Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8336)
Mielipiteellä tai sen merkityksellä ei ole väliä: olen mies -> alapeukkuja, olen nainen -> yläpeukkuja, en ole varma sukupuolestani -> nolla peukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Ja siinähän se pointti tulikin, automaattisesti olet antamassa alapeukkua jutulle laiskasta naisesta? Juttu laiskasta miehestä saa sen yläpeukun
Mihin juttuun viittaat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siinähän se pointti tulikin, automaattisesti olet antamassa alapeukkua jutulle laiskasta naisesta? Juttu laiskasta miehestä saa sen yläpeukun
Mihin juttuun viittaat?
"Ei voida alapeukuttaa juttuja laiskoista naisista enempää, kuin heistä kerrotaan"
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteellä tai sen merkityksellä ei ole väliä: olen mies -> alapeukkuja, olen nainen -> yläpeukkuja, en ole varma sukupuolestani -> nolla peukkuja.
Jokuu mieskii voi tykätä peukuttamisest, ei sais olla vain naisten ilo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista lukea näitä viestejä...
Perusperiaate: miesten viestit saa alapeukkuja oli ne fiksuja tai ei ja naisten viestit saa yläpeukkuja oli ne fiksuja tai ei...
Suola tässä on se että VÄLILLÄ tuo lukijalta hämärtyy ja miehen kommentti saakin yläpeukkuja vaikka olisikin pöljä kommentti koska kirjoittaja luullaan olevan nainen. Vastaavasti myös VÄLILLÄ naisten fiksut kommentit tulkitaan miehen kirjoittamaksi ja saa alapeukkuja 😊
-> kommentin sisällöllä ei ole merkitystä jos siitä paljastuu sukupuoli?
N46
Yritin kovasti kyllä huijata olevani nainen mutta kyllä ne vaan haistaa, alapeukkuja sataa 🤣
Mutta, seuratkaapa vaan - on kuitenkin hauska bongata kun tulkitsevat väärin välillä ja epäonnistuvat päivän tärkeimmässä tehtävässä 👍
Sekin on hauskaa, kun nämä hullut luulevat useita henkilöitä yhdeksi ja samaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista lukea näitä viestejä...
Perusperiaate: miesten viestit saa alapeukkuja oli ne fiksuja tai ei ja naisten viestit saa yläpeukkuja oli ne fiksuja tai ei...
Suola tässä on se että VÄLILLÄ tuo lukijalta hämärtyy ja miehen kommentti saakin yläpeukkuja vaikka olisikin pöljä kommentti koska kirjoittaja luullaan olevan nainen. Vastaavasti myös VÄLILLÄ naisten fiksut kommentit tulkitaan miehen kirjoittamaksi ja saa alapeukkuja 😊
-> kommentin sisällöllä ei ole merkitystä jos siitä paljastuu sukupuoli?
N46
Yritin kovasti kyllä huijata olevani nainen mutta kyllä ne vaan haistaa, alapeukkuja sataa 🤣
Mutta, seuratkaapa vaan - on kuitenkin hauska bongata kun tulkitsevat väärin välillä ja epäonnistuvat päivän tärkeimmässä tehtävässä 👍
Tää ihan oikeesti taitaa olla sulle kuolemanvakavaa kokopäivätyötä? Huhhuh.
Vierailija kirjoitti:
Naiset valkkaa usein sen ääliön joka elää ihan toisella planeetalla eikä tajua tai halua auttaa kotitöissä.Itsepä ootte ristinne ottaneet.Pitäisikö jo tutustumistilanteessa kysyä onko kaveri koskaan siivonnut huonettaan..
Auttaa kotitöissä? AUTTAA? Ne on jumalauta ihan yhtä paljon miehen kotitöitä.
Joku kirjoitti aiemmin, että miesten pitäisi pyykätä itse kalsarinsa! Kysyn vaan, että miksi, jos perheessä (ainakin pääsääntöisesti) on automaattinen pyykinpesukone? Säästää huomattavasti vettä ja sähköä, kun perheen pyykit pestään yhtä aikaa koneessa. Toki erotellaan valko- ja kirjopyykki erikseen, ehkä myös tummat vaatteet. En suostu uskomaan, että mieshenkilö, naishenkilö, lapsihenkilö sekä muun sukupuolinen henkilö eivät osaisi laittaa likaisia vaatteitaan pyykkikoriin.
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti aiemmin, että miesten pitäisi pyykätä itse kalsarinsa! Kysyn vaan, että miksi, jos perheessä (ainakin pääsääntöisesti) on automaattinen pyykinpesukone? Säästää huomattavasti vettä ja sähköä, kun perheen pyykit pestään yhtä aikaa koneessa. Toki erotellaan valko- ja kirjopyykki erikseen, ehkä myös tummat vaatteet. En suostu uskomaan, että mieshenkilö, naishenkilö, lapsihenkilö sekä muun sukupuolinen henkilö eivät osaisi laittaa likaisia vaatteitaan pyykkikoriin.
No siinähän se villakoiran ydin onkin. Ap:n mies ei osaa, ei kykene, ei pysty. Ketjun perusteella tällaisia miehiä on paljon. Ja jos ne pyykit vaikka osuisivatkin pyykkikoriin, niitä ei saada sieltä koneeseen, ei osata painaa nappia, eikä varsinkaan hoitaa hommaa loppuun saakka. Koska se kuuluisa Joku Muu voi sen hoitaa. Eli äiti ja vaimo.
Vierailija kirjoitti:
Järkevintä on tosiaan pestä kaikkien vaatteet yhdessä, mutta olennaista on se, että kuka sen tekee. Liian usein se jää naisille, ja siksi voidaankin hieman kärjistäen sanoa, ettei mies saa pyykättyä omia kalsareitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkevintä on tosiaan pestä kaikkien vaatteet yhdessä, mutta olennaista on se, että kuka sen tekee. Liian usein se jää naisille, ja siksi voidaankin hieman kärjistäen sanoa, ettei mies saa pyykättyä omia kalsareitaan.
Kyllä. Voi vuorotella tai jakaa hommat. Esimerkiksi meillä meillä vaimo huolehtii ruuanlaiton ja pyykit, mies tiskit ja imuroinnin. Molemmat tyytyväisiä työnjakoon, kumpikaan ei koe tulevansa hyväksikäytetyksi. Ihan näin yksinkertaista se voi olla, jos kumppanina on täysijärkinen aikuinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
"ruokaa on laitettava, tiskit tiskattava ja asuntoa siivottava ihan joka päivä!"
Mitä porsaita te oikein olette? Meillä siivotaan kerran viikossa, tiskikone pyörii joka toinen päivä, pyykiä pestään kerran viikossa. Minä, mies ja kaksi kouluikäistä lasta.
Ruokaa laitatte kuitenkin joka päivä ja syötte? Siitä tulee sotkua mikä pitää siivota. Ei joka päivä siivoaminen tarkoita suursiivousta vaan tavaroiden paikoilleen laittamisia, pyykkejä pyykkikoriin, tiskejä koneeseen jne. Kun siivoaa joka päivä vähän, ei synny kaaosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei 🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstan laiskiaisnaiset länkyttävät aina, miten aasialaiset naiset joutuvat alistetuiksi orjiksi, kun muuttavat Suomeen miehen perässä. Eiköhän totuus kuitenkin ole sellainen, että siellä päin maailmaa lapset tekevät kotona sen mihin kykenevät ja muutto tänne aikuisena naisena, niin nämä paikalliset "kotityöt" tuntuvat lasten leikiltä omaan kulttuuriin verrattuna.
Onko niillä naisilla kielitaitoa, työpaikkaa, taloudellista vapautta? Ovatko he suhteessaan tasa-arvoisia, vai onko heidän tahtonsa miehen taskussa? Onko heillä sama mahdollisuus järjestää elämänsä omilla ehdoillaan kuin suomalaisnaisilla? Näitä kysymyksiä pohtimalla voi arvioida, onko nainen kotiorja vai ei.
Kaikki tuntemani naiset ovat vähintään kolmikielisiä. Näistä yksi on Suomi. K
Ja jos he kaikki noun sivistyneinä tekevät töitä, miksi kaikki kotityöt kuuluvat heille kaiken lisäksi?
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole sellaista pyykkikonetta, joka hoitaisi homman alusta loppuun eikä itse tarvitse tehdä muuta kuin laittaa likaiset vaatteet pyykkikoriin. Mistä löydit omasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole sellaista pyykkikonetta, joka hoitaisi homman alusta loppuun eikä itse tarvitse tehdä muuta kuin laittaa likaiset vaatteet pyykkikoriin. Mistä löydit omasi?
Varmaan Aasiasta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole koskaan pessyt pyykkikoneella (automaattisella) pyykkiä, niin luonnollisesti et tiedä sen toimintaperiaatetta. Yleensä niissä, kuten muissakin kodinkoneissa, on käyttöohjeet. Niin ja ohjetta pitää osata lukea ja vielä ymmärtää lukemansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole koskaan pessyt pyykkikoneella (automaattisella) pyykkiä, niin luonnollisesti et tiedä sen toimintaperiaatetta. Yleensä niissä, kuten muissaki
Sinä kirjoitit, että riittää, kun laittaa likaiset vaatteet pyykkikoriin. Kuka teillä tekee niille jotain sen jälkeen?
Hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala. Mikä on hauki?