Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyajan 30v. naiset ajattelevat heillä olevan vielä 10v aikaa tehdä lapsia

Vierailija
18.10.2023 |

Eivät kiirehdi vaan matkustelevat ja juovat viiniä. Älytöntä! Ei ihme, että julkisen puolen lapsettomuusjonot kasvaa. Tuossa 30v. iässä ne lapset tulisi jo laittaa alulle!

Kommentit (235)

Vierailija
141/235 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotiaallani on jo muutama kymppitonni. Olen huolehtinut, että on sitten aikuisena varaa lapsettomuushoitoihin, jos niitä tarvitsee. Toivottavasti ei tarvitse. Tai on varaa jo ihan nuorena perhe-elämään. 

Vierailija
142/235 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen miehen kives tuottaa arviolta 150 miljoonaa siittiötä päivittäin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/235 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

30-vuotiaalla naisella on munasoluja vielä yli 20 vuodeksi. Enemmänkin, jos on säästänyt niitä käyttämällä ehkäisyhormonia, joka estää munasolun irtoamisen munasarjasta.

Raskauteen tarvitaan vain 1 munasolu.

Siittiöitä tarvitaan raskauteen miljoonia, eikä niitä isolla osalla lihavista nuorista miehistä ole, koska heidän rasvakudoksensa (lihavuutensa) erittämä esteogeeni estää mieshormonien toiminnan.

Miehistä 75% on ylipainoisia.

Ai että vielä 60-vuotiaana olisi toimivia munasoluja, jos käyttää pillereitä? 😆

Ja raskautumiseen tarvitaan yksi siittiö, ei niitä miljoonia mene munasoluun 😆

No ei. Siittiöitä kuolee matkalla niin paljon, että yksi ei riitä mihinkään. Eikä riitä ai

Mutta e-pillerit säästää niitä!! Onko Nobel-komitealle ilmoitettu asiasta?

🤣🤣🤣

Vierailija
144/235 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei todellakaan pillereiden käyttö säästä munasoluja myöhemmäksi. Nyt on kyllä biologia hukassa monella. Huutikset

Kyllä säästää ja siinä puuhassa auttaa myös nestetyppi. Munasarjat pysyvät nuorempina ja niiden syöpäriski romahtaa jo 5 vuoden hormoniehkäisyllä lähes nollaan.

Munasolujen olemassaolo ei tietenkään yksin riitä; tarvitaan myös toimiva keltarauhanen ja munarakkula, mutta näitäpä osataan tarvittaessa stimuloida hormoneilla.

Vanhin synnyttäjä on 73-vuotias intialainen. Hän tuli spontaanisti raskaaksi.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/72cf1be2-1274-4beb-a214-44314cb726de

Siittiöntuotanto häiriintyy herkästi. Ei tarvita kuin sikotauti, riittävästi ylipainoa tai liian lämpimät kalsarit.

Vierailija
145/235 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heillähän on aikaa jopa 15 vuotta.

Muutenkin jokainen pitää huolen omista asioistaan. Märise siis vain omia asioitasi.

Jos voisin valita uudelleen en tekisi yhrään lasta.

Vierailija
146/235 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mulle omalla kohdalla on kakarasta saakka ollut selvää että lapset pitää tehdä alle 30-vuotiaana, 30-v juhlien jälkeen ei enää ainuttakaan.

Ja kieltämättä mukavaa kun omat lapset on jo omillaan ja hyvin elämässä pärjääviä, kun vanhojen koulukavereideni lapset vielä askartelee päiväkodissa vessapaperirullista tonttuja ;)

Ja sitten huomaat, että oletkin täysin yksin siinä vaiheessa kun koulukaverisi nauttivat lastensa rakkaudesta, kun asuvat vielä kotona. 

Mun lapset on olleet ihan yhtä kauan kotona kuin kavereidenkin lapset, heillekin tulee eteen se että lapset muuttavat omilleen. Tulee sinullekin :D Siihen ei vaikuta se minkä ikäisenä lapset tekee.

Mutta yksin en ole, mulla on edelleen sama hyvä mies ja ne rakkaat lapset, joiden kanssa nähtiin viimeksi viime viikonloppuna ja istuttiin iltaa ❤️

Vierailija
147/235 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mulle omalla kohdalla on kakarasta saakka ollut selvää että lapset pitää tehdä alle 30-vuotiaana, 30-v juhlien jälkeen ei enää ainuttakaan.

Itselläni oli nuorena samanlainen ajatus, ja olen jälkeen päin miettinyt mistä se johtui. Ja toisaalta kiittänyt itseäni. Koska 29-vuotiaana sairastuin niin, etten sen jälkeen ole voinut enää lapsia saada. Onneksi lapset oli jo hankittu. Onnekas etiäinen.

Vierailija
148/235 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kolmekymppissellä on hyvässä lykyssä 20 vuotta hedelmällistä aikaa jäljellä. Esimerkkinä toimikoot viisikymppiset tuoreet äidit Krista Kiuru ja Laura Malmivaara.

Kyllä, varakkaat naiset joilla on varaa lapsettomuushoitoihin ja kaikkeen muuhun ovatkin todella hyvä esimerkki tavalliselle tallaajalle.

On myös niitä esimerkkejä, jotka eivät enää 40-vuotiaana tulletkaan äideiksi, vaikka kaikkialla siitä kovasti toitotetaan miten helppoa se on. Heille jäi käteen vain tyhjyys ja katumus.

Ja sama se on miehilläkin kun toitotetaan että mies voi saada lapsia koska vain. Jää kuitenkin mainitsematta, että hedelmällisyys alkaa laskea kuin lehmän häntä 30 ikävuoden jälk

Voi että, nauran makeasti tälle logiikalla että 30v nainen on "vanha" ja kohta myöhäistä lapsille..joo totta että naisen kuukautiset loppuu aiemmin, ja lapsi olisi hyvä saada ainakin alle 40v, mutta ei se silloinkaan ole monesti mahdotonta. Suurin osa on haudassa ennen tuota 100v..ja 100v-65v(ihan sama) voi olla aika vaikeuksia löytää sellaista naista joka haluaa lisääntyä vanhan kanssa. Myös äärimmäisen itsekästä tehdä lapsi kun itse on kohta haudassa ja lapsi jää isättömäksi. Jos jotkut multimiljörnäärit näin tekee, se johtuu ihan rahasta. Jos on perustyyppi joka ei ole rikas, niin ei 100% varmasti löydy niin hullua naista että alkaisi sellaisen kanssa.

Vierailija
149/235 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 30v nainen ei ole vanha millään tapaa. Jos jotakuta kiinnostaa vaan matkustelella, ehkä se ei lapsia halua edes. 

Vierailija
150/235 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä olin ihan kakara. Joka viikonloppu baareissa bilettämässä. Sääliksi olis lasta käynyt sellaisen äidin kanssa.

Vierailija
151/235 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei matkustelu estä lasten hankkimista. Esim. itsekin olen kumppanini kanssa esikoista yrittäessä ollut useammassakin maassa. Seksiä voi harrastaa muuallakin kuin omassa sängyssä. Ja eipä se viinikään haittaa, kunhan lopettaa sen juomisen sitten, kun raskaus alkaa.

Vierailija
152/235 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä väitän, että lapsia syntyy vähemmän yli 40v ikäisille ihan siksi, että suurin osa ei siinä iässä edes yritä enää hankkia lapsia. Ne jotka yrittävät, saavat kyllä aika usein toivomansa. Tunnen itse vaikka kuinka monta tuon ikäisenä äidiksi tullutta, ja itsekin olin täyttänyt 44v nuorimman lapseni syntyessä. Jos kaikki yli 40v jättäisi ehkäisyn pois, ja alkaisi aktiivisesti yrittää lasta, niin tilastot muuttuisi kummasti. 

Vierailija
153/235 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei, vaan biologisesti ne lapset tulisi laittaa alulle 20v iässä.

30v nainen on ihmisen luontaisessa lajihistoriassa jo isoäiti.

No pöh pöh. Kun katsotaan vaikka 1800-luvun kirkonkirjoja niin lapsia saatiin tasaisesti n. 20-45 vuoden välillä, jotkut jopa 50-vuotiaiksi asti. Miksi ihmeessä se lisääntyminen olisi kolmeenkymppiin jäänyt? 

Vierailija
154/235 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painu sä vaan aloittaja tekemään niitä lapsia!

Vierailija
155/235 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

30-vuotiaalla naisella on munasoluja vielä yli 20 vuodeksi. Enemmänkin, jos on säästänyt niitä käyttämällä ehkäisyhormonia, joka estää munasolun irtoamisen munasarjasta.

Raskauteen tarvitaan vain 1 munasolu.

Siittiöitä tarvitaan raskauteen miljoonia, eikä niitä isolla osalla lihavista nuorista miehistä ole, koska heidän rasvakudoksensa (lihavuutensa) erittämä esteogeeni estää mieshormonien toiminnan.

Miehistä 75% on ylipainoisia.

Kyllä raskauteen tarvitaan terve kohtu. Myoomia alkaa tulla yli 30.v iässä. Mutta moni asia elämässä helpompaa ilman lapsia. Vauvan itku on rasittavaa kuunnella. Ja vapaus menee jos on lapsia. Ja miksi edes pitäisi haluta joku lapsi?

Vierailija
156/235 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ei ole miestä

ei ole vakityötä tai rahaa

Opiskellut väärää alaa ja haluaa uuden ammatin

kumppani ei halua lasta

on jokin sairaus taustalla

traumoja taustalla

vaikea äitisuhde tai muu vanhemmuus

ei edes halua lapsia

Vierailija
157/235 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Sosiaalinen nice-to-have on aika kaukana biologiasta nykyään. Luonnollisin ikä hankkia lapsia on varmaan kaksikymppisenä, mutta sellaista pidetään ihan teiniäitinä, ja sellaisenaan paheksuttavana. 

Toisessa päässä ikähaitaria taas tiedemiehet tutkii miten ihmisen elinikää saataisiin pidennettyä nykyisestä. Minkä ihmeen takia? Kun fysiikka alkaa hiipua 35 ikävuoden jälkeen, niin kuka hitto haluaisi keikkua hoivakodin käytävillä vielä vuosikymmeniä? 

Vierailija
158/235 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en nuorena ajatellut edes haluavani lapsia ja aika menikin nuoruutta eläessä; töitä tehden (ihan niitä hanttihommia mitä nykyään ihmiset välttelee), matkustellen ja kavereiden kanssa aikaa viettäen. Toki tähän kuului myös parisuhteiden opetteleminen ja opiskelu (maisteriksi). Ajattelin aina että tuskin koskaan haluan äidiksi. No, oikea mies osui elämään 29vuotiaana ja iän sekä elämän vakauden karttuessa myös lapsi tuli ajankohtaiseksi.

Esikoisen sain 34v ja onneksi! Maailman tärkein ja ihanin asia, mutta samalla vakaa elämä niin taloudellisesti kuin parisuhteen kannalta. Yksiöönkään ei tarvinnut lasta laitokselta kantaa. Työelämästä on karttunut kokemusta ja omaa uraa ei tarvinnut aloittaa 35v vaan edelleen oma ura on mahdollinen. Uskon myös että nyt olen henkisesti valmiimpi äitiyteen ja antamaan mahdollisimman hyvät lähtökohdat seuraavalle sukupolvelle. Eikä siitä ole haittaa että elämän peruspilarit ovat myös vakaat ja kunnossa.

Turha hoppuilla äitiyteen ja perhe-elämään nuorena jos se ei tunnu omalta. Toki realiteetit iän vaikutuksista hedelmällisyyteen kannattaa pitää mielessä, niin naisten kuin miesten osalta.

Vierailija
159/235 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei, vaan biologisesti ne lapset tulisi laittaa alulle 20v iässä.

30v nainen on ihmisen luontaisessa lajihistoriassa jo isoäiti.

No pöh pöh. Kun katsotaan vaikka 1800-luvun kirkonkirjoja niin lapsia saatiin tasaisesti n. 20-45 vuoden välillä, jotkut jopa 50-vuotiaiksi asti. Miksi ihmeessä se lisääntyminen olisi kolmeenkymppiin jäänyt? 

Mielestäsi 1800-luvulla oli normaalia tulla raskaaksi viisikymppisenä? 

Vierailija
160/235 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Niinpä. Sosiaalinen nice-to-have on aika kaukana biologiasta nykyään. Luonnollisin ikä hankkia lapsia on varmaan kaksikymppisenä, mutta sellaista pidetään ihan teiniäitinä, ja sellaisenaan paheksuttavana. 

Toisessa päässä ikähaitaria taas tiedemiehet tutkii miten ihmisen elinikää saataisiin pidennettyä nykyisestä. Minkä ihmeen takia? Kun fysiikka alkaa hiipua 35 ikävuoden jälkeen, niin kuka hitto haluaisi keikkua hoivakodin käytävillä vielä vuosikymmeniä? 

Se syntynyt lapsi pitää pystyä elättämään ja kasvattamaan. Kuinka monella parikymppisellä on hyvä taloudellinen tilanne, hyvä ja pysyvä parisuhde ja elämä muutenkin vakiintunut niin, että lapsesta pystyy huolehtimaan? Eihän siinä ole itsekään ehtinyt itsenäistyä, kun moni asuu tuon ikäisenä vielä vanhempiensa luona. Vai onko tarkoitus, että se lapsi tuodaan synnäriltä sinne lapsuuskotiin? Se ainakin on varmaa, että minulla ei olisi ollut mitään asiaa kotiin lapsi kainalossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi