Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Prosessoitu ruoka lihottaa

Vierailija
21.10.2023 |

Jos haluat laihtua, osta vain prosessoimatonta tai mahdollisimman vähän prosessoitua ruokaa.

kuten kasviksia, koko,ihaa, ryynejä ja hiutaleita, siemeniä, voita/oliiviöljyä. Unohda kaikki maustetut jugurtit ja rahkat, proteiinipirtelöt, raksut ja naksut, murot ja valmisateriat.

Laihdut varmasti.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokolihaa, jätetään Ihaa rauhaan. 

pieni korjaus.

Vierailija
2/22 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se on kallista, ei pysty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokajaosta tulee mitä tulee.

Vierailija
4/22 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en väitä että kaupan perunamuusi on epäterveellistä, mutta kerran katoin ne lisäaineet mitä normaalissa kaupan perunamuussissa esim oli, niitä oli yli 30, sellasia aineita mitkä eivät kuulu ihmisen elimistöön. 

Tää jo pelkästään pitäis herättää ihmisissä pohdinnan että pitäskö tehä vaa itse muussit aidoista perunoista, 0 lisäainetta. 

Mutta niin ,mitä aloitukseen tulee, totta. 

Vierailija
5/22 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mutta se on kallista, ei pysty.

Älä puhu paskaa. Se on halpaa kuin saippua. Einekset ne vasta maksavatkin.

Vierailija
6/22 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amen to that.

Vierailija
7/22 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ruoka on prosessoitua. Jauhelihan valmistus, eli sen jauhaminen on prosessi. Sä lihot takuulla ihan yhtä paljon vaikka itse metsästäisit lihasi ja syöt sitä ylinmäärin.

Vierailija
8/22 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksei sitten ravitsemusterapeutit kehoita syömään näin vaan jankkaavat margariineista ja sokeroimattomista ( keinomakeutetuista) mehukeitoista ja leivistä ja leikkeleistä.

Vierailija
9/22 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No miksei sitten ravitsemusterapeutit kehoita syömään näin vaan jankkaavat margariineista ja sokeroimattomista ( keinomakeutetuista) mehukeitoista ja leivistä ja leikkeleistä.

valio.

Vierailija
10/22 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nutriletin sopat ovat ankarasti prosessoituja, ja silti niitä syömällä laihtuu. Kokemusta on. Enkä ole lihonut takaisin. 

Aikuisten oikeesti: ruoan sisältämä energia lihottaa, ei lisäaineet eikä se millaisella vatkaimella ruoka on valmistettu. 

Vierailija
11/22 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainopandemiaa ei voi sysätä yksittäisen teesin taakse.

Vierailija
12/22 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kaikki ruoka on prosessoitua. Jauhelihan valmistus, eli sen jauhaminen on prosessi. Sä lihot takuulla ihan yhtä paljon vaikka itse metsästäisit lihasi ja syöt sitä ylinmäärin.

Ihanko "takuulla"? Elintarviketeollisuus lihottaa sinua kuin syöttöpossua ihan tarkoituksella.

Vierailija
13/22 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

HAHAHAHAHAHAAA

Cui bono.

Vierailija
14/22 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ihanko "takuulla"? Elintarviketeollisuus lihottaa sinua kuin syöttöpossua ihan tarkoituksella.

Kyllä, ihan takuulla. Se kalorimäärä on mikä merkitsee, ei se metsästitkö itse sen peuran vai ostitko valmiiksi paloiteltuna.

Vierailija
15/22 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Nutriletin sopat ovat ankarasti prosessoituja, ja silti niitä syömällä laihtuu. Kokemusta on. Enkä ole lihonut takaisin. 

Aikuisten oikeesti: ruoan sisältämä energia lihottaa, ei lisäaineet eikä se millaisella vatkaimella ruoka on valmistettu. 

Tiedättehän, että ihmisille oikeasti maksetaan tällaisesta valehtelusta? Toivottavasti sinullekin. Olisi ikävää, jos ihan idioottimaisuuttasi levität näin haitallista tietoa.

Vierailija
16/22 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjoja, vihanneksia, juureksia myös!

Vierailija
17/22 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kyllä, ihan takuulla. Se kalorimäärä on mikä merkitsee, ei se metsästitkö itse sen peuran vai ostitko valmiiksi paloiteltuna.

Niin, ihmisille, jotka eivät ymmärrä ravintotieteestä mitään. Kerropa huviksesi mitä kalorit ovat, miten tiedämme erilaisten ruoka-aineiden kalorimäärät ja miten kaloreita lasketaan. En siis tarkoita Finelista tai paketin takapuolelta, vaan miten laskemme ruoassa olevat varsinaiset kalorimäärät.

Vierailija
18/22 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karu totuus on että mikään ruoka ei lihota.  Syömisen määrä/kulutus vaikuttaa.

Vierailija
19/22 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ylipainopandemiaa ei voi sysätä yksittäisen teesin taakse.

Pandemia tarkoittaa maailmanlaajuisesti levinnyttä epidemiaa. Epidemia on tilanne, jossa tartuntatauti esiintyy poikkeuksellisen suurella osalla jonkin tietyn alueen väestössä.

Ylipaino ei ole tartuntatauti.

Vierailija
20/22 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh. Aika pihalla porukka. Tätäkin aihetta voi opiskella ihan itse, meillä on tämä Internetti. Hyvä aloittaa vaikka tuosta et mitä ne kalorit oikeasti on, fiksuin kommentti, kiitos! Muut voi jatkaa ympyröihin ja pyramideihin tuijottamista ja jankkauksien hokemista. Jos oikeasti aiheista haluaa oppia, tietoa löytyy. Se vaan vie aikaa, mitä kaikki eivät ole valmiita käyttämään näihin. Aihe toisaalta onkin loputon suo jos kiinnostusta löytyy. Ehkä valtaosalla on vaan niin vankkumaton halu uskoa että hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala ja kalori on kalori ja kaikkea kohtuudella ja sitä rataa, jotta jotenkin jaksaa arjen pyörityksen.