Tuuletatko asuntoasi talvella?
Kommentit (15)
Kyllä. Ilmanlaatu paranee. Paitsi jos ohi meni rekka.
En minä tiedä tarvitseeko, mutta itse tuuletan.
Aina kun lähden lenkille, joka kestää noin tunnin. Laitan makuuhuoneen ja olohuoneen ikkunaluukut hieman raolleen. Kun palaan kotiin, suljen ne. Tämän teen, jos ollaan nollakeleissä tai pikkupakkasessa. Tietysti isossa pakkasessa en tuntia ikkunoita auki pidä. Teen lähinnä pikaisen viiden minuutin ilmanvaihdon.
Kyllä tuuletan. En ihan joka päivä mutta muutaman kerran viikossa. Tulee raikas ilma. Kohtapuoliin saa tuuletusikkunat olla koko ajan auki muuten tulee liian kuuma. Johtunee siitä että naapureilla on tosi lämmintä tämäkin asunto lämpenee tässä välissä. Vaihtuu ilma.
Kyllä, noin 100 litraa sekunnissa sisään ja ulos jatkuvasti.
Asunnossani sisäilmaongelma joten olen avoimen ikkunan ääressä jatkuvasti. Tilanne pahentunut parin kuukauden sisällä hälyyttävästi.
Mulla on jatkuvasti makkarin tuuletusikkuna auki. Suljen sen vaan, jos pyryttää tai sataa niin lujaa, että tulee ikkunasta sisään.
Joka aamu ympäri vuoden avaan makuuhuoneen ikkunan joksikin aikaa ja jätän myös sängyn auki ennen petaamista. Samoin saunomisen jälkeen avaan kylppärin ikkunan.
Asun taloyhtiössä, jossa on painovoimainen ilmanvaihto, joten tämä ei edes sotke mitään ilmanvaihtoakaan.
Joo leudolla ilmalla, mutta pakkasella ihan vain pikaisesti
Painovoimainen ilmanvaihto, joten ei tarvitse tuulettaa koskaan jos ei halua. Tiilihormi vetää käytettyä ilmaa ulos savupiipusta ja raikasta ilmaa virtaa tilalle hengittävän hirsitalon rakenteista.
Vierailija kirjoitti:
En minä tiedä tarvitseeko, mutta itse tuuletan.
Aina kun lähden lenkille, joka kestää noin tunnin. Laitan makuuhuoneen ja olohuoneen ikkunaluukut hieman raolleen. Kun palaan kotiin, suljen ne. Tämän teen, jos ollaan nollakeleissä tai pikkupakkasessa. Tietysti isossa pakkasessa en tuntia ikkunoita auki pidä. Teen lähinnä pikaisen viiden minuutin ilmanvaihdon.
Muistakaa laittaa patterit pois päältä tuuletuksen ajaksi ettei kulu sähköä tai lämmitys hohkaa tuuletuksen ajan suotta. Voi tulla hyvin lisälaskua tai mennä patterit rikki.
Vierailija kirjoitti:
Painovoimainen ilmanvaihto, joten ei tarvitse tuulettaa koskaan jos ei halua. Tiilihormi vetää käytettyä ilmaa ulos savupiipusta ja raikasta ilmaa virtaa tilalle hengittävän hirsitalon rakenteista.
Lol, joo hyvin toimi 😂😁😁😂😂🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ilma olisi raikkaampaa jos tulisi ilmanvaihtoaukoista eikä rakenteiden läpi.
Jos tarvii tuulettaa, painan keittiöstä iv-koneen tehoa isommalle. Ikkunoita ei tarvi avata. Kaikki korvausilma tulee suodatettuna ja lämpimänä.
Joo, eilenkin oli monta tuntia makkarin ikkuna raollaan kun pesin lattiat ja vaihdoin lakanat. Tulee kivan raikas.