Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä ja miten haluaisit tulla "isketyksi"?

Vierailija
17.10.2023 |

Baarit ja ravintolat ovat iskuyritysten kannalta niitä tavallisimpia (ja ehkä myös tylsimpiä) tapoja iskeä ja tulla isketyksi, mutta missä muualla haluaisit tulla isketyksi ja miten?

Keskellä kirkasta päivää ohikulkijan toimesta, vilkkaalla kävelykadulla, arki-iltana lenkillä, ruokakaupassa...?

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En tiedä iskemisestä, mutta jutellahan nyt voi missä vain. 

Juttelun ohessa mainitsisi, että vaihdetaanko numeroita - olisi kiva tutustua. Näin tein aikoinaan itse - samaa toivoisin nyt naisilta. MeToon jälkeen en todellakaan lähesty ketään- olen lukenut liikaa kokemuksista. Ja siis vika on meidän miesten, ei naisten. Mutta pallo on nykyään naisilla, monet miehet ovat menneet lukkoon normaalin kanssakäymisen suhteen ja se on todella harmi. En usko, että kaikki naisetkaan halusivat tätä. Nettiinhän kaikki toiminta siirtyi osittain tästäkin syystä. 

Itse en suostu käyttämään somea/nettipalveluja. Voi toki olla, että saan aika monta kertaa odotella kahvilassa, että joku tulee juttelemaan ja tarjoamaan seuraa. Hurmaavaa se toki olisi.

Vastataan nyt vielä itselleni, että juttelin siis ihan rennosti ihmisten kanssa kahvilassa tms., eli ei alkoholia, mutta en t

Siis miksi et? En ymmärrä ollenkaan miksi olet lopettanut ihan normaalin oloisen käytöksesi siksi, että jotkut törpöt on ahdistelijoita ja siitä puhutaan nykyään ihan ääneen. 

Vierailija
42/81 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sellaisissa paikoissa on sopivaa mennä jutustelemaan tuntemattomien kanssa, joissa se on muutenkin normaalia. Siis juhlissa, harrastuksissa, jossain illanviettopaikassa ym. Normaaleissa julkisissa tiloissa lähestyminen on oksettavaa häiriköintiä - kuka hemmetti on niin alikehittynyt, että lähtee jossain kaupassa häiritsemään ketä sattuu naista ulkonäön perusteella? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Juttelun ohessa mainitsisi, että vaihdetaanko numeroita - olisi kiva tutustua. Näin tein aikoinaan itse - samaa toivoisin nyt naisilta. MeToon jälkeen en todellakaan lähesty ketään- olen lukenut liikaa kokemuksista. Ja siis vika on meidän miesten, ei naisten. Mutta pallo on nykyään naisilla, monet miehet ovat menneet lukkoon normaalin kanssakäymisen suhteen ja se on todella harmi. En usko, että kaikki naisetkaan halusivat tätä. Nettiinhän kaikki toiminta siirtyi osittain tästäkin syystä. 

Itse en suostu käyttämään somea/nettipalveluja. Voi toki olla, että saan aika monta kertaa odotella kahvilassa, että joku tulee juttelemaan ja tarjoamaan seuraa. Hurmaavaa se toki olisi.

Vastataan nyt vielä itselleni, että juttelin siis ihan rennosti ihmisten kans

Sen takia, että hänen normaalinoloinen käytös on niin lähellä ahdistelua, ettei hän halua ottaa turhaa riskiä. Ei kukaan, joka oikeasti erottaa ahdistelun ja normaalin käytöksen ole kokenut tarpeelliseksi alkaa välttelemään sosiaalista kanssakäymistä muiden ihmisten kanssa.

Fiksu päätös tuolta mieheltä. Vasta siinä vaiheessa kun tietää, ettei tule rikkoneeksi toisen rajoja tai satuttaneeksi toista, voi löytää oikeasti toimivan ja merkityksellisen ihmissuhteen.

Vierailija
44/81 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakauppa olisi kyllä hyvä paikka. Toisaalta niillä harvoilla festareillakin joilla käyn, ihmiset kyllä ovat niissä räkäkännissä joten selvin päin musiikista keskustelu olisi positiivista.

N45

45/81 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin toisinaan haaveilen, että joskus uskaltaisin mennä juttelemaan kun näen jonkun kiinnostavan naisen jossain arkielämän tilanteessa. Monesti mainittu jo ruokakauppa ja sehän saattaisi olla ihan kiva paikka. Mutta toisaalta joku voisi pitää kaupassa lähestymistä epäilyttävänä tai ärsyttävänä, kauppaan kun mennään tekemään ostoksia eikä seurustelemaan.

Vierailija
46/81 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En sanoisi isketyksi, mutta tuttavuutta tekemään! Ja ruokakauppa on kyllä se oma unelmieni paikka :D Molemmat selvinpäin ihan arkipäivänä ja kun katseet kohtaa muutaman sekunnin ajaksi, niin saa tulla esittäytymään ja kysymään nimeä ja puhelinnumeroa! Antaisin numeron jo heti siitä syystä, että oli rohkeutta tulla puhumaan. Itselläni ei kyllä taitaisi rohkeutta tehdä aloitetta...

T. Nainen 37v

Antaisit siis puhelinnumerosi kenelle tahansa täysin tuntemattomalle, joka tulee kysymään sitä? Mielenkiintoista, että vaikka nykyisin ihmiset ovat tarkkoja siitä, ettei netistä tilatessa laita turhan liikaa omia tietojaan edes suomalaisen nettikaupan tilauskuponkiin, mutta täysin tuntemattomille ollaan kyllä valmiit vuotamaan omat tiedot ihan vain, jos toinen  kysyy.

Vierailija
47/81 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko mihinkään "iskemiseen". Siis sellaiseen, että parilla lauseella saa täysin tuntemattoman ihmisen mielenkiinnon heräämään. Ei se noin tapahdu ainakaan omalla kohdallani. Koskaan en ole kiinnostunut täysin tuntemattomasta, joka on tullut juttelemaan. Minulle toimii se, että tutustutaan ja kiinnostutaan - ja minua ei voi varsinaisesti "iskeä", vaan kiinnostukseni herää, mikäli se toinen osapuoli on riittävän kiinnostava.

Vierailija
48/81 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En sanoisi isketyksi, mutta tuttavuutta tekemään! Ja ruokakauppa on kyllä se oma unelmieni paikka :D Molemmat selvinpäin ihan arkipäivänä ja kun katseet kohtaa muutaman sekunnin ajaksi, niin saa tulla esittäytymään ja kysymään nimeä ja puhelinnumeroa! Antaisin numeron jo heti siitä syystä, että oli rohkeutta tulla puhumaan. Itselläni ei kyllä taitaisi rohkeutta tehdä aloitetta...

T. Nainen 37v

Ongelma tässä on, että taitaa suurin osa naisista pitää tätä ahdisteluna. Eli en suosittele.

Vierailija
49/81 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo jotain trollaamista vai oikeastiko ihmiset toivoisivat, että ruokakaupassa alettaisiin lähestyä ihmisiä? Miksi juuri ruokakaupassa? En tunne KETÄÄN joka olisi tavannut kumppaninsa ruokakaupassa, ja minun on vaikea kuvitella, että tuollainen voisi toimia. Mikä teillä oikein on ajatuksena, jotka haluaisitte, että teitä lähestytään ruokakaupassa, ja miksi uskotte, että se toimisi?

Jos joku tulisi juttelemaan minulle ruokakaupassa, niin joo, varmaan voisin pari lausetta hänen kanssaan vaihtaa, mutta mistä siinä ympäristössä oikein voisi puhua - samaan aikaan, kun toinen etsii oikeanlaisia purkkipapuja tai punnitsee vihanneksia? Kulkeeko se juttelija siis perässä vai onko ideana, että juututaan jääkaappiostokset kärryssä hyllyjen väliin tunniksi tutustumaan? En ainakaan kiinnostu itse kenestäkään tuosta noin vaan siksi, että hän tuli juttelemaan, ja minun on todella vaikea uskoa, että kaupassa syntyisi niin kiinnostava keskustelu, että haluaisin tutustua lisää.

Ja sitten tämä: millä perusteella lähestyy kaupassa täysin tuntematonta ihmistä? Ai niin joo, ulkonäön perusteella tietenkin. Kun toisesta ei tiedä mitään, on ulkonäkö ainoa, mikä voi herättää mielenkiinnon. Kannattaa muistaa, että sama pätee siihen, jolle tullaan juttelemaan. Lähestyjän pitäisi siis olla ulkonäöllisesti kiinnostava - ja huom. juuri sen ihmisen mieltymysten mukainen, jota lähestytään. Lähestyjä on valinnut tuntemattoman ihmisen oman makunsa mukaan, mutta ei ole mitään takeita, onko tällä toisella osapuolella juuri sellainen maku, johon itse sattuu sopimaan. Se, että tulee tekemään tikusta asiaa ja kysyy jotain purkkipavuista, ei vielä saa toista osapuolta kiinnostumaan.

Vierailija
50/81 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

T. Nainen 37v

Ongelma tässä on, että taitaa suurin osa naisista pitää tätä ahdisteluna. Eli en suosittele.

Ei suurin osa sitä ahdisteluna pitäisi - esim. minä en pitäisi sitä ahdisteluna. Mutta en todellakaan antaisi puhelinnumeroa, jos joku hyppäisi hyllyjen välistä esittäytymään ja pyytämään numeroa. Toteaisin vain, että en anna numeroa tuntemattomille ja jatkaisin matkaa. Toki, jos joku juttelisi ihan niitä näitä - säästä, kaupan myynnissä olevista tuotteista tms - niin kyllä ihan asiallisesti vastaisin, mutta ei tuollainen jutustelu saisi kiinostustani heräämään. Se olisi vain yksi niitä ohimeneviä kohtaamisia tuntemattoman kanssa, joita ei juuri muista jälkeenpäin.Useinhan tuntemattomat juttelevat jotain, etenkin vanhukset - ne ovat ihan ok tilanteita, mutta ei niistä mitään sen kummempaa seuraa.

51/81 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin olen jättänyt muut ihmiset rauhaan ruokakaupoissa. Näen usein tosi viehättäviä naisia kaupassa, mutta en silti pidä kovin sopivana alkaa lähestyä tuolla tavoin. Ei oikein sovi mun käsitykseen siitä, mikä on sopivaa käytöstä.

Vierailija
52/81 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Haluan tutustua ihmisiin. Ei todellakaan kiinnosta se, että tuntematon tulee ehdottelemaan.

Miten sinuun voi tutustua, jos sinua ei kiinnosta ehdotus tutustumisesta?

Haluan tutustua kaverin kautta tai harrastusten parissa niin ettei tarvii olla missään eritysen henkilökohtaisessa yhteydessä ennen kuin näkee miehestä esim. temperamentin ja huumorintajun ja miten kohtelee muita ihmisiä.  

Vierailija
53/81 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tällaisia kirjoituksia on iloa lukea vastapainoksi sille selittelylle, ettei MeToo-kampanjasta olisi ollut mi

Sulta jäi nyt huomaamatta, että ne ovat juuri hyvät miehet jotka ovat lopettaneet. Näitä häiritsijöitä ei ole koskaan edes kiinnostanut. 

Vierailija
54/81 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Haluan tutustua ihmisiin. Ei todellakaan kiinnosta se, että tuntematon tulee ehdottelemaan.

Olen eri, mutta tutustumiseen ei riitä yksipuolinen kiinnostus ja yksipuolinen halu tutustua. Myös sillä, jota lähestytään, pitäisi olla jokin syy, miksi haluaa tutustua juuri siihen ihmiseen, joka tuli ehdottamaan. Aika harvalle syksi riittää vain sen toisen osapuolen kiinnostus. Toinen osapuoli varmaan kiinnostui ulkonäön perusteella - onko ehdottajan ulkonäkö siis myös sellainen, joka tuosta noin vain herättää vastapuolen mielenkiinnon? Jos ei ole, niin mikä sen kiinnostuksen sitten herättäisi?

Vierailija
55/81 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tällaisia kirjoituksia on iloa lukea vastapainoksi sille seli

No kun eivät ole lopettaneet. Hyville miehille ei ole ollut koskaan ongelma erottaa normaalia lähestymistä ahdistelusta. Tuossa kokemuksiaan nimenomaa kuvasi mies, joka ei ole hyvä mies, mutta hänellä on vahva potentiaali kehittyä sellaiseksi. Nyt hän on lopettanut lähestymisen, koska ahdistelun raja on hänelle epäselvä. Se on jo askel oikeaan suuntaan kohti hyväksi mieheksi kasvamista.

Hyvät miehet jatkavat lähestymistä ja pariutumista ongelmitta, kuten ovat tehneet tähänkin asti. 

Vierailija
56/81 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olen eri, mutta tutustumiseen ei riitä yksipuolinen kiinnostus ja yksipuolinen halu tutustua. Myös sillä, jota lähestytään, pitäisi olla jokin syy, miksi haluaa tutustua juuri siihen ihmiseen, joka tuli ehdottamaan. Aika harvalle syksi riittää vain sen toisen osapuolen kiinnostus. Toinen osapuoli varmaan kiinnostui ulkonäön perusteella - onko ehdottajan ulkonäkö siis myös sellainen, joka tuosta noin vain herättää vastapuolen mielenkiinnon? Jos ei ole, niin mikä sen kiinnostuksen sitten herättäisi?

Nuorena kiinnostaa se, että "olispa jännää jos olis poikaystävä", haluaa päästä kokeilemaan millaista se seurustelu on (ja seksi). Riitti, että toinen osapuoli on "riittävän ok". Uskon, että monilla miehillä, ainakin täällä olevien juttujen perusteella on yhä näin.

Aikuisena naisena taas tarvii olla jo valmiiksi jokin kiinnostus jo siihen ihmiseen. Ulkonäkö, kyllä, mutta joskus ihastus on syntynyt myös tuntemisen (luonteen, arvomaailman, juttelukyvyn) kautta kun ollaan pidempään tunnettu. Siksi harrastuksissa ja kaveripiirissä todennäköisemmin kiinnostuu. 

Vierailija
57/81 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

T. Nainen 37v

Kiitos. Monta kertaa on tehnyt mieli lähestyä tuollaisessa tilanteessa, mutta jotenkin sitä on olettanut ettei ihmiset haluaisi kaupassa joutua "yllätetyksi", vaikka katse ja hymy olisi näyttänyt kuinka kutsuvalta.

M34

Ainoa mikä minua tuossa häiritsisi olisi se että minua vastuutettaisiin tapahtumaketjussa. Olen ollut tsiljoona kertaa tilanteissa joissa mies on tulkinnut normaalin hymyni ja normaalin katseeni "kutsuvaksi", ja ne tilanteet ovat hyvin epämukavia. Otathan itse vastuun lähestymisestäsi 100 prosenttisesti, etkä syyttele vastapuolta siitä että

hänhän "antoi ymmärtää, ja nyt ei ymmärräkään antaa", koska koko juttu voi olla ihan vain oman pääsi tuotosta.

Sinänsä minua voi lähestyä myös kaupassa, mutta ei minua siitä lähestymisestä vastuuttaen.

Vierailija
58/81 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tällaisia kir

Niinpä. Naisena voi hyvin sanoa, ettei asialliset iskuyritykset ole mitenkään loppuneet. Ahdistelu, esim perseenpuristelu ym käytös on vähentynyt. 

Ja ei, en ole koskaan kokenut keskustelun aloitusta ahdisteluksi. Se oli jo vähän ahdistavaa, kun kadulla iskemään tullut henkilö ei millään uskonut etten aio lähteä hänen kanssaan kahville ja käveli vieressä jankkaamassa vaikka kuinka kauan. 

Vierailija
59/81 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään missään. Antakaa ihmisten olla rauhassa.

Vierailija
60/81 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Onko tuo jotain trollaamista vai oikeastiko ihmiset toivoisivat, että ruokakaupassa alettaisiin lähestyä ihmisiä? Miksi juuri ruokakaupassa? En tunne KETÄÄN joka olisi tavannut kumppaninsa ruokakaupassa, ja minun on vaikea kuvitella, että tuollainen voisi toimia. Mikä teillä oikein on ajatuksena, jotka haluaisitte, että teitä lähestytään ruokakaupassa, ja miksi uskotte, että se toimisi?

Jos joku tulisi juttelemaan minulle ruokakaupassa, niin joo, varmaan voisin pari lausetta hänen kanssaan vaihtaa, mutta mistä siinä ympäristössä oikein voisi puhua - samaan aikaan, kun toinen etsii oikeanlaisia purkkipapuja tai punnitsee vihanneksia? Kulkeeko se juttelija siis perässä vai onko ideana, että juututaan jääkaappiostokset kärryssä hyllyjen väliin tunniksi tutustumaan? En ainakaan kiinnostu itse kenestäkään tuosta noin vaan siksi, että hän tuli juttelemaan, ja minun on todella vaikea uskoa, että kaupassa syntyisi niin kiinnostava keskustelu

Koska kukaan ei ole ruokakaupasta löytänyt niin ei kukaan muukaan löydä, tätähän yrität sanoa että on epänormaalia tuommoinen kaupassa lähestyminen. Vaikka se olisi päivän ainut hetki jolloin ei ole töissä eikä kotona.

Itse haluan salilla treenata en seurustella.

Näin meitä on monia. Toisen roska on toisen aarre.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan