Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8336)

Vierailija
3081/8336 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miten helpolla sen miehen pitää mielestäsi päästä, kun molemmat ovat kokopäivätyössä? Onko ap:n miehen taakka nyt kohtuuton, kun sen pitäisi pyykätä edes ne omat kalsarinsa?"

Se riippuu millaista työtä mies tekee. Jos mies tekee fyysistä työtä 8h ja vaimo on pelkkä käsienheiluttelija koulutukseltaan ja siitäkin 6h työajasta paasaa somessa likaisista alushousuistaan vähintään puolet, niin olisihan se kohtuutonta käsienheiluttelijan sälyttää vähintään puolet kotitöistään miehelle.

Vähintään puolet kotitöistään? Siis miksi ne kotityöt kuuluisivat automaattisesti naiselle?

Eikö nykypäivän itsellinen nainen tienaa rahansa itse, maksaa asuntonsa itse, tekee omassa kodissaan kotihommat itse jne? Mihin se nyt katosi, ettei naiset enää tarvi miestä mihinkään? Aino

Sinulla ymmärryksessä vikaa. 

Mutta voisitko silti vastata: miksi naisen kuuluisi tehdä se miehenkin osuus kotitöistä?

Vierailija
3082/8336 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä teistä muista tiedä, mutta minä olen tänään tehnyt ruokaa, 

Minäkin teen normaaleja kotitöitä; siivousta, pyykinkäsittelyä, ruuanlaittoa ja vaikka muuta. Jää aikaa harrastuksillekin. Mies tekee myös kotitöitä. Tosin lapset on maailmalla ja ollaan eläkkeellä. Tarvittaessa ja pyydettäessä hoidetaan lastenlapsia ja kuskataan harrastuksiin. Eletään siis tavallista elämää. Olisin kuollut aikoja sitten ilman mitään tekemistä. Arkirutiinit pitää elämän tasapainossa. 

Tosin tämäkin taitaa saada alapeukkuja, kun en mollaa miehiä.

Miksi kukaan mollaisi miestä, joka hoitaa oman osuutensa yhteisistä hommista? En minäkään mollaa omaani, koska hän on ihan täysijärkinen aikuinen ihminen, joka tekee osuutensa kyllä. En

Minusta on hyvä, että välillä kerrotaan myös positiivisia asioita puolisosta, vaikka aiheena onkin apn mitään tekemätön. Tähän tuli ihan luontevasti. 

Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3083/8336 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi kukaan mollaisi miestä, joka hoitaa oman osuutensa yhteisistä hommista? En minäkään mollaa omaani, koska hän on ihan täysijärkinen aikuinen ihminen, joka tekee osuutensa kyllä. En myöskään hauku sinun miestäsi tai ketään muutakaan miestä, joka toimii normaalin, täysivaltainen aikuisen tavoin.

Mutta en kyllä näe mitään syytä kehua niitä aikuisia, jotka kuvittelevat ansaitsevansa täyshoidon kotonaan vain sillä verukkeella, että edustavat jotain sukupuolta. Millä sellaisen voi oikeuttaa?"

Meidän perheessä homma toimii niin, ettei täällä tarvi heilua hulluna joka päivä siivoamassa, pyykkäämässä tai kokkaamassa. Se jota joku asia häiritsee, tekee sen eteen tarpeelliset toimenpiteet. Ruokaa tekee se, joka on ensin kotona ja siinä mennään aika tasapuolisesti. Minä miehenä käyn kaupassa enimmäkseen, koska hoituu työmatkalla kätevästi. Vaimo lähettää ostoslistan minulle. Minä hoidan pyykkäämise

Jos molemmat koette jakonne riittävän tasapuolisesti, toimii homma teillä. Eikä siihenkään ole muilla nokankoputtamista. Ei täällä kukaan huutele, että juuri sinun pitää tehdä tasan puolet jostain vaimosi hommasta ja toisinpäin. Ei täällä siitä ole kyse! 

Kyse on siitä, että on puolisoita, jotka eivät tee mitään ja siitä, että joidenkin mielestä kotityöt kuuluvat vain naisille.

Vierailija
3084/8336 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

""Mies tekee myös kotitöitä." Siinä ne taikasanat. No, mun ex ei tehnyt."

Jos naisten tyyli on kotona sama kuin täällä, niin en yhtään ihmettele jos kotityöt ei miehille maistu. Naisille näyttää olevan hyvin yleistä käskyttäminen. Toisaalta jos mies käskyttää niin se on alistamista.

Miten näiden kommenttien kautta näet sen, miten naiset kodeissansa kommunikoi? Onko muitakin selvännäkijän kykyjä? Näetkö, kohtaanko huomenna tumman miehen? Pitkän?

Et kohtaa, vaan nautit huomennakin muutaman siiderin ja rakastut silmittömästi naapurin aikamiespoika Peraan. Hän on 163cm karpaasi ja hänellä on kranssitukka.

Vierailija
3085/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minusta on hyvä, että välillä kerrotaan myös positiivisia asioita puolisosta, vaikka aiheena onkin apn mitään tekemätön. Tähän tuli ihan luontevasti."

Tekeydypä mieheksi ja kehu aasialaista vaimoasi.

Vierailija
3086/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh! Kirjoitatpa mitä tahansa, niin aina tulee vasta-argumentteja, jonka mukaan pitäisi kertoa tai perustella oma mielipide. Tämä vakituinen vastarannan kiiski kun on eri mieltä jokaisen kanssa - paitsi niitten, ketkä haukkuvat miehiä. Ihmettelenpä, millaisessa työpaikassa hän on, vai onko missään? Ehkä hän istuu kotona kaiket päivät, kiukuttelee kurjaa kohtaloaan ja purkaa näille palstoille turhautuneisuuttaan.

Vierailija
3087/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset valkkaa usein sen ääliön joka elää ihan toisella planeetalla eikä tajua tai halua auttaa kotitöissä.Itsepä ootte ristinne ottaneet.Pitäisikö jo tutustumistilanteessa kysyä onko kaveri koskaan siivonnut huonettaan..

Vierailija
3088/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset valkkaa usein sen ääliön joka elää ihan toisella planeetalla eikä tajua tai halua auttaa kotitöissä.Itsepä ootte ristinne ottaneet.Pitäisikö jo tutustumistilanteessa kysyä onko kaveri koskaan siivonnut huonettaan..

Olet joku teini ilmeisesti, kun oletat miehen/pojan asuvan vanhempiensa luona ja oikein "siivoavan huoneensa" :D Miehen tekemättömyys on miehen oma vika, turha syyllistää naista. Miksi mies kuvittelee, etteli hänen tarvitse tehdä omaa osuuttaan kotitöistä?

Vierailija
3089/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minäkin teen normaaleja kotitöitä; siivousta, pyykinkäsittelyä, ruuanlaittoa ja vaikka mitä muuta. Jää aikaa harrastuksillekin. Mies tekee myös kotitöitä. Tosin lapset on maailmalla ja ollaan eläkkeellä. Tarvittaessa ja pyydettäessä hoidetaan lastenlapsia ja kuskataan harrastuksiin. Eletään siis tavallista elämää. Olisin kuollut aikoja sitten ilman mitään tekemistä. Arkirutiinit pitää elämän tasapainossa. 

Tosin tämäkin taitaa saada alapeukkuja, kun en mollaa miehiä."

Sait alapeukun tuon viimeisen lauseen takia.

Meidän naisten luonteeseen kuuluu haukkua  ja valittaa MIES oletettujen tekemisistä tai tekemättä jättämisistä koska se on meidän elämän tehtävä ! Eihän meillä olisi muuten mitään "nais kivaa".

Vierailija
3090/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minusta on hyvä, että välillä kerrotaan myös positiivisia asioita puolisosta, vaikka aiheena onkin apn mitään tekemätön. Tähän tuli ihan luontevasti. "

Olen samaa mieltä, mutta sitä omaa puolisoa kehuvaa viestiä ei kannattaisi lopettaa sanoihin "tämä saa kuitenkin alapeukkuja, kun en mollaa miehiä". Ketjun aiheena on puoliso, joka ei tee kotitöitä ja tuon kommentin kirjoitti nainen, jonka puoliso tekee kotitöitä. Miksi hän mollaisi miestään kotitöiden tekemättömyydestä?

Vierailija
3091/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä tullut ikinä mieleenkään kysyä poikaystävältä, siivoaako hän itse huoneensa vai äiti. Poika kuitenkin järjesteli siellä kun minäkin olin paikalla.

Vierailija
3092/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minusta on hyvä, että välillä kerrotaan myös positiivisia asioita puolisosta, vaikka aiheena onkin apn mitään tekemätön. Tähän tuli ihan luontevasti."

Tuo mies ei osaa kirjoittaa vaimostaan mitään positiivista asiaa haukkumatta samalla suomalaisia naisia. Sen ihmeen kun näkisi.

Vierailija
3093/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee. Siskoni seurusteli arviolta 15 vuotta miehen kanssa, joka oli kotonaan oppinut, että äiti tekee kaiken, kuorii esim. keitetyt perunatkin valmiiksi lautaselle, laittaa kastiketta ja survoo perunat ja kastikkeen sekaisin. Huvitti teininä katsella moista touhua. No, niinpä sisko sitten aloitti jossain vaiheessa aloittajan tyyliin ulinan, kun mies ei tee mitään.

Vierailija
3094/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo mies ei osaa kirjoittaa vaimostaan mitään positiivista asiaa haukkumatta samalla suomalaisia naisia. Sen ihmeen kun näkisi.

Kannattaa aloittaa muutos itsestään. Toista ei voi muuttaa, mutta sinä esim. olisit voinut jättää tuollaisen kommentin kirjoittamatta, eikö vaan?

-eri

Vierailija
3095/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh! Kirjoitatpa mitä tahansa, niin aina tulee vasta-argumentteja, jonka mukaan pitäisi kertoa tai perustella oma mielipide. Tämä vakituinen vastarannan kiiski kun on eri mieltä jokaisen kanssa - paitsi niitten, ketkä haukkuvat miehiä. Ihmettelenpä, millaisessa työpaikassa hän on, vai onko missään? Ehkä hän istuu kotona kaiket päivät, kiukuttelee kurjaa kohtaloaan ja purkaa näille palstoille turhautuneisuuttaan.

Ei ole koskaan ollut töissä. Varma tieto.

Vierailija
3096/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa aloittaa muutos itsestään. Toista ei voi muuttaa, mutta sinä esim. olisit voinut jättää tuollaisen kommentin kirjoittamatta, eikö vaan?

-eri

Aloita itse. Tietenkin minä korjaan virheellisen väittämän, muuten joku uskoo sen.

Vierailija
3097/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minäkin teen normaaleja kotitöitä; siivousta, pyykinkäsittelyä, ruuanlaittoa ja vaikka mitä muuta. Jää aikaa harrastuksillekin. Mies tekee myös kotitöitä. Tosin lapset on maailmalla ja ollaan eläkkeellä. Tarvittaessa ja pyydettäessä hoidetaan lastenlapsia ja kuskataan harrastuksiin. Eletään siis tavallista elämää. Olisin kuollut aikoja sitten ilman mitään tekemistä. Arkirutiinit pitää elämän tasapainossa. 

Tosin tämäkin taitaa saada alapeukkuja, kun en mollaa miehiä."

Sait alapeukun tuon viimeisen lauseen takia.

Meidän naisten luonteeseen kuuluu haukkua  ja valittaa MIES oletettujen tekemisistä tai tekemättä jättämisistä koska se on meidän elämän tehtävä ! Eihän meillä olisi muuten mitään "nais kivaa".

Tässä ketjussa haukutaan juu: puolisoita, jotka eivät osallistu yhteisen kodin hoitoon! Se nääs on tämän ketjun aihe!! 

Alapeuklu tuli tuosta, kun kommentoidaan täysin ohi aiheen. Oletuksena, että miehiä haukutaan vain haukkumisen vuoksi. 

Antaa aika typerän kuvan kommentoijasta, joka ei edes sen vertaa viitai vaivautua, etä ymmärtää mistä puhutaan ja sitten tulee haukkumaan muut.

Vierailija
3098/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko et ole lukenut palstaa tai ymmärryksessä on vikaa. Säännöllisesti tänne tulee joku haukkumaan laiskoja äitejä/huonoja äitejä/laiskoja vaimoja/narsistisia vaimoja jne. koska olemme sitä mieltä, että kotihommat kuuluvat yhtälailla miehille ja naisille, heille, jotka samaa kotia jakavat. 

Tähän mielipiteeseen on pyydetty perusteluita. Yhtään ei ole tullut. Ensimmäistäkään perustelun yritystä edes, miksi nää kotihommat olis vain naiset tehtävä. 

Jokunen on kyllä kertonut vaimostaan, joka ei mitään tee/tehnyt. Mutta toistaiseksi kukaan ei ole esittänyt, että miehen tehtävä olisi tehdä kaikki kotihommat. 

Onko mielestäsi väärin pyytää tähän perustelua?

Vierailija
3099/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 25 ja mies pari suotta vanhempi, kun tavattiin. Mies muutti sitten minun luo ja siinä vaiheessa sanoin, että kun täällä yhdessä sotketaan niin yhdessä siivotaankin. Ja tehtiinkin kaikki yhdessä, eihän sitä nyt paljon kotitöitä ollutkaan, kaksi aikuista. No lapsia tuli kolme tiuhaan tahtiin ja jotakin muuttui ja asioista piti vääntää. Esimerkkinä, kun mies kerran tönäisi oman maitolasinsa nurin ruokapöydässä jäi katsomaan minua eikä tehnyt elettäkään, että kuivaisi sotkun. Ihan kuin olisi ollut yksi lapsista ja odotti, että äiti siivoaa :). No minähän ilkeänä tuijotin vain takaisin ja kyllä se siitä sitten älysi posket punaisena nousta hakemaan rättiä. Eli kyllä näistä on aina vuosien saatossa saanut keskustella, että miten tämä nyt meneekään. Puolin ja toisin, en tässä puhdas pulmunen ole tietysti itsekään. 

Vierailija
3100/8336 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tarina on usein hyvin samankaltainen. Alkuun kaikki on hyvin ja hommat menee riittävän puoliksi. Sitten odotetaan ensimmäistä lasta, ja siitä se sit alkaa....kun äiti onkin kotona ja hänellä on aikaa...

Toiseks täällä on muutama kertonut, että ovat aikuisia ja seurustelevat. Kumppani (näissä tapauksissa ollut mies) ehdottelee, että muuttaisivat yhteen, kun olis  kiva saada se nainen hoitamaan yhteistä kotia...

Ja edelleen vastuu on myös sillä, joka vaan ei tee. Omasta tekemättömyydestä et voi syyllistää edes omaa äitiä (isästä puhumattakaan).