Helsingin apulaispormestari: Päiväkodeissa pitäisi harkita lihan kieltämistä – Oslo teki jo päätöksen
Nipistäkää joku minua että herään ja näen että tämä uutinen ei ole totta. Voiko tämä touhu olla totta että päiväkodeissa ehkä kiellettäisiin liha?
Kommentit (870)
Vierailija wrote:
Linssejä on eri lajikkeita. Paras on se pieni ruskea. Myös "beluga" (pieni musta) linssi on ok. Punaiset linssit sopivat ainoastaan soseisiin.
Beluga on Sammen mätiä. Beluga on myös Maitovalas.
Ei vit tu. Menee tuo ilmastohörhöily vähän överiksi siinä kohtaa kun lasten ravinnonsaantia aletaan rajoittamaan radikaalisti. Sekopäiden maailma.
Vierailija wrote:
Ei vit tu. Menee tuo ilmastohörhöily vähän överiksi siinä kohtaa kun lasten ravinnonsaantia aletaan rajoittamaan radikaalisti. Sekopäiden maailma.
Kasvisruoasta saa kaiken tarvittavan ravinnon. Pitemminkin keskiverto lapsen olis hyvä syödä enemmän kasviksia
"eihän tässä minusta ole kysymys. Mutta sinä haluat muuttaa kaltaiseni sekasyöjät kasvissyöjiksi ja keskustelu on luonteeltaan kiivasta perustuen johonkin epämääräisee puhdasoppiseen elämään; oikeaan ja väärään, etiikkaan ja moraaliin.
No guess what, mua ei kiinnosta teidän "puhdasoppinen" elämä. Minä syön lihaa, se on osa sekasyöjän ravintoa ja liha on hyvää. En tiedä miten lisäätte kasvissyönnin suosiota, mutta ette varmasti tällä tavalla"
Nyt puhutaan päiväkoti-ikäisistä lapsista. On oikein hyvä idea totuttaa heidät siihen että yksi kasvisateria päivässä on ihan hyvä asia, näin heistä ei tule samanlaisia fakkiutuneita kalkkiksia kuin sinä:" minä syön lihhaa koska liha on hyvvää ja minä oon maailmannapa ja öyh öyh öyh". Mitä jos kaikki tulevat sukupolvet olisivat yhtä itsekkäitä kuin sinä?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kasvisruoasta saa kaiken tarvittavan ravinnon. Pitemminkin keskiverto lapsen olis hyvä syödä enemmän kasviksia
Ei tosiaankaan saa. Ja joo, kasviksia on hyvä syödä, mutta ei pelkästään.
aatella että jollekin on maksettu siitä että on rikkonut tän palstan toiminnallisuuden
Juu, aikaisin se aivopesu alkaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tässä puhutaan nyt yhdestä ateriasta päivässä
Vierailija wrote:
Juu, aikaisin se aivopesu alkaa.
Munkin mummo ilmeisesti aivopesi mua kun laitto ruispuuroa aamupalaks.
On se kauheeta että joskus voi olla ilman lihaa, ihan hirveetä. Itku tulee ja paskat housuun kun ees aattelee
Huolellisesti koostettu ja monipuolisesti toteutettu vegaaniruokavalio on terveellinen ja turvallinen valinta iästä ja elämänvaiheesta riippumatta – se sopii myös raskaana oleville, imettäville, vauvoille, taaperoille ja kasvavassa iässä oleville (THL 2019). Suositusten mukaisen vegaanisen ruokavalion noudattaminen totuttaa lapsen jo pienestä pitäen monipuoliseen, värikkääseen ja terveyttä edistävään ruokailuun.
https://vegaaniliitto.fi/tietoa/raskausajan-ja-lasten-ruokavalio/
Vierailija wrote:
Mikä siinä kasvisruoassa on niin pelottavaa? Samalla tavalla siitä saa energiaa ja ravintoaineitakin yhtä lailla ja paremminkin kuin lihasta. Ja kotona voi tarjota lapsilleen ja nuorilleen lihapitoista ruokaa ja mitä nyt itse haluaakaan.
Mikä siinä monipuolisessa sekaruuasssa on niin pelottavaa, että se pitää kieltää kokonaan?
Että kun se edellinen ruskea rasisti apulaispormestari siirtyi eduskuntaan(vihaamaan suomalaisia vieläkin enemmän) niin uusi vaalea versio jatkaa samalla linjalla? Ja joku edelleen väittää ettei ole mitään agendaa.
Pieni äänekäs radikaali porukka yrittää aina kieltää muilta ihmisiltä normaalin elämän.
Jep. Persut ovat aina paikalla öyhöttämässä grillimakkarasta jos keskustelu koskee kasvisruokailua.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mikä siinä kasvisruoassa on niin pelottavaa? Samalla tavalla siitä saa energiaa ja ravintoaineitakin yhtä lailla ja paremminkin kuin lihasta. Ja kotona voi tarjota lapsilleen ja nuorilleen lihapitoista ruokaa ja mitä nyt itse haluaakaan.
Mikä siinä monipuolisessa sekaruuasssa on niin pelottavaa, että se pitää kieltää kokonaan?
Ei sitä olla missään kieltämässä. Lakkaa valehtelemasta
Vierailija wrote:
"eihän tässä minusta ole kysymys. Mutta sinä haluat muuttaa kaltaiseni sekasyöjät kasvissyöjiksi ja keskustelu on luonteeltaan kiivasta perustuen johonkin epämääräisee puhdasoppiseen elämään; oikeaan ja väärään, etiikkaan ja moraaliin.
No guess what, mua ei kiinnosta teidän "puhdasoppinen" elämä. Minä syön lihaa, se on osa sekasyöjän ravintoa ja liha on hyvää. En tiedä miten lisäätte kasvissyönnin suosiota, mutta ette varmasti tällä tavalla"
Nyt puhutaan päiväkoti-ikäisistä lapsista. On oikein hyvä idea totuttaa heidät siihen että yksi kasvisateria päivässä on ihan hyvä asia, näin heistä ei tule samanlaisia fakkiutuneita kalkkiksia kuin sinä:" minä syön lihhaa koska liha on hyvvää ja minä oon maailmannapa ja öyh öyh öyh". Mitä jos kaikki tulevat sukupolvet olisivat yhtä itsekkäitä kuin sinä?
arvot ovat subjektiivisia. Sinä ja kaltaisesi olette itsekkäitä, kun pakotatte toisten ruokavaliot teidän halujenne mukaisiksi
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Eipä kiinnosta ituhippien ulina.
Liha ei tule ruokavaliostani poistumaan, ei hyvällä eikä pahalla. Ja sama koskee aika montaa muutakin normaalia ihmistä.
Yrittäkää vaan viherpiiperöiset hyväksyä se.
saatanan kehitysvammanen lukutaidoton aivoton paska.
tässä puhutaan laitosruoasta, ei sun henkilökohtasesta ruokavaliosta.
ittee ei kiinnosta hevonv'tunvertaa mitä sä syöt ja vielä vähemmän toi sun uhmaikänen uhos
Voi kulta pieni, keskustelu on laajentunut jo alkuperäisestä aika paljon.
Lapsellinen uhosi ja kiukuttelusi on oikeastaan hauskaa seurattavaa! Raivoa lisää, jooko... :)
Onkohan se palstan päivittäjä rikkonu tän tarkotuksella. Kattonu että nii paska palsta että hyvä vaan jos ihmiset lakkaa käyttämästä
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tässä puhutaan nyt yhdestä ateriasta päivässä
Sinä puhut. Aamulehti puhuu jotain muuta:
Helsingin apulaispormestari: Päiväkodeissa pitäisi harkita lihan kieltämistä – Oslo teki jo päätöksen
Helsingissä ei ole keskusteltu liharuuan lopettamisesta päiväkodissa, mutta apulaispormestari Johanna Laisaaren mielestä asiaa voitaisiin harkita.
ei taida kasvisruokailu lisääntyä kasvishullujen argumentoinnilla. Aika kunnon pihville :D
Esim. täysmatkojen triathlonin maailmanmestaruus on voitettu carnivoristina. Se on ihan kohtuullinen suoritus miehelle, joka syö ainoastaan lihaa ja rasvaa.