Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki lukutaitoiset ihmiset, jotka tuntee numerot osaavat tehdä ruokaa

Vierailija
15.10.2023 |

Helpointa on katsoa resepti pakkauksen selkäpuolelta. 

Yleensä minä olen perheen kokki. Kipeänä ollessani muut saa tehdä ruokaa. Kerran pyysin miestäni tekemään makaronilaatikon, kun teki mieli.

Mies sanoi, ettei osaa.

Sanoin, että lue makaronipussista ohje. Mies luki ja teki. Tuli muuten hyvää.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies osaa tehdä tosi hyvää ruokaa jos sillä on resepti ja kaikki siihen kuuluvat ainekset, toki ruuat joita tekee usein osaa ilman reseptiäkin. Sen sijaan siltä puuttuu kokonaan taito keksiä jotain ruokaa kaapista loytyvistä aineksista, itse taas olen sellaisen kokkaamisen mestari, Keksin aina vähintään puolenkymmentä ateriaa kaappien sisällostä vaikka puolison mielestä meillä ei ole mitään ruokaa. Kumpi sitten on parempi kokki, en tiedä, itse olen luovempi, mies pedanttisempi.

Ruuanlaittovuorot jakautuu aika tasan meidän perheessä ja teinitkin kokkaavat toisinaan. 

Vierailija
42/43 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tuurilla onnistui. Ei lenkoneellakaan opi lentämään kirjoja lukemalla, vai?!

Jaa että makaronilaatikon valmistaminen on yhtä vaativaa kuin lentokoneella lentäminen? Ehkä, en tiedä kun en ole koskaan yrittänyt itse lentää lentokoneella.

Muuan ex oli aika toivoton kotitöissä, mutta olipa erään kerran leiponut pullaa. Kun ihmettelin sitä, niin tämä totesi sen olleen ihan helppoa, kun jauhopussissa oli ohje.

Ja onhan ainakin kaikilla Suomessa koulunsa käyneillä nuorempiin ikäluokkiin kuuluvilla ollut koulussa kotitaloutta, jossa oppii vähän alkeita.

Isäukolla on lupakirja moottoripurjekoneelle, mutta ei osaa valmistaa edes purkkihernekeittoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso on hyvä kotikokki. Hän on myös kiinnostunut kokeilemaan uusia reseptejä ja etsii ideoita googlettamalla, mutta kritisoi monesti netistä löytyviä ohjeita. Hän näytti yhdenkin, missä pääraaka-ainetta ei lisätty ruokaan missään vaiheessa reseptiä. Eli kannattaa suhtautua varauksella googlettamalla löytyviin resepteihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi