HS: Kumppaneihinsa kyllästyneiden miesten käytös järkyttää
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009919397.html
Minua taas järkyttää vielä enemmän se, että parisuhdeasiantuntija ei tunnista narsistin käytöstä vaan hymisee jostain tavallisten ihmisten pitkästymisistä suhteessa. Ei myöskään totea, millainen käytös on ei-hyväksyttävää ja väärin.
Tästä syystä todella moni hyvä ihminen jää liian pitkään ymmärtämään henkisesti väkivaltaista kusipäätä, joka on vielä mitä suurimmalla todennäköisyydellä persoonallisuushäiriöinen.
Jokaisen terapeutin tulisi tunnistaa nämä asiat ja myös sanoa ne ääneen ja tukea uhri pikaiseen eroon, koska suuri osa mielenterveysongelmista on toisen ihmisen paskan käytöksen aiheuttamaa.
Kommentit (102)
Ei tuolla ole narsismin kanssa mitään tekemistä.
Yleensä kumppaaniin kyllästyy kun vuodesta toiseen mikään ei muutu. Parisuhde on samaa, seksi on samanlaista eikä mikään elämässä muutu.
Ihminen tarvitsee vaihtelua ja kokemuksia.
Tuo ketju on mustien Twitterin puolella. Mitäpä AP tai tämä suomalaisterapeutti on alunperin siellä edes tehnyt? Mustilla on ihan oma parisuhdekulttuurinsa joka ei avaudu valkoisille. Jättäkääpä tämän asian puiminen tähän välittömästi ja samoin tuo artikkeli pitää poistaa.
Näköjään ei ole pelkkä naisten piirre siis.
Vierailija wrote:
Tuo ketju on mustien Twitterin puolella. Mitäpä AP tai tämä suomalaisterapeutti on alunperin siellä edes tehnyt? Mustilla on ihan oma parisuhdekulttuurinsa joka ei avaudu valkoisille. Jättäkääpä tämän asian puiminen tähän välittömästi ja samoin tuo artikkeli pitää poistaa.
Ihmettelinkin miksi kaikki vastaajat ovat mustia. En tiennyt että Twitterissä on erikseen mustien Twitter
Vierailija wrote:
Yleensä kumppaaniin kyllästyy kun vuodesta toiseen mikään ei muutu. Parisuhde on samaa, seksi on samanlaista eikä mikään elämässä muutu.
Sinä et ilmeisesti lukenut juttua. Ja jos tarvitsee vaihtelua ja kokemuksia niin silloin ei sanota kumppanille, että kaikki on ok ja samalla vihata tätä mielessään.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ihmettelinkin miksi kaikki vastaajat ovat mustia. En tiennyt että Twitterissä on erikseen mustien Twitter
Helv... in isolla ihmisryhmällä on omat yhteisönsä? Ohoh yllätyitkö isostikin? Lopeta kuitenkin heidän sisältönsä ruotiminen kun et asiasta ymmärrä mitään
Miksi suomessa tarvitaan terapeuttia joka asiaan ja kaikille. Luulisi jokaisen tietävän itse koska paha olla ja muuttaa suuntaa sen mukaan?!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Helv... in isolla ihmisryhmällä on omat yhteisönsä? Ohoh yllätyitkö isostikin? Lopeta kuitenkin heidän sisältönsä ruotiminen kun et asiasta ymmärrä mitään
Tässä ruoditaan parisuhdeterapeuttia, jonka ammattitaito on kyseenalainen.
Ap
Vierailija wrote:
Ei pidä paikkaansa. Ainoastaan mielisairaat toimivat näin ja sen huomaa kun katsoo ikkunasta ulos.
Vierailija wrote:
Miksi suomessa tarvitaan terapeuttia joka asiaan ja kaikille. Luulisi jokaisen tietävän itse koska paha olla ja muuttaa suuntaa sen mukaan?!
Mulla on paha olla, mutta en halua muuttaa suuntaa, vaan haluan velloa siinä pahassa olossa. Tarvitsisinko terapeuttia? Ihan sama, en aio sellaiselle mennä.
Vierailija wrote:
Mistä sen tietäisi, kun nuo terapeutitkin kaasuvalottavat ihmisiä yliymmärtämään parantumattomia kusipäitä?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ap
Sietääkin ruotia. Yrittää käyttää valkoisten logiikkaa ja käyttäytymismalleja mustien tavoille. Mikä idiootti. :D Tästä vois vihjata rasistisena sisältönä HS:lle
Vierailija wrote:
Mistä tiedät, mitä mustien parisuhdekulttuuri on? Oletko itse musta? Jos olet, niin sitten tiedät valkoisten parisuhdekulttuutista tasan yhtä paljon kuin valkoiset mustien.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ap
Sietääkin ruotia. Yrittää käyttää valk
Tuossa jutussa olleet sitaatit toimivat kyllä myös valkoisten narsistien mielenmaisemaan 100 %. Siinä avoimesti vastaus niille naisille, jotka ihmettelevät, kun mies ei suostu puhumaan ja sanoo kaiken olevan hyvin. Onneksi itse tajusin lähteä heti ja suosittelen samaa myös muille, ehkä pitäisi avata oma vastaanotto.
Luin artikkelin. Voi hyvää päivää mitä u.linaa toikin taas oli. Toimittajan poikaystävä varmaan jättänyt hänet hiljattain, ja sen sijaan että Anniina nuolisi haavansa ja jatkaisi eteenpäin, hän päätti kirjoittaa tämän oksennuksen.
Jutusta:
Kommenteissa lukuisat ihmiset kertoivat kyllästyneensä kumppaneihinsa suoraviivaisin sanoin.
”Kun hän kehottaa sinua puhumaan hänelle, mutta tiedät, ettei hän ole vaivan arvoinen, joten kerrot kaiken olevan hyvin”, kuvaili eräs käyttäjä
”Kun hänen hymynsä vie oman hymysi pois”, sanoi toinen.
Monet julkaisuun vastauksiksi kirjoitetut kommentit olivat avoimen naisvihamielisiä, ja ne herättivät lukuisia reaktioita myös sosiaalisen median videopalvelu Tiktokissa. Erityisesti naiset kertoivat olevansa syvästi järkyttyneitä luettuaan kommentteja kumppaneitaan ”vihaavista” miehistä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mulla on paha olla, mutta en halua muuttaa suuntaa, vaan haluan velloa siinä pahassa olossa. Tarvitsisinko terapeuttia? Ihan sama, en aio sellaiselle mennä.
Onko terapiasta oikeasti mitään hyötyä?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mistä tiedät, mitä mustien parisuhdekulttuuri on? Oletko itse musta? Jos olet, niin sitten tiedät valkoisten parisuhdekulttuutista tasan yhtä paljon kuin valkoiset mustien.
Oon musta ja osaan sanoa sen verran että jos tää terapeutti on järkyttynyt tästä threadistia niin hän on hyvin valkoinen eikä hän saa arvostella mustien kulttuuria koska ei tiedä siitä mitään. Siis onhan toi miesten käytös ihan p*skaa mutta ei silti ole valkoisten juttu arvostella ja järkyttyä siitä.
Ptsykää omassa karsinassanne. Miks tää terapeutti on alunperin ees löytänyt tän threadin?
Miehillähän on aina "kaikki hyvin", koska eivät raukat uskalla jäädä tyhjän päälle. Uusi nainen kun löytyy, niin se on menoa. Naiset taas kyllä puhuvat avoimesti, jos joku v***taa. Naiset voivat olla jopa liian herkästi/avoimesti ärsyyntyneitä johonkin.
Just näin. Joskus pitää erota pikaisesti oman turvallisuutensa vuoksi. Jos se mies ei tajua lähteä itse.