Ollaan koko perhe flunssassa ja koti kuin kaatopaikka
Oon ollut flunssassa nyt 1,5 viikkoa, vieläkin tulee monta huimaus kohtausta päivän aikana, jolloin menee maksamiseen tunti kerrallaan. Eläimet ja lapset jättäneet jälkiä, joita en ole millään jaksanut siivota.
Maanantaina alkaa taas arki ja harrastukset, ja pitäisi siivota kunnolla.
Taas iski huimaus, ja makaan sängyssä keräilemässä itseäni.
En edes tiedä, mistä aloittaa siivous.
Kommentit (29)
Vierailija wrote:
2 ja 3 vuotiaat lapset. 2 karvaista koiraa, karvaa lähtee ja normaalisti poistan karvaa vaatteista, lattialta ja sohvalta päivittäin. Nyt on ollut veto pois ja koti täynnä pölyä, karvaa, pyykkiä, kirjoja ja leluja hujan hajan, tavaraa eksynyt tasoille. Näin kirjoitettaessa ei tämä edes ylivoimaiselta kuulosta. Nyt on lapset päikkäreillä ja olisi aikaa siivota, mutta jaksamista ei vaan tunnu olevan. Pyykkikoneen ja tiskikoneen sain päälle, se on edes jotain, mutta vielä olisi vähintään 5 koneellista pyykkiä ja kaikki muu siivoaminen.
Ap
Missä harrastuksissa noin pienet lapset käyvät?
Vierailija wrote:
Miksi sinun pitää sairaana siivota? Eikö muut perheenjäsenet siivoa?
Mies tekee sen mitä tekee, hänellä menee huomattavasti enemmän aikaa töihin kun minulla. On ollut apuna lasten hoidossa töiden ohessa, vaikka hänelläkin tämä sama flunssa kevyemmin oirein.
Ap
Älä välitä, ap. Kyllä se koti siitä taas siivoutuu kun paranet. Itse koin tuon saman aiemmin tänä syksynä. Pari viikkoa meni sairastellessa, ja koti sen mukaisessa kunnossa, vaikkei meillä ole edes niitä lemmikkejä. Pikkuhiljaa voinnin kohentuessa pientä siivousta, ja kyllä se siitä. Älä sairastuta itseäsi uudestaan yrittämällä liikaa liian nopeasti.
Vierailija wrote:
Laita useammin pyykkikone päälle, niin ei kasaudu 6 koneellista pyykkiä.
Lajitteletko sä sun pyykkejä? Vaikka tulis koneellinen täyteen pyyhkeistä, farkuista ja valkoisista kauluspaidoista, se ei tarkoita sitä, että ne kannattaisi laittaa samaan koneeseen pyörimään.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miksi sinun pitää sairaana siivota? Eikö muut perheenjäsenet siivoa?
Mies tekee sen mitä tekee, hänellä menee huomattavasti enemmän aikaa töihin kun minulla. On ollut apuna lasten hoidossa töiden ohessa, vaikka hänelläkin tämä sama flunssa kevyemmin oirein.
Ap
Voi se mieskin silti tarttua imuriin. Mut jos puolisoakaan ei karvat ja pöly häiritse, niin relaa sinäkin. Lähde sinä lenkittämään koirat ja mies jää imuroimaan sillävälin.
Vierailija wrote:
Älä välitä, ap. Kyllä se koti siitä taas siivoutuu kun paranet. Itse koin tuon saman aiemmin tänä syksynä. Pari viikkoa meni sairastellessa, ja koti sen mukaisessa kunnossa, vaikkei meillä ole edes niitä lemmikkejä. Pikkuhiljaa voinnin kohentuessa pientä siivousta, ja kyllä se siitä. Älä sairastuta itseäsi uudestaan yrittämällä liikaa liian nopeasti.
Kiitos! ♥️
Tästä tuli parempi mieli. 😊
Ap
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Lajitteletko sä sun pyykkejä? Vaikka tulis koneellinen täyteen pyyhkeistä, farkuista ja valkoisista kauluspaidoista, se ei tarkoita sitä, että ne kannattaisi laittaa samaan koneeseen pyörimään.
No jos apllä on vielä 5 koneellista pyykkiä. Niin? Ehkä pari koneellista olis saanu jo pestyä aikasemmin. Se on melkonen määrä, iso kasa. Vai voiko jollain kertyä oikeasti 6 koneellista ja vain yhden saa pyörimään ja loput ei sovi mitenkään keskenään?
Älä stressaa. Flunssaisena saakin olla siivoamatta. Unohda se että sun pitäisi nyt siivota ensi viikkoa varten. Ota vaikka se koko ensi viikon tavoitteeksi, että nyt raivataan sotkua päivä kerrallaan.