Miehen käytös
Hei
Kuulisin mielelläni naisten ajatuksia. Olen suhteessa josta lähdin lapsen kanssa moninaisen henkisen väkivallan takia. Pääsyttiin takaisin yhteen, koska kuvittelin miehen muuttuvan. Asutaan eri osoitteissa. Mies käyttäytyy ajoittain kunnolla, ja on hyvä kumppani. Ajoittain on kuin eri ihminen.
Tällä hetkellä lähinnä mietin, odotanko itse liikaa parisuhteelta. Huolehdin yhteisestä alle 2 v. lapsesta (lähivanhemmuus) ja käyn täysiaikaisesti töissä. Mies sanoo auttavan, mutta käytännössä jotain menee aina pieleen. En ole n. Vuoteen paljon apua pyytänytkään, koska tuntuu pahemmalta pyytää, tapella ja pettyä, kuin selvitä yksin. Olen luonteeltani pärjääjä, ja jos pyydän apua, tarvitsen sitä todella.
Nyt siis tilanne tää. Olen ollut kipeän lapsen kanssa koko viikon, mies reissutöissä. Olen ollut monta päivää lievässä flunssassa ja pääsäryssä, ja eilen pääsärky äityi kovaksi. Samalla tieten oli kaikki tarpeellinen loppu, ja pakko lähtä kauppaan. En voi viedä lasta minnekkään, perhe ja ystävät eri paikkakunnalla. Tsemppasin ja tein lähtöä kauppaan, kunnes nousi seinä eteen. Vastaavia tilanteita paljon, ja tottunu selviämään yli omien voimavarojen. Nyt vaan oli liikaa. Tiesin että meidän tulisi vain levätä, mutta tsemppasin ja pääsärky yltyi. Lapsen nukuttaminen pinnasängystä uuteen sänkyyn vienyt voimat monta viikkoa, ja nyt tämä tilanne. Lapsen kanssa kaupassa käynti ollut viime ajat raskasta, kun ei pysy missään paikallaan, ja nuohoo hyllyjenaluset etsien karkkeja.
Laitoin miehelle viestin, että hätä. Mies tiesi että ollaan kipeenä. Soitti ja kysyi tuleeko kotiin illalla. Sanoin että ei illalla enää auta, kun kauppaan pakko mennä kun vaipat loppuu. Kysyi uudelleen tarvinko apuu, johon vastasin että en muuten laittais viestiä et hätä. Mies tojas "älä sössötä siellä ku sano tuunko" sanoin että sillä asenteella ei tarvi. Sanoin pyytäväni äitini toiselta paikkakuntaa, koska tulee varmaan nopeampaa.
Ei oo eka kerta, kun loukkaa juuri kun oon haavoittuva, eikä se niin suuresti enää liikuta, koska pitänh kovettaa ittee
Mutta nyt tilanne siis se, että mies ei oo kysyny mun ja lapsen kuulumisia puhelun jälkeen. Ymmärtäisin ehkä, jos olisin draamaqueen ja ylireagoisin kaikkeen vastoinkäymiseen. Luulen että mies ärsyyntynyt kun en sano tuu kotiin, tarvin apua. Tätä vaatinut ennen. Mies ei ole auttanut vaikka tiennyt mulla olevan vaikee tilanne, vaan vaatii pyytään, vaikka moni muu lähtis tulemaan pelkästään kuullessa tilanteen. Olin vuosi sitten viikon kipeenä kipeän lapsen kanssa ilman mitään apuu. Mies tiesi.
Mulle iso kynnys pyytää reissutöistä kotiin. Kun mies kokee että en toimi oikein, ignooraa. Nyt tarvin oikeesti apuu, kun muuten hoidan kaiken itse. Nyt siis äitini oli lapsen kanssa, ja kävin hoitamassa ison kauppa,- ja pyykkitupareissun 2,5 h:ssa, kun lapsen kanssa olisi vienyt hermot ja tuplat aikaa.
Mitä te tykkäisitte siitä, että mies ei edes kysy mikä tilanne. On tulossa tänään reissutöistä, eikä tarjoa apuakaan. En jaa kokemuksia juuri, ja varmaan tottunutki. Nyt kaipaisin naisten näkökulmaa. Ajattelematon mulkku vai tosimulkku?
Kommentit (74)
Jos sanoo että on hätä, se voi tarkoittaa toiselle enemmän kuin vaippojen loppuminen.
Kuulostaa että mies ei saanut aluksi vastauksesta selkoa ja halusi saada tarkemmin selville mikä on hätänä. Tarjoutui kuitenkin auttamaan, mutta et tarvinnutkaan enää apua. Näin itse näen tilannetta. Onko tapahtunut jokin väärinkäsitys?
Mitä sä roikut tollasessa. Eikö löydy yhtään itsekunnioitusta. Häpeä.
Tämä on taas tätä jotta lässyn lässyn. Emäntä avuttomana ja pää pipi ja vielä lapsen kanssa joka ei opi nukkumaan uudessa sängyssään. Ja mies vääntää töitä selkä vääränä matkatöissä että evästä riittää emännälle ja kersalle. Ap. varo ettei kynsi lisäksi katkea, se vasta kipeää onkin.
Joo kaikesta huomaa ap. että sulla on pää kipee.
Vierailija wrote:
Jos sanoo että on hätä, se voi tarkoittaa toiselle enemmän kuin vaippojen loppuminen.
Kuulostaa että mies ei saanut aluksi vastauksesta selkoa ja halusi saada tarkemmin selville mikä on hätänä. Tarjoutui kuitenkin auttamaan, mutta et tarvinnutkaan enää apua. Näin itse näen tilannetta. Onko tapahtunut jokin väärinkäsitys?
Mulle tuli sama mielikuva tilanteesta. Silti ihmettelen, ettei mies myöhemmin kysynyt ap:lta, miten hän voi tai miten tilanne eteni, kun hän kuitenkin tiesi ap:lla olleen hätä. Tuo on moukkamaista.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mulle tuli sama mielikuva tilanteesta. Silti ihmettelen, ettei mies myöhemmin kysynyt ap:lta, miten hän voi tai miten tilanne eteni, kun hän kuitenkin tiesi ap:lla olleen hätä. Tuo on moukkamaista.
Totta. Se pisti vähän silmään.
Tilaa ruuat kotiin silloin kun olet kipeä. Miksi palasit suhteeseen, jossa on henkistä väkivaltaa? Opettele viestimään selkeästi. Aloituksesikin oli hirvittävää jaarittelua.
Vierailija wrote:
Tilaa ruuat kotiin silloin kun olet kipeä. Miksi palasit suhteeseen, jossa on henkistä väkivaltaa? Opettele viestimään selkeästi. Aloituksesikin oli hirvittävää jaarittelua.
Niin ja jos mies ei oma-aloitteisesti kysy vointiasi, on se selvä merkki siitä, ettei häntä se kiinnosta.
Ei se ollut pointti. Viestin lopussa on se, miksi kirjoitin. Tuo oli lähinnä taustaa tilanteeseen, ja nyt kaikki tarttui siihen. Taisin kirjoittaa huonosti viestini
Ja kun moitittiin epäsuorasta pyytämisestä, niin olen pyytänyt juuri noilla sanoilla mitä totesin, apua mieheltä lapsen hakuun liittyen (osaan kyllä normioloissa pyytää suoraan) ja silti mies ei ole koskaa hakenut lasta.
Nyt oli pitkään jatkuneen kuormittumisen kärjistyminen, ja tilanne jossa en osannu ilmaista muuta ku ton hätä, ja halusin kuulla, onko muista ok moittia (kriisissä) kumppania, ja kun ei myöhemmin kyselly kuulumisia, halusin kuulla mitä muut tästä aattelee. Ite aattelen että ei oo ihan ok, ja mietin näänkö asiat eri tavalla ku muut parisuhteessa, et ootanko liikaa.
Pyrit varmaan provoon, mutta teen täyttä päivää itsekkin. Rahallinen tuki mieheltä ihan minimi
Vierailija wrote:
Ei se ollut pointti. Viestin lopussa on se, miksi kirjoitin. Tuo oli lähinnä taustaa tilanteeseen, ja nyt kaikki tarttui siihen. Taisin kirjoittaa huonosti viestini
Ja kun moitittiin epäsuorasta pyytämisestä, niin olen pyytänyt juuri noilla sanoilla mitä totesin, apua mieheltä lapsen hakuun liittyen (osaan kyllä normioloissa pyytää suoraan) ja silti mies ei ole koskaa hakenut lasta.
Nyt oli pitkään jatkuneen kuormittumisen kärjistyminen, ja tilanne jossa en osannu ilmaista muuta ku ton hätä, ja halusin kuulla, onko muista ok moittia (kriisissä) kumppania, ja kun ei myöhemmin kyselly kuulumisia, halusin kuulla mitä muut tästä aattelee. Ite aattelen että ei oo ihan ok, ja mietin näänkö asiat eri tavalla ku muut parisuhteessa, et ootanko liikaa.
Ajatuksia lukienko miehen olisi pitänyt tietää, että olet nyt äärirajoila?
Ei, vaan kun laitoin viestin, että ollaan edellee tosi kipeitä, ja apu tarpeen. Siitä 1 h jälk että hätä. Eli se ei kerro kumppanille, että tarvii toisen tukea? En ollu hyvässä terässä muotoileen ilmasua.
Mutta pointtiin. Se on hetki, jolloin on ok mollata? Se on ok?
Tärkeintä on miettiä mikä sulle on ok. Aina jossakin menee raja ja mikä se kenellekin on pitää itse määrittää. Kuulostaa, ettei mies kovin paljon välitä teistä ja kommunikaationne ei toimi. Onko se sinulle ok parisuhde?
Kävin lukemassa tuon sinun aloitusviestin vielä uudelleen sana sanalta läpi ja täytyy sanoa, että en minäkään olisi miehen asemassa ymmärtänyt yhtään, mitä olisit halunnut minun tekevän. Hän kysyi, tuleeko illalla (töiden jälkeen?) kotiin, -ei käy. Hän kysyi, haluatko hänen tulevan kotiin, -en, pyydän äitiäni.