Suomessa on kuulemma erityisen sukupuolittuneita työpaikat/alat. Mikä saisi sinut vaihtamaan "eri sukupuolen" alalle?
En kyllä ymmärrä miten joissain konservatiivisemmissa maissa kuin Suomi, on niin että alat ei ole muka yhtä sukupuolittuneita kuin meillä.
Oletko sinä valinnut alasi sen mukaan että se on naiselle tai miehelle sopiva, vai puhtaasti kiinnostuksen mukaan?
Ja onko joku asia joka saisi sinut vaihtamaan? Esim. hammashygienistit on lähes kaikki naisia, miksi miehet ei mene sille alalle? Hammaslääkäreitä on kuitenkin miehiä aika paljon, vaikka niistäkin suurin osa naisia.
Kommentit (165)
Miesmyyjät vaatekaupoissa ovat satavarmasti homoja, ja minusta se on kiusallista. Olen yllättynyt itsekin omasta reaktiostani, koska minulla ei ole mitään homoja vastaan, enkä ole homofoobikko. Mutta tässä kohtaa olen huomannut sellaisen rajapinnan, jossa olen mieluummin naismyyjän palveltavana. Hassua. Myönnän sen.
Tää oli lisäksi off topic. Sori siitä.
Ei mua saisi mikään vaihtamaan toisen sukupuolen kansoittamalle alalle.
t. Nainen IT-alalta
Olikin mielenkiintoista olla aikoinaan töissä yhdessä kehitysmaassa, m uslimimaa vielä. Teollisuusalan firmassa oli töissä paljonkin paikallisia naispuolisia insinöörejä. Oli ihan normia siellä. Suomessa ei siihen aikaan ollut naisinssejä lähes ollenkaan ilmeisesti.
Olen valinnut alan kiinnostuksen kohteeni mukaan. Työtäni voisi yhtä hyvin tehdä mies, mutta kollegat pääosin naisia. Olen miesvaltaisessa työpaikassa, mutta naisvaltaisella alalla. Minusta ei olisi perinteisiin miesten töihin, siksi ne miesten ammatit, kuten poliisit tai hitsarit eivät ole koskaan kiinnostaneet. Jos tykkäisin miesten töistä, niin varmasti mielelläni niitä tekisin. En vaan tykkää enkä osaa.