Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsingin apulaispormestari: Päiväkodeissa pitäisi harkita lihan kieltämistä – Oslo teki jo päätöksen

Vierailija
18.10.2023 |

Nipistäkää joku minua että herään ja näen että tämä uutinen ei ole totta. Voiko tämä touhu olla totta että päiväkodeissa ehkä kiellettäisiin liha?

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009932305.html

Kommentit (870)

Vierailija
121/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään ihan perus kotiruokaa. Välillä lihaa, kalaa tai kanaa. Hyvin ollaan voitu. Terveenä pysytty. Jaksetaan tehdä töitä ja harrastaa. Juuri nyt on karjalanpaisti uunissa. Kukaan ei tule minulle saarnaamaan ja hyveposeeraamaan mitä minun pitäisi lautaselleni laittaa. Osaan kyllä päättää elämästäni ja valinnoistani ihan itse.

Vierailija
122/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

On sairasta tämä ituhippien ajama ideologia, lapsetkin sairastutetaan ideologian takia, on ne pöljää porukkaa.

Sekasyöjänä syön osan aterioistani kasvisruokana. Mihin tämä minut sinusta sairastuttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

EI NÄIN! LAPSILLE PITÄÄ SYÖTTÄÄ PAKSUA JA SUONIKASTA LIHAA KOSKA NORMAALI RUOKA!

Paksua ja suonikasta lihaa mämmihunnulla. Omnomnomnom...

Vierailija
124/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset haluavat määräillä toisten syömisiä? Huolehtikoot vain omista asioistaan, mikä pakko on kytätä muiden syömisiä? Diktaattorin elkein halutaan pakottaa muut syömään vegetaarisesti.

Vierailija
125/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lasten laittaminen kasvisruokavaliolle (olkoonkin, että kotona söisivät lihaa) voi sisältää haittoja, esimerkiksi Saksassa ravitsemustieteen yhdistys pitää ravintoaineiden puutoksen riskiä niin suurena, että se ei suosittele vegaaniruokavaliota lapsille ja nuorille. Aiheesta on vielä vain vähän tutkimusta, mutta en uskaltaisi varalta itse laittaa lapsiani kasvisruoalle.

Eiköhän se lapsi syö kotonakin jotain. Kerran päivässä nautittu kasvisateria ei aiheuta mitään haittoja, kun se on monipuolisesti koostettu. 

Vierailija
126/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

EI NÄIN! LAPSILLE PITÄÄ SYÖTTÄÄ PAKSUA JA SUONIKASTA LIHAA KOSKA NORMAALI RUOKA!

Juuri sellaista jossa on on punertavia karvoja puoleen varteen.

Vierailija
127/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska fanaattinen ideologia. 

Vierailija
128/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Marxilainen intersektionaali ideologia alkaa muistuttaa marxilaista ideologiaa. En muista, että länsimaisessa demokratiassa olisi koskaan kielletty mitään ruokaa tällaisia perustein.

En muista, että Marx olisi vastustanut lihansyöntiä, tai että vasemmistolaisuuteen millään tavoin liittyisi kasvissyönti. 

Vierailija
129/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murhat on kriminalisoitava!

Vierailija
130/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka puolella kunnioitetaan kasvissyöjien oikeutta kasvisruokaan ja kasvisvaihtoehto on aina tarjolla.

Koska aletaan kunnioittaa lihansyöjien oikeutta liharuokaan?

Haluan syödä vain lihaa, kasvikset eivät sovi minulle.

Vierailija
131/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Joka puolella kunnioitetaan kasvissyöjien oikeutta kasvisruokaan ja kasvisvaihtoehto on aina tarjolla.

Koska aletaan kunnioittaa lihansyöjien oikeutta liharuokaan?

Haluan syödä vain lihaa, kasvikset eivät sovi minulle.

Jos ruokavaliosi todella on puhdas lihansyöjä, silloin sinulla pitäisi olla oikeus liharuokaan julkisissa ruokailuissa. 

Suurin osa ihmisistä on kuitenkin sekasyöjiä, joiden ei ole mikään pakko syödä lihaa.

Vierailija
132/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kasvissyöjä, mutta lapseni sekasyöjiä. Minua ei kasvisruoka päiväkodeissa haittaisi, jos se olisi oikeaa ruokaa eikä tuota "lihankorvike" lisäaine höttömössöä mitä tällä hetkellä tarjotaan lihan tilalle. Sitten vielä kehutaan terveellisempänä vaihtoehtona. Alkaa crohnintaudit ja diabetekset lisääntymään jo kouluikäisillä, jos tämä menee läpi.

Vierailija
133/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Meillä syödään ihan perus kotiruokaa. Välillä lihaa, kalaa tai kanaa. Hyvin ollaan voitu. Terveenä pysytty. Jaksetaan tehdä töitä ja harrastaa. Juuri nyt on karjalanpaisti uunissa. Kukaan ei tule minulle saarnaamaan ja hyveposeeraamaan mitä minun pitäisi lautaselleni laittaa. Osaan kyllä päättää elämästäni ja valinnoistani ihan itse.

Et siis halua holhousta?ilmoitan viestisi asiattomaksi

Vierailija
134/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi ihmiset haluavat määräillä toisten syömisiä? Huolehtikoot vain omista asioistaan, mikä pakko on kytätä muiden syömisiä? Diktaattorin elkein halutaan pakottaa muut syömään vegetaarisesti.

Ööh ai ihan niinku ei saa ohjata ketään mieluummin hetero maailmaan kun johonkin muihin ällötyksiin? Kyllä siinä mielessä oikeassa, että mihinkään ei saa manipuloida tai yrittää ohjata ketään. Esim.vähemmistöt keskenään voi hommailla mitä huvittaa. Älkää tuoko sitä väkisin muille, olkoon se seks.vähemmistöä tai jotain muuta vaikka uskontoa tai yhteiskuntaluokkaa. 

Voihan sitä syömisiä kytätä, ja sanoa jotain mielipiteitäkin, mutta mitään pakottamista ei  voi soveltaa.

Vierailija
135/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa nähty sellainenkin juttu että ihan terve diagnosoitu sairaaksi ja siinä sitten kiireellä sabotoimaan jopa oireita, jotta menisi stoori läpi. Ja tyhmimpiin meni. 

Vierailija
136/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ööh ai ihan niinku ei saa ohjata ketään mieluummin hetero maailmaan kun johonkin muihin ällötyksiin? Kyllä siinä mielessä oikeassa, että mihinkään ei saa manipuloida tai yrittää ohjata ketään. Esim.vähemmistöt keskenään voi hommailla mitä huvittaa. Älkää tuoko sitä väkisin muille, olkoon se seks.vähemmistöä tai jotain muuta vaikka uskontoa tai yhteiskuntaluokkaa. 

Voihan sitä syömisiä kytätä, ja sanoa jotain mielipiteitäkin, mutta mitään pakottamista ei  voi soveltaa.

Jälleen yksi joka tarvitsee holhousta

Ilmoitan ketjun asiattomaksi

Vierailija
137/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokeilin joskus kasvisruokavaliota. En pitänyt. Siirryin takaisin lihansyöjäksi. Se on minun ihan oma valinta.Ei kuulu kenellekkään. 

Vierailija
138/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Jatkakaa vaan äänestämistä ja uskomista. Ja tarhoihin uskomista. Äitikin tekisi parempaa ruokaa luomuna.

Vierailija
139/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tasapainoinen ruokavalio voidaan koostaa myös pelkästä kasviravinnosta. En kuitenkaan näe minkään ruoka-aineen kieltämistä viisaana.

Mietin tässä heikosti toimeen tulevien perheiden lapsia. Heidän pitää edes hoitopaikassa ja koulussa saada liharuokaa ja muuten monipuolista syömistä. Ei tarvitse olla joka päivä, pari kertaa viikossa. Inhoan terveysterrorismia. Kasvisruoka liitetään nykyään ilmaston suojelemiseen, mutta kaupan monet kasvisjutut ovat kaikkea muuta kuin "luonnollista" ravintoa.

Vierailija
140/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepsot ja homppelit ja ransut ainakin pysyköön poissa muiden asioista. Kyllä ne jotka haluaa hengailla teidän kanssa, ottaa yhteyttä.