Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8336)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yks tuttu teki viisaasti. Teki avioehdon kun meni naimisiin koska on varakas. Puoliso jäi hoitamaan kotia kun toinen lähti ulkomaankeikalle. Tuli n. kuukauden päästä muutamaa päivää aiemmin kuin oli ilmoittanut ja kotona odotti kaaos. Välittömästi ero vireille ja puoliso lähti pelkkä tuulen huuhtoma perse mukanaan kuten oli tullessaankin.
Ja se viisaus oli...mikä? Miksi meni naimisiin jonkun kanssa, jonka ainoa tehtävä on siivota? Helpommalla olisi päässyt, jos olisi vain palkannut siivoojan.
Eihän tossa puhuttuu siivoomisesta mitään.
Eri
Niin, ei puhuttu. Otti eron, koska vaimo EI ollut siivonnut. Mikä tässä on epäselvää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yks tuttu teki viisaasti. Teki avioehdon kun meni naimisiin koska on varakas. Puoliso jäi hoitamaan kotia kun toinen lähti ulkomaankeikalle. Tuli n. kuukauden päästä muutamaa päivää aiemmin kuin oli ilmoittanut ja kotona odotti kaaos. Välittömästi ero vireille ja puoliso lähti pelkkä tuulen huuhtoma perse mukanaan kuten oli tullessaankin.
Ja se viisaus oli...mikä? Miksi meni naimisiin jonkun kanssa, jonka ainoa tehtävä on siivota? Helpommalla olisi päässyt, jos olisi vain palkannut siivoojan.
No haloo, sille siivoojalle pitäisi maksaa! Kuka hullu toisen kämppää ilmaiseksi siivoaa?
Niin ,siis tällä miehellä oli selkeästi oletus, et tää vaimo ilmaiseksi siivoaa.
Totta! Näin sukupuolittuneesti me aina vaan ajatellaan. Typerältä kuulostaa silti, oli sukupuolet kumminpäin tahansa. Tollai kerrottuna.
Vierailija kirjoitti:
Onko ketjun mäkättäjistä vielä yksikään kertonut mitä kotitöitä ovat tehneet?
Miksi pitäisi? Yleensä ihmiset hoitavat kotityöt ihan ok. Palstan aiheena ovat he, jotka eivät niitä tee. Ollenkaan.
Kerrotko sinä nyt, mitkä kaikki kotihommat olet jättänyt tekemättä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se viisaus oli...mikä?
No haloo, sille siivoojalle pitäisi maksaa!
Niin ,siis tällä miehellä oli se
Totta! Näin sukupuolittuneesti me aina vaan ajatellaan. Typerältä kuulostaa silti, oli sukupuolet kumminpäin tahansa. Tollai kerrottuna.
Aika ilmeinen tulkinta, jos lukee viestin tämän ketjun kontekstissa. Miehet pääasiassa olleet sitä mieltä, että naisen kuuluu siivota. Perusteluna se, että naisen kuuluu siivota koska se on nainen, jonka kuuluu siivota.
Vierailija kirjoitti:
Etkö sinä tiedä, mitä kaikkea kuuluu normaaleihin kotitöihin? Miksi et tiedä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tossa puhuttuu siivoomisesta mitään.
Eri
Niin, ei puhuttu. Otti eron, koska vaimo EI ollut siivonnut. Mikä tässä on epäselvä
EI puhuttu vaimosta eikä siivoamisesta. Mikä saa kuvittelemaan noin paljon?
"Miehet pääasiassa olleet sitä mieltä, että naisen kuuluu siivota. Perusteluna se, että naisen kuuluu siivota koska se on nainen, jonka kuuluu siivota."
Näytäpä yksikin miehen kommentti jossa sanotaan noin.
Vaikuttaa siltä että iso osa ketjuun kommentoineista naisoletetuista potevat juoppo-, tai jotain muuta hulluutta. Kuulevat ilmeisesti miesten ääniä päänsä sisällä ja nämä kertovat, että naisten pitää tehdä kaikki kotityöt.
En minä teistä muista tiedä, mutta minä olen tänään tehnyt ruokaa, imuroinut, pessyt pari koneellista pyykkiä. Näiden ohella autoin miesystävääni uuden verokortin haussa, rassasin tulostinta, kun piti saada yksi lomake tulostettua (tunti meni siinä) ja tilasin lääkäriajan lapselle. Äsken autoin tytärtä koulutehtävissä. Vaikeata se ei ollut, mutta jouduin aika paljon tsemppaamaan likkaa, kun on niin stressaantunut.
Semmoista tänään, huomenna töihin.
Taitaa suurin osa olla vielä navetassa niin eivät ole vielä päässet kertomaan päivän askareistaan.
Vierailija kirjoitti:
En minä teistä muista tiedä, mutta minä olen tänään tehnyt ruokaa, imuroinut, pessyt pari koneellista pyykkiä. Näiden ohella autoin miesystävääni uuden verokortin haussa, rassasin tulostinta, kun piti saada yksi lomake tulostettua (tunti meni siinä) ja tilasin lääkäriajan lapselle. Äsken autoin tytärtä koulutehtävissä. Vaikeata se ei ollut, mutta jouduin aika paljon tsemppaamaan likkaa, kun on niin stressaantunut.
Minäkin teen normaaleja kotitöitä; siivousta, pyykinkäsittelyä, ruuanlaittoa ja vaikka mitä muuta. Jää aikaa harrastuksillekin. Mies tekee myös kotitöitä. Tosin lapset on maailmalla ja ollaan eläkkeellä. Tarvittaessa ja pyydettäessä hoidetaan lastenlapsia ja kuskataan harrastuksiin. Eletään siis tavallista elämää. Olisin kuollut aikoja sitten ilman mitään tekemistä. Arkirutiinit pitää elämän tasapainossa.
Tosin tämäkin taitaa saada alapeukkuja, kun en mollaa miehiä.
Vierailija kirjoitti:
"Miehet pääasiassa olleet sitä mieltä, että naisen kuuluu siivota. Perusteluna se, että naisen kuuluu siivota koska se on nainen, jonka kuuluu siivota."
Lueppa kuule itse ketjua. Ihan parin sivun verran edes.
Oletko sinä sitä mieltä, että kotityöt kuuluvat molemmille pariskunnasta?
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä että iso osa ketjuun kommentoineista naisoletetuista potevat juoppo-, tai jotain muuta hulluutta. Kuulevat ilmeisesti miesten ääniä päänsä sisällä ja nämä kertovat, että naisten pitää tehdä kaikki kotityöt.
Ketjun aihe! Kannattaa ymmärtää se, niin ei vaikuta ihan id iootilta.
"Minäkin teen normaaleja kotitöitä; siivousta, pyykinkäsittelyä, ruuanlaittoa ja vaikka mitä muuta. Jää aikaa harrastuksillekin. Mies tekee myös kotitöitä. Tosin lapset on maailmalla ja ollaan eläkkeellä. Tarvittaessa ja pyydettäessä hoidetaan lastenlapsia ja kuskataan harrastuksiin. Eletään siis tavallista elämää. Olisin kuollut aikoja sitten ilman mitään tekemistä. Arkirutiinit pitää elämän tasapainossa.
Tosin tämäkin taitaa saada alapeukkuja, kun en mollaa miehiä."
Sait alapeukun tuon viimeisen lauseen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun aihe! Kannattaa ymmärtää se, niin ei vaikuta ihan id iootilta.
Ei kannata vaatia liikaa näiltä ``huono äiti``, ``laiska nainen`` -kommentoijilta. Näkeehän tuon, ettei niillä on palikat aika vinksallaan päänupissa ja luetun ymmärtäminen aika heikolla tolalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lueppa kuule itse ketjua. Ihan parin sivun verran edes.
Oletko sinä sitä mieltä, että kotityöt kuuluvat molemmille pariskunnasta?
Luin 10 sivua eikä niissä ollut yhdeltäkään mieheltä tuollaisia kommentteja. Mikä järki siinä on valehdella että miehet ovat sitä ja tätä mieltä, kun hourupäät keksivät kaiken omasta päästään?
Kotitöiden pitää jakautua oikeudenmukaisesti. Jos nainen on sottapytty ja mies siisti, niin sottapytyn pitää siivoilla enemmän. Jos mies tekee raskaampaa työtä ja pidempiä päiviä, niin vastaavasti miehen pitää päästä helpommalla.
Mikä tilanne täällä? Onko tullut mitään uutta läppää Aasian ihmenaisesta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin teen normaaleja kotitöitä; siivousta, pyykinkäsittelyä, ruuanlaittoa ja vaikka mitä muuta. Jää aikaa harrastuksillekin. Mies tekee myös kotitöitä. Tosin lapset on maailmalla ja ollaan eläkkeellä. Tarvittaessa ja pyydettäessä hoidetaan lastenlapsia ja kuskataan harrastuksiin. Eletään siis tavallista elämää. Olisin kuollut aikoja sitten ilman mitään tekemistä. Arkirutiinit pitää elämän tasapainos
"Mies tekee myös kotitöitä." Siinä ne taikasanat. No, mun ex ei tehnyt.