Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8336)

Vierailija
3061/8336 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

""Mies tekee myös kotitöitä." Siinä ne taikasanat. No, mun ex ei tehnyt."

Jos naisten tyyli on kotona sama kuin täällä, niin en yhtään ihmettele jos kotityöt ei miehille maistu. Naisille näyttää olevan hyvin yleistä käskyttäminen. Toisaalta jos mies käskyttää niin se on alistamista.

Eihän silloin tarvitse käskyttää eikä pyytää, jos kumpikin osaa itse katsoa mitä pitää tehdä. Sinä et taida olla tuollainen, joten vaimosi pitää joko käskyttää sinua tai tehdä itse.

Etkö osaa keskustella aiheesta menemättä henkilöön?

Tämä Spessu-miesvihasika-mikälie nyt ei osaa keskustella edes koko aiheesta. Ainoa tarkoitus hänen täällä roikkumiselleen on solvata naisia, enkä edes ymmärrä miksi. Yritäpä nyt palata takaisin ketjun aiheesees, vai onko liian vaikeaa? 

Vierailija
3062/8336 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos naisten tyyli on kotona sama kuin täällä, niin en yhtään ihmettele jos kotityöt ei miehille maistu. Naisille näyttää olevan hyvin yleistä käskyttäminen. Toisaalta jos mies käskyttää niin se on alistamista.

Eihän silloin tarvitse käskyttää eikä pyytää, jos kumpikin osaa itse katsoa mitä pitää tehdä. Sinä et taida olla tuollainen, joten vaimosi pitää joko käskyttää sinua tai tehdä itse.

Tämä Spessu-miesvihasika-mikälie nyt ei osaa keskustella edes koko aiheesta. Ainoa tarkoitus hänen täällä roikkumiselleen on solvata naisia, enkä edes ymmärrä miksi. Yritäpä nyt palata

Huoh! Ettekö jo pääse yli siitä miehestä. Pilaatte joka halvatun keskustelun jauhamalla siitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3063/8336 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä teistä muista tiedä, mutta minä olen tänään tehnyt ruokaa, 

Minäkin teen normaaleja kotitöitä; siivousta, pyykinkäsittelyä, ruuanlaittoa ja vaikka muuta. Jää aikaa harrastuksillekin. Mies tekee myös kotitöitä. Tosin lapset on maailmalla ja ollaan eläkkeellä. Tarvittaessa ja pyydettäessä hoidetaan lastenlapsia ja kuskataan harrastuksiin. Eletään siis tavallista elämää. Olisin kuollut aikoja sitten ilman mitään tekemistä. Arkirutiinit pitää elämän tasapainossa. 

Tosin tämäkin taitaa saada alapeukkuja, kun en mollaa miehiä.

Miksi kukaan mollaisi miestä, joka hoitaa oman osuutensa yhteisistä hommista? En minäkään mollaa omaani, koska hän on ihan täysijärkinen aikuinen ihminen, joka tekee osuutensa kyllä. En myöskään hauku sinun miestäsi tai ketään muutakaan miestä, joka toimii normaalin, täysivaltainen aikuisen tavoin.

Mutta en kyllä näe mitään syytä kehua niitä aikuisia, jotka kuvittelevat ansaitsevansa täyshoidon kotonaan vain sillä verukkeella, että edustavat jotain sukupuolta. Millä sellaisen voi oikeuttaa?

Vierailija
3064/8336 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos naisten tyyli on kotona sama kuin täällä, niin en yhtään ihmettele

Eihän silloin tarvitse käskyttää eikä pyytää, jos

Tämä Spessu-miesvihasika-mikälie nyt ei osaa keskustella edes koko

Huoh! Ettekö jo pääse yli siitä miehestä. Pilaatte joka halvatun keskustelun jauhamalla siitä!

Ukko istuu päivät päästää palstalla prse homeessa räyhäämässä ja räkyttämässä, mutta ei toki pilaa joka joka halvatun keskustelua. Kun on niin tasokas argumentoija. 🙄😂😂😂

Vierailija
3065/8336 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakkaan menemästä mimosankukan herkkään henkilöösi heti, kun itse lakkaat suoltamasta sairaan mielesi tuottamaa pskaa muista keskustelijoista.

- eri

Vierailija
3066/8336 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miten helpolla sen miehen pitää mielestäsi päästä, kunö

Se riippuu millaista työtä mies tekee. Jos mies tekee fyysistä työtä 8h ja vaimo on pelkkä käsienheiluttelija koulutukseltaan ja siitäkin 6h työajasta paasaa somessa likaisista alushousuistaan vähintään puolet, niin olisihan se kohtuutonta käsienheiluttelijan sälyttää vähintään puolet kotitöistään miehelle.

Vähintään puolet kotitöistään? Siis miksi ne kotityöt kuuluisivat automaattisesti naiselle?

Eikö nykypäivän itsellinen nainen tienaa rahansa itse, maksaa asuntonsa itse, tekee omassa kodissaan kotihommat itse jne? Mihin se nyt katosi, ettei naiset enää tarvi miestä mihinkään? 

Siis anteeksi mutta mitä solkkaat? Miten itsellinen nainen nyt liittyy tähän aiheeseen?

Tai niin no, ehkäpä ap:sta on nyt tullut sellainen, kun lopultakin tajusi heittää sen sottaisen aikuisvauvan ulos elämästään. 

Vierailija
3067/8336 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakkaan menemästä mimosankukan herkkään henkilöösi heti, kun itse lakkaat suoltamasta sairaan mielesi tuottamaa pskaa muista keskustelijoista.

- eri

Aika nolo moka.

Vierailija
3068/8336 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos naisten tyyli on kotona sama kuin täällä, niin en yhtään ihmettele

Eihän silloin tarvitse käskyttää eikä pyytää, jos

Tämä Spessu-miesvihasika-mikälie nyt ei osaa keskustella edes koko

Ukko istuu päivät päästää palstalla prse homeessa räyhäämässä ja räkyttämässä, mutta ei toki pilaa joka joka halvatun keskustelua.

Ja sinun on pakko hankkiutua sen pakeille syystä että?

Vierailija
3069/8336 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miten helpolla sen miehen pitää mielestäsi päästä, kun molemmat ovat kokopäivätyössä? Onko ap:n miehen taakka nyt kohtuuton, kun sen pitäisi pyykätä edes ne omat kalsarinsa?"

Se riippuu millaista työtä mies tekee. Jos mies tekee fyysistä työtä 8h ja vaimo on pelkkä käsienheiluttelija koulutukseltaan ja siitäkin 6h työajasta paasaa somessa likaisista alushousuistaan vähintään puolet, niin olisihan se kohtuutonta käsienheiluttelijan sälyttää vähintään puolet kotitöistään miehelle.

Niin, ja kyllähän se riippuu myös siitä, millaista työtä nainen tekee. Jos nainen tekee fyysistä työtä 8h ja mies on pelkkä käsienheiluttelija koulutukseltaan ja siitäkin 6h työajasta paasaa somessa likaisissa alushousuissaan haisten vähintään puolet, niin olisihan se kohtuutonta käsienheiluttelijan sälyttää kaikki kotityönsä naiselle.

Vai mitä olet mieltä?

Vierailija
3070/8336 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"lakkaat suoltamasta sairaan mielesi tuottamaa pskaa muista keskustelijoista."

Tuo on hyvä neuvo kaikille. Varsinkin jos siihen sortuu itse.

Vierailija
3071/8336 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

``Ja sinun on pakko hankkiutua sen pakeille syystä että?``

Kerro, oi kerro, miten siltä voi välttyä? Ei voi olla oletus kuitenkaan, että yksi haiseva trolli voi tyrannisoida kokonaista keskustelupastaa, ja muiden pitää pysytellä poissa. Ei se niin mene että häiriköt huseeraa ja muut on nurkassa hiljaa. Vaikka olis kotonaan moiseen menoon tottunut, niin ei tämä maailma sillä lailla toimi täällä sen oman sottakodin ulkopuolella.

Vierailija
3072/8336 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin teen normaaleja kotitöitä; siivousta, pyykinkäsittelyä, ruuanlaittoa ja vaikka muuta. Jää aikaa harrastuksillekin. Mies tekee myös kotitöitä. Tosin lapset on maailmalla ja ollaan eläkkeellä. Tarvittaessa ja pyydettäessä hoidetaan lastenlapsia ja kuskataan harrastuksiin. Eletään siis tavallista elämää. Olisin kuollut aikoja sitten ilman mitään tekemistä. Arkirutiinit pitää elämän tasapainossa. 

Miksi kukaan mollaisi miestä, joka hoitaa oman osuutensa yhteisistä hommista? En minäkään mollaa omaani, koska hän on ihan täysijärkinen aikuinen ihminen, joka tekee osuutensa kyllä. En myöskään hauku sinun miestäsi tai ketään muuta

EVVK 😴

Vierailija
3073/8336 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi kukaan mollaisi miestä, joka hoitaa oman osuutensa yhteisistä hommista? En minäkään mollaa omaani, koska hän on ihan täysijärkinen aikuinen ihminen, joka tekee osuutensa kyllä. En myöskään hauku sinun miestäsi tai ketään muutakaan miestä, joka toimii normaalin, täysivaltainen aikuisen tavoin.

Mutta en kyllä näe mitään syytä kehua niitä aikuisia, jotka kuvittelevat ansaitsevansa täyshoidon kotonaan vain sillä verukkeella, että edustavat jotain sukupuolta. Millä sellaisen voi oikeuttaa?"

Meidän perheessä homma toimii niin, ettei täällä tarvi heilua hulluna joka päivä siivoamassa, pyykkäämässä tai kokkaamassa. Se jota joku asia häiritsee, tekee sen eteen tarpeelliset toimenpiteet. Ruokaa tekee se, joka on ensin kotona ja siinä mennään aika tasapuolisesti. Minä miehenä käyn kaupassa enimmäkseen, koska hoituu työmatkalla kätevästi. Vaimo lähettää ostoslistan minulle. Minä hoidan pyykkäämiset lähes joka viikonloppu, kuskaan lapsia kouluun ja harrastuksiin. Meillä ei siis ole mitään listaa, jonka perusteella jokainen suoritus kotona jaetaan tasan, hölmöähän se olisi. Vaimo opiskelee ja on kotona paljon enemmän kuin minä, joten hänkään ei painosta minua tekemään täsmälleen puolia kotitöistä.

Vierailija
3074/8336 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen työelämässä pitkään ollut tietää, että ne jotka omista töistään ja niiden rasittavuudesta isoimpaan ääneen meluavat, eivät tee juuri mitään.

Vierailija
3075/8336 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi kukaan mollaisi miestä, joka hoitaa oman osuutensa yhteisistä hommista? En minäkään mollaa omaani, koska hän on ihan täysijärkinen aikuinen ihminen, joka tekee osuutensa kyllä. En myöskään hauku sinun miestäsi tai ketään muutakaan miestä, joka toimii normaalin, täysivaltainen aikuisen tavoin."

Meidän perheessä homma toimii niin, ettei täällä tarvi heilua hulluna joka päivä siivoamassa, pyykkäämässä tai kokkaamassa. Se jota joku asia häiritsee, tekee sen eteen tarpeelliset toimenpiteet. Ruokaa tekee se, joka on ensin kotona ja siinä mennään aika tasapuolisesti. Minä miehenä käyn kaupassa enimmäkseen, koska hoituu työmatkalla kätevästi. Vaimo lähettää ostoslistan minulle. Minä hoidan pyykkäämiset lähes joka viikonloppu, kuskaan lapsia kouluun ja harrastuksiin. Meillä ei siis ole mitään listaa, jonka perusteella jokainen suoritus kotona jaetaan tasan, hölmöähän se olisi. Vaimo opiskelee ja on kotona paljon enemmän kuin minä, joten hänkään ei painosta minua tekemään täsmälleen puolia kotitöistä.

Teillä siis toimitaan kuten normaalien aikuisten ihmisten yhteistaloudessa toimitaan. Ei kai kukaan huvikseen mitään fifti-fifti-listoja laadi, vaan niitä tarvitaan vain, jos jompikumpi alkaa vapaamatkustaa ja loisia toisen työllä. Jos kumpikaan ei koe itseään hyväksikäytetyksi ja hommat hoidetaan kutakuinkin tasapuolisesti, ei mitään syytä olla tyytymätön kummallakaan. 

Siltä varalta että trollit hyökkäävät taloudelliseen puoleen: Oletan, että teillä on tämä asia sovittu tavalla tai toisella: vaimon taloudelliset menetykset raskauksien ja äitiysvapaiden ajalta huomioidaan tässä / hän on työskennellyt sinun opiskellessani / hän kompensoi taloudellisesti valmistuttuaan ja työllistyttyään. (Meillä toimi tämä viimeinen vaihtoehto, kun jaoimme vanhempainvapaat.)

Vierailija
3076/8336 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hän kompensoi taloudellisesti valmistuttuaan ja työllistyttyään."

Tuollainen ei olisi mikään avioliitto.

Vierailija
3077/8336 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin teen normaaleja kotitöitä; siivousta, pyykinkäsittelyä, ruuanlaittoa ja vaikka muuta. Jää aikaa harrastuksillekin. R 

Miksi kukaan mollaisi miestä, joka hoitaa oman osuutensa yhteisistä hommista? En minäkään mollaa omaani, koska hän on ihan täysijärkinen aikuinen ihminen, joka tekee osuutensa kyllä. En minäkään mollaa omaani, koska hän on ihan täysijärkinen aikuinen ihminen, joka tekee osuutensa kyllä. En myöskään hauku sinun miestäsi tai ketään muuta

EVVK 😴

Niin, eipä näitä naisvihatrolleja vois vähempää kiinnostaa, että iso osa parisuhteista on ihan tasa-arvoisia, ja silloin ei kukaan niitä miehiä vihaa tai hauku. Mikäs sen tylsempää, kun ei pääse rääkymään, riehumaan ja syyttelemään naisia siitä, että haukkuisivat täällä kaikkia miehiä. 

Vierailija
3078/8336 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"hän kompensoi taloudellisesti valmistuttuaan ja työllistyttyään."

Tuollainen ei olisi mikään avioliitto.

Niin, kaikki eivät tietenkään arvosta tasavertaisuutta. Meillä oli itsestään selvää, että sekä perhevastuut että taloudellinen puoli jakautuvat reilusti. Me jaettiin perhevapaat ja työt, joten talouspuoli meni tasan. Kaveripariskunta opiskeli vuorotellen. Toinen kaveripariskunta teki lapset ja sitten vaimo opiskeli, mies elätti sen aikaa. Sitten mies jäi vuorotteluvapaalle ja vaimo huolehti finanssipuolesta. Kukin tyylillään. Toimii tietysti parhaiten, jos ansitasot puolisoilla kutakuinkin samat.

Vierailija
3079/8336 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten näiden kommenttien kautta näet sen, miten naiset kodeissansa kommunikoi? Onko muitakin selvännäkijän kykyjä? Näetkö, kohtaanko huomenna tumman miehen? Pitkän?

Vierailija
3080/8336 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miten helpolla sen miehen pitää mielestäsi päästä, kun molemmat ovat kokopäivätyössä? Onko ap:n miehen taakka nyt kohtuuton, kun sen pitäisi pyykätä edes ne omat kalsarinsa?"

Näille (inkkeleille?) käsienheiluttajia ovat siis julkisen sektorin alat. Ja oikeita töitä, niitä raskaita töitä, kaikki joissa on vientiä. Näillä kaikilla on oma firma, jolla he pyörittävät Suomen valtiota. Käsien heiluttajiin kuuluvat mm: opettajat, sairaanhoitajat, poliisit, palomiehet...(toim. huom.)