Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsingin apulaispormestari: Päiväkodeissa pitäisi harkita lihan kieltämistä – Oslo teki jo päätöksen

Vierailija
18.10.2023 |

Nipistäkää joku minua että herään ja näen että tämä uutinen ei ole totta. Voiko tämä touhu olla totta että päiväkodeissa ehkä kiellettäisiin liha?

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009932305.html

Kommentit (870)

Vierailija
321/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse carnivoristina syön vain lihaa, en mitään kasvisperäistä ainetta. Se on oma valintani ja lapsillakin pitäisi olla mahdollisuus valita syökö lihaa vai ei. Kasvisruokavalioon, tai mihin tahansa ruokavalioon pakottaminen on väärää vallankäyttöä.

siellä taas joku psykoosissa oleva pelle kuvittelee olevansa leijona samalla kun mättää marketista ostettuja pihvejänsä

Vierailija
322/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:n Lukija, ota haaste vastaan!

Valitse vege – testaa kasvisruokaa kuukauden ajan!

Sinut on haastettu! Lähde tuhansien muiden tavoin kokeilemaan vegeruokaa kuukauden ajan. Kokeilun tueksi saat sähköpostiisi päivittäisen tietopaketin, joka sisältää yhteensä yli 300 herkullista reseptiä sekä käytännöllistä tietoa vegeruoasta ja ruokavalion koostamisesta. Halutessasi saat myös oman tukihenkilön eli tuutorin, joka opastaa sinua ja vastaa kysymyksiisi.

Osallistuminen on ilmaista eikä sido mihinkään. Voit toteuttaa haasteen joko täysin vegenä tai vaikka vain lisäämällä kasvisruoan osuutta ruokavaliossasi. Ilmoittaudu mukaan nyt!

https://vegaanihaaste.fi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun itse olin päiväkodissa niin päinvastoin pakotettiin syömään lihaa. En pitänyt sen mausta ja pudotin salaa lattialle. Vieruskaveri näki ja laverteli tarhatädille. :(

Vierailija
324/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

No syö sinä sitä lihaas sit saatanan apina ja painu vaikka v'ttuun tästä keskustelusta sulla on vapaassa maailmassa oikeus olla just niin vaj'akki kun sielu sietää

älä nyt suutu ituhippi, kaikki ei vain elä kuin sinä eikä haluakaan elää. Vihreät itse tunnistivat erääksi vaalitappion syyksi liiaalisen muiden neuvomisen, miten pitäisi elää mahdollisimman puhdasoppisesti. Ilmeisesti sama linja jatkuu, onnea valitulla tiellä

mua nyt ei kiinnosta hevon helvetin vertaa ketä sä äänestät

siitähän ei ollutkaan kysymys, missasit koko pointin

Vierailija
325/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

No syö sinä sitä lihaas sit saatanan apina ja painu vaikka v'ttuun tästä keskustelusta sulla on vapaassa maailmassa oikeus olla just niin vaj'akki kun sielu sietää

älä nyt suutu ituhippi, kaikki ei vain elä kuin sinä eikä haluakaan elää. Vihreät itse tunnistivat erääksi vaalitappion syyksi liiaalisen muiden neuvomisen, miten pitäisi elää mahdollisimman puhdasoppisesti. Ilmeisesti sama linja jatkuu, onnea valitulla tiellä

miks sitten tuputat itteäs vaikka oon jo kaks kertaa saatana sanonu ettei kiinnosta mitä sä teet

Vierailija
326/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni äänekäs radikaali porukka yrittää aina kieltää muilta ihmisiltä normaalin elämän. 

Vierailija
327/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse carnivoristina syön vain lihaa, en mitään kasvisperäistä ainetta. Se on oma valintani ja lapsillakin pitäisi olla mahdollisuus valita syökö lihaa vai ei. Kasvisruokavalioon, tai mihin tahansa ruokavalioon pakottaminen on väärää vallankäyttöä.

elitistipaska. laitosruoan budjetilla ei todellakaan laiteta mitään lihamässäilyjä kaikille sun kaltasille joilla on tarve korostaa omaa erikoisuuttaan

Vierailija
328/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Pieni äänekäs radikaali porukka yrittää aina kieltää muilta ihmisiltä normaalin elämän. 

mitä normaalin elämän kieltämistä siinä on jos yks ateria päivässä ei sisällä lihaa? ihmiset on menneinä vuoskymmeninäkin pärjännyt ihan hyvin ilman jatkuvaa lihalla mässäilyä miksei nyt

Vierailija
329/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Varmaan kuvittelet olevas joku helvetin kova jätkä kun ostat lihas jostain kaupasta :D

Se on kato sitä kiertokulkua kun kuljetetaan ensin eläinraukkoja lentokoneessa, laivoissa ja autoissa ja sitten sitä lihapakettia ympäri suomea :D

Vierailija
330/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Varmaan kuvittelet olevas joku helvetin kova jätkä kun ostat lihas jostain kaupasta :D

Se on kato sitä kiertokulkua kun kuljetetaan ensin eläinraukkoja lentokoneessa, laivoissa ja autoissa ja sitten sitä lihapakettia ympäri suomea :D

ei niitä kyllä missään lentokoneissa kuljetella jos ihan totta puhutaan

Vierailija
331/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehotuotanto on erittäin kaukana luonnon luonnollisesta kiertokulusta. Kannattaa sivistää itseään ja perehtyä aiheeseen.

https://oikeuttaelaimille.fi/tietoa-elaintuotannosta/

Vierailija
332/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Onnea paksusuolellesi ja tsemppiä kolonoskopiaan!

Vierailija
333/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tasapainoinen ruokavalio voidaan koostaa myös pelkästä kasviravinnosta. En kuitenkaan näe minkään ruoka-aineen kieltämistä viisaana.

Kasvissyöjäkö kantaa tulipalosta naiset ja lapset turvaan? Kunnon voimakas palomies mättää proteiinia lihan muodossa.

Tapa ittes saatanan idiootti. Ei kukaan voi olla näin saatanan tyhmä

Sinä se olet kaikkein tyhmin. Ymmärrätkö edes miksi?

Vierailija
334/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

siellä taas joku psykoosissa oleva pelle kuvittelee olevansa leijona samalla kun mättää marketista ostettuja pihvejänsä

Näkisitpä kroppani, niin silmäsi putoaisivat päästäsi. Tuntisitpa suorituskykyni, niin polvillasi kiitosta sopertaisit, jos tajuissasi olisit. T. Huippu-urheilija.

Vierailija
335/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

ei niitä kyllä missään lentokoneissa kuljetella jos ihan totta puhutaan

Broilerin emolinnut tuodaan Skotlannista lentokoneella Suomeen. Sori jos pilasin fantasiasi lähiruoasta.

Vierailija
336/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

miks sitten tuputat itteäs vaikka oon jo kaks kertaa saatana sanonu ettei kiinnosta mitä sä teet

eihän tässä minusta ole kysymys. Mutta sinä haluat muuttaa kaltaiseni sekasyöjät kasvissyöjiksi ja keskustelu on luonteeltaan kiivasta perustuen johonkin epämääräisee puhdasoppiseen elämään; oikeaan ja väärään, etiikkaan ja moraaliin.

No guess what, mua ei kiinnosta teidän "puhdasoppinen" elämä. Minä syön lihaa, se on osa sekasyöjän ravintoa ja liha on hyvää. En tiedä miten lisäätte kasvissyönnin suosiota, mutta ette varmasti tällä tavalla

Vierailija
337/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kiinnosta ituhippien ulina.

Liha ei tule ruokavaliostani poistumaan, ei hyvällä eikä pahalla. Ja sama koskee aika montaa muutakin normaalia ihmistä.

Yrittäkää vaan viherpiiperöiset hyväksyä se.

Vierailija
338/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Näkisitpä kroppani, niin silmäsi putoaisivat päästäsi. Tuntisitpa suorituskykyni, niin polvillasi kiitosta sopertaisit, jos tajuissasi olisit. T. Huippu-urheilija.

nii ootki joo varmaa huippu-urheilija. miksköhän ykskään kärnivööri ei oikeasti pärjää urheilussa, kun taas vegaanit pärjäävät ihan huipputasolla

Vierailija
339/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Suolistosyövän oireet

Vatsakipu, ummetus, ripuli, vaihteleva suolen toiminta, veriset ulosteet ja ulostamisvaikeudet ovat yleisimpiä suolistosyövän oireita. On tavallista, että oireita ei osata pitää vakavina. Usein oireet ilmenevät vähitellen, ja niitä on saattanut esiintyä jo vuosien ajan. 

Oireina voi esiintyä myös ulostamispakkoa, limaisia ja niukkoja ulosteita tai vatsan turvotusta ja kouristelua. Selkeät muutokset vatsantoiminnassa ovat aina syy hakeutua lääkärille. 

Paksusuolen syövässä ja erityisesti peräsuolen syövässä ulosteessa on usein verta. Siksi myös anemia ja sen seuraamukset, kuten väsymys, hengenahdistus ja huimauksen tunne, ovat yleisiä suolistosyövän oireita.  

Joskus syöpä aiheuttaa suolen tukkeuman, minkä seurauksena potilas oksentaa, ulostetta ei tule ja vatsa on erittäin kipeä. Tämä on hätätilanne, ja mikäli epäilet suolentukkeumaa, hakeudu pikaisesti ensiapuun. 

Vierailija
340/870 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eipä kiinnosta ituhippien ulina.

Liha ei tule ruokavaliostani poistumaan, ei hyvällä eikä pahalla. Ja sama koskee aika montaa muutakin normaalia ihmistä.

Yrittäkää vaan viherpiiperöiset hyväksyä se.

saatanan kehitysvammanen lukutaidoton aivoton paska.

tässä puhutaan laitosruoasta, ei sun henkilökohtasesta ruokavaliosta.

ittee ei kiinnosta hevonv'tunvertaa mitä sä syöt ja vielä vähemmän toi sun uhmaikänen uhos