Pirkko Saision kaltaiset elämänkerrat saa voimaan pahoin
En ymmärrä miksi pitää kirjoittaa muka elämänkertoja joiden sisältö on pääasiassa intiimiasioiden ruotiminen. Vieläpä niin että ruoditaan myös samalla toisten jopa elossa olevien ihmisten intiimejä asioita.
Elämäkerta on paikallaan jos on jokin elämäntehtävä tai muuta mielenkiintoista.
Kommentit (156)
Vähän ohis, mutta lukekaapa ihan vertailun vuoksi Veronican elämänkerta.
Nina Lehmuvyöry oikealta nimeltään silloin. Siinä oli aika karua menoa ja meininkiä. Mulla oli kyllä sen jälkeen aika paha olo.
Vierailija wrote:
Onneksi ei mitään hajua kuka tämä Pirkko on (ikinä kuullutkaan), joten eipä tarvitse lukea kyseistä kirjaakaan.
Ilmeisesti ainoa kaunokirjallinen teos, jota luet, on Nyyrikki.
Mikä idea on siinä massiivisessa sivumäärässä, että onko haluttu luoda uudenlainen kombo yhdistämällä kirjallinen ja esinetaide samaksi, ja silloinhan ne kappaleet olisivat periaatteessa uniikkeja teoksia. Kustantajan olisi kannattanut huomioida tämä ja tehdä jokaisesta hieman erilainen yksilö, silloin saattaisi mennä keräilyharvinaisuutena, itsekin voisin hankkia.
Vierailija wrote:
Taas joku vähän henkisesti rajoittuneen aloitus.
Tyhjät tölkit kolisee eniten jne
Kai me saamma muodostaa oman mielipiteemme, vaikka HS suuresti kirjaa mainosti. Poiimi ehkä herkullisimmat palat meidän naposteltavaksi. En kuitenkaan halua enempää kirjan antia naatuskella, ei kiinnosta makasiko Saisio mättäässä minuutin vai sittenkin pari minuuttia.
Olen toki kuullut, että heidän lajinsa sunteissa on hyvin paljon eksoottisia piirteitä, pyssykin.
Luin BB:n eli Brigitte Bardot'n elämänkerran missä ruodittiin yksityisasiat pohjia myöten, mm. itsariyritykset. BB myös vaihtoi miestä kuin paitaa, petti ja jätti, mutta toisaalta antoi anteeksi jos sai mieheltä nyrkistä turpaan. Toisaalta BB taisteli kynsin ja hampain eläinten oikeuksien puolesta ja laittoi itsensä likoon. Ehkä se oli kirjan sisältö.
Vierailija wrote:
Luin BB:n eli Brigitte Bardot'n elämänkerran missä ruodittiin yksityisasiat pohjia myöten, mm. itsariyritykset. BB myös vaihtoi miestä kuin paitaa, petti ja jätti, mutta toisaalta antoi anteeksi jos sai mieheltä nyrkistä turpaan. Toisaalta BB taisteli kynsin ja hampain eläinten oikeuksien puolesta ja laittoi itsensä likoon. Ehkä se oli kirjan sisältö.
Koira on uskollinen, eikä pure ruokkivaa kättä.
Kuvaava oli kirjoittajan kommentti ”Pirkko Saision muisti rajoittaa elämänkerran sellaiseksi kuin se on”.
Kirjoittaja epäili Saision keksivän omiaan, joten ko. elämänkertaan kannattanee suhtautua tiettyllä varauksella. Tarinointia, osa voi liuosta lähetetä totuutta.
Elämäkerta olisi kiinnostanut, mutta sinämuotoinen kerronta on liian raskas ja teennäinen jo lehtijutussa, joten kirja jää kyllä lukematta. En käsitä miksi on valittu tuollainen kerrontatapa.
Vierailija wrote:
Elämäkerta olisi kiinnostanut, mutta sinämuotoinen kerronta on liian raskas ja teennäinen jo lehtijutussa, joten kirja jää kyllä lukematta. En käsitä miksi on valittu tuollainen kerrontatapa. Muistuu mieleen vesisänky ja sen loiske, eipä siinäkään kirjassa muuta ollut.
Julkisuuden kipeys on ehtymätöntä.
Kyllä taitaa as8an harrastajia olla paljonkin, koska Helmet haulla oli ensimmäisessä tunnissa tullut jotain yli 860 varausta yhteen lainattavissa olevaan kirjaan. Hakkasi varaukset mennen tullen mm Panu Rajalan syyskuussa ilmestyneen kirjan avioliitostaan Kutri-Helenan kanssa.
Vierailija wrote:
Julkisuuden kipeys on ehtymätöntä. Rahankipeys tässä on ehtymätön. Hyvä muisti, makasi mättäässä minuutin.
Täähän on vähän sama kuin BB.
Ihmisiä kiinnostaa tirkistely.
Minä en ymmärrä kekenkään elämakertaa. No, ehkä jonkun Mandelan tms. Muutoin en tajua, että kukaan kirjoittaa.
Oli synkkä myrskyinen yö. Hyttinen nussi mua pirusti. Lopuks laukes. Elsa syntyi keväällä kasiyks.
Vierailija wrote:
Minä en ymmärrä kekenkään elämakertaa. No, ehkä jonkun Mandelan tms. Muutoin en tajua, että kukaan kirjoittaa.
Mandela oli rikollinen tero.
Vierailija wrote:
Ei oikein Elorannan selitykset vakuuta. Kuka muka olisi yhdeksän vuotta vastentahtoisesti intohimoisessa suhteessa? " Olen täysin hetero" . Niin varmaan.
Eeva Eloranta sanoo: ” Nuoruuden vaikeat ihmissuhteet menivät ihon alle ja rikkoivat minut henkisesti niin, että toipuminen vei vuosia. Kun kuulen jonkun sanovan, ettei hän kadu mitään, ajattelen, ettei tuo ihminen ole tehnyt todella isoja virheitä.”
Koko juttu täällä: https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000007923280.html
Elorantaa kohtaan ilkeää ja inhottavaa. Eloranta kertoi olleensa 25 vuotta näyttelemättä kun halusi elää hiljaiseloa ja unohtaa ne vuodet, mitä ikinä silloin tapahtuikaan. On myös kärsinyt ainakin pahasta paniikkihäiriöstä.
Vierailija wrote:
Täähän on vähän sama kuin BB.
Ihmisiä kiinnostaa tirkistely.
Ei pidä yleistää, joku diaknosoi heti ap:n. Minua taas kuvottaa kuinka HS aloitti tekeleen markkinoinnin, saakohan kymmenykset.
Vierailija wrote:
Minä en edes tiennyt että noilla kahdella on ollut joskus jotain sutinaa 🥴
Kyllä. Yhdeksän vuotta, taisi olla vähän enemmän kuin sutinaa.
Olet oppinut kirjoittamaan sanan narsisti, nyt kun vielä ymmärtäisit että narsisimi on diagnoosi ja epäilenpä että sinulla ei ole pätevyyttä diagnosoida ihmisiä.