Helsingin apulaispormestari: Päiväkodeissa pitäisi harkita lihan kieltämistä – Oslo teki jo päätöksen
Nipistäkää joku minua että herään ja näen että tämä uutinen ei ole totta. Voiko tämä touhu olla totta että päiväkodeissa ehkä kiellettäisiin liha?
Kommentit (870)
Ei muutu maailma mihinkään, muodot vaan muuttuu. Kun itse olin lapsi, minua koko ajan syyllistettiin ja painostettiin syömään lihaa. Tämän päivän ihmisiä syyllistetään ja painostetaan edelleen - tällä kertaa taas lihan syönnistä. Taisi olla vuosituhannen vaihde ainoa aika, jolloin ihmisillä oli edes jonkinlaista valinnanvapautta. Totalitaariseen aikaan ollaan taas menossa...
Tarjotaan joka päivä pelkkä eläinperäinen vaihtoehto: TÄMÄ ON PAKOTTAMISTA!
Tarjotaan joka päivä pelkkä kasvisvaihtoehto: TÄMÄ ON AINOA OIKEA TOTUUS!
Elääkö karhu tyytyväisenä pelkillä kasveilla vai syökö mieluummin hirven aina välillä? Tai susi? Ei taida. Noistakaan kumpikaan ei ole suoranaisesti lihansyöjä vaan sekasyöjä kuten ihminenkin, jolla muuten on edelleen kulmahampaat evoluution seurauksena. Esimerkiksi lampailla ei ole, vaikka melkoisia lampaita näyttää iso osa ihmisistä olevankin.
Vierailija wrote:
Itse olen kasvissyöjä, mutta lapseni sekasyöjiä. Minua ei kasvisruoka päiväkodeissa haittaisi, jos se olisi oikeaa ruokaa eikä tuota "lihankorvike" lisäaine höttömössöä mitä tällä hetkellä tarjotaan lihan tilalle. Sitten vielä kehutaan terveellisempänä vaihtoehtona. Alkaa crohnintaudit ja diabetekset lisääntymään jo kouluikäisillä, jos tämä menee läpi.
Minäkin olen kasvissyöjä ja lapseni on sekasyöjä. Lapsen päiväkodissa on kyllä varsin monipuolisesti eri ruokia, eikä mitään lisäainehöttöjä.
Vierailija wrote:
Yhtenä syynä on se, että päiväkodeissa on nykyään paljon lapsia, jotka eivät saa syödä sianlihaa. Helpointa on sitten kieltää liha kaikilta.
Sama kielto koskee monia elintarvikkeita, jotka eivät ole lihaa. Joissakin elintarvikkeissa on osia jotka ovat peräisin siasta. Siitä oli joku isompi kohu vuosia sitten, kun jotkut tulijaperheet huomasivat syöneensä jugurttia ja muita juttuja, joissa olikin kiellettyjä ainesosia. Muistan erään vanhemman päivitelleen uutisissa, että kuinka he nyt selittävät asian lapsille kotona.
Vierailija wrote:
Ihminen pärjää erittäin hyvin vegaaniruokavaliolla.
Toisaalta lääkäri saattaa nykyaikana kohdata vastaanotolla lapsen, jolla on riisitauti (puutostila) tai iästä riippumatta potilaalla on ruokavaliosta johtuva anemia.
Tämä on vain jatkumo vihreiden jatkuvissa väärissä päätöksissä. Sairaat kitukasvuiset lapset käyttävät enemmän julkisen terveydenhoidon palveluita. Päiväkoteihin tarvittaisiin asiakasjääkaapit lihansyöjille, koska monikaan vanhempi ei halua lapsensa kasvun kärsivän proteiinin puutteesta. Joka päivä herneiden ja papujen syönti aiheuttaa vatsakipuja lapsille.
Kertauksena vihreiden aikaisempia päätöksiä on mm. ydinvoiman vastustaminen, jonka johdosta Eurooppaan tuli energiakriisi, pakolaismäärien kasvattaminen, jonka johdosta tulivat lapsij engit ja terrori smi, Helsingin keskustan autolla-ajamiskiellot, jonka johdosta yrittäjät kärsivät ja joutuvat lopettamaan jne jne. Lista vihreiden virheistä on loputon. Vihreät näivettää Suomen kansan ja talouden.
Kun ihmiskunta siirtyi metsästyksestä maanviljelyn ihmisten keskipituus lyheni sadassa vuodessa 30 senttiä. Nälkä kyllä lähtee liharuoalla paremmin vaikka söisi vähemmänkin. Kiitos ei gm soijaa jota käytetään päiväkodeissa koska halpaa
Vierailija wrote:
Kun ihmiskunta siirtyi metsästyksestä maanviljelyn ihmisten keskipituus lyheni sadassa vuodessa 30 senttiä. Nälkä kyllä lähtee liharuoalla paremmin vaikka söisi vähemmänkin. Kiitos ei gm soijaa jota käytetään päiväkodeissa koska halpaa
Katsoin Helsingin kaupungin päiväkotien ruokalistat ja niissä ei ollut yhtään ruokaa, jossa pääraaka-aineena olisi ollut soija.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Itse olen kasvissyöjä, mutta lapseni sekasyöjiä. Minua ei kasvisruoka päiväkodeissa haittaisi, jos se olisi oikeaa ruokaa eikä tuota "lihankorvike" lisäaine höttömössöä mitä tällä hetkellä tarjotaan lihan tilalle. Sitten vielä kehutaan terveellisempänä vaihtoehtona. Alkaa crohnintaudit ja diabetekset lisääntymään jo kouluikäisillä, jos tämä menee läpi.
Minäkin olen kasvissyöjä ja lapseni on sekasyöjä. Lapsen päiväkodissa on kyllä varsin monipuolisesti eri ruokia, eikä mitään lisäainehöttöjä.
Päiväkotien ruoka on einesruokaa, joten kyllä se on kyllästetty lisäaineilla.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei ole lisäaineita. Miten lisäät esim. puuroon lisäaineita? Päiväkotiruoka tehdään joka päivä, eikä siihen tarvitaan mitään lisäaineita säilyvyyden parantamiseksi.
Vierailija wrote:
Varmaan ainakin yritetään, koska kestävä kehitys. Ja nyt ne suut suppuun, että saadaan tämä maapallo pelastettua.
Ihmiset alistuvat lopulta ihan mihin tahansa, kun tarpeeksi pitkällä aikajänteellä jankutetaan jotakin loputtomasti. Siis se 9/10. Palkitaan vuolaasti kunnon kansalaiset velvollisuuksien nöyrällä toteuttamisella: heitä ei uhkaa erottaminen kunnollisten laumasta häpäisyn tai muun leimaamisen keinoin.
Niin mitä kestävä kehitys?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei ole lisäaineita. Miten lisäät esim. puuroon lisäaineita? Päiväkotiruoka tehdään joka päivä, eikä siihen tarvitaan mit
Meidän päiväkodissa on ainakin oma keittiö, jossa se ruoka tehdään. Kalapuikot ja pinaattiletut on kyllä varmaankin eineksiä mutta muuten kyllä tehdään siellä paikan päällä. Ne lisäaineet pitää muuten ilmoittaa, joten ihan ruokalistaa tarkistamalla voit katsoa kuinka monta lisäainetta siellä listassa on.
Kielletään liha ja tilalle ultraprosessoituja kasvisproteiineja? Varmistetaan hyvin suolistosairauksien kasvun jatkuminen, kun pelkkää prosessoitua ruokaa syötetään.
Vierailija wrote:
EI NÄIN! LAPSILLE PITÄÄ SYÖTTÄÄ PAKSUA JA SUONIKASTA LIHAA KOSKA NORMAALI RUOKA!
Koska mitä normaali ruoka?
Ehkä ne muksut olisikin paremmin rauhassa, jos ovat nälkäkuoleman partaalla, että ajanee tarhatätien parasta 🤔
Vierailija wrote:
Koska fanaattinen ideologia.
Koska mitä? Miksi lauseita ei enää osata kirjoittaa kokonaan?
Näitä viestejä lukiessa tulee kyllä mieleen, että monipuolisempi ravinto, joka sisältää myös reilusti eri kasviksia ja proteiinin lähteitä tulee tarpeeseen. Ehkäpä ne päiväkodin lapset opettavat sitten vanhemmilleen ruuan arvostusta. Ainakin toivottavasti välttävät vanhempiensa asennevamman.
Kasvisruoka ei tarkoita vegaaniutta. Vain liha pois, mutta kananmunat, maito, voi esim. jäävät ruokavalioon. Ehkä myös kala.
Vierailija wrote:
Varmaan ainakin yritetään, koska kestävä kehitys. Ja nyt ne suut suppuun, että saadaan tämä maapallo pelastettua.
Ihmiset alistuvat lopulta ihan mihin tahansa, kun tarpeeksi pitkällä aikajänteellä jankutetaan jotakin loputtomasti. Siis se 9/10. Palkitaan vuolaasti kunnon kansalaiset velvollisuuksien nöyrällä toteuttamisella: heitä ei uhkaa erottaminen kunnollisten laumasta häpäisyn tai muun leimaamisen keinoin.
Jep. Kestävä kehitys = kehittyvien päiväkotilasten ruokia rajoitetaan, kun taas Sanna Marin mainostaa luksusmuotia ja lentelee ympäri maailmaa luksusporukoissa.
Vastuun kantavat kestävästä kehityksestä näköjään päiväkotilapset ja mökin mummot, kun taas päätöksentekijöillä ja muilla tärkeämmillä on rajaton oikeus saastuttaa samalla saarnaten kansalaisten elämästä.
T. Kasvissyöjä, mutta omasta tahdosta enkä päiväkoti-iässä - ja jolle alkaa riittää tämä tekopyhyys röyhkeän hallintoeliittimme taholta
Miksi lihan syönti pitäisi kieltää, jos pöydällä on lihapullia niin eikö se riitä että sanoo ”lihapullia ei ole pakko ottaa”.