Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulainen ostaa lapsellemme lahjaksi huonokuntoista kirppistavaraa

Vierailija
20.10.2023 |

Kyseessä lähisukulainen, joka haluaa usein käydessään muistaa lastamme pienellä tai välillä isollakin paketilla. Ja käytännössä aina paketista kuoriutuu kirppishankinta, jossa on epämiellyttävä haju (tupakka, rasvan käry, voimakas parfyymi tms) tai sitten tavara on jo valmiiksi rikki. Tuomiset on sekä leluja että vaatteita. Miten tehdä selväksi loukkaamatta, että tällaisia ei saa meille tuoda? Allergiaperheenä ei voida käyttää mitään haisevaa tai tuoksuvaa ja rikkinäiset lelut on lapsille vaarallisia. Nämä olen sanonkin, mutta ei mene perille. Ja ei siis tarvisi välttämättä tuoda mitään. Tai joku värikynä ja valkoinen piirustuspaperi vaikkapa maksaisi uutena saman verran kuin iso rikkinäinen kirppisleluhärveli eli ei tämä ole edes mikään rahakysymys. 

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kympin viemisellä menisi synttäreille.

"Eihän se kata ees kahden hengen, anoppi ja appi,  juomia kahveja ja kahvileipää ja vaivaa"   olen täältä lukenut.

Vierailija
42/47 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Pahimmillaan värikynäsettejäkin voi kertyä turhan paljon, jos pyytää, että mieluummin värikyniä kiitos.

Mutta tilanne oli tuttu jo melkein 30 vuotta sitten. Ei näytä maailma muuttuneen siltä osin.

Eli mitä siis ihminen voi tuoda, jos rahat tiukilla?

Ei mitään -on huono vastaus, jos kyse esim. lapsen synttäreistä. Koska jos itse mietin tuota pienituloisuuden aikaa, niin jos olisin mennyt sukulaislapsen synttäreille, jossa sitten lapsi kysellyt mitä toinen lahjaksi. 

Juu, siinä vaiheessa olisin mieluummin jättäytynyt jo pois koko juhlista, kuin mennyt tyhjin käsin. 

Yhteislahjoihinkin osallistuminen riski, jos ei tiedä etukäteen onko se panostus 2e vai 20e.

Ennen vietiin kylään menntäessä kahvipakett

Lapselta voi kysyä, mitä toivoo. Oma 5 v. läheiseni pyysi ikiomaa pientä purkkikukkaa, jonka oli nähnyt. Maksoi jotain vajaa 2 €. Oli niin iloinen toivelahjasta!

Lapset saattavat arvostaa myös rahaa. Toisaalta rahan arvo ei riipu aina numeroista vaan esim. ulkonäöstä. Voi askarrella kivan kortin ja liimata/sinitarrata/teipata kiiltävistä 5-tai 10-senttisistä karhulle/lumiukolle tms. hahmolle napit, vyön tai silmät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vit mä en jaksa näitä alotuksia. Hommatkaa selkärankaa ihmiset! . Sama se lukea alotuksia: Kun joku tuo mulle vaan koiran talutushihnoja, eikä mulla koiraa ole, mitä sanon ettei loukkaannu ja nyt mulla on kotona 6000 koiran talutushihnaa, mitä teen? Jäkä jäkä!!! 

Ihan pakko lukea niitä?

Vierailija
44/47 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vit mä en jaksa näitä alotuksia. Hommatkaa selkärankaa ihmiset! . Sama se lukea alotuksia: Kun joku tuo mulle vaan koiran talutushihnoja, eikä mulla koiraa ole, mitä sanon ettei loukkaannu ja nyt mulla on kotona 6000 koiran talutushihnaa, mitä teen? Jäkä jäkä!!! 

Mitähän vikaa minun aloituksessa nyt oli? Kerroin siinä sanoneeni suoraan että allergiaperheenä me ei voida ottaa vastaan mitään missä on haju tai tuoksu ja että lapselle ei saa antaa rikkinäistä lelua, koska ne voi olla vaarallisia. Mutta kun suoraan sanottu asia ei mene perille niin kyselen neuvoja että miten kannattaisi toimia. En minä halua silti loukata ketään. Nyt ollaan jouduttu heittämään kaikki nuo suoraan roskiin ja lapsi tietenkin pettyy kun juuri saamansa lahja joudutaan heti heittämään pois. Tämänkin olen sanonut suoraan, mutta sama jatkuu vain. 

ap

No mitä jos vilkaisisit näitä mammutti ketjuja täällä, joissa jo pyöritellään tätä IHAN SAMAA ASIAA satojen viestien verran.

Näitä, missä se anoppi tuo sitä paskaa tavaraa ja ihan samat valitukset allergioista ja tilan puutteesta ja kaikesta!  

Vai luuletko, että kun aloitat saman virren uudestaan, niin tulee uudenlaisia vastauksia?

Ja kun sekin on todettu, että vaikka minkä neuvon antaisit, niin se ei käy eikä kelpaa eikä onnistu millään.  AINA on joku syy, minkä takia se roina on otettava vastaan ja siitä kauhea kärsimys.

Keksi joku uusi anoppivalitus.  Se se sun tarkoittamasi  sukulainen kumminkin on, n. 99 %:n todennäköisyydellä.

Vierailija
45/47 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mitähän vikaa minun aloituksessa nyt oli? Kerroin siinä sanoneeni suoraan että allergiaperheenä me ei voida ottaa vastaan mitään missä on haju tai tuoksu ja että lapselle ei saa antaa rikkinäistä lelua, koska ne voi olla vaarallisia. Mutta kun suoraan sanottu asia ei mene perille niin kyselen neuvoja että miten kannattaisi toimia. En minä halua silti loukata ketään. Nyt ollaan jouduttu heittämään kaikki nuo suoraan roskiin ja lapsi tietenkin pettyy kun juuri saamansa lahja joudutaan heti heittämään pois. Tämänkin olen sanonut suoraan, mutta sama

Kaikki ei päivystä täällä aina, joten tuore aloitus on se mihin tartutaan, eikä lähdetä arvailemaan mistä on keskusteltu joskus.

Mua tämän ap:n aloitus kiinnosti. Ehkä myös siksi, että olen juuri lähdössä viemään kirpparille paria tarpeetonta tavaraa, jotka on nimenomaan saatu pyytämättä - tosin kahdesta kuolinpesästä. Ihan hyviä ovat, mutta koska ei ole ilmennyt käyttötarvetta 5-10 vuoteen, annetaan niille mahdollisuus päästä jonnekin, jossa niitä tarvitaan.

Vierailija
46/47 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanoisi selvästi, että me ei enää haluta lisää leluja, eikä vaatteita että konmaritetaan eikä muutenkaan haluta lisätä tavaran kulutusta. Että lapselle voi tuoda, jos haluaa, niin askartelu ja piirustusvälineitä.

Vierailija
47/47 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kuka uskaltaa viedä karkkipussia lapsille?   Kun olivat pienempiä, vein ja heillä oli herkkukaappi.  Nyt päälle 10 lukevat tuoteselosteen, ei me tämmösiä syödä, iskä saa syödä jos tahtoo.

Ovat hyvin ruokatietoinen perhe,  herkkukaapissa on nyt , jaa, en tiedä,  jotain kuivahedelmiä ja pähkinöitä tms 

Tuli tuosta mieleen, että lapsena äiti piti tosi tiukkaa linjaa karkkien ostossa, osti enemmän kuivahedelmiä tms. ja nyt aikuisena vielä hampaat ja terveyskin kiittää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan