Nykyajan 30v. naiset ajattelevat heillä olevan vielä 10v aikaa tehdä lapsia
Eivät kiirehdi vaan matkustelevat ja juovat viiniä. Älytöntä! Ei ihme, että julkisen puolen lapsettomuusjonot kasvaa. Tuossa 30v. iässä ne lapset tulisi jo laittaa alulle!
Kommentit (235)
Jep, sitten itketään kun ei lasta tule...
Eikä ajatella.
Ja kyllä ne lapset tulis tehdä mahdollisimman nuorena eikä vasta kolmekymppisenä.
Ehkä ne on pakastaneet munasolujaan? Not
Itse matkustelen ja juon viiniä vielä, ei miestä asuntoa tai työpaikkaa. Kerkee niitä lapsia myöhemminkin. N31
En halua koska olen vielä keskenkasvuinen teini. Sitäpaitsi opiskelen.
T. 21-v
Epäsuosittu mielipide mutta mielestäni yli 30-vuotias on jo aika vanha laittamaan lapsen aluille.
Miehet ei halua lapsia 20-30-vuotiaina. Vaikea siinä on raskaaksi tulla, jos puoliso vänkää, että ehkä joskus sitten tulevaisuudessa.
Miksi lapsia pitäisi tehdä jos ei halua?
Kuinka moni mies on valmis isäksi parikymppisenä? Mä olisin voinut hankkia lapsen jo nuorena mutta tulin lopulta äidiksi vasta 30v, kun mies ei halunnut aiemmin. Turhaa syyllistää naisia, kun lapsenteon lykkääjä on yleensä mies!
On tuossa naisen ajattelussa loogisuus. Kuka haluaa olla 25-vuotiaana äiti, kun voi 35-vuotiaana saada lapset?
Tämä malli naisille on tietysti kulttuurivalinnainen.
Vierailija wrote:
On tuossa naisen ajattelussa loogisuus. Kuka haluaa olla 25-vuotiaana äiti, kun voi 35-vuotiaana saada lapset?
Tämä malli naisille on tietysti kulttuurivalinnainen.
Aika harvalla naisella on 25-vuotiaana koulutus, vakituinen työpaikka ja muutaman vuoden työsuhde. Ennen lasten tekemistä pitää talous saada siihen kuntoon, että lasta ei tarvitse laittaa hoitoon 9 kuukauden ikäisenä.
Vierailija wrote:
Miehet ei halua lapsia 20-30-vuotiaina. Vaikea siinä on raskaaksi tulla, jos puoliso vänkää, että ehkä joskus sitten tulevaisuudessa.
Tämä. Nuori ikä ei myöskään automaattisesti tarkoita sitä, että ne lapset tupsahtaa heleästi laulellen maailmaan.
Lähtökohtaisesti terveellä 30-vuotiaalla on vielä ylikin 10 vuotta aikaa tehdä lapsia, tietysti se ensimmäinen tulisi saada tehtyä aikaisemmin. Mutta biologia jos sen sallii niin miten se sinulta on pois tekeekö joku lapsen 18-vuotiaana vai 37-vuotiaana? Ei tule muuta mieleen kuin se, että ollaan kateellisia ja katkeria kun itse tultiin vanhemmiksi liian nuorena. Ei minua itseä ainakaan voisi vähempää kiinnostaa minkä ikäisenä joku lisääntyy.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kuinka moni mies on valmis isäksi parikymppisenä? Mä olisin voinut hankkia lapsen jo nuorena mutta tulin lopulta äidiksi vasta 30v, kun mies ei halunnut aiemmin. Turhaa syyllistää naisia, kun lapsenteon lykkääjä on yleensä mies!
No miksi luulet että naiset luontaisesti suosivat itseään vanhempaa miestä puolisoksi?
Eivät suosi vanhempaa vaan suunnilleen saman ikäistä.
Vierailija wrote:
Eikä ajatella.
Ja kyllä ne lapset tulis tehdä mahdollisimman nuorena eikä vasta kolmekymppisenä.
Olin parikymppisenä narkomaani joka yöpyi kavereiden sohvilla.
Näin 35-vuotiaana, raitistuneena pienen lapsen äitinä tuntuu ihan hyvältä että en hankkinut lapsia nuorempana.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
No miksi luulet että naiset luontaisesti suosivat itseään vanhempaa miestä puolisoksi?
Eivätkä suosi. On äärimmäisen harvinaista että nainen ottaa kumppanin joka on muutamaa vuotta vanhempi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kun ottaa itseään vanhemman miehen, niin vanhana saa viettää pitkän sjan yksin. Miehet kuolevat muutenkin nuorempana.
Kolmekymppissellä on hyvässä lykyssä 20 vuotta hedelmällistä aikaa jäljellä. Esimerkkinä toimikoot viisikymppiset tuoreet äidit Krista Kiuru ja Laura Malmivaara.
No itseasiassahan heillä on 15-20 vuotta aikaa lisääntyä vielä niin halutessaan. kaikki ei edes halua.