Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tähän alaan sunnuntain tuplapalkan poisto iskisi pahiten: Palkka laskisi jopa 10-14 prosenttia

Vierailija
18.10.2023 |

Suomen Yrittäjät on vaatinut, että sunnuntailisiin tulisi puuttua. Tämä vaikuttaisi useihin eri toimialoihin ja ammatteihin.

https://www.talouselama.fi/uutiset/tahan-alaan-sunnuntain-tuplapalkan-p…

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka ale vuorotyöntekijöille

Vierailija
2/55 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan saavat keskenään hoitaa sitten illat ja viikonloput. Ei kukaan ilmaiseksi luovu vapaa-ajasta perheen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten mennä töihin. Asia kunnossa.

Vierailija
4/55 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ihan saavat keskenään hoitaa sitten illat ja viikonloput. Ei kukaan ilmaiseksi luovu vapaa-ajasta perheen kanssa.

Ihme oletus, että kaikilla on perhe. 

Vierailija
5/55 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei se perheetönkään luovu vapaa-ajastaan ilman kunnon korvausta. 

Vierailija
6/55 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittelijä voi sitten itse mennä töihin. Eipä siinä muuta. 

Vierailija
7/55 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti auttaa hurjasti matalapalkka-alan karjuvaan työvoimapulaan kun ainoa porkkana viedään pois. 

Edetään vähitellen keskusteluun onko ylipäätään palkan maksu työntekijällekin muinaisjäänne. 

Vierailija
8/55 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sinkkukin arvostaa vapaa-aikaa ja mieluiten säännöllistä ma-pe klo 8-16 työaikaa, jolloin illat ja viikonloput ovat aina vapaita.

Vierailija
9/55 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klikkasin juttua ja yllättäen MIkael Pentikäinen asiaa juonimassa. 

Vierailija
10/55 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko palkat työläisiltä poistaa kokonaan?

*kikattaa*

yt Sanni GL kokoomus

Vierailija
11/55 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen yrittäjät tekee jatkossa sunnuntainsa ja pyhäpäivät ihan itse. Ei palkkaa, ei tekijöitä. Hyvin yksinkertainen paikallinen sopiminen. 

Vierailija
12/55 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vaikka olenkin pakana, niin minusta kaupat voisivat olla aivan hyvin kiinni sunnuntaisin, jotta useimmilla olisi yksi yhteinen vapaapäivä. Jos käy kaupassa lauantaina juuri ennen klo 21 ja liike avautuisi seuraavan kerran maanantaina klo 8, sen pitäisi riittää useimmille. On vain huonoa suunnittelua, jos ei osaa suunnitella asioita edes muutamaksi päiväksi eteenpäin.

Vierailija
13/55 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkalla ei tule toimeen, voi ottaa enemmän työvuoroja tai hankkia toisen työn. 

Ystävällisin terveisin Suomen hallitus 

Vierailija
14/55 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kunnalla töissä ja auraan usein myös viikonloppuisin teitä. Olen päivystämässä  ja jos ei viikonlopuista saa tupla  palkkaa niin sitten en auraa mitään.

Vierailija
15/55 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisilla on vamaan aika hyvät lisät kun tuntuu, että aina kun esim. puhallutetaan niin se on sunnuntaina.

Vierailija
16/55 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sinkkukin arvostaa vapaa-aikaa ja mieluiten säännöllistä ma-pe klo 8-16 työaikaa, jolloin illat ja viikonloput ovat aina vapaita.

Seurusteleva yksinasuva täällä moi! Mulle on aivan sama mikä viikonpäivä töissä on. Juhannuspäivä ja joulupäivä on ainoat jolloin ei kiinnosta olla peruspalkalla töissä. Sunnuntain tuplapalkan vuoksi mulla tosin EI ole koskaan töitä koska -tosiaan- pomoni eli yrittäjä on aina itse silloin töissä.

Vierailija
17/55 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjät saavat tehdä ihan itse sunnuntyöt jos lisät viedään. En varmasti tee sen jälkeen enää yhtään sunnuntaita.

Vierailija
18/55 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan viikonlopputyötä. Ei sen kummempaa. 👍

Vierailija
19/55 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä muualla kuin Suomessa saa sunnuntaina töihin vaivautumisesta 2 x palkan. Käsittämätön käytäntö.

Vierailija
20/55 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palataan takaisin 1970-luvun aukioloaikoihin. Kaupat menee kiinni arkisin klo 17, lauantaisin klo 13 eikä tietenkään ole sunnuntaisin auki. Ravintolatkin voi mennä kiinni klo 22.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä