Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulainen ostaa lapsellemme lahjaksi huonokuntoista kirppistavaraa

Vierailija
20.10.2023 |

Kyseessä lähisukulainen, joka haluaa usein käydessään muistaa lastamme pienellä tai välillä isollakin paketilla. Ja käytännössä aina paketista kuoriutuu kirppishankinta, jossa on epämiellyttävä haju (tupakka, rasvan käry, voimakas parfyymi tms) tai sitten tavara on jo valmiiksi rikki. Tuomiset on sekä leluja että vaatteita. Miten tehdä selväksi loukkaamatta, että tällaisia ei saa meille tuoda? Allergiaperheenä ei voida käyttää mitään haisevaa tai tuoksuvaa ja rikkinäiset lelut on lapsille vaarallisia. Nämä olen sanonkin, mutta ei mene perille. Ja ei siis tarvisi välttämättä tuoda mitään. Tai joku värikynä ja valkoinen piirustuspaperi vaikkapa maksaisi uutena saman verran kuin iso rikkinäinen kirppisleluhärveli eli ei tämä ole edes mikään rahakysymys. 

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vit mä en jaksa näitä alotuksia. Hommatkaa selkärankaa ihmiset! . Sama se lukea alotuksia: Kun joku tuo mulle vaan koiran talutushihnoja, eikä mulla koiraa ole, mitä sanon ettei loukkaannu ja nyt mulla on kotona 6000 koiran talutushihnaa, mitä teen? Jäkä jäkä!!! 

Mitähän vikaa minun aloituksessa nyt oli? Kerroin siinä sanoneeni suoraan että allergiaperheenä me ei voida ottaa vastaan mitään missä on haju tai tuoksu ja että lapselle ei saa antaa rikkinäistä lelua, koska ne voi olla vaarallisia. Mutta kun suoraan sanottu asia ei mene perille niin kyselen neuvoja että miten kannattaisi toimia. En minä halua silti loukata ketään. Nyt ollaan jouduttu heittämään kaikki nuo suoraan roskiin ja lapsi tietenkin pettyy kun juuri saamansa lahja joudutaan heti heittämään pois. Tämänkin olen sanonut suoraan, mutta sama jatkuu vain. 

ap

Vierailija
2/47 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vit mä en jaksa näitä alotuksia. Hommatkaa selkärankaa ihmiset! . Sama se lukea alotuksia: Kun joku tuo mulle vaan koiran talutushihnoja, eikä mulla koiraa ole, mitä sanon ettei loukkaannu ja nyt mulla on kotona 6000 koiran talutushihnaa, mitä teen? Jäkä jäkä!!! 

Mitähän vikaa minun aloituksessa nyt oli? Kerroin siinä sanoneeni suoraan että allergiaperheenä me ei voida ottaa vastaan mitään missä on haju tai tuoksu ja että lapselle ei saa antaa rikkinäistä lelua, koska ne voi olla vaarallisia. Mutta kun suoraan sanottu asia ei mene perille niin kyselen neuvoja että miten kannattaisi toimia. En minä halua silti loukata ketään. Nyt ollaan jouduttu heittämään kaikki nuo suoraan roskiin ja lapsi tietenkin pettyy kun juuri saamansa lahja joudutaan heti heittämään pois. Tämänkin olen sanonut suoraan, mutta sama jatkuu vain. 

ap

Heitä se roinan tuoja kämpästä ulos!! Jos pa**kan jatkuva tuominen vaan jatkuu!!! Selkärankaa!!!! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kirpparitavaran tuoja muuten pihi? Siis ostaako itselleenkin kaiken kirpparilta? Ihan uteliaisuudesta kysyn.

Mutta, jos ei oikeasti ymmärrä tuovansa noin epäkelpoa tavaraa niin ei varmaan sanominenkaan auta, valitettavasti :(

Ei varmaan auta, vaikka pyytäisi jotain tiettyä, esim. pientä rahasummaa jotain isompaa hankintaa varten?

Vierailija
4/47 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tällä lahjojen antajalla muiden asioiden suhteen ymmärtämisvaikeuksia, vai mistä aloittaja hänet tuntien olettaa johtuvan sen, että viestit eivät mene perille ja jatkaa samaa toimintaansa?

Vierailija
5/47 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä sellaista ihmistä tavannut, joka ei ymmärrä viestiä, jos se sanotaan riittävän isoilla kirjaimilla. Jos on sanottu kiltisti, ettei loukata, niin on sanottava vähemmän kiltisti. Jos sekään ei auta, niin pitää jo ärähtää, että mikä tässä nyt on niin v***n vaikeaa ymmärtää. Pitää nyt vain arvottaa, kumpi on tärkeämpää, omien perheenjäsenten terveys, vai (ilmeisesti) isovanhemman pahastuminen. 

Vierailija
6/47 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on paha.  Mutta npin yleisesti ottaen, miten aiot lapsesi varjella ettei hän elämässään kohtaa käytettyjä tavaroita, ikäviä hajuja yms.   Pitää lasikaapissa?

Miten hoidat asian että hänellä on aina kaikki uutta, eikö teillä kotona tavarat vanhene ollenkaan?   

Jos lapsi menee oäiväkotiin sielläkin joutuy leikkimään käytetyillä.leluills, jonkun lapsen vaatteet haisee tupakalle  tai likaiselle  tai minusta kamalaa,  huuhteluaineille.

Vierailija
7/47 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä tehdä tästä ikuisuusleikin ja pakkaat paketteihin kaikki mitä oot siltä saanu, kannat sen kotiin ja jätät avaamaan paketit. Heippalappujen kera.

-haisee röökille.-rikki. - liian pieni. - hyi. 

Vierailija
8/47 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porttikielto anopille.  Sillä siitä pääsee eroon.   Kyllä lastaan pitää puolustaa.

Vierailija
9/47 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan on mahdollista, että tämän kirppisroinan tuoja ei olekaan ihan hyvää hyvyyttään liikkeellä, vaan hänellä on jokin ikävä taka-ajatus mukana. Naamatusten on niin ystävällinen ja mukava, mutta selän takana ei. Silloin ei ole mitään väliä, loukkaantuuko hän napakasta sanomisesta.

Vierailija
10/47 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja , tää sama ihminen  taas,  eikö se lapsi ees kasva vuodien mittaan on vaan aina vauveli, jolle tuodaan  risoja leluja.  

No, aina tulee vastauksia paljon kun samalla aiheella innostuttaa huonojen lahjojen saajat. Vain satanen on taaperollekin tarpeeksi 

Vierailija
11/47 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Voi luoja , tää sama ihminen  taas,  eikö se lapsi ees kasva vuodien mittaan on vaan aina vauveli, jolle tuodaan  risoja leluja.  

No, aina tulee vastauksia paljon kun samalla aiheella innostuttaa huonojen lahjojen saajat. Vain satanen on taaperollekin tarpeeksi 

Sinun mielestä kuuden miljoonan ihmisen Suomessa vain yhdellä voi olla tämä ongelma? Tiedoksi, että tänne kirjoittaa aika moni. Ei sama ihminen aina vain. 

Vierailija
12/47 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sinun mielestä kuuden miljoonan ihmisen Suomessa vain yhdellä voi olla tämä ongelma? Tiedoksi, että tänne kirjoittaa aika moni. Ei sama ihminen aina vain. 

No aika paljon rajoittaa jo se ketkä roikkuvat vauvan keskusteluissa.   Sanat ja sanonnat on samoja,  vain anoppi sana muutettu.  (Ehkä uusi moderointi, täähän oli jo ihan sairas anoppivihan keskittymä.)

Kirppareilla lasten tavaroita ostaa ihan lapsiperheet itse.

Ja köyhemmätkin mummot ostavat yli varojensa uutta ja kallista lapsenlapsilleen.

Tuo ei taatusti ole yleinen ongelma.  Sen uskon että tarjoilevat niitä 30 v vanhoja haurastuneita leluja omilta vinteiltään ja komeroistaan.

Vierailija
13/47 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä se roinan tuoja kämpästä ulos!! Jos pa**kan jatkuva tuominen vaan jatkuu!!! Selkärankaa!!!! 

Potkitko sinä sukulaisesi ovesta mäelle, jos eivät tuo lapsellesi just sopivia lahjoja?

Vierailija
14/47 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Anoppi on paha.  Mutta npin yleisesti ottaen, miten aiot lapsesi varjella ettei hän elämässään kohtaa käytettyjä tavaroita, ikäviä hajuja yms.   Pitää lasikaapissa?

Miten hoidat asian että hänellä on aina kaikki uutta, eikö teillä kotona tavarat vanhene ollenkaan?   

Jos lapsi menee oäiväkotiin sielläkin joutuy leikkimään käytetyillä.leluills, jonkun lapsen vaatteet haisee tupakalle  tai likaiselle  tai minusta kamalaa,  huuhteluaineille.

Tää on vähän näin. Mitä teet? Olet iloinen, että lapsesi elämässä on joku läheinen, joka ilahduttaa, vaikkakaan ei vaatimustesi tasoisesti. Sanot, että Kiitos!, ja sitten niitä käyttökelvottomia pistät roskiin tai vaikka Fidaan jos ovat käyttökelpoisia vielä jollekin muulle.

Meillä ostetaan lähes kaikki kirpparilta ja ollaan sanottu läheisille, että käytetty kelpaa. Turhaan kaikki sitä muoviromua erikseen kaupasta ostaa. Ryhmä Hau tms hahmojen leikkiaika ehkä +2 vuotta. Kiertoon mieluummin. 

Vierailija
15/47 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Potkitko sinä sukulaisesi ovesta mäelle, jos eivät tuo lapsellesi just sopivia lahjoja?

Jos niin paljon kiukuttaa että pari kertaa kuussa pitää aloittaa keskustelu kirpparilta tuoduista tavaravuorista ja rikkinäisistä vaatevuorista ehkä molemmin puolin olisi helpompi täydellinen tuttavuuden irtisanoutuminen.

Onhan jo kuultu kuinka pitkä matka roskakatokseen, ei sinne ehdi viedä risoja leluja/vaatteita,  ylivoimaista tiputtaa kaupan pihalla keräyslaatikkoon liian pienet.  Aikaa on kirjoitella vauvalle ja meuhuta työkavereille "lähisukulaisesta."  

Vierailija
16/47 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Jos niin paljon kiukuttaa että pari kertaa kuussa pitää aloittaa keskustelu kirpparilta tuoduista tavaravuorista ja rikkinäisistä vaatevuorista ehkä molemmin puolin olisi helpompi täydellinen tuttavuuden irtisanoutuminen.

Onhan jo kuultu kuinka pitkä matka roskakatokseen, ei sinne ehdi viedä risoja leluja/vaatteita,  ylivoimaista tiputtaa kaupan pihalla keräyslaatikkoon liian pienet.  Aikaa on kirjoitella vauvalle ja meuhuta työkavereille "lähisukulaisesta."  

-tule keskustelufoorumille

-suutu kun siellä lukee tekstiä 

Ihan oma syy

Vierailija
17/47 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle, kerää ne terassille tai parvekkeelle johonkin jätesäkkiin ja vie johonkin saa ottaa keräyspisteeseen. Joillain on kerrostalon aulassa pöytä, joku nurkkaus tai huone minnekkä voi viedä kierrätettävää materiaalia sillä jollekkin se tulla tosi tarpeeseen. Jotkut veivät joulun jälkeen ylijäämä ruokia ja herkkujakin sinne. Mielestäni aivan ihana systeemi ettei tarvitse roskiin heittää.

Vierailija
18/47 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti on luettu täällä värikynien , värityskirjojen, piiristuspaperin olevan turhaa roinaa.  Miksi sukulaiset ei kysy mitä lapsi tahtoo ja tarvitsee,   roinalla ei kukaan tee mitään.

Lapsi tahtoo pelikoneen,  mummo tuo pelikortit,  näillä on kiva pelata unoa.   Plääh ja plääh.

Vierailija
19/47 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ap:lle, kerää ne terassille tai parvekkeelle johonkin jätesäkkiin ja vie johonkin saa ottaa keräyspisteeseen. Joillain on kerrostalon aulassa pöytä, joku nurkkaus tai huone minnekkä voi viedä kierrätettävää materiaalia sillä jollekkin se tulla tosi tarpeeseen. Jotkut veivät joulun jälkeen ylijäämä ruokia ja herkkujakin sinne. Mielestäni aivan ihana systeemi ettei tarvitse roskiin heittää.

Alunperin se tuoja voisi itse heittää roskiin, miksi pitäisi kerätä säkkikaupalla toisen tuomaa roskaa omalle partsille? 

Vierailija
20/47 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli aikanaan todella huono rahatilanne, mutta halusin silti antaa sukulaislapsille jotain lahjaksi merkkipäivinä. Ja kyllä, todella heikossa rahatilanteessa jo esim 5e on iso raha.

Yritin löytää jotain kivaa kirppiksiltä. Välillä yritin kunnostaakin jotain leluja.

En sitten tiedä mitä mahtoivat ajatella. 

Että joo. Ei ole aina törkeää vattuilua se, ettei osta lahjoja uutena. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän