HS: Kumppaneihinsa kyllästyneiden miesten käytös järkyttää
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009919397.html
Minua taas järkyttää vielä enemmän se, että parisuhdeasiantuntija ei tunnista narsistin käytöstä vaan hymisee jostain tavallisten ihmisten pitkästymisistä suhteessa. Ei myöskään totea, millainen käytös on ei-hyväksyttävää ja väärin.
Tästä syystä todella moni hyvä ihminen jää liian pitkään ymmärtämään henkisesti väkivaltaista kusipäätä, joka on vielä mitä suurimmalla todennäköisyydellä persoonallisuushäiriöinen.
Jokaisen terapeutin tulisi tunnistaa nämä asiat ja myös sanoa ne ääneen ja tukea uhri pikaiseen eroon, koska suuri osa mielenterveysongelmista on toisen ihmisen paskan käytöksen aiheuttamaa.
Kommentit (102)
Lisäys, ja tietenkin heittäytyy puhumattomaksi nyt, koska käytännön ikävät asiat täytyyä hoitaa ja noin saa sinut hoitamaan ne. Ei minkäänlaista vastuunkantoa asiassa.
Tuo Vaaranen nousee aina välillä otsikoihin. Niistä on ollut pääteltävissä, että valitsee aina miehen puolen, ihan sama mitä se on tehnyt tai jättänyt tekemättä. Ihme jos jotkut pariskunnat tuon palveluja käyttävät.
Jenkeissä tää on jalostunut cake smashing -ilmiöksi, jossa morsian tai sulhanen, yleensä sulhanen, suurin piirtein pahoinpitelee toisen sotkiessaan kakkua naamaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miksi suomessa tarvitaan terapeuttia joka asiaan ja kaikille. Luulisi jokaisen tietävän itse koska paha olla ja muuttaa suuntaa sen mukaan?!
Mulla on paha olla, mutta en halua muuttaa suuntaa, vaan haluan velloa siinä pahassa olossa. Tarvitsisinko terapeuttia? Ihan sama, en aio sellaiselle mennä.
Onko terapiasta oikeasti mitään hyötyä?
Ei ainakaan parisuhdeterapiasta. Olen kerran suostunut sellaiseen ja huomasin siellä sen, että minusta tehtiin syyllinen, kun vaimo oli se pettäjä. Siellä ei kumpikaan kuunnellut minua, terapeutti eikä vaimo. Haettiin vain syitä mikä johti kaikkeen ja vaimo ei edes sielläkään selittänyt sitä lopujen lopuksi ja terpautti komppaa vieressä. Tuli se fiilis, että kun on valmiiksi paskana, niin nyt sitten kaksi ihmistä yhdessä polkee vähän alaspäin vielä. Lähdin ulos sieltä ja otin eron siltä seisomalta.
Kun olin kaverin kanssa kaljalla ja hänelle kerroin asioita, niin hän uskalsi myöntää on itsekin kerran käynyt siellä. Hänelle jäi käteen se, että hän on syyllinen kaikkeen eikä kukaan ollut kiinnostunut hänestä, vaikka häntä oli petetty. Siellä vietiin se viimeinenkin tunne mihinkään mikä liittyy parisuhteeseen.
No tuon lentokonetapauksen kohdalla mä vastuuttaisin miehen sillä, että ei ottaisi tuommoista loputtomasti vastaan vaan sanoisi, että vaimon käytös on kaikin tavoin ala-arvoista. Sanoisi, että vaimolla on tiettävästi omatkin varsin höttöiset jalat, jolla hän pystyy kävelemään ja hoitamaan asioita jne.
Koska mun mielestä toi suhde päättyy tasan siihen, että mies kävelee kohta ulos. Ja se on sitten vaimolle kauhee ylläri.
Vierailija wrote:
No tuon lentokonetapauksen kohdalla mä vastuuttaisin miehen sillä, että ei ottaisi tuommoista loputtomasti vastaan vaan sanoisi, että vaimon käytös on kaikin tavoin ala-arvoista. Sanoisi, että vaimolla on tiettävästi omatkin varsin höttöiset jalat, jolla hän pystyy kävelemään ja hoitamaan asioita jne.
Koska mun mielestä toi suhde päättyy tasan siihen, että mies kävelee kohta ulos. Ja se on sitten vaimolle kauhee ylläri.
No sitähän täällä on yritetty sanoa. Ettei tarvitse kaikkea paskaa sietää, koska "ei itsekään ole täydellinen".
Noissa tapauksissa se elävässä elämässä menee niin, että se pompotettava pitää suunsa kiinni, kunnes mitta täyttyy ja on valmis lähtemään. Ja jos hän on yrittänyt jotain sanoa, se kuitataan nalkutukseksi.
Positiivista, että artikkelin kuvaan on piirretty tummahipiäinen pariskunta. Usein kun nykyään tunnutaan suosivan tällaisia lähinnä vain positiivisten asioiden yhteyteen. Eihän sen niin pitäisi mennä, vaan tasapuolisuuden nimissä myös näin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minun puolisoni kyllästyi minuun parin vuoden avoliiton jälkeen. Oli kuulemma "liian arkista" eikä "mitään yhteistä". Minulle tämä kaikki tuli yllätyksenä, koska luulin, että meillä on hyvä parisuhde, kun tehtiin paljon asioita yhdessä ja läheisyyttäkin oli. Toki oli niitä vaikeampia aikoja, mutta olin ajatellut sen kuuluvan elämään ja niistä kyllä selviää puhumalla, kun toista rakastaa.
No, ei asia mennytkään niin. Toinen oli ilmeisesti vellonut tylsyyden tunteessa jo pidemmän aikaa, muttei viitsinyt suutaan avata ja lopulta lähti menemään, kun "ei ollut enää sitä tunnetta". Minun mielestäni pelkkää pelkuruutta ja uuden kaipuuta. En tiedä mitä sitten parisuhteelta odottaa, sellaista jatkuvaa ilotulitustako. Tunsin itseni niin petetyksi ja itsetuntoni mureni kokonaan, kun minä tai me emme olleet hänen mielestään sen arvoisia, että olisi halunnut yrittää korjata kaiken, vaan mieluum
Minulla oli nuorena samanlainen suhde, tosin lyhyempi. Eräs kaunis päivä poikaystävä vaan ilmoitti, että olen miettinyt eroa jo puoli vuotta, nyt se on ohi, heippa. Ei mitään selityksiä, ei mitään puheita, ei edes pienintäkään pihahdusta siitä, että jokin on huonosti ja että voidaanko tehdä sille jotain. Hyvin kelpasi parisuhde ja esitti suhteeseen sitoutunutta ja onnellista.
No syyksi paljastuikin toinen nainen. Varmaan sama sun ukolla.
Vierailija wrote:
Totuus on kauhea.
Ei. Totuuden peittely, piilottaminen ja vääristely on sitä.
Itsekäs munapää ei tajua leikkivänsä toisen koko elämällä. Tai tajuaa, muttei voisi vähempää kiinnostaa. Ääritapauksessa nauttii toisen kärsimyksestä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kaikki miehet tunnistaa tämän, jos ei muuta niin omasta lapsuuden kodistaan.
Ak ka senkun lihoo ja nalkuttaa mutta lasten takia ei viitsitä perhettä hajottaa. Naisille perheen hajottaminen vastaavassa tilanteessa ei olisi ongelma. Sitähän on tässäkin ketjussa ehdotettu monta kertaa.
Nalkutus on kuulematta jätettyä puhetta. Ensi kerralla kuuntele ja reagoi, niin perheen nainenkin voi hyvin.
Mitä tämä termi "jätetty puhe" tarkoittaa? En ole aiemmin kyseistä termiä kuullut.
Mites kun mun äiti on musta ja isä valkoinen, niin saanko lukea artikkelista puolet? Vai luenko joka toisen sanan?
Jaa-a... mitähän tyttöporukoissa jutellaan siitä ukosta, johon on 100% kyllästytty ja joka ei puhu eikä pussaa...
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ak ka senkun lihoo ja nalkuttaa mutta lasten takia ei viitsitä perhettä hajottaa. Naisille perheen hajottaminen vastaavassa tilanteessa ei olisi ongelma. Sitähän on tässäkin ketjussa ehdotettu monta kertaa.
Nalkutus on kuulematta jätettyä puhetta. Ensi kerralla kuuntele ja reagoi, niin perheen nainenkin voi hyvin.
Nalkutus on oman pahan olon purkamista toiseen ihmiseen. Se on jatkuvaa henkistä pahoinpitelyä. Sillä ei ole mitään tekemistä kommunikaation kanssa, vaan se on kohteen tekemistä omaksi henkiseksi nyrkkeilysäkiksi. Kun tämä tapa on opittu siitä on todella vaikeaa enää päästä eroon. Hyväksyttävän käytöksen rajat suhteen sisällä ovat siirtyneet paikkaan, jossa on sopivaa käyttää toista omien negatiivisten tunteiden ukkosenjohdattimena.
Tämä pätee yhtälailla niin miehiin kuin naisiinkin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tuo ketju on mustien Twitterin puolella. Mitäpä AP tai tämä suomalaisterapeutti on alunperin siellä edes tehnyt? Mustilla on ihan oma parisuhdekulttuurinsa joka ei avaudu valkoisille. Jättäkääpä tämän asian puiminen tähän välittömästi ja samoin tuo artikkeli pitää poistaa.
Mistä tiedät, mitä mustien parisuhdekulttuuri on? Oletko itse musta? Jos olet, niin sitten tiedät valkoisten parisuhdekulttuutista tasan yhtä paljon kuin valkoiset mustien.
Oon musta ja osaan sanoa sen verran että jos tää terapeutti on järkyttynyt tästä threadistia niin hän on hyvin valkoinen eikä hän saa arvostella mustien kulttuuria koska ei tiedä siitä mitään. Siis onhan toi miesten käytös ihan p*skaa mutta ei silti ole valkoisten juttu arvostella ja järkyttyä siitä.
&n
Ei kiinnosta koiranaisten jutut minua myöskään.
Hyvää päivänjatkoa ja Jumalan siunausta.
Vierailija wrote:
Jaa-a... mitähän tyttöporukoissa jutellaan siitä ukosta, johon on 100% kyllästytty ja joka ei puhu eikä pussaa...
Nyt sitten olisi hyvä päivittää omia tunnetaitoja aikuisuuteen.
Näetkö mitään eroa siinä, että
1. nainen, joka on yrittänyt parhaansa saada miehen kanssa ratkaistua parisuhteen ongelmia (joita mies ei koe ongelmaksi, koska hän paskoo naisen eikä omaa elämäänsä), pyytänyt ehkä terapiaan, tehnyt niin monta keskustelunavausta, että hänet on leimattu nalkuttajaksi.. niin, että tämä nainen sitten avautuu ystävälleen, joko purkaakseen turhautumistaan tai saadakseen jotain neuvoa ja tukea asiaan.
2. Mies, joka on kyllästynyt naiseen, haluaa pitää tämän edelleen "suhteessa", koska ei jaksa nähdä eroamisen vaivaa eikä näe mitään vikaa siinä, että asuu / seurustelee ihmisen kanssa, johon suhtautuu vihamielisesti,,, sitten naiselle vakuuttelee, että kaikki on ok ja sitten hiljaa mielessään on täysin kyrpiintynyt tai vähättelee naista kavereileen ja pitää häntä pilkkanaan.
Jos koet nuo samaksi asiaksi, annan sinulle ihmissuhdetaidoista nolla pistettä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Nalkutus on oman pahan olon purkamista toiseen ihmiseen. Se on jatkuvaa henkistä pahoinpitelyä. Sillä ei ole mitään tekemistä kommunikaation kanssa, vaan se on kohteen tekemistä omaksi henkiseksi nyrkkeilysäkiksi. Kun tämä tapa on opittu siitä on todella vaikeaa enää päästä eroon. Hyväksyttävän käytöksen rajat suhteen sisällä ovat siirtyneet paikkaan, jossa on sopivaa käyttää toista omien negatiivisten tuntei
Niin. On todellista nalkutusta sekä on ihan asiallisia keskustelunavauksia, jotka toinen kuittaa nalkutukseksi ja silloin se toksinen tyyppi onkin se, joka kutsuu asioita hoitavaa ihmistä nalkuttajaksi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tuo ketju on mustien Twitterin puolella. Mitäpä AP tai tämä suomalaisterapeutti on alunperin siellä edes tehnyt? Mustilla on ihan oma parisuhdekulttuurinsa joka ei avaudu valkoisille. Jättäkääpä tämän asian puiminen tähän välittömästi ja samoin tuo artikkeli pitää poistaa.
Mistä tiedät, mitä mustien parisuhdekulttuuri on? Oletko itse musta? Jos olet, niin sitten tiedät valkoisten parisuhdekulttuutista tasan yhtä paljon kuin valkoiset mustien.
Oon musta ja osaan sanoa sen verran että jos tää terapeutti on järkyttynyt tästä threadistia niin hän on hyvin valkoinen eikä hän saa arvostella mustien kulttuuria koska ei tiedä siitä mitään. Siis onhan toi miesten käytös ihan p*skaa mutta ei silti ole valkoisten juttu arvostella ja järkyttyä siitä.
Ptsykää omassa karsinassanne. M
Hyvin kyllä trollaat. :D
Naiset eroaa useammin miehestä että niin kumpikohan siinä suhteessa kyllästyy. Aika paljon miesvihamielistä lööppendaalia ollut viimeaikoina, onhan thai-naisiin sekaantuvatkin pelkkiä luusereita kun taas gambian suklaapoikien kanssa piehtaroivat tädit aivan toista maata.
En lukenut artikkelia mutta Heli Vaarasen mielipiteille en paljoa painoa antaisi.