Mun on tosi huono olla. Sydän lyö kovaa, väsyttää, hiuksia lähtee, kuvottaa, vatsa löysällä. Mitä tää on?
Tuossa alkuun oireet, jatkuu. Masentaa, ahdistaa, muisti ei kulje, olo epätodellinen, levoton olo, yöllisiä hengenahdistuskohtauksia, päänsärkyä ja sisäisesti kylmä, paleltaa. Olo on että menehdyn, on raskas olla. Päässä huomasin kaljun kohdan.
Kilpparikokeet ok, lääkitys on. Nyt saikulla. Kroppa on ihan sekaisin.
Kommentit (151)
Mulla näkyy alhainen ferritiini eniten juuri jaloissa ja hiuksissa. Hiuksia lähtee tukoittain ja jalkaterät on äärimmäisen kylmät, niittä jotenkin lievästi pistelee, on semmoista sisäistä "värinää" ja särkee samalla. Jaloissa on semmoinen epämukava olo päällä koko ajan.
P-ferrit on 108, eli hyvä arvo. Eli ei raudanpuutteetta.
Ap
Minulla syynä oli keliakia. Oli pitkältä ajalta imeytymättömyyttä ravintoaineista niin oli kaikki nuo oireet ja vähän enemmänkin.
Käytätkö ehkäisypillereitä? Syötkö jotain lisäravinnetta?
Vierailija wrote:
En käytä. Ei ehkäisyä eikä lisäravinteita. Ei keliakiaa. Ehkä nämä oireet menevät kilpirauhasen vajaatoiminnan piikkiin.
Ap
Olipa yllätys tuo ferritiini. Yli sadanhan on naisten tavoitearvo, joten sulla se tosiaan on hyvä.
Oletko ottanut koronarokotteita?
Voi johtua niistä. Tullut runsaasti ihmisille erilaisia outoja oireita noista.
Vierailija wrote:
Olipa yllätys tuo ferritiini. Yli sadanhan on naisten tavoitearvo, joten sulla se tosiaan on hyvä.
Juu on kyllä erikoista, en olisi uskonut. Vitamiiniarvot kans ok. Erikoista on myös noiden perusverenkuvien nousu ja kilppariarvojen lasku tosi nopealla aikavälillä. Oireet on kuin raudan puutteessa ja kilppari ei toimi joten oletus oli eri. Ehkä lääkäri sitten nostaa tyroksiinia. Sen kuulen huomenna.
Ap
Vierailija wrote:
Oletko raskaana?
En ole. Viimeisestä kerrasta kun olen seksiä harrastanut niin on jo 5 kk. Silloin ehkäisy käytössä tietenkin. Myöskään sukupuolitauteja ei ole.
Ap
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En käytä. Ei ehkäisyä eikä lisäravinteita. Ei keliakiaa. Ehkä nämä oireet menevät kilpirauhasen vajaatoiminnan piikkiin.
Ap
Nuo ovat ihan tyypillisiä kilpparioireita. Vaikuttaa koko kroppaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ap
Nuo ovat ihan tyypillisiä kilpparioireita. Vaikuttaa koko kroppaan.
Niin. Ainoa ongelma vaan on, että miksi tyroksiini ei pure kunnolla ja arvot laskeneet huomattavasti kuukaudessa. Tämän olisi voinut selittää raudanpuute. Syön kuitenkin aika ison annoksen tyroksiinia mutta ilmeisesti en kuitenkaan riittävää.
Ap
Vierailija wrote:
Ap
Eihän ole mitään tulehdus päällä?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ap
Eihän ole mitään tulehdus päällä?
En tiedä, ei kai.
Ap
Vierailija wrote:
Oletko ottanut koronarokotteita?
Voi johtua niistä. Tullut runsaasti ihmisille erilaisia outoja oireita noista.
Ja varsinkin koronan sairastamisesta niitä outoja oireiluita on tullutkin. Etenkin silloin, kun se itse tartunta on mennyt melko pienellä flunssaisuudella ohi tai jopa se flunssaisuus on puuttunut kokonaan.
Rokotteethan ei valitettavasti tartunnansaamista estä.
Vierailija wrote:
Jos on pakki sekaisin niin mene paskalle, oma paska haisee aina hyvälle.
Kielolle !
Jos on sairastanut koronan, nuo on selkeitä long covid oireita. Sairastin koronan 3/22, tämän jälkeen long covid ,sairaslomalla edelleen, menetin työkykyni. Todellakaan ei ole kaikilla pikku flunssa tuo korona.
Eivät ole. Tai uskon, että ovat mutta näen ne itse vasta maanantaina kun lääkäri on katsonut ne itse ensin. Kun toiset kokeet oli työterveyden ja toiset julkisen kautta niin joutuu odottelemaan.
Olo on kuitenkin todella huono. En jaksa syödä, jalkoja särkee niin että pakko heilutella, kuvottaa jne. Jos ei ferritiini ole huono niin olen ihmeissäni.
Jos on hyvä niin en tajua yhtään mikä on.
Ap