Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pitää mykkäkoulua koska lapsen silmälasit maksoi niin paljon

Vierailija
16.10.2023 |

Joka toinen vuosi ne on silti ostettava. Hänellä on korkeammat tulot kuin minulla ja on ne maksanut. Minä varasin optikolle ajan, ja kerroin tästä miehelle heti. Hän sanoi ok. Kerroin, että lapsen linssit alkaa olla jo naarmuuntuneet ja että näöntarkastuksestakin on jo kaksi vuotta. Mies sanoi ok.

Mies itse oli varannut koiralle sterilisaatioajan tälle samalle päivälle. Ihan itse, johon minä sanoin että ok mutta lapsen optikko on sitten samana päivänä. Kuvittelin, että aikuinen ihminen ymmärtäisi tämän. 

Nyt mies on koko illan ollut vihainen - minulle. Ei omasta mielestään tee mitään väärää nyt koska "ei ole sanonut pahasti nyt illalla". Mitä nyt aamulla alkoi tivata minulta optikon ja uusien lasien tarpeellisuudesta ja kysyi, että luulenkin minä että hän on joku raha-automaatti.

Aloin itkeä. En enää tiedä mitä tehdä. Miten minä olen tässä se pahis? 

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sinä olet lompakkoloisija pahimmasta päästä. Sinä ET varaa mitään sellaista, mitä itse et aio maksaa.

Lapsen silmälaseista ei edes keskustella vaan hankitaan sellaiset, mitkä ovat lapselle hyvät. Jokainen vanhempi tietää tuon, mutta sinullahan ei ole lapsia. Toivottavasti ei tulekaan.

--

tätähän se taas on. Lapselle pitää saada Levikset vaikka se kasvaa niistä pian ulos, ja jotku Lee-merkkiset riittäisi.

Lapselle hyvä  kännykkä lienee iPhonen lippulaiva, ja aina uusin malli! 

Nyt on kyse silmälaseista, ne on välttämättömät. Jos lasit jättää ostamatta, se on sama asia kuin jättäisi lapsen tarvitsemat lääkkeet ostamatta. Aloituksen mies on itsekäs ja vastuuton, siltä pitää ottaa huoltajuus pois.

Vierailija
22/44 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko lapsen silmälasit maksoi?

Silmälasien hinnoissa on paljon eroja. Luksusmerkkiset silmälasit kalliista liikkeestä erikoispinnoitteineen ovat paljon kalliimmat kuin edullisemmat normilasit. Jos erikseen ei sovita, ei mielestäni voi olettaa toisen ihmisen maksavan kaikkein kalleimpia vaihtoehtoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on lapsi.

Lasten lasit maksaa mitä maksaa. Jokainen laseja jatkuvasti käyttävä tietää, ettei niiden käytöstä tule mitään, jos ne eivät ole sopivat. 

Vierailija
24/44 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei niitä nyt joka toinen vuosi uusia tarvitse, jos näkö ei ole selvästi huonontunut.

Ja jos joka toinen vuosi näkö selvästi huononee, niin lääkäriin kai sitä sitten ensin.

Vierailija
25/44 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Paljonko lapsen silmälasit maksoi?

Silmälasien hinnoissa on paljon eroja. Luksusmerkkiset silmälasit kalliista liikkeestä erikoispinnoitteineen ovat paljon kalliimmat kuin edullisemmat normilasit. Jos erikseen ei sovita, ei mielestäni voi olettaa toisen ihmisen maksavan kaikkein kalleimpia vaihtoehtoja.

Lapsella on taaperosta lähtien ollut silmäläsit ja oli pienenä silmäpolilla asiakkaana ja sittemmin normaalisti optikolla.

Hän ei ottanut merkkikehyksiä, mutta hänen näkökykynsä vaatii vahvat linssit ja ne kannattaa hioa muutaman kerran, etteivät näytä 70-luvun pullonpohjalaseilta. Silmälaseista ei häntä ole koskaan kiusattu, mutta on sillä silti merkitystä onko linssit hiottu vai ei. Lasit maksoivat vähän alle 500€. Ap

Vierailija
26/44 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No ei niitä nyt joka toinen vuosi uusia tarvitse, jos näkö ei ole selvästi huonontunut.

Ja jos joka toinen vuosi näkö selvästi huononee, niin lääkäriin kai sitä sitten ensin.

Näkö on lapsella hitaasti parantunut koko ajan. Silloinkin on uusittava linssit. Ja ne naarmuuntuu väkisinkin ajan kanssa. Ap

Vierailija
27/44 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne kehykset kalliita ole, linssit maksavat paljon enemmän. Linsseihin kannattaa ottaa hionnat ja pinnoitteet, ne helpottaa elämää kummasti. Sillä on merkitystä, onko rillit huurussa pakkasesta sisään tullessa puoli minuuttia vai kymmenen. Naarmut vaikuttavat myös näkemiseen. Lasten silmälasit ei ole säästön paikka, mies voi miettiä omaa kulutustaan, mistä voi tinkiä.

Vierailija
28/44 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paha! Meinasin jo langeta, kunnes tajusin ettei tarina ole tietenkään totta vaan suhteellisen laadukas provo. 

Vierailija
29/44 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyseessä on lapsi.

Lasten lasit maksaa mitä maksaa. Jokainen laseja jatkuvasti käyttävä tietää, ettei niiden käytöstä tule mitään, jos ne eivät ole sopivat. 

No ei todellakaan tarvitse maksaa mitä vain. Jos ei ole varaa, ei ole varaa. Silloin ostetaan silmälasit joihin rahat riittää. Lasta ei tarvitse kaikkein kalleimpiin liikkeisiin edes viedä. Mitään erikoispinnoitteita lapsi ei edes osaa pyytää. Aikuiset määrittelee budjetin ja lapsi valitsee sen mukaan. 

Vierailija
30/44 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sinä olet lompakkoloisija pahimmasta päästä. Sinä ET varaa mitään sellaista, mitä itse et aio maksaa.

Jaa lapsen silmälasit tai koiran sterilisaatio eivät liity miehen mitenkään? Vastenmielisiä tollaiset vanhemmat jotka alkaa sniiduilemaan selkeästi tarpeellisista hankinnoista, ap ei ostanut uutta sohvaryhmää. Mut kaipa sen lapsen ei sitten tarvitsekaan nähdä mitään.

Vierailija
31/44 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä nämä palstan ns asiantuntijat: kaikki ne osaa ja tietää 😂🤣

Vierailija
32/44 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne lapsen silmälasit on etusijalla, mutta eihän niitä samantien tarvitse maksaa.

Vierailija
33/44 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Lapsen silmälaseista ei edes keskustella vaan hankitaan sellaiset, mitkä ovat lapselle hyvät. Jokainen vanhempi tietää tuon, mutta sinullahan ei ole lapsia. Toivottavasti ei tulekaan.

--

tätähän se taas on. Lapselle pitää saada Levikset vaikka se kasvaa niistä pian ulos, ja jotku Lee-merkkiset riittäisi.

Lapselle hyvä  kännykkä lienee iPhonen lippulaiva, ja aina uusin malli! 

Nyt oli kyse silmälaseista, ei farkuista tai kännykästä.

Vierailija
34/44 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäkää nyt jumalauta naiset noita äijä kuriin edes jollain lailla. Oma mies ei enää paljon uskalla silmillä hyppiä kun tietää, että aiheuttaa loppujen lopuksi karhun palveluksen itselleen. En minä naisen todellakaan kuuntele minkään pallinaaman tai pallipään komenteluja tai äkäilyjä jostakin tämäntyyppisestä asiasta. Sano sille miehellesi että vetää hameen päälleen ja huivin myös. 

Vierailija
35/44 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kyseessä on lapsi.

No ei todellakaan tarvitse maksaa mitä vain. Jos ei ole varaa, ei ole varaa. Silloin ostetaan silmälasit joihin rahat riittää. Lasta ei tarvitse kaikkein kalleimpiin liikkeisiin edes viedä. Mitään erikoispinnoitteita lapsi ei edes osaa pyytää. Aikuiset määrittelee budjetin ja lapsi valitsee sen mukaan. 

Aloittajan perheessä ei ole kyse siitä, että ei ole varaa. Heillä oli varaa viedä koira tarpeettomaan leikkaukseen. lapsen silmälasit on tärkeämmät.

Vierailija
36/44 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis suuttuiko hän nyt sitten lasien hinnasta vai aikatauluongelmasta? Ei ihan tullut aloituksesta selväksi.

Vierailija
37/44 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein itkeä tirautit miehesi takia. Oisit ottanut allinclusiven ja ukkos makselisi pientä kuukausimaksua ja muksulla vaikka kolmet lasit joita käyttää. 

Oikeastihan tuolle pällille olisi pitänyt haistattaa v i t u t ja sanoa että seuraava eläinlääkäri käynti onkin piikille vienti kun sulla ei ole varaa pitää noin kallista elukkaa.

Vierailija
38/44 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Yhteinen lapsi - miehen oma lapsi.

Älä osallistu keskusteluun, josta et käsitä yhtään mitään. Toivottavasti äitisi teki tänään hyvää lasagnea.

PS 40 on oikea aika muuttaa pois äitykän luota. 

Vierailija
39/44 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lapsen silmälasit ehdottomasti tärkeämmät.

Minulla Ex-vaimo mökötti kun jouduin hankkimaan silmälasit, en ymmärtänyt miksi ?

Koira&silmälasit

Joittenkin mielestä silmälasit rumentaa ja alentaa ihmisen arvoa. Exäsi mielestä olit huijannut hänet naimisiin prillittömänä ja sitten petos paljastui kun hommasit silmälasit.

Onneksesi on nyt exä ja toivottavasti olet löytänyt avarakatseisemman nyxäksi. :)

Vierailija
40/44 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mutta kun lapsilla näkö muuttuu niin, että kaksi vuotta alkaa olla maksimi yhdellä voimakkuudella. Olen ollut lapsesta lähtien  likinäköinen, murrosiässä lasit olisi pitänyt uusia jopa useammin, muutos oli sen verran nopeaa. Aikuisena yleensä riittänyt kolmen vuoden välein uusiminen. Ainoastaan ikävuosien 30-40 välillä näkö ei muuttunut, mutta sen jälkeen alkoi tulla likinäön lisäksi ikänäköä ja taas alkoi lasien uusiminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi