Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset. Mihin rakkaus loppuu? Miksi se loppuu?

Vierailija
14.10.2023 |

Eli olen kiinnostunut tästä ilmiöstä. Ja nyt nimenomaan haluan tietää, että miksi nainen lakkaa rakastamasta miestä. Eli keskitytään tässä nyt siihen - tiedän, että on olemassa oleva ilmiö yhtälailla se, että mies lakkaa rakastamasta naista. Mutta ei keskitytä siihen nyt tässä.

Sinulla on rakkautta, sinulla on maailman intohimoisin parisuhde, sinulla on elämäsi huippukohdat. Tuntuu, että koskaan ei voisi asiat olla huonosti. Siitä huolimatta - tulee se päivä. Yhtäkkiä toinen ei enää rakasta. Sinä et enää rakasta, vaikka sen piti olla mahdotonta, ja aiemmin jos tätä olisi ajateltu, niin olisi voinut kuvitella, että toinen vitsailee. Silti se tapahtuu.

Ja kun se loppuu, niin se ei tule enää ikinä takaisin samaa henkilöä kohtaan.

Niin monta kertaa olen todistanut tämän saman kaavan. Lähipiirissäni, tuttavapiirissäni, työkavereissa, mutta myös omakohtaisestikin sen käynyt läpi.

Nainen. Miksi rakkautesi loppuu? Mitä tapahtuu, kuin yhtäkkiä vain tulee se päivä, kun halveksut, et kunnioita, etkä rakasta, ja kaikki on ohi eikä asia enää ikinä käänny toisinpäin niin että se johtaa eroon sadan prosentin varmuudella.

Ja voisitteko vastata rehellisesti. Ei mitään syyttelyjä eikä spämmiä vaan asiallisen brutaalisti. Jos siis tiedätte itsekään. Eihän rakkaus ole rationaalista. Kun kysyin tätä samaa asiaa suoraan, en ikinä saanut vastausta. Luulen, että kukaan ei oikeasti tiedä - eihän kukaan voi tietää sitäkään, miksi sinä rakastat.

Siitä huolimatta. Kertokaa.

Kommentit (253)

Vierailija
61/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vuoden marttyyri -palkinto ja kruunut tulee postissa ketjun joka akalle.

Sinäkö siellä Poju? Yritä nyt mennä terapiaan ja saada edes joitain sosiaalisia taitoja. Ehkäpä toinen ammattikin olisi hyvä nyt kun musiikkiurasi on ohi. Voi kyynel. 

Vierailija
62/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halunnut tai pystynyt sitoutumaan parisuhteeseen kuin aikuinen. Kiinni vanhemmissa, kavereissa, exässä. Töitä ei viitsi hakea milloin mistäkin syystä. Ei puolustanut kun kaverinsa tuli mulle aukomaan päätään vaan jätti mut siihen selviään yksin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miksi on niin paljon miehiä, jotka kohtelevat puolisoaan huonosti. Minullakin oli tuollainen, näivetyin ja tuli muutama kilo ylipainoa. Eron jälkeen löysin miehen, joka arvostaa minua, ylikilot varisivat kuin itsestään ja aloin kukoistaa. 

Itse te ne miehet valitsette. Naiset harvoin osaa tehdä hyviä valintoja.

Siellä taas yksi elämänsä objektimies.

Vierailija
64/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miksi on niin paljon miehiä, jotka kohtelevat puolisoaan huonosti. Minullakin oli tuollainen, näivetyin ja tuli muutama kilo ylipainoa. Eron jälkeen löysin miehen, joka arvostaa minua, ylikilot varisivat kuin itsestään ja aloin kukoistaa. 

Itse te ne miehet valitsette. Naiset harvoin osaa tehdä hyviä valintoja.

Niin. Miten valita kymmenestä mädästä omenasta valioyksilö. Vailtsin sinkkuuden.

Vierailija
65/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen rakkauden loppuminen tulee yhtäkkisenä yllätyksenä täysin tunneälyltään sokealle, itsekkäälle miehelle, jonka nainen on "nalkuttanut" usein vuosia = yrittänyt hartiavoimin saada suhdetta korjattua.

Vierailija
66/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset käyttävät sanoja loppui arvostus, tulin itsestäänselvyydeksi...

Siinä vaiheessa, kun resurssien virta mieheltä naiselle vähenee tai loppuu. Raha, remontointi, autokuskina toimiminen, naiseen terapoiminen...

Naiselle on myrkkyä tasajako maksamisessa, tekemisessö, aloitteiden tekemisessä...

Eli kun mies lopettaa resurssina olemisen ja vaatii naiselta jotain tai erehtyy kritisoimaan jostain. Siihen loppuu rakkaus.

Vierailija
67/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteissa harvoin on ns. pyyteetöntä rakkautta, jossa toista rakastetaan ehdoitta kuten muiden perheenjäsenten kohdalla. Oletan siis että ap:ta kiinnostaa romanttisen rakkauden lopahtaminen. 

En voi vastata kuin omasta puolestani, eli se romanttinen rakkaus loppui pieni pala kerrallaan, itse tarvitsen sitä että koen olevani olemassa kumppanille eli minua kuunnellaan ja miestä oikeasti kiinnostaa keskustella kanssani, asioita tehdään yhdessä, vietetään juhlapyhiä yhdessä, suunnitellaan yhteistä tulevaisuutta. Olin pitkässä avoliitossa (yli 15 vuotta) jossa oikeastaan mikään näistä ei toteutunut. Pikku hiljaa katkeroiduin ja rakkaus hiipui. Tajusin, että olin alunperin ollut niin rakastunut itse luotuun mielikuvaan miehestä enkä osannut päästää siitä irti vaikka todellisuus olikin aivan toisenlaista.

Vierailija
68/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Siinä vaiheessa, kun resurssien virta mieheltä naiselle vähenee tai loppuu. Raha, remontointi, autokuskina toimiminen, naiseen terapoiminen...

Naiselle on myrkkyä tasajako maksamisessa, tekemisessö, aloitteiden tekemisessä...

Eli kun mies lopettaa resurssina olemisen ja vaatii naiselta jotain tai erehtyy kritisoimaan jostain. Siihen loppuu rakkaus.

Kukaan ketjun naisista ei maininnut mitään noista asioista. Monesti on mainittu esim. läheisyyden loppuminen ja se, että mies ei suostu osallistumaan kodin ylläpitoon tasa-arvoisesti. 

Vierailija
69/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin loppuu kärsivällisyys siihen että mikään ei koskaan muutu. Se taas herättää tunteita jotka tukahduttaa lopulta rakkauden ja muutkin positiiviset tunteet.

Vierailija
70/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Luepa uudelleen nuo alkusivujen tekstit, joita kritisoit. Yksikään ei kokenut, että puoliksi maksaminen on ongelma. Remonttia ei mainittu yhdessäkään. Jos mies (sinä ja osa muista) ei tajua, että naisella on henkisiä ja fyysisiä tarpeita niin siinäpä se sitten. Miksi jäädä?

Vierailija
71/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyteetön rakkaus ei toimi edes perheenjäsenten kesken. Tai toimii, mutta pitää rakastaa etänä välit katkaistuna. 

Moni nainen joutuu myös jättämään miehen, vaikka rakastaa tätä edelleen, mutta elämä hänen kanssaan on liian haitallista omalle terveydelle.

Vierailija
72/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miten rakkaus voisi pysyä yllä jos toista kohtaan on vain negatiivisia tunteita. Rakkaus tarvitsee pysyäkseen voimissaan jatkuvasti iloa  tyytyväisyyttä ja muita positiivisia tunteita. Jos miehen rahat herättää sitä niin ok. Raha ei ole välttämättömyys jos niitä positiivisia tunteita härää jostain muusta. Kaikki miehet vain ei osaa niitä tunteita herättää millään keinoin.

Vierailija
73/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miten rakkaus voisi pysyä yllä jos toista kohtaan on vain negatiivisia tunteita. Rakkaus tarvitsee pysyäkseen voimissaan jatkuvasti iloa  tyytyväisyyttä ja muita positiivisia tunteita. Jos miehen rahat herättää sitä niin ok. Raha ei ole välttämättömyys jos niitä positiivisia tunteita härää jostain muusta. Kaikki miehet vain ei osaa niitä tunteita herättää millään keinoin.

Harvalle naiselle sopii rahallinen hyöty. Rahaa saa helpommin töistä kuin myymällä itsensä miehelle. Miehestä halutaan muuta ja siksi suurimmalle osalle sopii 50/50 osallistuminen kuluihin.

Vierailija
74/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemus pitkän parisuhteen (30v) rakkauden loppumisesta on surullinen, ei siinä ole yhtä konnaa ja toista viatonta vaan lopussa kaksi onnetonta ihmistä. Rakkautta oli alkujaan, ehkä enemmän minulla, naisella, miehen puolesta aluksi enemmän tottumista helppoon parisuhteeseen joka ei häneltä vaatinut mutta tarjosi perusturvaa. Jälkikäteen voi seurata miten hyvin alusta vuorovaikutus nitkahti kehnolle raiteelle, opittiin molemmat kehno tapa olla yhdessä, toinen yritti liikaa eikä toista haastettu kehittymään vuorovaikutustaidoissaan mitä hän olisi tarvinnut.

Rakkaus otti kolausta miehen uskottomuustempauksissa mutta selvisi niistä. Molempien rakkaus siirtyi lapsiin, he pitivät perhessä yhdessä. Kun lapset tulivat teineiksi alkoi parisuhteen tyhjyys paistaa: mitä tehdä yhdessä kun lapset ovat omissa menoissaan. Vuorovaikutus alkoi hävitä, oli kuljettu polkuja eri suuntiin. Kumpikaan ei enää jaksanut kuunnella mitä toisella sanottavaa, minä olin muuttunut tapetiksi olohuoneen seinässä, vielä rumaksi sellaiseksi, mies minulle  ahdistavaksi, hapen tilasta syöväksi. Aloin unelmoida, että hän ihastuisi johonkin toiseen ja jättäisi, en itse kyennyt tai uskaltanut miettiä irtiottoa. Väistelimme toisiamme kotona, karkasin pihalle tai lenkille ahdistavaa tunnelmaa karkuun. Kun tunnistin halveksunnan hänen silmissään aloin pohtia elämän loppumista ja toisaalta millaisen mitalin saan jos jatkan ahdistavaa elämää. Ja aloin suunnitella itse eroa. Erottiin, mies aluksi ihmetteli miksi. Johonkin se rakkaus hävisi, tilalle ei tullut niinkään vihaa vaan inhoa ja ahdistusta. Nyt kymmenen vuoden jälkeen ei enää ole inhoa, on surua kun miettii meitä. Ja myötätuntoa, kaksi nuorta meni yhteen mielikuviensa kanssa, eivät nähneet kuinka erilaisia olivat, tuskin tunsivat itseäänkään kovin hyvin tuolloin. Mutta tuosta liitosta synty kaksi ihanaa ihmistä ja kumpikin meistä varmasti oppi vuosien aikana paljon itsestään ja elämästä. Nykyään emme inhoa toisiamme, arvostamme jopa toisiamme. Olimme vain liian erilaisia, ja trikkeröimme toisissamme itsellemme vahingollista käyttäytymistä, valitettavasti näin.    

Vierailija
75/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Niin kauan kun sitä positiivisuutta parisuhteeseen tulee enemmän kuin negatiivisia tunteita joita herättää vaikka ne miehen jättämät likaiset sukat lattialla tilanne on varmadti ok. Positiivisia ajatuksia iloa ja tyytyväisyyttä aiheuttaa se tasapuolinen työnjako. On kuitenkin olemassa myös niitä suhteita joissa ei ole ollenkaan niitä positiivisia asioita tai sitä positiivisuutta tuo naiselle vain se että miehellä on rahaa. Mies saattaa olla esim. tyytyväinen siitä että hänen ei tarvitse niihin kotitöihin osallistua.

Vierailija
76/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvempi nainen on enää taloudellisesti riippuvainen miehestä tai jostain miehen tarjoamasta palvelusta, kuten remontointi tms., kun suurin osa naisista osaa tehdä noita itsekin, jos vain haluaa opetella. Eri asia jos on kuuluu johonkin vähemmistöön tai on jotain vaikeutta oppimisessa, mielialapulmaa tms.

Vierailija
77/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Harvempi nainen on enää taloudellisesti riippuvainen miehestä tai jostain miehen tarjoamasta palvelusta, kuten remontointi tms., kun suurin osa naisista osaa tehdä noita itsekin, jos vain haluaa opetella. Eri asia jos on kuuluu johonkin vähemmistöön tai on jotain vaikeutta oppimisessa, mielialapulmaa tms.

Mitä nainen sitten saa nykyisin mieheltä parisuhteessa tilanteessa jossa mies ei pysty antamaan suhteeseen mitään positiivista. Kyllä naisen kärsivällisyys loppuu ennen pitkää jos suhde aiheuttaa vain negatiivisia asioita ja kuluttaa enemmän kuin antaa.

Vierailija
78/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Enpä ole ikinä ollut tuollaisessa kuvaamassasi tilanteessa, että kaikki olisi ollut hyvin ja rakkaus vain loppunut. Minulla rakkaus on aina loppunut siihen, kun toisen arvostus ja kunnioitus minua kohtaan on loppunut ja se on alkanut näkyä tekojen kautta. Kun toinen ei enää halua minulle hyvää vaan miettii vain omia halujaan ja menee niiden mukaan. Kun toinen sanoo loukkaavia asioita. Kun toinen ei enää halua viettää aikaa yhdessä kanssani. Kun toinen pitää minua vain itsestäänselvyytenä, että olen siinä vaikka hän käyttäytyisi kuinka huonosti.

Tämä juuri. Menin naimisiin ihanan miehen kanssa 7 vuoden seurustelun jälkeen, pikkuvauva-aikana hänestä kuoriutui hirveä mulkku. Nyt yrittää muuttua mutta taitaa olla liian myöhäistä. En tunne enää mitään. Hyvä isä lapselle on kyllä.

Vierailija
79/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töykeyteen, tylytykseen, ilkeilyyn, naljailuun, itsestäänselvyytenä pitämiseen, toiveiden ja tarpeiden kuuntelematta ja täyttämättä jättämiseen, hylkäämiseen, vastuiden välttelyyn. Kaipa sen voisi tiivistää niin, että kun toinen lakkaa arvostamasta. Se kun ei toimi vain yhteen suuntaan. 

Vierailija
80/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tyydyttävä parisuhde harvemmin on minkäänlainen riippuvuussuhde. Ennen pitkää se rakkaus loppuu tuollaisista suhteista johtui se riippuvuus mistä tahansa. Positiivisuutta siitä riippuvuudesta ei suhteeseen saa. Se on tultava jostain muualta.

Riippuvuussuhde voi silti toimia pariduhteena jos molemmat saa suhteesta tarvitsemansa. Perinteisesti nainen on saanut sen taloudellisen hyöfyn, mies taloudenhoitaja. Se mitä positiivista suhteesta saadaan voi toki olla muutakin joka koetaan positiiviseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän