Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset. Mihin rakkaus loppuu? Miksi se loppuu?

Vierailija
14.10.2023 |

Eli olen kiinnostunut tästä ilmiöstä. Ja nyt nimenomaan haluan tietää, että miksi nainen lakkaa rakastamasta miestä. Eli keskitytään tässä nyt siihen - tiedän, että on olemassa oleva ilmiö yhtälailla se, että mies lakkaa rakastamasta naista. Mutta ei keskitytä siihen nyt tässä.

Sinulla on rakkautta, sinulla on maailman intohimoisin parisuhde, sinulla on elämäsi huippukohdat. Tuntuu, että koskaan ei voisi asiat olla huonosti. Siitä huolimatta - tulee se päivä. Yhtäkkiä toinen ei enää rakasta. Sinä et enää rakasta, vaikka sen piti olla mahdotonta, ja aiemmin jos tätä olisi ajateltu, niin olisi voinut kuvitella, että toinen vitsailee. Silti se tapahtuu.

Ja kun se loppuu, niin se ei tule enää ikinä takaisin samaa henkilöä kohtaan.

Niin monta kertaa olen todistanut tämän saman kaavan. Lähipiirissäni, tuttavapiirissäni, työkavereissa, mutta myös omakohtaisestikin sen käynyt läpi.

Nainen. Miksi rakkautesi loppuu? Mitä tapahtuu, kuin yhtäkkiä vain tulee se päivä, kun halveksut, et kunnioita, etkä rakasta, ja kaikki on ohi eikä asia enää ikinä käänny toisinpäin niin että se johtaa eroon sadan prosentin varmuudella.

Ja voisitteko vastata rehellisesti. Ei mitään syyttelyjä eikä spämmiä vaan asiallisen brutaalisti. Jos siis tiedätte itsekään. Eihän rakkaus ole rationaalista. Kun kysyin tätä samaa asiaa suoraan, en ikinä saanut vastausta. Luulen, että kukaan ei oikeasti tiedä - eihän kukaan voi tietää sitäkään, miksi sinä rakastat.

Siitä huolimatta. Kertokaa.

Kommentit (253)

Vierailija
161/253 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miksi on niin paljon miehiä, jotka kohtelevat puolisoaan huonosti. Minullakin oli tuollainen, näivetyin ja tuli muutama kilo ylipainoa. Eron jälkeen löysin miehen, joka arvostaa minua, ylikilot varisivat kuin itsestään ja aloin kukoistaa. 

Itse te ne miehet valitsette. Naiset harvoin osaa tehdä hyviä valintoja.

Sinulle ehdottomasti kuuluu vuoden narsisti -palkinto! Tuollaisesta paskasakista kun erehtyy valitsemaan sen joka taitavimmin manipuloi ja esittää itseään parempaa niin senkin näet naisen vikana. Ilkeässä itsekkäässä miehessähän ei ole mitään vikaa? Hyviä miehiä on niin vähän eikä varsinkaan nuorena halua ajatella että pitäisi yksin jäädä kun tarjonta on niin surkeaa. 

Vierailija
162/253 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miksi on niin paljon miehiä, jotka kohtelevat puolisoaan huonosti. Minullakin oli tuollainen, näivetyin ja tuli muutama kilo ylipainoa. Eron jälkeen löysin miehen, joka arvostaa minua, ylikilot varisivat kuin itsestään ja aloin kukoistaa. 

Sinulle ehdottomasti kuuluu vuoden narsisti -palkinto! Tuollaisesta paskasakista kun erehtyy valitsemaan sen joka taitavimmin manipuloi ja esittää itseään parempaa niin senkin näet naisen vikana. Ilkeässä itsekkäässä miehessähän ei ole mitään vikaa? Hyviä miehiä on niin vähän eikä varsinkaan nuorena halua ajatella että pitäisi yksin jäädä kun tarjonta on niin surkeaa. 

Hyviä miehiä on paljon mutta he eivät teille kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/253 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se loppui pettämiseen, haukkumiseen, täydelliseen mitätöintiin, halveksuntaan ja nyrkiniskuihin. Näistä saivat osansa myös lapset. 

Vierailija
164/253 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Enpä ole ikinä ollut tuollaisessa kuvaamassasi tilanteessa, että kaikki olisi ollut hyvin ja rakkaus vain loppunut. Minulla rakkaus on aina loppunut siihen, kun toisen arvostus ja kunnioitus minua kohtaan on loppunut ja se on alkanut näkyä tekojen kautta. Kun toinen ei enää halua minulle hyvää vaan miettii vain omia halujaan ja menee niiden mukaan. Kun toinen sanoo loukkaavia asioita. Kun toinen ei enää halua viettää aikaa yhdessä kanssani. Kun toinen pitää minua vain itsestäänselvyytenä, että olen siinä vaikka hän käyttäytyisi kuinka huonosti.

Tämä. Omalla kohdalla tunnistan ainakin ne samat kohdat, että mies alkoi arvostella ulkonäköäni  ei enää ollut kiinnostunut viettämään aikaa kanssani ja vietti lomatkin erillään ja lopetti haluamasta seksiä. Koin ettei hän enää ollut kiinnostunut minusta, eikä pitänyt minua haluttavana.

"Alkoi arvostella ulkonäköäni" Eli aiemmin vissiin pidit itsestäsi huolta? Kunnes lopetit sen, paisuit kuin taikina ällöttäväksi selluliitin täyteiseksi kotimursuksi, ja sitten vielä ihmettelet kun miestä ei kiinnosta läpsiä läskiä persettä, eikä enää halua sua? Itseä täytyy kunnioittaa aina sen verran, että ei päästä itseä läskiksi. En ymmärrä ihmisiä miehiä taikka naisia, jotka ittensä läskikasaks päästää. Eihä semmosta ketään halua.

Vierailija
165/253 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun huomasin olevani miehen tärkeysjärjestyksessä jossain sijalla viisi tai kuusi. Enkä tarkoita sivusuhteita, vaan harrastuksia, kavereita, autoa jne

Vierailija
166/253 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ralkaus on ihan väärä sana kuvaamaan pariskunnan välistä tunnetta. Enemmänkin se on jotain kumppanuutta, kaveruutta, himoa, ihastumista alussa. 

Oikeaa rakkautta se ei ole, oikea rakkaus ei kuole, sitä on esim äidin ja lapsen välillä. 

Vierailija
167/253 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se loppui  siihen ettei miehen mielestä enää tarvinnut harrastaa seksiä kun lapset oli tehty. Sen lisäksi se lakkasi kuuntelemasta ja huomioimasta mua mitenkään muuten kuin kämppiksenä ja lasten äitinä.

Vierailija
168/253 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se loppui siihen itsestäänselvyytenä pitämiseen. Tarpeellisena kodinkoneena olemiseen, mitä ei kuitenkaan sen kummemmin tarvinnut hoitaa eikä huolehtia. Miehelle riitti oikein hyvin, että se ( = minä) vain oli ja toimi. 

Itse ihmettelen yhä, miksi en vain ymmärtänyt nähdä ja uskoa tilannetta aiemmin. Vaan piti erehtyä uskomaan muutoksen tulevan. Vuodesta toiseen. Että kyllä tulee päivä, kun minut nähdään, huomataan ja ennen kaikkea minua kohdellaan kuin ihmistä. Eikä pidetä siivoajana, ruuanlaittajana, pyykkärinä, talonmiehenä, huorana ja madonnana, omien haluamiensa lastensa pääasiallisena kasvattajana, talouden pyörittäjänä, maksajana, päätösten tekijänä. Kun mitään muuta yhteistä ei ollut kuin asuntolaina ja ne lapset. Eikä seksikään kantanut, koska se oli vain yhdensuuntaista; minun haluillani ja minun tyydyttämiselläni ei ollut painoarvoa, herra kyllä sai joka kerta edestä ja takaa, joten p*llun puutteesta ei kärsinyt. 

Kuten loppujen lopuksi ei sillä yhteisellä ajanviettämiselläkään. Lasten ja minun ohi singahti kevyesti miehen työ (aina valmiina, silloinkin, kun oli vapaapäiviä tai lomia), autot, omat harrastukset ja kaverinsa.

Erosta jo vuosia. Sama elämisen tyylinsä jatkuu. Nyt vain kärsijöinä omat lapsensa. Silmät ovat heilläkin auenneet. 

Vierailija
169/253 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kunnioitus miestä kohtaan loppuu, niin myös rakkaus hiipuu. Omalla kohdallani kunnioitus menee, jos huomaan, että 5-kymppinen puoliso tiirailee teini-ikäisiä tai on jotenkin muuten pervo tai epäluotettava.

Jos lakkaa arvostamasta minua, ja seksuaalinen halu kohdistuu muihin naisiin kuin minuun, niin silloin loppuu kunnioitus miestä kohtaan. Tulee pettymys ja rakkaus kuolee.

En keksi muuta syytä, miksi rakkaus kuolisi. Jos seksuaalinen kipinä pysyy parisuhteen sisällä (eikä siirry sen ulkopuolelle), niin rakkauskin säilyy. Näin siis minulla. 

Vierailija
170/253 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestäänselvyytenä pitäminen ja kohteleminen.

Vierailija
171/253 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvästä aiheesta.

Jännästi toistuu tuo itsestäänselvänä pitäminen ja/tai läheisyyden + kosketuksen puuttuminen.

Minä rakastin 28 vuotta, loppuun asti oli seksiä ja läheisyyttä. Mies sairastui masennukseen, muutti erilleen "miettimään asioita". 10 kuukautta mentiin niin, rakkauteni oli vahva. Miehen puhumattomuus ja käytöksen + sanojen ristiriita oli hämmentävää. Lopulta tein sen päätöksen, että päästän irti tai oikeasti pakotin päästämään itsestäni irti. 

Kyllä omalla kohdallani se rakkaus sitten kuoli kaikkeen henkiseen kipuun mitä ero aiheutti. Lopulta kun olin kärsinyt tarpeeksi kauan ja itkenyt miljoonat itkut. Tuli sitten se päivä, kun huomasi, että toinen ei enää tunnu miltään. Onneksi tunteeni oli jo kuollut, kun erosta oli kulunut noin 1v + 3 kk, silloin tietooni tuli kaikki valheet, eli klassinen "toinen nainen kuviossa" jne. Ollut siis pitkään.

Nyt on itselläni ollut uusi mies puolisen vuotta ja nautin hänen seurasta, läheisyydestä ja yhdessä olon helppoudesta, intohimosta jne todella paljon. Minä olen kuitenkin muuttunut, kasvanut paljon itsenäisemmäksi, ajattelumaailmani ihmissuhteista on muuttunut. Niin kauan kun toisen kanssa tuntuu hyvältä niin ollaan, en tarvitse enää ihmistä pitämään minua kädestä kiinni 247. 

Vierailija
172/253 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minusta ralkaus on ihan väärä sana kuvaamaan pariskunnan välistä tunnetta. Enemmänkin se on jotain kumppanuutta, kaveruutta, himoa, ihastumista alussa. 

Oikeaa rakkautta se ei ole, oikea rakkaus ei kuole, sitä on esim äidin ja lapsen välillä. 

Eli siis kestävissä suhteissa se mies pitää naista äitinään?

Vierailija
173/253 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Hyviä miehiä on paljon mutta he

Ai niitä samoja joidenka mielestä nainen on pelkkä reikä? Miehiä ketkä oikeen paukuttelee henkseleitä sillä etteivät aio tuoda suhteeseen mitään. Naisen pitää riemastua kuselta tuoksuvan munan läsnäolosta.

Vierailija
174/253 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kiitos hyvästä aiheesta.

Jännästi toistuu tuo itsestäänselvänä pitäminen ja/tai läheisyyden + kosketuksen puuttuminen.

Minä rakastin 28 vuotta, loppuun asti oli seksiä ja läheisyyttä. Mies sairastui masennukseen, muutti erilleen "miettimään asioita". 10 kuukautta mentiin niin, rakkauteni oli vahva. Miehen puhumattomuus ja käytöksen + sanojen ristiriita oli hämmentävää. Lopulta tein sen päätöksen, että päästän irti tai oikeasti pakotin päästämään itsestäni irti. 

Kyllä omalla kohdallani se rakkaus sitten kuoli kaikkeen henkiseen kipuun mitä ero aiheutti. Lopulta kun olin kärsinyt tarpeeksi kauan ja itkenyt miljoonat itkut. Tuli sitten se päivä, kun huomasi, että toinen ei enää tunnu miltään. Onneksi tunteeni oli jo kuollut, kun erosta oli kulunut noin 1v + 3 kk, silloin tietooni tuli kaikki valheet, eli klassinen "toinen nainen kuviossa" jne. Ollut siis pitkään.

Nyt on itselläni ollut uusi mi

Onko tuo miehesi salasuhde kestänyt? Aika monessa tapauksessa se ei kestä kuin sen alle pari vuotta mitä olen näitä seurannut. Sinunkin miehesi kuulostaa "aarteelta", jonka kanssa arki koittaa aika pian.

Vierailija
175/253 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Pinta rapisi pois ja jäljelle jäi valehteleva panopupu. Eli tyypillisesti rakastuin ihmiseen, jota ei ollut. Kun tajusin sen, ei ollut mitään mitä rakastaa.

Ja akat luulee että ainoastaan mies on tuollainen?😂🤣😆

Vierailija
176/253 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muija paisui kuin pullataikina. Sanoin asiasta monta kertaa, ei tehoa. 

Vierailija
177/253 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Narsistihullu saapui. Johan tätä miesvihaa kestikin🤦🏻

Vierailija
178/253 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mulla se loppui pettämiseen, haukkumiseen, täydelliseen mitätöintiin, halveksuntaan ja nyrkiniskuihin. Näistä saivat osansa myös lapset. 

Miksi löit lapsia?

Vierailija
179/253 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kiitos hyvästä aiheesta.

Kyllä omalla kohdallani se rakkaus sitten kuoli kaikkeen henkiseen kipuun mitä ero aiheutti. Lopulta kun olin kärsinyt tarpeeksi kauan ja itkenyt miljoonat itkut. Tuli sitten se päivä, kun huomasi, että toinen ei enää tunnu miltään. Onneksi tunteeni oli jo kuollut, kun erosta oli kulunut noin 1v + 3 kk, silloin tietooni tuli kaikki valheet, eli klassinen "toinen nainen kuviossa" jne. Ollut siis pitk

Miksi ette ymmärrä että miehet luonnostaan haluaa monia naisia!? Miksi miehen pitäisi alistua naisen alle? Ei ikinä.

Vierailija
180/253 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästymiseen, siihen että kaikki jatkuu samana päivästä toiseen. Joutuu olemaan lastensa kanssa ja huolehtimaan jatkuvasti. Siksi erotaan, koska silloin saadaan joka toinen viikko lapsivapaata aikaa. Yksinhuoltajilla tietenkin eri asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi