Prosessoitu ruoka lihottaa
Jos haluat laihtua, osta vain prosessoimatonta tai mahdollisimman vähän prosessoitua ruokaa.
kuten kasviksia, koko,ihaa, ryynejä ja hiutaleita, siemeniä, voita/oliiviöljyä. Unohda kaikki maustetut jugurtit ja rahkat, proteiinipirtelöt, raksut ja naksut, murot ja valmisateriat.
Laihdut varmasti.
Kommentit (22)
Mä en väitä että kaupan perunamuusi on epäterveellistä, mutta kerran katoin ne lisäaineet mitä normaalissa kaupan perunamuussissa esim oli, niitä oli yli 30, sellasia aineita mitkä eivät kuulu ihmisen elimistöön.
Tää jo pelkästään pitäis herättää ihmisissä pohdinnan että pitäskö tehä vaa itse muussit aidoista perunoista, 0 lisäainetta.
Mutta niin ,mitä aloitukseen tulee, totta.
Vierailija wrote:
Mutta se on kallista, ei pysty.
Älä puhu paskaa. Se on halpaa kuin saippua. Einekset ne vasta maksavatkin.
Kaikki ruoka on prosessoitua. Jauhelihan valmistus, eli sen jauhaminen on prosessi. Sä lihot takuulla ihan yhtä paljon vaikka itse metsästäisit lihasi ja syöt sitä ylinmäärin.
No miksei sitten ravitsemusterapeutit kehoita syömään näin vaan jankkaavat margariineista ja sokeroimattomista ( keinomakeutetuista) mehukeitoista ja leivistä ja leikkeleistä.
Vierailija wrote:
No miksei sitten ravitsemusterapeutit kehoita syömään näin vaan jankkaavat margariineista ja sokeroimattomista ( keinomakeutetuista) mehukeitoista ja leivistä ja leikkeleistä.
valio.
Nutriletin sopat ovat ankarasti prosessoituja, ja silti niitä syömällä laihtuu. Kokemusta on. Enkä ole lihonut takaisin.
Aikuisten oikeesti: ruoan sisältämä energia lihottaa, ei lisäaineet eikä se millaisella vatkaimella ruoka on valmistettu.
Ylipainopandemiaa ei voi sysätä yksittäisen teesin taakse.
Vierailija wrote:
Kaikki ruoka on prosessoitua. Jauhelihan valmistus, eli sen jauhaminen on prosessi. Sä lihot takuulla ihan yhtä paljon vaikka itse metsästäisit lihasi ja syöt sitä ylinmäärin.
Ihanko "takuulla"? Elintarviketeollisuus lihottaa sinua kuin syöttöpossua ihan tarkoituksella.
Vierailija wrote:
HAHAHAHAHAHAAA
Cui bono.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ihanko "takuulla"? Elintarviketeollisuus lihottaa sinua kuin syöttöpossua ihan tarkoituksella.
Kyllä, ihan takuulla. Se kalorimäärä on mikä merkitsee, ei se metsästitkö itse sen peuran vai ostitko valmiiksi paloiteltuna.
Vierailija wrote:
Nutriletin sopat ovat ankarasti prosessoituja, ja silti niitä syömällä laihtuu. Kokemusta on. Enkä ole lihonut takaisin.
Aikuisten oikeesti: ruoan sisältämä energia lihottaa, ei lisäaineet eikä se millaisella vatkaimella ruoka on valmistettu.
Tiedättehän, että ihmisille oikeasti maksetaan tällaisesta valehtelusta? Toivottavasti sinullekin. Olisi ikävää, jos ihan idioottimaisuuttasi levität näin haitallista tietoa.
Marjoja, vihanneksia, juureksia myös!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kyllä, ihan takuulla. Se kalorimäärä on mikä merkitsee, ei se metsästitkö itse sen peuran vai ostitko valmiiksi paloiteltuna.
Niin, ihmisille, jotka eivät ymmärrä ravintotieteestä mitään. Kerropa huviksesi mitä kalorit ovat, miten tiedämme erilaisten ruoka-aineiden kalorimäärät ja miten kaloreita lasketaan. En siis tarkoita Finelista tai paketin takapuolelta, vaan miten laskemme ruoassa olevat varsinaiset kalorimäärät.
Karu totuus on että mikään ruoka ei lihota. Syömisen määrä/kulutus vaikuttaa.
Vierailija wrote:
Ylipainopandemiaa ei voi sysätä yksittäisen teesin taakse.
Pandemia tarkoittaa maailmanlaajuisesti levinnyttä epidemiaa. Epidemia on tilanne, jossa tartuntatauti esiintyy poikkeuksellisen suurella osalla jonkin tietyn alueen väestössä.
Ylipaino ei ole tartuntatauti.
Huh huh. Aika pihalla porukka. Tätäkin aihetta voi opiskella ihan itse, meillä on tämä Internetti. Hyvä aloittaa vaikka tuosta et mitä ne kalorit oikeasti on, fiksuin kommentti, kiitos! Muut voi jatkaa ympyröihin ja pyramideihin tuijottamista ja jankkauksien hokemista. Jos oikeasti aiheista haluaa oppia, tietoa löytyy. Se vaan vie aikaa, mitä kaikki eivät ole valmiita käyttämään näihin. Aihe toisaalta onkin loputon suo jos kiinnostusta löytyy. Ehkä valtaosalla on vaan niin vankkumaton halu uskoa että hauki on kala, hauki on kala, hauki on kala ja kalori on kalori ja kaikkea kohtuudella ja sitä rataa, jotta jotenkin jaksaa arjen pyörityksen.
Kokolihaa, jätetään Ihaa rauhaan.
pieni korjaus.