Missä ja miten haluaisit tulla "isketyksi"?
Baarit ja ravintolat ovat iskuyritysten kannalta niitä tavallisimpia (ja ehkä myös tylsimpiä) tapoja iskeä ja tulla isketyksi, mutta missä muualla haluaisit tulla isketyksi ja miten?
Keskellä kirkasta päivää ohikulkijan toimesta, vilkkaalla kävelykadulla, arki-iltana lenkillä, ruokakaupassa...?
Kommentit (81)
Vierailija wrote:
Baarissa ja Tinderissä on luvallista hakea seuraa. Muualla ei. Ei edes jutella, ellei ole jotain syytä.
Höpö, höpö
Vierailija wrote:
Baarissa ja Tinderissä on luvallista hakea seuraa. Muualla ei. Ei edes jutella, ellei ole jotain syytä.
Eikö syy ole juuri se, että haluaisi mahd. tutua toiseen ja ns. iskeä? - Kyllä varmasti yksi syy miks itse olen ja olen jo pidemmän aikaa sinkkuna johtuu juuri tuosta,.ettei Suomessa juurikaan tapaa naiset (tuskin me miehetkään) kovinkaan paljon yritä iskeä kuin sellaisissa paikoissa, joissa (a) on alkoholi enemmän ja vähemmän läsnä e., baareissa, yökerhoissa etc tai sitten(b) Tinderin tain netin treffipalvelimien kautta. (c) Sosiaalisemmat saattavat onnistua löytämään toisena yhteisen tuttava/ ystävä piirin avustamana.
Vierailija wrote:
Ei meillä nyt sentään iranialaista komentoa ole!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Haluan tutustua ihmisiin. Ei todellakaan kiinnosta se, että tuntematon tulee ehdottelemaan.
Miten sinuun voi tutustua, jos sinua ei kiinnosta ehdotus tutustumisesta?
Haluat tutustua ihmisiin. Miten olet tutustunut ihmisiin, kun he ovat aluksi sinulle tuntemattomia?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tuleeko äkkiseltään mieleen pariskuntaa, jonka suhde olisi alkanut siitä, että suomalainen mies selvinpäin lähestyy kauppareissulla hyvän keskustelun merkeissä? Nainen olisi antanut tietysti vielä katseellaan signaaleita, jotka suomalainen mies olisi kaupassa ymmärtänyt. Ja katsonut vielä pitkään silmiin. Huhheijaa, aikamoinen tarina olisi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Haluan tutustua ihmisiin. Ei todellakaan kiinnosta se, että tuntematon tulee ehdottelemaan.
Haluat tutustua ihmisiin. Miten olet tutustunut ihmisiin, kun he ovat aluksi sinulle tuntemattomia?
2023 automaattinen oletus on: tutustuttu on Tinderissä valokuvan ja muutaman tekstin perusteella.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei ole ei. Mutta veikkaan villinä veikkauksena, että noin 40% Suomessa taoahtuvista iskemistä toteutuu paikpoissa, joissa alkoholi on jollain tavoin läsnä. Erityisesti isommilla paikkakunnilla ns. ruuhkakeskuksissa i"alkoloipaikkojen" rinnalle on noussut Tinder. Kymmensien prosenttia saattaa löytää kumppanin yhteisten tuttavien / ystävien avustaman / myötävaikutuksella toien 10 % sitten jollain muulla tavoin.
Eli onko oikeataan enää ihme,että olen sinkku vaikka en ole absolutista mutta Tinderiin en ole laittanut itseöni likoon. Ja kaveritkin on jo niin vakiintuneita ja elävät ruuhkavuosiaan ja lapsiperjhe arkeaan, että yhteisiä illanviettoja tms. on nykyisin varsin harvoin.
Mutta kiva sentään, että aina toisinaan. Ja pitäähän omakin arkeni minut muka niin kiireisenä, että sitätoisinaan työpäivän pääteeksi vain raahustaa kaupan käytävää, eikä edes osaa aatella, että siellä voi joku haluta iskeä minut tai minä hänet. En myöskään osaa oikein lenkille tai salille mennä ajatuksella, että nytpoä isken sieltä, jonkun.
En tiedä iskemisestä, mutta jutellahan nyt voi missä vain.
Juttelun ohessa mainitsisi, että vaihdetaanko numeroita - olisi kiva tutustua. Näin tein aikoinaan itse - samaa toivoisin nyt naisilta. MeToon jälkeen en todellakaan lähesty ketään- olen lukenut liikaa kokemuksista. Ja siis vika on meidän miesten, ei naisten. Mutta pallo on nykyään naisilla, monet miehet ovat menneet lukkoon normaalin kanssakäymisen suhteen ja se on todella harmi. En usko, että kaikki naisetkaan halusivat tätä. Nettiinhän kaikki toiminta siirtyi osittain tästäkin syystä.
Itse en suostu käyttämään somea/nettipalveluja. Voi toki olla, että saan aika monta kertaa odotella kahvilassa, että joku tulee juttelemaan ja tarjoamaan seuraa. Hurmaavaa se toki olisi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei meillä nyt sentään iranialaista komentoa ole!Tuleeko äkkiseltään mieleen pariskuntaa, jonka suhde olisi alkanut siitä, että suomalainen mies selvinpäin lähestyy kauppareissulla hyvän keskustelun merkeissä? Nainen olisi antanut tietysti vielä katseellaan signaaleita, jotka suomalainen mies olisi kaupassa ymmärtänyt. Ja katsonut vielä pitkään silmiin. Huhheijaa, aikamoinen tarina olisi.
Niin riski siitä, että nainen kutsui vartijan paikalle ja syyttäsi miestä ahdistelusta lienee liian suuri, että tällainen jäisi tapahtumatta.
Tai sitten miehellä ei ole tarpeeksi veressään alkohloia, jotta hän uskaltuisi kokeilemaan onneaan.
Kyllä. Tämäkin palsyta on monta kertaa vahvistanut käsitystäni, että Suomessa kumppanin iskemisen kannalta moraalisesti ja yleisesti hyväksytyt paikat on hvinn rajalliset ja ahtaat. Enää ei yllätä muu kuin se, että miksi ihmetellään, että miksi niin moni on sinkkuna. No ei "iskupaikkojen rajallisuus" tietysti ainoa syy ole mutta aika merkittävässä roolissa varmasti nykyisin kun ei ole esi, taloudellista pakkoa yritttä pariutua.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tuon ei tarvitse tapahtua ihan heti, siis tyyliin ensinäkemältä.
Parasta olisi jos tutustua voisi vähitellen esim työ/harrastuspaikalla, niin että huomaa toisen mukavaksi.
Iskeminen-sana kuulostaa lopulta aika laskemoivalta, toki se tarkoittaa saada toinen ihastumaan niin että olisi kiva nähdä tutustumisen merkeissä. Useinhan kohtaamiset jäävät vain mukaviksi kohtaamisiksi ilman että se johtaa mihinkään.
Se että toinen vaikuttaa miellyttävän aidolta ja jotenkin jalat maassa olevalta on mielestäni aina puoleensavetävää. Työnteko usein pukee miestä. Semmoinen perushyväntuulisuus.
Baarit taitavat taas olla aika hankalia tutustumispaikkoja jo siksi, että ainakin itseäni ei nappaa päihtyneenä tuttavuuden teko. Nähty jo niin monesti se, ei kiitos enää.
Vierailija wrote:
Vaikka kun olen kävelyllä joku kiva söpö tyttö lyöttäytyisi mukaan.
Pummaisiko hän sinulta kenties savukkeita?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Pummaisiko hän sinulta kenties savukkeita?
Se olisi major turn off.
Kaalimadon myymälässä, kun etsin parhaan hinta/laatusuhteen jellyjortikkaa. Unelmieni prinssi tulisi takaa ja sanoisi "ettet mitään korviketta tarvitse kun voisin aitoakin tarjota..."
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei meillä nyt sentään iranialaista komentoa ole!Tuleeko äkkiseltään mieleen pariskuntaa, jonka suhde olisi alkanut siitä, että suomalainen mies selvinpäin lähestyy kauppareissulla hyvän keskustelun merkeissä? Nainen olisi antanut tietysti vielä katseellaan signaaleita, jotka suomalainen mies olisi kaupassa ymmärtänyt. Ja katsonut vielä pitkään silmiin. Huhheijaa, aikamoinen tarina olisi.
Ensinnäkin, "iraniassa" suku ja lähipiiri alkavat mätsäämään sinkkuja sukulaisia jo hyvissä ajoin.
Toisekseen tulisin mieluusti isketyksi kaupassa. Tai voisin jopa itse olla (niin julkean) aloitteellinen jos varmasti tietäisin lähestyväni sinkkua miestä. Kuten Karita Mattila sanoi, varatuista en ole kiinnostunut ja pysyköön kaukana.
Mistä sen sinkkumiehen tunnistaa?
Pitäisikö alkaa lähestymään vain miehiä joiden lahkeet on liian lyhyet, takki on isoisältä peritty, kengät lintassa ja eksynyt ilme, joista ihan varmasti tietää sanoa että ovat sinkkuja. Entäs kun pelastusoperaatio ei kiinnosta? Että nähdä ihminen siellä alla. Toki näinkin mutta en näe yhteistä tulevaisuutta koska olen tottunut ottamaan vastuuta omasta elämästä.
Kaupassa käy hyvin. Ja osaan jutella joten en tokikaan pidä joka lähestymistä iskemisenä vaan normaalina kanssakäymisenä.
Vierailija wrote:
Juttelun ohessa mainitsisi, että vaihdetaanko numeroita - olisi kiva tutustua. Näin tein aikoinaan itse - samaa toivoisin nyt naisilta. MeToon jälkeen en todellakaan lähesty ketään- olen lukenut liikaa kokemuksista. Ja siis vika on meidän miesten, ei naisten. Mutta pallo on nykyään naisilla, monet miehet ovat menneet lukkoon normaalin kanssakäymisen suhteen ja se on todella harmi. En usko, että kaikki naisetkaan halusivat tätä. Nettiinhän kaikki toiminta siirtyi osittain tästäkin syystä.
Itse en suostu käyttämään somea/nettipalveluja. Voi toki olla, että saan aika monta kertaa odotella kahvilassa, että joku tulee juttelemaan ja tarjoamaan seuraa. Hurmaavaa se toki olisi.
Vastataan nyt vielä itselleni, että juttelin siis ihan rennosti ihmisten kanssa kahvilassa tms., eli ei alkoholia, mutta en tosiaan nykyään uskalla enää. En flirttailuunkaan reagoi, tytöt ja naiset saavat vuorostaan tehdä aloitteet.
en missään. menin naimisiin toisen poikaystäväni kanssa 26 vuotta sitten. parisuhteessa muodostetaan kahden ihmisen piiri, ja siihen väliin ei pääse kukaan, paitsi lapset hetkeksi. ennen olisin kelvannut muillekin, mutta minä en kelpuuttanut ketään muuta kuin ukkoni. se ei ole kaunein, rikkain, puheliain eikä koripalloilijan pituinen (165cm), mutta minulle se on rakkain koko maailmassa. ruma ja ilkeä = paras mies ikinä.
Vierailija wrote:
Tällaisia kirjoituksia on iloa lukea vastapainoksi sille selittelylle, ettei MeToo-kampanjasta olisi ollut mitään muuta kuin harmia. Jälleen kerran yksi mies, jolle on haastavaa erottaa ahdistelu ja normaali kanssakäyminen naisten kanssa on päättänyt jättää lähestymättä naisia.
Kiitokset sinulle siitä, että jaoit kokemuksesi avoimesti. Moni muu mies joille tämä on epäselvää voisi ottaa sinusta mallia.
Ehkä jossain harrastuksen parissa (tosin se varmaan edellyttäisi että harrastaisin jotain jossa tapaa vastakkaisen sukupuolen edustajia), niin että ensin tutustutaan ja siitä sitten asiat etenee jos etenee. Tai vaikka koirapuistossa, tosin mun koirat ei yleensä tykkää muista koirista joten vähän hankalaa sekin. Yhteisten kavereitten kautta tietysti myös. Yleisesti ottaen toivoisin että se iskijä on joku, joka on jossain määrin tuttu jo.
Mutta jos kysytään sellaista paikkaa jossa joku ihan satunnainen tuntematon henkilö vois tulla iskemään, niin kirjasto vois olla. Saisi jutun juurta niistä kirjoista ensi alkuun.