tulkitaan miehen kirjoittamaksi ja saa alapeukkuja 😊

-> kommentin sisällöllä ei ole merkitystä jos siitä paljastuu sukupuoli?

N46

Yritin kovasti kyllä huijata olevani nainen mutta kyllä ne vaan haistaa, alapeukkuja sataa 🤣

Mutta, seuratkaapa vaan - on kuitenkin hauska bongata kun tulkitsevat väärin välillä ja epäonnistuvat päivän tärkeimmässä tehtävässä 👍

Aattele, jos ihan juttujas tulkitsevat. Ja niiden sisällön ja vakuuttavuuden perusteella ottavat kantaa ylös tai alas. Miksi et kirjoita, mitä ajattelet, vaan yrität väkisin jotain peukkuja? Aika älyvapaata tuokin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3143/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra varjele. Jos ne likaiset kalsarit laittaa pyykkikoriin niin ei ne lennä puhtaana kaappiin itsestään.

Jonkun ne pyykit pitää lajitella...valkoiset, värilliset, tummat/mustat. Pyyhkeet, lakanat ym 60 astetta. Meillä on kaapissa vain 2 pyykkikoria niin ei voi vaan kipata kaikkea suoraan koneeseen. Sitten kun ne pyykit pyörii koneessa niin kone hoitaa. Puhtaat pyykit pitää laittaa kuivuriin, ripustaa kuivumaan, laittaa hengarille. Kuivat pyykit viikataan ja laitetaan kaappeihin. Tietyt vaatteet pitää silittää. Ei ole ylivoimaista eikä rakettitiedettä mutta silti monilla on järkyttävät likapyykkikasat. 

Vierailija
3144/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielipiteellä tai sen merkityksellä ei ole väliä: olen mies -> alapeukkuja, olen nainen -> yläpeukkuja, en ole varma sukupuolestani -> nolla peukkuja. 

Voi luoja mitä typeryyttä. En kutsuisi sinua edes mieheksi. Liian nolo.

Vierailija
3145/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herra varjele. Jos ne likaiset kalsarit laittaa pyykkikoriin niin ei ne lennä puhtaana kaappiin itsestään.

Jonkun ne pyykit pitää lajitella...valkoiset, värilliset, tummat/mustat. Pyyhkeet, lakanat ym 60 astetta. Meillä on kaapissa vain 2 pyykkikoria niin ei voi vaan kipata kaikkea suoraan koneeseen. Sitten kun ne pyykit pyörii koneessa niin kone hoitaa. Puhtaat pyykit pitää laittaa kuivuriin, ripustaa kuivumaan, laittaa hengarille. Kuivat pyykit viikataan ja laitetaan kaappeihin. Tietyt vaatteet pitää silittää. Ei ole ylivoimaista eikä rakettitiedettä mutta silti monilla on järkyttävät likapyykkikasat. 

Olen yli 40v, en ole eläissäni erotellut mustia pyykkejä värillisistä. Mitään pahaa ei ole tapahtunut.

Vierailija
3146/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kirjoitti aiemmin, että miesten pitäisi pyykätä itse kalsarinsa! Kysyn vaan, että miksi, jos perheessä (ainakin pääsääntöisesti) on automaattinen pyykinpesukone? Säästää huomattavasti vettä ja sähköä, kun perheen pyykit pestään yhtä aikaa koneessa. Toki erotellaan valko- ja kirjopyykki erikseen, ehkä myös tummat vaatteet. En suostu uskomaan, että mieshenkilö, naishenkilö, lapsihenkilö sekä muun sukupuolinen henkilö eivät osaisi laittaa likaisia vaatteitaan pyykkikoriin.

No siinähän se villakoiran ydin onkin. Ap:n mies ei osaa, ei kykene, ei pysty. Ketjun perusteella tällaisia miehiä on paljon. Ja jos ne pyykit vaikka osuisivatkin pyykkikoriin, niitä ei saada sieltä koneeseen, ei osata painaa nappia, eikä varsinkaan hoitaa hommaa loppuun saakka. Koska se kuuluisa Joku Muu voi sen hoitaa. Eli äiti ja vaimo. 

Onhan täällä jokunen sankari ihmetellyt, mistä naiset valittaa kun pyykinpesu on nykyään niin helppoa..senkun nappia painaa... 

Vierailija
3147/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kirjoitti aiemmin, että miesten pitäisi pyykätä itse kalsarinsa! Kysyn vaan, että miksi, jos perheessä (ainakin pääsääntöisesti) on automaattinen pyykinpesukone? Säästää huomattavasti vettä ja sähköä, kun perheen pyykit pestään yhtä aikaa koneessa. Toki erotellaan valko- ja kirjopyykki erikseen, ehkä myös tummat vaatteet. En suostu uskomaan, että mieshenkilö, naishenkilö, lapsihenkilö sekä muun sukupuolinen henkilö eivät osaisi laittaa likaisia vaatteitaan pyykkikoriin.

Järkevintä on tosiaan pestä kaikkien vaatteet yhdessä, mutta olennaista on se, että kuka sen tekee. Liian usein se jää naisille, ja siksi voidaankin hieman kärjistäen sanoa, ettei mies saa pyykättyä omia kalsareitaan.

Kyllä. Voi vuorotella tai jakaa hommat. Esimerkiksi meillä meillä vaimo huolehtii ruuanlaiton ja pyy

Meillä kans toinen hoitaa kaupat ja pyykit, toinen ruuat ja imuroinnit. Hyvä jako, kunn se sopii molemmille.

Vierailija
3148/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole sellaista pyykkikonetta, joka hoitaisi homman alusta loppuun eikä itse tarvitse tehdä muuta kuin laittaa likaiset vaatteet pyykkikoriin. Mistä löydit omasi?

Jos et ole koskaan pessyt pyykkikoneella (automaattisella) pyykkiä, niin luonnollisesti et tiedä sen toimintaperiaatetta. Yleensä niissä, kuten muissaki

Mutta sinä ilmaisesti tunnet pyykkikoneen toimintaperiaatteet, osaat täyttää, tyhjentää, ripustaa ja viikata! Lisäksi toteutat osaamistasi, oletan. Hienoa. Et siis kuulu tähän kermaperceiden kerhoon, joita täällä morkataan. 

Jos kerran sinäkin osaat, osaat vissiin olettaa muidenkin kaltaisesi siihen kykenevän.

Vierailija
3149/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yli 40v, en ole eläissäni erotellut mustia pyykkejä värillisistä. Mitään pahaa ei ole tapahtunut.

No on sulla ollut jumalaton tuuri. Mulla on riittänyt yks vääränvärinen vahinkosukka pilaamaan koko valkopyykin, ja valkoisista saa harmaita hyvin kätevästi pesemällä ne tummien vaateiden kanssa. Mikäpä siinä, jos ei haittaa.

Vierailija
3150/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on sulla ollut jumalaton tuuri. Mulla on riittänyt yks vääränvärinen vahinkosukka pilaamaan koko valkopyykin, ja valkoisista saa harmaita hyvin kätevästi pesemällä ne tummien vaateiden kanssa. Mikäpä siinä, jos ei haittaa.

Luetun ymmärtäminen hukassa? Kyse oli värilliset ja mustat. Minä pesen myös kahdenlaisia koneellisia vaatteissa: värilliset + mustat ja vaaleat + valkoiset. 

Kyllä ne valkoiset pilaa pesemällä niiden kanssa värillisiä tai mustia, mutta tässä ei ollut kyse valkoisten pesemisestä.

Vierailija
3151/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luetun ymmärtäminen hukassa? Kyse oli värilliset ja mustat. Minä pesen myös kahdenlaisia koneellisia vaatteissa: värilliset + mustat ja vaaleat + valkoiset. 

Kyllä ne valkoiset pilaa pesemällä niiden kanssa värillisiä tai mustia, mutta tässä ei ollut kyse valkoisten pesemisestä.

+ + +

No voi sori nyt siitä, että erehdyin puhumaan lajittelusta, josta tuossa aiemmin oli puhe. Mutta siis vaaleita värillisiä ei sit sulla ole ollenkaan? Keltaista, vaaleansinistä/vihreää/harmaata/punaista? Kyllä noistakin aika ikävän värisiä saa, jos sattuu väriä päästävä musta vaate samaan koneeseen.

Aika naurettavaksi vääntämiseksi menee nyt, joten olkoon niin: pese toki mustat vaatteet kaikkien muiden paitsi valkoisten kanssa samassa. Ei ole multa pois. Mutta muille kyllä suosittelen vähän tarkempaa lajittelua, jos yhtään vaaleampia vaatteita omistaa.

Vierailija
3152/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+ + +

No voi sori nyt siitä, että erehdyin puhumaan lajittelusta, josta tuossa aiemmin oli puhe. Mutta siis vaaleita värillisiä ei sit sulla ole ollenkaan? Keltaista, vaaleansinistä/vihreää/harmaata/punaista? Kyllä noistakin aika ikävän värisiä saa, jos sattuu väriä päästävä musta vaate samaan koneeseen.

Aika naurettavaksi vääntämiseksi menee nyt, joten olkoon niin: pese toki mustat vaatteet kaikkien muiden paitsi valkoisten kanssa samassa. Ei ole multa pois. Mutta muille kyllä suosittelen vähän tarkempaa lajittelua, jos yhtään vaaleampia vaatteita omistaa.

Minä olen kantapään kautta oppinut, että mustia ei kannata pestä muiden kuin harmaiden ja tummansinisten kanssa. Mitään yhtään kirkkaammanväristä ei kannata sekaan laittaa, muuten saa ajan kanssa kaikista vaatteista tunkkaisen harmahtavia.  

Tässä vähän pyykkäysoppia niille, jotka syystä tai toisesta vasta nyt opettelevat itse pyykkiään pesemään 😅. 

Vierailija
3153/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli naiset eivät kovasta metelistä huolimatta olekaan niin ahkeria kotitöissä.

Vierailija
3154/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo tuntuu monelle miehelle olevan ylivoimaisen vaikeaa?

Vierailija
3155/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta pyykkikasat sen kun paisuvat, vaikka ahkera MIES siellä raataa niska limassa (= seisoo napsuttelemassa pyykkikoneen nappeja ja ihmettelee, miten ei tapahdu muuta kuin että kuuluu rapsahtelua ja koneessa valot välkkyvät).

Vierailija
3156/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varma, ettei teillä kaakattajilla ole enää yksiäkään puhtaita alushousuja. Olette niin monta viikkoa täällä jo kaakattaneet, ettei pyykkikone ole ehtinyt pyöriä. Ja millaiset tiskivuoret mahtaakaan olla. Ruuantähteitä pöydät ja lattiat täynnä. Hyi että millaisia "naisia" ootte!!1

Vierailija
3157/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varma, ettei teillä kaakattajilla ole enää yksiäkään puhtaita alushousuja. Olette niin monta viikkoa täällä jo kaakattaneet, ettei pyykkikone ole ehtinyt pyöriä. Ja millaiset tiskivuoret mahtaakaan olla. Ruuantähteitä pöydät ja lattiat täynnä. Hyi että millaisia "naisia" ootte!!1

Ymmärrän kyllä, että sä et kykene palstailultasi muuta tekemään kuin likaamaan housusi ja kasan astioita, mutta älä luule muita laisiksesi. Katsos kun kännykän voi laittaa välillä sivuun ja puuhastella kotiaskareiden parissa - se onnistuu, ellei ole kykenemätön tekemään usemapaa asiaa limittäin, kuten sinä näytät olevan.

Jaxuhalit sulle sinne läävääsi, ehkä äitmuori käy huomenna sulle tekemässä viikkosiivouksen, jos oikein nätisti pyydät. 😌

Vierailija
3158/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatuksen juoksuasi tässä vaikea ymmärtää, mutta jos nainen ei ole kovin ahkera, hoitaessaan perheen pyykit, mikä on se toinen aikuinen, joka ei tee tuon vertaa?

Vierailija
3159/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta se sinun ihana aasiatar tekee kotityöt sinunkin puolesta. Joko kohta on kokovartalohieronnan ja hellän rakastelun aika?

Vierailija
3160/8336 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ilmeisesti käytä lainkaan vaaleita tai valkoisia vaatteita. Silloin sinulla ei ongelmaa olekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän