Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun on tosi huono olla. Sydän lyö kovaa, väsyttää, hiuksia lähtee, kuvottaa, vatsa löysällä. Mitä tää on?

Vierailija
17.10.2023 |

Tuossa alkuun oireet, jatkuu. Masentaa, ahdistaa, muisti ei kulje, olo epätodellinen, levoton olo, yöllisiä hengenahdistuskohtauksia, päänsärkyä ja sisäisesti kylmä, paleltaa. Olo on että menehdyn, on raskas olla. Päässä huomasin kaljun kohdan. 

Kilpparikokeet ok, lääkitys on. Nyt saikulla. Kroppa on ihan sekaisin. 

Kommentit (151)

Vierailija
1/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä 27v. 

Ap 

Vierailija
2/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin asut? Mulla on samaa. Olen epäillyt jotakin myrkytystä, esim. vedestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Googleta pitkäkestoinen stressi ja kortisolitasot koholla. Minulla kaikki oireet täsmäsi, todettu myös vakava työuupumus. 

Et avaa elämäntilannettasi enempää, mutta voisiko liittyä työhön tai terveyteen tai isoon kriisiin elämässäsi?

Vierailija
4/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydä siskolta jäätä? Koska moottoritie on kuuma

Vierailija
5/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Mulla lähti ihan sikana hiuksia ja väsytti, hengästytti jne kun mulla oli anemia. Mutta toi tilanne kannattaa tietty selvittää. Tsemppiä sinulle!

Vierailija
6/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kuulostaa tutulta. Googleta pitkäkestoinen stressi ja kortisolitasot koholla. Minulla kaikki oireet täsmäsi, todettu myös vakava työuupumus. 

Et avaa elämäntilannettasi enempää, mutta voisiko liittyä työhön tai terveyteen tai isoon kriisiin elämässäsi?

Elämäntilanne on huomattavasti parempi ja rauhallisempi kuin aikoihin. Itsekseni olen. En voi hyvin mutta mitään varsinaista kriisiä ei ole.

Tsemppiä muillekin. Nyt jään pitkälle saikulle, tuntuu ettei kroppa eikä mieli jaksa enempää nyt.

Ap

Vierailija
7/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vitamiinien ja raudan puutokselta.

Vierailija
8/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat oireet ja syynä varastoraudan puute ja b-vitamiini anemia. 

Purkista vedän molempia ja nyt 4 kk jälkeen tilanne jo parempi.

Vierailija
9/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sulla on vaihdevuodet.

Vierailija
10/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen liikatoiminta 

Vierailija
11/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anemia tai stressi. Ahdistus ja masennus voi tehdä kanssa vaikka mitä oireita. Niskajumit tekee myös epätodellisen ja sekavan olon. Joku hormonitoiminnan häiriö.

Vierailija
12/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta spiidin käyttö.

Vierailija
13/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Samat oireet ja syynä varastoraudan puute ja b-vitamiini anemia. 

Purkista vedän molempia ja nyt 4 kk jälkeen tilanne jo parempi.

Oon menossa ylihuomenna ottaan ferritiinin, B12, d-vitamiinin ja folaatin sekä peruskokeet. 

Katotaan löytyykö mitään. Joskus vuosia sitten ferrit oli 28 muistaakseni. 

Onneks löysit vaivoillesi syyn. Toivottavasti mäkin.

Ap

Vierailija
14/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin vieroitusoireet. Kuulostaa tutulta.

Vierailija
15/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisänä vielä kuin silmät seisoisi päässä. Ihan kauhee olo. Ennen ollut paljon oireita tietysti, siis tosi pitkään mutta nyt tuntuu pahalta. Just oli kuukautiset, ovat aina runsaat. Tiedä jos johtuu siitäkin. 

Ap 

Vierailija
16/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

bmi ?

Vierailija
17/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on. Uskoisin, että eniten tämä johtuu työstä. Lisäksi en ole vielä päässyt yli parhaan ystäväni kuolemasta, vaikka siitäkin on melkein 3 vuotta. 

Vierailija
18/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

PTSD:n tai CPTSD:n oireilta kuulostaa.

Vierailija
19/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tismalleen samaa! 2 tuommoista episodia tässä asunnossa asumisen aikana. Olen epäillyt ja epäilen jo täällä jonkinlaista ongelmaa sisäilmassa, tai jossain muussa. Tai sitten olen saanut koronan kahdesti, tai jotain muuta hyvin, hyvin erikoista.

Alkoi molemmilla kerroilla siten, että vatsa meni löysälle ja siihen yhdistyi totaalinen voimattomuus, vetämättömyys, tuntui kuin kaikki energia olisi kropasta vaan humahtanut pois, hyvä kun jalat jotenkuten kantaa, äärimmäinen lihasheikkous, sydän muljii, hikoilukohtauksia, sitten on ollut lievää kurkkukipua, silmäoireita, kuvotuksen tunnetta, pahoinvointia, huimausta, hiuksia lähti myös valtavan paljon, niitä oli pitkin lattiaa joka paikassa ja ohimolle tuli kalju laikku, johon kyllä hiukset kasvoivat lopulta takaisin. Oli pitkään hassun näköistä, kun siinä kasvoi se tuppo.

Pelottavaa oli molemmilla kerroilla. Verikokeissa ei mitään erikoista eikä tulehdusarvot koholla.

Vierailija
20/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että saan sydärin. Tänään on niin huono olla. Sydän vaan lyö ja etoo. Ihan outoa. 

Ehkä olen tulossa kipeäksi ja siksi nämä oireet ovat pahentuneet.