Helsingin apulaispormestari: Päiväkodeissa pitäisi harkita lihan kieltämistä – Oslo teki jo päätöksen
Nipistäkää joku minua että herään ja näen että tämä uutinen ei ole totta. Voiko tämä touhu olla totta että päiväkodeissa ehkä kiellettäisiin liha?
Kommentit (870)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Lapset voivat syödä kotonaan sitä lihaa. Yhteiskunnan tehtävä ei ole heille maksaa liharuokia. Kasvisruoka on edullisempaa ja ilmastoystävällisempää.
Yhteiskunnan tehtävä ei ole kieltää lasten oikeutta saada ravinnon mukana lihaa kouluissa ja päiväkodeissa.
Ihmisen ei tarvitse syödä lihaa ollenkaan. Saati jokaisella aterialla
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Lapset voivat syödä kotonaan sitä lihaa. Yhteiskunnan tehtävä ei ole heille maksaa liharuokia. Kasvisruoka on edullisempaa ja ilmastoystävällisempää.
Yhteiskunnan tehtävä ei ole kieltää lasten oikeutta saada ravinnon mukana lihaa kouluissa ja päiväkodeissa.
Yhteiskunnan tehtävä ei ole pitää tuotantoeläimiä keskitysleireillä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Eläinten tappaminen on väärin. Piste.
ootko kuullut petoeläimistä ja luonnon kiertokulusta? Ootte te punavihreät sekaisin
Ai nytkö sä kuvittelet olevas joku helvetin leijona vai hyeena. Ja sanot että muut on sekasin
en. Olen sekasyöjä. Ja osa eläimistä syö muita eläimiä. Sekoile vain keskenäsi :D
Helvettiäkö sitten puhut petoeläimistä ja luonnon kiertokulusta kun ostat lihas jostain k marketin kylmäkaapista
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
ole sitten syömättä. Minä syön lihaa ja hyvällä ruokahalulla.
Vierailija wrote:
Eläinten hyvinvointi ei kiinnosta ketään?
Entä kasvien saati sitten lasten.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kiinnostaa ihan vtusti mitä sä pupellat
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
ootko kuullut petoeläimistä ja luonnon kiertokulusta? Ootte te punavihreät sekaisin
Ai nytkö sä kuvittelet olevas joku helvetin leijona vai hyeena. Ja sanot että muut on sekasin
en. Olen sekasyöjä. Ja osa eläimistä syö muita eläimiä. Sekoile vain keskenäsi :D
Helvettiäkö sitten puhut petoeläimistä ja luonnon kiertokulusta kun ostat lihas jostain k marketin kylmäkaapista
alkuperäinen väite kuului: "eläimen tappaminen on väärin. Piste."
Ei ole, sitä tapahtuu koko ajan ja tappaminen/lihan syöminen on osa kiertokulkua
Hyvin on lihateollisuus aivopessyt nämä eräät kirjoittajat.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei ole, sitä tapahtuu koko ajan ja tappaminen/lihan syöminen on osa kiertokulkua
Meillä on varmaan sivilisaatio, etiikka, moraali yms. just siks ettei tartteis hakea vertailukohtaa tyhmistä eläimistä omalle tooiminnalle. Varmaan sun mielestä on esim ok tappaa uuden panokumppanin lapsetkin kun monet eläimet sitä tekee
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Lasten laittaminen kasvisruokavaliolle (olkoonkin, että kotona söisivät lihaa) voi sisältää haittoja, esimerkiksi Saksassa ravitsemustieteen yhdistys pitää ravintoaineiden puutoksen riskiä niin suurena, että se ei suosittele vegaaniruokavaliota lapsille ja nuorille. Aiheesta on vielä vain vähän tutkimusta, mutta en uskaltaisi varalta itse laittaa lapsiani kasvisruoalle.
Eiköhän se lapsi syö kotonakin jotain. Kerran päivässä nautittu kasvisateria ei aiheuta mitään haittoja, kun se on monipuolisesti koostettu.
Ensin vasemmisto on huolissaan siitä, että moni lapsi saa ainoa lämpimän ja ravitsevan ruuan koulussa ja sitten nämä samat vasemmistolaiset haluavat sen lapsilta kieltää.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
painu sitten hvlttiin tältä palstalta, jos ei kiinnosta. Älä ainakaan tuputa sun ruokailutottumuksia mulle
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
painu sitten hvlttiin tältä palstalta, jos ei kiinnosta. Älä ainakaan tuputa sun ruokailutottumuksia mulle
:DDD ei saatana sää oot tyhmä. Tässä puhutaan nyt päiväkotiruokailusta, sä et oo tän keskustelun kiintopiste.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Lasten laittaminen kasvisruokavaliolle (olkoonkin, että kotona söisivät lihaa) voi sisältää haittoja, esimerkiksi Saksassa ravitsemustieteen yhdistys pitää ravintoaineiden puutoksen riskiä niin suurena, että se ei suosittele vegaaniruokavaliota lapsille ja nuorille. Aiheesta on vielä vain vähän tutkimusta, mutta en uskaltaisi varalta itse laittaa lapsiani kasvisruoalle.
Eiköhän se lapsi syö kotonakin jotain. Kerran päivässä nautittu kasvisateria ei aiheuta mitään haittoja, kun se on monipuolisesti koostettu.
Ensin vasemmisto on huolissaan siitä, että moni lapsi saa ainoa lämpimän ja ravitsevan ruuan koulussa ja sitten nämä samat vasemmistolaiset haluavat sen lapsilta kieltää.
Kasvisruoka oikein tehtynä on täysin ravitsevaa. Varmasti jopa ravitsevampaa mitä monet kotona syövät.
"Vaan kerropa mistä kasvikunnan tuotteesta saa luontaisesti B12-vitamiinia? Aivan, ei mistään. Elintärkeä vitamiini. Kuinka tervettä ja luonnollista on ruokavalio, jossa elintärkeä vitamiini on otettava purkista?"
Ennen vanhaan B12 saatiin maaperästä. B12 tuottaminen ei ole vaarallista, se on ihan luonnollinen prosessi.
On kätevämpää syödä itse vitamiinit purkista kuin kierrättää purkkivitamiinit eläinten kautta.
Lehmien lisäravinteet purkista: kalsium, natrium, magnesium, fosfori, kalium, rauta, kupari, sinkki, seleeni, jodi, koboltti, A,D,E. Eli sinä syötät eläimille purkista 14 vitamiinia jotta saat itse näitä ravinteita. Sen lisäksi tarvitset monia vitamiineja joita apteekit ovat pullollaan(eivät ole vegaanisia=vain lihaaneille) Minä syön purkista vain D, B12, muut saan ruoasta.
https://maatalousinfo.luke.fi/fi/cms/rehu/marehtijat/marehtijoiden-ruok…
Sika ja kanakin saavat B12-vitamiininsa purkista.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Marxilainen intersektionaali ideologia alkaa muistuttaa marxilaista ideologiaa. En muista, että länsimaisessa demokratiassa olisi koskaan kielletty mitään ruokaa tällaisia perustein.
En muista, että Marx olisi vastustanut lihansyöntiä, tai että vasemmistolaisuuteen millään tavoin liittyisi kasvissyönti.
Totta, mutta nykyvasemmisto on muuttunut valtavasti menneiltä vuosikymmeniltä. Nyt niiltä on lopullisesti kadonnut järki. Tosin onneksi ei kaikilta.
Eihän "pitäisi harkita" tarkoita vielä ollenkaan sitä että "suunnitellaan lopettamista."
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tänään naudan sisäfile pippuripihvi päivälliseksi. Sellainen kunnon varttikiloinen herkkupala. Soija on eläinten rehua, pupella sitä niin paljon kuin tykkäät, mutta älä sekaannu saati yritä määrätä mitä muut saa syödä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei ole, sitä tapahtuu koko ajan ja tappaminen/lihan
jos sun etiikkasi ja moraalisi kieltää eläimen tappamisen ruoaksi, niin minun ei eikä monenkaan muunkaan. Lihansyönti nyt kuitenkin on osa kiertokulkua, voit käydä luennoimassa vaikka leijonalle sun etiikasta
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Joka puolella kunnioitetaan kasvissyöjien oikeutta kasvisruokaan ja kasvisvaihtoehto on aina tarjolla.
Koska aletaan kunnioittaa lihansyöjien oikeutta liharuokaan?
Haluan syödä vain lihaa, kasvikset eivät sovi minulle.
Jos ruokavaliosi todella on puhdas lihansyöjä, silloin sinulla pitäisi olla oikeus liharuokaan julkisissa ruokailuissa.
Suurin osa ihmisistä on kuitenkin sekasyöjiä, joiden ei ole mikään pakko syödä lihaa.
Ei se ole mikään sekasyöjä, joka ei syö lihaa.
Vegaani on tekopyhän synonyymi