Ei sais loukkaantua... Mutta loukkaannun silti
En oo nähnyt yhtä hyvää ystävääni pitkään aikaan. Kysyin häneltä ehtisikö nähä minut tällä viikolla ajankohtana x.
Vastaus oli, että valitettavasti ei ehdi, koska on menossa tuolloin kuntosalille.
Siis mitä hittoa. Tiedän joo että liikunta hänelle tärkeää, mutta että salitreeni menee ystävän näkemisen edelle...
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Eikö hän ehdottanut jotain ajankohtaa ennen tai jälkeen sen kuntosalin?
Ehdotti ympäripyöreästi että nähdään joskus myöhemmin, kun kiireensä vähän helpottavat..
Ap
Ei koe samanlaista tarvetta nähdä. Hänellä on muita ystäviä eikä pidä sinua hyvänä ystävänä. Parin tunnin kahvittelun voi sopia kyllä mihin vain, jos haluaa nähdä.
Siinähän loukkaannut ihan vapaasti. Ihmiset elävät omaa elämäänsä omalla rytmillään eivätkä lähde muuttamaan tai säätämään sitä kenenkään takia erikseen jos ei vallan hätätapausta pukkaa eivätkä ole tilivelvollisia kertomaan kiireistään tmv.
Jospa ystäväsi ei halua tavata sinua.
Ei kuulosta kovin hyvältä ystävältä.
Itselleni liikunta on myös yksi tärkeimmistä asioista elämässäni, ja sanoisinpa jopa että 90-prosenttisesti saan liikkumiseen käytetystä ajasta paremman fiiliksen itselleni, kuin kavereiden kanssa vietetystä samasta ajasta.
Joo, en oo mikään ihmisvihaaja, mutta en oikein viihdy ihmisten/kavereideni kanssa. Heissä ei ole mitään vikaa, mutta minä en oikein osaa olla koskaan oma itseni heidän kanssaan, olen miellyttämishaluinen introvertti, ja ajaudun yleensä aina kuuntelijan/terapeutin rooliin tapaamisissa, ja kuormitun.
Nykyään yritän minimoida kavereiden tapaamiset tästä syystä. Sali menee siis ohitseen.
Ihmisten kannattaisi lopettaa selittely. Hyvä vastaus on esimerkiksi: "Kiitos kun kysyit, mutta valitettavasti en ehdi tapaamaan tuolloin. Palaan asiaan kunhan kiireet helpottaa."
Ei kai hänen tarvi selittää, miksi ei ehdi tuona päivänä. Kai kysyit sopisiko muu ajankohta?
Minä asun Savossa.
Ystävät etelässä ja
ulkomailla. Paitsi serkku,
hän on naapurissa ja
pistäytyy säännöllisesti.
Etäystävien näkemisen korvaa
usein tapahtuva > tunnin, kahden
puhelu. Kolme tuntiakin
jutellaan sujuen. E
Laita hänelle viesti, ja pyydä häntä ilmoittamaan sitten kun ne kiireet helpottavat ja hän kerkeää tavata.
Älä kuitenkaan henkeä pidätellen sitä ilmoitusta odota.
Voihan olla, että sitten kun hän vihdoin kerkeisi sinut tavata, sinulla on kiireitä, ja sinä et ehdi. Ja hän suuttuu, ja syyttää sinua siitä, että olet katkaissut teidän ystävyyden.
Kohta voidaan keskustella siitä, pitäisikö ap:n itse tajuta ystävyyden tulleen jo päätökseen vai pitäisikö ystävän se hänelle vielä selvemmin kertoa.
Minulla oli ystävä, jos vetosi kiireisiin jopa sillä ettei ehtinyt vastata puhelimeen tai soittaa takaisin. Teki ihme ohareita. Viimeisimmän oharin jälkeen annoin olla. Siihen loppui yhteydenpito.
Vierailija kirjoitti:
Siinähän loukkaannut ihan vapaasti. Ihmiset elävät omaa elämäänsä omalla rytmillään eivätkä lähde muuttamaan tai säätämään sitä kenenkään takia erikseen jos ei vallan hätätapausta pukkaa eivätkä ole tilivelvollisia kertomaan kiireistään tmv.
Juu, ystävä pönkii kuntosalilla perjantai-illasta maanantaiaamuun eikä ehdi muuta tehdäkään. Sellainenhan sinäkin olet.
Vierailija kirjoitti:
Laita hänelle viesti, ja pyydä häntä ilmoittamaan sitten kun ne kiireet helpottavat ja hän kerkeää tavata.
Älä kuitenkaan henkeä pidätellen sitä ilmoitusta odota.
Voihan olla, että sitten kun hän vihdoin kerkeisi sinut tavata, sinulla on kiireitä, ja sinä et ehdi. Ja hän suuttuu, ja syyttää sinua siitä, että olet katkaissut teidän ystävyyden.
Ei, ei, ei. Tuo on kerjäämistä, eikä kukaan halua kimppuunsa kaveria joka anelee milloin voitaisiin nähdä. Vähemmästäkin pitäisi ymmärtää ettei tätä toista kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ystävä pönkii kuntosalilla perjantai-illasta maanantaiaamuun eikä ehdi muuta tehdäkään. Sellainenhan sinäkin olet.
Se on hyvä että muut ihmiset, varsinkin ventovieraat kuten sinä, tietävät millainen olen, niin voin sitten tarvittaessa heiltä kysyä, jos itse en sitä tiedä. Hekun tietävät niin paljon paremmin👍🏻
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli ystävä, jos vetosi kiireisiin jopa sillä ettei ehtinyt vastata puhelimeen tai soittaa takaisin. Teki ihme ohareita. Viimeisimmän oharin jälkeen annoin olla. Siihen loppui yhteydenpito.
Minä jätän useasti vastaamatta, jos mulla on kiire tai muuta höpönlöpö-puhelua tärkeämpää tekemistä. Kuten siivousta tai joku hyvä leffa kesken.
Enkä soita takaisin. Koska tiedän että 99,99% kyseessä juurikin kavereiden oman ajankuluks soitellut puhelut omista tekemisistään, eikä mitään oikeaa asiaa.
Se jolla on tärkeää asiaa, jättää kyllä ääniviestin vastaajaan, tai laittaa viestiä ja soittopyynnön.
Eikö hän ehdottanut jotain ajankohtaa ennen tai jälkeen sen kuntosalin?