Miten saisin sen ajatuksen päästä pois että vanheneminen on epäviehättävää?
Olen ihan kaunis nainen ja iso osa elämästäni on mennyt ulkonäköni miettimiseen. Sanokaa minua vain pinnalliseksi tai miksi vain mutta mielestäni vanheneminen ei ole kaunista. Naama valahtaa, tulee ryppyjä ja silmät alkaa roikkumaan kuin bulldogilla. Miksi vanhuus tekee tällaisen kirouksen ihmiselle... Eikä siinä vielä kaikki, saa pelätä terveytensä puolesta. Koko elämän pitää paiskia töitä ja kun eläkkeelle pääsee on s*atanallisia vaivoja eikä elämästään voi enää nauttiakaan kun toinen jalka haudassa.
Mummot ja papat ovat kyllä leppoisia ja mukavia mutta kauneus ja komeus mitä nuorena oli on ikuisesti kadonnut. Sanokaa mitä sanotte mutta minulla upea ulkonäkö on tärkeää ja tunnen pienen kateuden pistoksen nuoria ja kauniita naisia kohtaan, heidän on vielä niin helppoa kerätä hedelmät nuoruudellaan. Toisaalta mietin että eihän hekään pysy sellaisina loppuelämän.
Kommentit (69)
Vierailija wrote:
Minä olen 55 ja ymmärrän hyvin. Kauneus alkaa kummasti häviämään. Pakko tässä on vain yrittää hyväksyä, että myös minä olen samassa veneessä kuin muut. Jokainen meistä on ollut kiinteä ja sileä, ja jokaisesta meistä tulee löysä ja ryppynen. Myös kaikista niistä nuorista, jotka ovat sitä tänä päivänä.
Mutta vaikeaa tämä on. Olen saanut viimeisen parin vuoden aikana selluliittiä, jota ennen ei ole ollut. Ja leukaperäni, joka on ollut kulmikas, alkaa olla pyöreähkö.
selluliitti on kaikilla, jopa tosi nuorilla lohdutukseksi. Mulla oli jo 17v.
Mummot on viehättäviä. Jotkut pääsee niin pitkälle. Kaikki ei. Ei tiedä milloin tää matka tyssää.
Itse juttelen itselleni pehmoisia.
Mun mies joka aamu ja päivä
muistuttaa mua, kuinka kaunis olen. Hän näkee minut kauniina.
itse näen monia kauniita ikäkkäitä.
Se, että kroppa ei enää toimi niin kuin ennen ja etten jaksa niin paljon, harmittaa.
Ehkä saan jossain vaiheessa pirteyttä.
Me ollaan täällä nyt. Ollaan orgaanisia. Ei olla muovia. Onneks.
Vierailija wrote:
Mummot on viehättäviä. Jotkut pääsee niin pitkälle. Kaikki ei. Ei tiedä milloin tää matka tyssää.
Itse juttelen itselleni pehmoisia.
Mun mies joka aamu ja päivä
muistuttaa mua, kuinka kaunis olen. Hän näkee minut kauniina.
itse näen monia kauniita ikäkkäitä.
Se, että kroppa ei enää toimi niin kuin ennen ja etten jaksa niin paljon, harmittaa.
Ehkä saan jossain vaiheessa pirteyttä.
Me ollaan täällä nyt. Ollaan orgaanisia. Ei olla muovia. Onneks.
Mummot on viehättäviä, mutta ikäryhmä 45-70 on järkyttävä. Riippuvaa nahkaa ja heiluvia käsivarsia. Kasvoissa paksu iho ja nukkainen pinta. Valitettavasti minäkään en näe siinä mitään kaunista.
T. Eri
Rakastan nuoruutta, kimmoisuutta, huoletonta olemista. Siksi hoidan kunnostani päivittäin ja ehkä mahdollisesti menen tulevaisuudessa kauneusleikkauksiin. Ap
No sitten kannattaa ap.n alkaa miettimään miltä näyttää kuolleena kun vanheneminen ei kelpaa, koska muuta vaihtoehtoa ei ole. Josko mieli muuttuisi?
Oi, miten ihanasti kirjoitettu. Totta.
Tässä jotain mitä olen miettinyt tulevaisuuden varalle:
- Pidä huolta kunnosta, ennen kaikkea lihaskunnosta, venyttelystä ja ryhdistä
- Keskity luomaan itsellesi ajaton tyyli, sellainen mikä sopii itselle mutta näyttää kuitenkin huolitellulta.
- Pidä hiukset siistinä, värjättynä tai anna harmaantua.
- En paheksuisi jotain kosmeettisia hoitoja tai edes operaatioita jos niistä tulee itselle parempi mieli. esim. kaksoisleuan/heltan korjaus.
- Katso esimerkkiä, poimi vinkkejä. Nykyään onneksi näkyy mediassakin "tyylikkäästi ikääntyviä"
- Mieti mikä kaikki muu tekee sinut elämässä onnelliseksi ja keskity enemmän niihin asioihin.
Vierailija wrote:
Tässä jotain mitä olen miettinyt tulevaisuuden varalle:
- Pidä huolta kunnosta, ennen kaikkea lihaskunnosta, venyttelystä ja ryhdistä
- Keskity luomaan itsellesi ajaton tyyli, sellainen mikä sopii itselle mutta näyttää kuitenkin huolitellulta.
- Pidä hiukset siistinä, värjättynä tai anna harmaantua.
- En paheksuisi jotain kosmeettisia hoitoja tai edes operaatioita jos niistä tulee itselle parempi mieli. esim. kaksoisleuan/heltan korjaus.
- Katso esimerkkiä, poimi vinkkejä. Nykyään onneksi näkyy mediassakin "tyylikkäästi ikääntyviä"
- Mieti mikä kaikki muu tekee sinut elämässä onnelliseksi ja keskity enemmän niihin asioihin.
En pidä lauseesta "tyylikkäästi ikääntyvä". Yök... tai se että on mummo. Tiedän sen kyllä muutenkin, miksi siitä pitää edes puhua. Mielestäni vanheneminen on häpeällistä eikä mikään hehkutettava asia. Kuolen varmasti katkerana ryppyisenä haahkana ja unohdettuna vanhana naisena. Ap
Olet nyt perimmäisten kysymysten äärellä.
En osaa eläytyä. Vaikka yritän stressata ulkonäöstäni, se ei vaan onnistu. Stressaan muista asioista. Pahenevatko sairauteni, saanko uusia ystäviä, riittävätkö rahat, miten Suomen ja koko Euroopan käy kun ei hyvältä näytä? Jne jne.
Ei tuota fiilistä saa pois, koska vastustat luonnollista kehitystä. Työstä arvojasi. Tai sitten kärvistely rupsahtavassa kehossa työstää puolestasi.
Vanheneminen on epäviehättävää. Se on vaan kylmä totuus.
Vierailija wrote:
Niinpä. Siksi tein tämän aloituksenkin samasta asiasta kärvisteleville. Ap
Ajattelin nuorempana samoin kuin ap. Elämäni ilo oli ulkonäköni ja saamani huomio, pelkäsin vanhenemista. Kuinka ollakaan, nyt olen jo viisikymppinen ja ulkonäkö alkaa olla mennyttä. Mutta olen onnellisempi kuin koskaan, olen saanut ihanan elämän ja ulkonäköön liittyvät asiat tuntuvat täysin toisarvoisilta. Huolehdin itsestäni kyllä sen verran että itse tunnen olevani Ok, mutta muiden huomio ei kiinnosta pätkääkään. Tämä on oikeastaan tosi vapauttavaa! Kannattaa hankkia muuta sisältöä elämään ja olla kiitollinen.
Vierailija wrote:
Olen 31v ja kaunis, jos jonkun mielestä olen vanha, paskat siitä
Noo vähän voisit treenata pakaroita..
Muuten oot kyllä tosi nätti 😘
Sille ei voi mitään. Se tulee väistämättä vastaan jokaiselle jos elinpäiviä riittää. Täytyy opetella luopumaan ja lohduttautua ajatuksella, että sentään on ollut viehättävä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Niinpä. Siksi tein tämän aloituksenkin samasta asiasta kärvisteleville. Ap
No mutta ajatelkaapa niitä jotka ei ole olleet viehättäviä alunperinkään. Mutta asennetta löytyy esim. Patti Smith. https://www.harpersbazaar.com/culture/art-books-music/a41979459/patti-s…
Vierailija wrote:
Sille ei voi mitään. Se tulee väistämättä vastaan jokaiselle jos elinpäiviä riittää. Täytyy opetella luopumaan ja lohduttautua ajatuksella, että sentään on ollut viehättävä.
Mitä voi tehdä jos ei hyväksy sitä koko prosessia... oman hengen riisto? Ap
Esimerkiksi Marilyn Monroe kuoli jo 36-vuotiaana ja hänestä alkoi jo näkymään ikääntyminen loppuvaiheessa. Hänhän eli ulkonäöllään. Jos olisi elämät pidempään olisi varmasti kärsinyt ikääntymisen aiheuttamista muutoksista. Ap
Kannattaa oikeasti pysähtyä miettimään, mitä todellista hyötyä sinulle itsellesi on ollut ulkoisesta viehättävyydestä. Moni kaunis pelkää että heitä ei enää rakasteta kun eivät ole kauniita. Onko ulkonäköön perustuva rakkaus todella sitä mitä haluat?
Itse olin kaunis nuorena, ja pelkäsin hirveästi sen katoamista. Lopulta mikään ei muuttunut, ainakaan huonompaan. Nykyään minut otetaan paremmin vakavasti esim. työelämässä ja vasta kauneuden kadottua löysin myös ensimmäistä kertaa suhteen jossa ulkonäköni ei ole pääasia eikä minun tarvitse pelätä ulkoisia muutoksia itsessäni. Loppujen lopuksi kauniina olo oli kauhean raskasta, kun kaikkialta tuli viestiä että se on ainoa mikä minussa merkitsee ja iso osa elämää oli toisten miellyttämistä omalla ulkonäöllään. Mitä siitä sai itselle? Ei yhtään mitään.