Naiset. Mihin rakkaus loppuu? Miksi se loppuu?
Eli olen kiinnostunut tästä ilmiöstä. Ja nyt nimenomaan haluan tietää, että miksi nainen lakkaa rakastamasta miestä. Eli keskitytään tässä nyt siihen - tiedän, että on olemassa oleva ilmiö yhtälailla se, että mies lakkaa rakastamasta naista. Mutta ei keskitytä siihen nyt tässä.
Sinulla on rakkautta, sinulla on maailman intohimoisin parisuhde, sinulla on elämäsi huippukohdat. Tuntuu, että koskaan ei voisi asiat olla huonosti. Siitä huolimatta - tulee se päivä. Yhtäkkiä toinen ei enää rakasta. Sinä et enää rakasta, vaikka sen piti olla mahdotonta, ja aiemmin jos tätä olisi ajateltu, niin olisi voinut kuvitella, että toinen vitsailee. Silti se tapahtuu.
Ja kun se loppuu, niin se ei tule enää ikinä takaisin samaa henkilöä kohtaan.
Niin monta kertaa olen todistanut tämän saman kaavan. Lähipiirissäni, tuttavapiirissäni, työkavereissa, mutta myös omakohtaisestikin sen käynyt läpi.
Nainen. Miksi rakkautesi loppuu? Mitä tapahtuu, kuin yhtäkkiä vain tulee se päivä, kun halveksut, et kunnioita, etkä rakasta, ja kaikki on ohi eikä asia enää ikinä käänny toisinpäin niin että se johtaa eroon sadan prosentin varmuudella.
Ja voisitteko vastata rehellisesti. Ei mitään syyttelyjä eikä spämmiä vaan asiallisen brutaalisti. Jos siis tiedätte itsekään. Eihän rakkaus ole rationaalista. Kun kysyin tätä samaa asiaa suoraan, en ikinä saanut vastausta. Luulen, että kukaan ei oikeasti tiedä - eihän kukaan voi tietää sitäkään, miksi sinä rakastat.
Siitä huolimatta. Kertokaa.
Kommentit (253)
Rakkaus loppuu kun mies alkaa käyttäytymään tylysti.
Se on omalla kohdallani varmin tapa saada rakkaus loppumaan.
Rakkaus loppuu liikaan yhdessäoloon. Kaikki pitäisi tehdä yhdessä, kaikki pitäisi kertoa, joka ikinen hetki - ahdistavaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Rakastan edelleen naista joka sanaakaan sanomatta lähti ja vajaan vuoden päästä siitä sai lapsen toisen miehen kanssa. Saa nähdä loppuuko se rakkaus. En tosin halua olla tuon naisen kanssa missään tekemisissä ikinä.
Eiköhän se olisi parempikin lopettaa se rakkaus jos toisen kanssa ei edes halua olla tekemisissä.
Ei sitä voi vaan päättää ettei rakasta. Naisen sitä voi olla vaikeaa ymmärtää kun ette pysty rakastamaan miestä aidosti.
Kyllä sen rakkauden voi tappaa. Väitän, että tuo miesten "rakkaus", joka on "aitoa", on oikeasti vain sellainen tunne, että haluaisivat ko naisen olevan edelleen heidän elämässään heidän naisenaan. Se ei ole rakkautta.
Väitteesi ei pidä paikkaansa
Rakkaus on tahdon asia. Se joka perustaa rakkauden 90% tahdon asiaksi, ja 10% tunteen asiaksi, ei koskaan menetä rakkautta.
Toisin sanoen kun ihminen rakastuu toiseen, hänen tulee tehdä tietoinen päätös haluta rakastaa, vaikka aina ei välttämättä tuntuisikaan siltä.
Tällöin asian eteen tekee töistä, siihen panostaa ja sitä vaalii, koska ymmärtää rakkauden olevan ns aktiivista tekemistä, ei vain joku tunne mikä tulee tai menee miten sattuu.
Moni ei tätä asia ymmärrä, ja siksi suhteet eivät kestä.
Vierailija wrote:
Rakkaus on tahdon asia. Se joka perustaa rakkauden 90% tahdon asiaksi, ja 10% tunteen asiaksi, ei koskaan menetä rakkautta.
Toisin sanoen kun ihminen rakastuu toiseen, hänen tulee tehdä tietoinen päätös haluta rakastaa, vaikka aina ei välttämättä tuntuisikaan siltä.
Tällöin asian eteen tekee töistä, siihen panostaa ja sitä vaalii, koska ymmärtää rakkauden olevan ns aktiivista tekemistä, ei vain joku tunne mikä tulee tai menee miten sattuu.
Täyttä faktaa alusta loppuun. Joillekin maanis-depiksellö tavalla parisuhteissa oleville kommenttisi on täyttä hepreaa. Hyökkäävät tavalla tai toisella sen päälle.
Omalla kohdallani se on päättynyt siihen, että minua on alettu kohdella itsestäänselvyytenä. Tämä on ollut toistuva kaava parisuhteissani, ja sitä olen käsitellyt myös terapeutin kanssa. Olen ollut miehille kiinnostava siihen asti, että olen itse kunnolla rakastunut. Voisin verrata sitä vaakaan: alussa miehen rakkaus on painanut paljon enemmän, lopulta vaaka on kallistunut toisin päin, ja sitten miehen käytös on muuttunut välinpitämättömäksi, mikä taas saa minun rakkauteni loppumaan.
Pettämisen ja valehtelun selviäminen tappoi ne tunteet kyllä tehokkaasti.
Joo. Pettäminen, valehtelu. Ne on vähän semmosia että vaikka sen toisen mahdollisuuden antaa, siinä shokkitilassa, niin kyllä ne vaan kitkevät rakkaudelta juuret. En ymmärrä miksei vaan voi sanoa suoraan että en pidä sua enää minään, erotaan. Kaikki potentiaaliset muut uudet ihmiset on mulle tärkeämpiä kun meidän yhteinen historia, nykyisyys tai tulevaisuus.
Mä rakastin mun miestä kaikella mitä mulla oli. Nyt en ole vuosiin voinut edes katsoa sitä silmiin, minussa ei asu enää rakkautta. Ennen tätä suhdetta en ollut koskaan tuntenut vastaavaa - vastaavaa rakkautta, kipua, surua, vihaa. Ei mulla enää muuta taida olla kuin tämä viha. Surullinen olen lähinnä silloin kun ajattelen miten ihastuttavan naivi hölmö olin. Miten paljon mussa oli energiaa. Nyt olen vain haalistunut, kauhtana, aikaisin vanhentunut ja kitkerä.
Rakkauteni oli hyvin lähellä loppumista, kun tuli eteen tilanne, jossa olimme aivan vastakkaista mieltä erittäin vakavasta asiasta, johon on vain yksi oikea ratkaisu. Kauan jokaikinen päivä puolisoani katsoessa mietin, tunnenko enää tätä ihmistä ollenkaan, ja vastaukseni oli, että en tiedä, enkä todellakaan tiennyt pitkään aikaan. En tiedä edelleenkään aivan täysin, mutta puhuimme jokin aika sitten asiasta pitkästä aikaa vuosiin ja nyt tuntuu, että puolisoni on aidosti tajunnut asian. Sinä päivänä jos mieleni kääntyy asentoon en enää tunne tätä ihmistä, olen aika varma, että rakkaus on loppunut.
Mikä juttu, että tämä ketju pyörii liekkimerkin kera, ja miesten vastaava poistettiin ennen kuin ehdin vastauskommenttia lähettää?!
Tasa-arvo VAUVA.fi:ssä on pelkkä vitsi.
Vierailija wrote:
Vaikka kuinka tahtoisi suhteen kestävän, niin se ei onnistu, jos toinen on eri mieltä. Esimerkiksi kun toiselle alkoholi on tärkeämpi kuin oma puoliso, silloin ero on hyvä asia.
Vierailija wrote:
Mikä juttu, että tämä ketju pyörii liekkimerkin kera, ja miesten vastaava poistettiin ennen kuin ehdin vastauskommenttia lähettää?!
Tasa-arvo VAUVA.fi:ssä on pelkkä vitsi.
Täällä on joku automaattipoistaja, kuka tahansa voi piruuttaan käydä ilmiantamassa jonkun viestin ja ilman että kukaan tarkistaa miksi, se viesti tai koko aloitus lähtee. En usko että kukaan nainen on sitä edes tehnyt, vaan ylilaudan vitsipojat tekee kiusaa. Naisiahan se aihe nimenomaan kiinnostaa, kyllä naiset tietää miksi naisten rakkaus loppuu, se on nyt toistettu tässä sataan kertaan. Että ei lopu yhtäkkisesti, ja että yleensä syynä on miehen rakkauden loppuminen ensin.
Itselläni exän kanssa loppui rakkaus siihen kun mies ei lopettanut lupauksistaan huolimatta juomista vaikka saimme lapsen, ja siitä se alkoi, että tajusin viimein, että minulla ja lapsella on parempi elää ilman alkoholistia perheessä johon ei voi luottaa. Oli kerran antanut lapsen pudota avantoonkin kun minä olin jossain käymässä. Kyllä se kipeää teki, mutta sitä ei olisi pelastanut kuin täysi raitistuminen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kuulostaa siltä että rakkaus ei koskaan alkanutkaan. Huuma loppui. Aivojen hormonitoiminta normalisoitui.
Minusta 121212 on kirjoittanut tästä hyvin.
Nykyään naiset haluavat vaiheittaisen elämän. Vakiintumista lykätään mahdollisimman myöhään jotta saadaan maksimoitua sinkkuelämä, jota kenties värittää lyhyehköt suhteet komeampiea miesten kanssa, joita nainen saa meikkaamalla ja miellyttämällä.
Pariutumiskuume iskee kun perhekuume iskee. Mies tarvitaan. Alkuhuuma (2-3v) ei ole edes laantunut kun ollaan jo alttarilla ja kenties lisääntymässäkin.
Häät, asunto, lapset ja kaikki tekevät elämän niin kiireiseksi että vuodet kuluvat nopeasti.
Sitten kun on taas aikaa olla yhdessä, niin ei se mies kiinnostakaan. Todellisuudessa
Kaikki miehet eivät ole samanlaisia autisteja kuin sinä. Kun miehiltä ei odoteta lapsina sosiaalisissa tilanteissa pärjäämistä, niin monet ovat täysin pihalla aikuisinakin.
Ei ole rakkaus loppunut, läheisyys vain loppui (sekä emotionaalinen että fyysinen läheisyys johon ei kuulu yhdyntää) ensin miehen puolelta, vaikka miten yritin saada hänet olemaan kanssani läheisesti, ja sitten seksi minun puoleltani, vaikka miten yritin kyetä seksiin ilman läheisyyttä.
Ei rakkaus lopu. Se vain vaihtaa kohdetta
Vierailija wrote:
Täyttä paskaa. Anteeksi
Koska se amisviiksinen Jonne duunattuine autoineen ei ollutkaan rikas.
Vierailija wrote:
Ei ole rakkaus loppunut, läheisyys vain loppui (sekä emotionaalinen että fyysinen läheisyys johon ei kuulu yhdyntää) ensin miehen puolelta, vaikka miten yritin saada hänet olemaan kanssani läheisesti, ja sitten seksi minun puoleltani, vaikka miten yritin kyetä seksiin ilman läheisyyttä.
Tämä sama.
Mitä horiset? Minusta mies jonka rakkaus on valheellista on luuseri.