Ollaan koko perhe flunssassa ja koti kuin kaatopaikka
Oon ollut flunssassa nyt 1,5 viikkoa, vieläkin tulee monta huimaus kohtausta päivän aikana, jolloin menee maksamiseen tunti kerrallaan. Eläimet ja lapset jättäneet jälkiä, joita en ole millään jaksanut siivota.
Maanantaina alkaa taas arki ja harrastukset, ja pitäisi siivota kunnolla.
Taas iski huimaus, ja makaan sängyssä keräilemässä itseäni.
En edes tiedä, mistä aloittaa siivous.
Kommentit (29)
Typo, siis maksamiseen tunti kerrallaan.
Ap
Typo, siis makaamiseen tunti kerrallaan.
Ap
Vierailija wrote:
Ap
Vierailija wrote:
Itse olen kroonisesti sairas ja asun yksin. Ei ole ketään jeesaamassa kodin kanssa. Voit kuvitella vaan miltä täällä näyttää. Ei auta kuin tehdä vähän kerrallaan, jaksamisen puitteissa. Itsensä soimaaninen ei auta yhtään mitään.
Jaksamista sulle. ♥️
En mä itseäni soimaa, mutta tiedän kaiken olevan ensi viikolla vastassa, ellen saa kaikkea kasaan ennen maanantaina.
Ap
Miksi sinun pitää sairaana siivota? Eikö muut perheenjäsenet siivoa?
Peskää niitä käsiä. Ei ole edes korona tarttunut. Jos kaikki ihmiset pesisivät käsiä niin maailmassa olisi puolet vähemmän kaikkia tauteja.
Mitä eläimiä teillä on? Jos niiden jälkiä ei jaksa siivota.
Käsien pesu riittää tiettyyn pisteeseen, mutta lapset tuovat päiväkodista ja koulusta tauteja, jotka kyllä pisaratartuntana tarttuvat lähietäidyydeltä. T. Ennen aina terveenä, nyt lasten kanssa pari vuotta jatkuvasti kipeänä.
Koiratkin tuovat räkälimpit tassuissaan kotiin. 🤣
Tommostahan se on palata arkeen sängyn pohjalta. Siksi kaikin voimin pitää estää sinne joutumasta. Lenkille, kun sairaus tuntuu tulollaan olevan. Mulla mennyt sillä parhaiten. Limakalvoille kosteutta, vaikka purkista. Mulla kostea koti, niin ei flunssaa. Ja vilustuminen estettävä. Nuorena opin, kun allergisena sairaus taas pukkasi, että napakka hiihtolenkki ja bafusin virusta kurkusta tappamaan, niin flunssaapa ei tullutkaan. Carmosil myös hyvä ja hunajakin antibakteerinen. Teen juontia, nestettä paljon ja lenkille ja arkihommiin. Sängyn pohja vihoviimeinen. Paaaljon parempi olla terveenä. Sängyn pohjalta nousu karmivaa.
Vierailija wrote:
Tommostahan se on palata arkeen sängyn pohjalta. Siksi kaikin voimin pitää estää sinne joutumasta. Lenkille, kun sairaus tuntuu tulollaan olevan. Mulla mennyt sillä parhaiten. Limakalvoille kosteutta, vaikka purkista. Mulla kostea koti, niin ei flunssaa. Ja vilustuminen estettävä. Nuorena opin, kun allergisena sairaus taas pukkasi, että napakka hiihtolenkki ja bafusin virusta kurkusta tappamaan, niin flunssaapa ei tullutkaan. Carmosil myös hyvä ja hunajakin antibakteerinen. Teen juontia, nestettä paljon ja lenkille ja arkihommiin. Sängyn pohja vihoviimeinen. Paaaljon parempi olla terveenä. Sängyn pohjalta nousu karmivaa.
Kiva jos olet saanut pidettyä itsesi terveenä, mutta ei noista ohjeista ole apua sairaana jo olevalle.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kiva jos olet saanut pidettyä itsesi terveenä, mutta ei noista ohjeista ole apua sairaana jo olevalle.
Eikä kaikille joilla flunssa on tuloillaan. Itsellä pienikin fyysinen ponnistus saati lenkkeily tms varmistaa että tauti puhkeaa ja rajuna. Parempi levätä ajoissa kun alkavia oireita huomaa niin on mahdollisuus selvitä vähemmällä ja nopeammin.
Vierailija wrote:
Ap
Mitä tarkoittaa typo?
Jos olisi isoja roskapusseja, siivous helpompaa. Ehkä jotain puhdistusliinoja. Minituuletukset. Vaaka-asentosiivous? Vai sukulainen auttaa.
Lapset siivoaa siinä missä vanhemmatkin.
Vierailija wrote:
Jos olisi isoja roskapusseja, siivous helpompaa. Ehkä jotain puhdistusliinoja. Minituuletukset. Vaaka-asentosiivous? Vai sukulainen auttaa.
mikä on vaaka-asentosiivous?
2 ja 3 vuotiaat lapset. 2 karvaista koiraa, karvaa lähtee ja normaalisti poistan karvaa vaatteista, lattialta ja sohvalta päivittäin. Nyt on ollut veto pois ja koti täynnä pölyä, karvaa, pyykkiä, kirjoja ja leluja hujan hajan, tavaraa eksynyt tasoille. Näin kirjoitettaessa ei tämä edes ylivoimaiselta kuulosta. Nyt on lapset päikkäreillä ja olisi aikaa siivota, mutta jaksamista ei vaan tunnu olevan. Pyykkikoneen ja tiskikoneen sain päälle, se on edes jotain, mutta vielä olisi vähintään 5 koneellista pyykkiä ja kaikki muu siivoaminen.
Ap
Jos jaksaa käydä harrastuksissa, jaksaa kyllä siivotakin. Kakarat töihin.
Itse olen kroonisesti sairas ja asun yksin. Ei ole ketään jeesaamassa kodin kanssa. Voit kuvitella vaan miltä täällä näyttää. Ei auta kuin tehdä vähän kerrallaan, jaksamisen puitteissa. Itsensä soimaaninen ei auta yhtään mitään.