Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset. Mihin rakkaus loppuu? Miksi se loppuu?

Vierailija
14.10.2023 |

Eli olen kiinnostunut tästä ilmiöstä. Ja nyt nimenomaan haluan tietää, että miksi nainen lakkaa rakastamasta miestä. Eli keskitytään tässä nyt siihen - tiedän, että on olemassa oleva ilmiö yhtälailla se, että mies lakkaa rakastamasta naista. Mutta ei keskitytä siihen nyt tässä.

Sinulla on rakkautta, sinulla on maailman intohimoisin parisuhde, sinulla on elämäsi huippukohdat. Tuntuu, että koskaan ei voisi asiat olla huonosti. Siitä huolimatta - tulee se päivä. Yhtäkkiä toinen ei enää rakasta. Sinä et enää rakasta, vaikka sen piti olla mahdotonta, ja aiemmin jos tätä olisi ajateltu, niin olisi voinut kuvitella, että toinen vitsailee. Silti se tapahtuu.

Ja kun se loppuu, niin se ei tule enää ikinä takaisin samaa henkilöä kohtaan.

Niin monta kertaa olen todistanut tämän saman kaavan. Lähipiirissäni, tuttavapiirissäni, työkavereissa, mutta myös omakohtaisestikin sen käynyt läpi.

Nainen. Miksi rakkautesi loppuu? Mitä tapahtuu, kuin yhtäkkiä vain tulee se päivä, kun halveksut, et kunnioita, etkä rakasta, ja kaikki on ohi eikä asia enää ikinä käänny toisinpäin niin että se johtaa eroon sadan prosentin varmuudella.

Ja voisitteko vastata rehellisesti. Ei mitään syyttelyjä eikä spämmiä vaan asiallisen brutaalisti. Jos siis tiedätte itsekään. Eihän rakkaus ole rationaalista. Kun kysyin tätä samaa asiaa suoraan, en ikinä saanut vastausta. Luulen, että kukaan ei oikeasti tiedä - eihän kukaan voi tietää sitäkään, miksi sinä rakastat.

Siitä huolimatta. Kertokaa.

Kommentit (253)

Vierailija
41/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kuulostaa siltä että rakkaus ei koskaan alkanutkaan. Huuma loppui. Aivojen hormonitoiminta normalisoitui. 

Nimenomaan näin. Alkuhuumaa on helppo luulla rakkaudeksi.

Minun rakkauteni mieheeni ei ole loppunut vielä 25 vuoden jälkeenkään, monista vaikeuksista huolimatta.

Vierailija
42/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus loppuu siihen, kun kokoajan toinen haukkuu, arvostelee, ivailee, huutaa, alistaa, on agressiivinen, kiusaa, on väkivaltainen, halveksii ja halventaa toista. Pettää, manipuloi, valehtelee, yrittää aiheuttaa mustasukkaisuutta toisessa, on epäluotettava ja pelottava. Tahtoo toiselle pahaa muunmuuassa kuolemaa, itsemurhaa, väkivaltaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei huomioinut, ei koskaan sanonut minusta mitään hyvää, ulkonäön arvostelua oli jo alkuvaiheessa. Hänen omat harrastukset alkoi viedä kaiken vapaa-ajan, oli vaitonainen omista asioista, ystävistään. Lopulta alkoi määräillä puheenaiheet mistä saan puhua ja mistä en. 

Vierailija
44/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden marttyyri -palkinto ja kruunut tulee postissa ketjun joka akalle.

Vierailija
45/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mitä marttyyrimaista tässä on? Naiset lähtevät suhteesta johon he eivät ole tyytyväisiä. Marttyyrimaista olisi jäädä suhteeseen ja valittaa silti miehestä. 

Vierailija
46/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kolahtiko?

Vierailija
47/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on niin paljon miehiä, jotka kohtelevat puolisoaan huonosti. Minullakin oli tuollainen, näivetyin ja tuli muutama kilo ylipainoa. Eron jälkeen löysin miehen, joka arvostaa minua, ylikilot varisivat kuin itsestään ja aloin kukoistaa. 

Vierailija
48/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvaan pieneen vähättelyyn ja mitätöintiin. Vain miehen asiat ja tarpeet olivat tärkeitä, ei minun. Muutuin miehen seurassa araksi ja epävarmaksi sähläksi. Ilo katosi elämästä. Tajusin olevani vain itsestäänselvyys ja palvelija suhteessa. Luottamus mieheen kuoli, ja sen myötä rakkaus. Ei voi olla yhtä ilman toista. 

Vierailija
49/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kuulostaa siltä että rakkaus ei koskaan alkanutkaan. Huuma loppui. Aivojen hormonitoiminta normalisoitui. 

Nimenomaan näin. Alkuhuumaa on helppo luulla rakkaudeksi.

Minun rakkauteni mieheeni ei ole loppunut vielä 25 vuoden jälkeenkään, monista vaikeuksista huolimatta.

Osallistuuko miehesi arjen pyörittämiseen? Puhuuko sinulle kauniisti? Pitääkö itsestäänselvyytenä? Onko tukenut sinua elämäsi suurimmassa kriisissä, joka ei suoraan koskenut häntä? 

Vierailija
50/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Älä sure, tehdään toinen ketju miehiä varten. Pääset sinne kiukuttelemaan niin ei ole enää paha mieli. 

Vierailija
51/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma muuttuu ja minä pakostakin sen mukana, kun työskentelen alalla, jossa kohtaan ihmisiä sosiaaliluokkien ääripäistä. Monikulttuurisuus myös työssäni vahvasti läsnä. Kotona sitten kuuntelen roisia kielenkäyttöä kaikesta edellä mainitsemastani.  Arvomaailmamme on täysin erilaiset nykyisin. En enää vain jaksanut, kun koti oli muuttunut negatiiviseksi paikaksi. 

Vierailija
52/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ja naisen välinen rakkaus minulta loppu ,miehen eli suhteeni kuolemaan 2 vuotta sitten.

Vierailija
53/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lopettanut suhteen jo ennen kun minua on kohdeltu huonosti. Syynä se, että mies onkin osoittautunut erilaiseksi kuin kuvittelen. Ei mitään vikaa sinänsä, mutta ei vain minulle sopiva.

Lopettaisin avioliittoni, jos menettäisin kunnioituksen ja ihailun miestäni kohtaan. On hyvin vaikea kuvitella, että hän kohtelisi minua kuten monet ketjussa kertovat. Jos hän kohtelisi minua noin tai pettäisi luottamuksen, hän tietäisi, että merkitsee minulle samaa kuin että hän haluaa eroa myös. Hän tuntee minut, olen lopettanut muitakin ihmissuhteita kuin seinään, koska kunnioitus on mennyt. Ei vain pysty jatkamaan enää.

Vierailija
54/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ”rakkaus loppui” 2 vuodessa, kun en oikeasti alussakaan edes rakastunut. Päädyttiin vain yhteen kun oltiin nuoria eikä oikein ollut muitakaan kumppaniehdokkaita. Uskon että tämä on todellinen syy monissa eroissa, että kumppani on alun perinkin väärä mutta sitä ei haluta myöntää itselle. 

Nyt kun oon ollut 10 vuotta yhdessä miehen kanssa, jota oikeasti rakastan, en voi kuvitella että rakkaus vain yhtäkkiä loppuisi. Ainoa syy voisi olla jos puoliso muuttuisi yhtäkkiä väkivaltaiseksi tai muuten ihan eri ihmiseksi. 

Vierailija
55/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se loppuu alkoholismiin, raivokohtauksiin, solvauksiin, valehteluun, ilkeyteen, käsiksi käymiseen, rahan kuppaamiseen, kaiken vastuun välttelyyn, valehteluun siivouksesta laistamiseen, lapsellisuuteen, huonoihin käytöstapoihin ja tyhjiin lupauksiin.

Tuollaisia on äärimmäisen vaikeaa ellei mahdotonta rakastaa.

Miehet, kuunnelkaa joskus naistenne nalkutusten sisältöä ja koittakaa olla tasokkaita (tässä nyt en tarkoita muhkeaa pankkitiliä ja vatsalihaksia vaan ihan persoonaa ja käytöstapoja). Myöskin, jos itse vihaatte naistanne niin paljon että käyttäydytte häntä kohtaan kuin mikäkin paska, niin tiedoksenne: kannattaa erota eikä olla niin paska että se nainen ensin tuhlaa aikaansa yrittäessään korjata tilannetta ja sitten vasta jättää teidät.

Vierailija
56/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi on niin paljon miehiä, jotka kohtelevat puolisoaan huonosti. Minullakin oli tuollainen, näivetyin ja tuli muutama kilo ylipainoa. Eron jälkeen löysin miehen, joka arvostaa minua, ylikilot varisivat kuin itsestään ja aloin kukoistaa. 

Itse te ne miehet valitsette. Naiset harvoin osaa tehdä hyviä valintoja.

Vierailija
57/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vuoden kusisin miesystävä -pokaalin saat sinä 🏆

Vierailija
58/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ja kalikka kolahti...

Oli pakko jättää eksä. Halusin pysyä hengissä.

Vierailija
59/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se loppuu, jos mies ei pidä lupauksiaan, pettää tai käyttää Alkoa usein. On vastuuton. Paluuta ei ole enää sen jälkeen. 

Vierailija
60/253 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rakkaus lopu "yhtäkkiä", kuten kirjoitit, eikä sen tilalle käsittääkseni tule yleensä halveksuntaa, epäarvostusta tao epäkunnioitusta. Toisesta voi silti välittää, vaikka rakkaus olisikin loppunut. Ja aina ero ei edes tarkoita, etteikö jollain lailla rakastaisi - pelkkä rakkaus kun ei riitä suhteeseen, jos ei se muuten toimi.

Rakkaus ei pysy itsestään, vaan sitä pitää vaalia. Jos kumppaneiden väliltä katkeaa kommunikaatio ja yhteys, ei se rakkaus jaksa enää kannatella. Jos suhde ja romantiikka eivät toimi, ei kukaan jaksa pitää rakkautta yllä vain itsekseen oman päänsä sisällä. Sehän olisi sama kuin olisi kaukorakkaus vierellä olevaan ihmiseen. Rakkaus pysyy, kun sitä vaalitaan ja suhteeseen panostetaan, ja tietysti kun henkilöiden välillä on aito yhteenkuuluvuuden tunne, aito yhteys ja aito halu panostaa toiseen ja suhteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan